Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Informacje ogólne - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Edycja Warhammer (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=195)
+---- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=119)
+----- Dział: Zachód (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=167)
+------ Dział: Królestwo Bretonnii (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=145)
+------ Wątek: Informacje ogólne (/showthread.php?tid=527)



Informacje ogólne - Gandzia - 2020-09-30

Stolica: Couronne, stolica wojenna: Sigmarsheim
Ustrój: monarchia oświecona (autorytaryzm)
Model gospodarczy: lessafryzm (leseferyzm)
Język/i urzędowy/e: bretoński

Dane na: 2715

Ludności: 62,68 mln44,50
Reputacja: -4
Zamożność: średniozamożna
Poziom mobilizacji: Pobór: 4% siły ludzkiej, -15% dochodu

Cechy społeczeństwa :

“Niech jedzą ciastka!” - w wypadku klęski głodu spowodowanej brakiem DP, strata stabilności w jej wyniku jest mniejsza o jeden (minimum -1 stabilności)
Doskonałe rzemiosło - każda prowincja, która ma minimum 12 WP daje +2% do dochodu
Giganty motoryzacji (rynek cywilny) - +5% dochodu
Giganty motoryzacji (rynek wojskowy) - -4% dochodu, +1 do produkcji zmechów ze slota
Via Wastelandia - [wymaga niezaburzonego połączenia Traktu do każdego z państw w poprzedniej turze] +2% dochodu, +1 KP za każde dwa państwa z tą cechą (zaokrąglając w dół).
III Oddział Kancelarii Królewskiej - -5% dochodu, +3 do Kontrwywiadu. Wrogie zaklęcia działające na psychikę stają się nieznacznie mniej skuteczne.
Zreformowana gospodarka: +10% dochodu
Centrum finansowe świata - siła embargo wymierzona w inne państwa wzrasta do 1 + 5*X (gdzie X to liczba centrum finansowych) [wymaga kontroli nad prowincją Marienburg]
Międzypaństwowe Centrum Badań nad Chorobami Zakaźnymi - -10 mln $ rocznie
Wpływy gospodarcze w Królestwie Ilsgaltu - +10% do dochodu, +20 mln $ rocznie, -3 KP rocznie
silnie zmechanizowane rolnictwo - +3% do dochodu, +6% ludzkiej

Aktualne umowy i pakty:
- gwarancja pomocy w razie agresji dla Republiki Orleanu
- sojusz wojskowy z DRWAAAAGH!
- pakt o nieagresji z ZSRR do 2715
- pakt o nieagresji z Zakonem Wybrańców Chaosu na 5 lat (2713)

Państwa satelickie:

Struktura narodowościowa : 

Ludzie (Bretończycy) - 97%
Elfy - 2%
Inne - 1%

Struktura religijna : 

90% - Pani Jeziora
5% - Inne
2% - Panteon Elfów
1% - Ateizm


RE: Informacje ogólne - Gandzia - 2020-09-30

[Obrazek: 38be058ecc.png]

WP (133): Couronne 18, L'Anquile 12, Hautmont 26, Florida 8, Chantillon 1, Tancred 2, Erguy 1, Fregune 0, Artois 0, Lessafre 1, Caradue 1, Ganet 1, Carette 1, Uesin 0, Hendaye 1, Sanz 1, Alencon 1, Bergbres 1, Desfleuve 0, Barley 0, Soreil 0, Melick 6, Gueret 0, Eures 5, Czarny Szczyt 0, Nez 1, Grasgar 1, Chation 2, Merton 1, Sigmarsheim 7, Arden 1, Soude 1, Gisoreux 5, Larret 1, Almshoven 12, Lyon 4, Vingtiennes 0, Hochpointe 0, Bitter Moors 3, Reaver 1, Marienburg 28, Broekwater 1, Klessen 1, Niddesdorf 16, Lehmburg 9

Centra: wymieniamy tylko te które mamy
- przemysłowe (2): Hautmont, Marienburg
- finansowe (3) Hautmont, Couronne, Marienburg
- stoczniowe (1): Marienburg
- naukowe (2): Couronne, Marienburg
- wywiadowcze

Struktury::
- lotnisko: Carette, Sigmarsheim (uszkodzone), Klessen, Larret
- lekkie umocnienia: Linia Fredemunda (Nez-Grasgar-Larret (uszkodzone)-Arden-Soude (uszkodzone))
- baza morska: Marienburg
- radar: Czarny Szczyt


RE: Informacje ogólne - Gandzia - 2020-09-30

Głowa państwa: król Piron II de la Carette [wojskowy industrialista - -4% do dochodu, -2 KP co turę, koszt pieniężny dywizji zmechanizowanych i pancernych spada o 1 mln]
Szef rządu: Mees van Eisenhakker

Skład parlamentu: brak
Następne wybory: n/d

Partie polityczne Frakcje dworskie:
- Frakcja Parravońska znana też jako Fayowcy. Jest to nieoficjalna klika kierowana przez Madame de Parravon i podporządkowana jej interesom. Wydaje się, że frakcja nie ma spójnego programu politycznego, ma jednak ogromne wpływy na dworze, co wykorzystuje do faktycznego kontrolowania pozostałych frakcji.
- Tradycjonaliści to dosyć konserwatywna frakcja dążąca do zachowania silnej pozycji starych rodów arystokratycznych i niechętnie patrząca na nową arystokrację, akceptująca jednak inne zmiany społeczno-obyczajowe czy zdobycze techniki. Jako że wielu arystokratów służy w elitarnych formacjach wojskowych, tradycjonaliści mają pewne wpływy w siłach zbrojnych. Ich przywódcą jest markiz Piron de la Carette.
- Klub Nowej Fali zwany też Nuworyszami zrzesza nową szlachtę - artystów, kupców, przemysłowców i rzemieślników, którzy swą pozycję zdobyli po sukcesie rojalistów w czasie rozruchów robotniczo-chłopskich. Jest to najsłabsza ze wszystkich frakcji, jednak ich bogactwo czy zdolności artystyczne pozwalają im niekiedy na zdobycie poparcia markizy Noisson czy samego króla. Ich nieoficjalnym liderem jest Farabus D'Ason.

Postacie fabularne:

- król Louen XIV (patron kultury dworskiej - jeśli dostarczono wszystkie wymagane DP, może zapłacić 25% swojego łącznego przychodu by otrzymać darmowy Punkt Prosperity ponad limit. Zależnie od kontekstu, użycie tej opcji może mieć nieoczekiwane efekty) - obecnie panujący monarcha, teoretycznie rządzi Bretonnią. Zwykle spędza czas w swoim pałacu w Couronne. Żywo interesuje się kwestiami militarnymi, więc defilady wojskowe w stolicy są częstym elementem obchodów różnych uroczystości.
- markiza Antoette Noisson, Madame de Parravon, Czarodziejka Fay - niekiedy nazywana drugim królem Bretonnii, de facto kieruje polityką państwa. Jako Czarodziejka Fay jest też osobistą reprezentantką Pani Jeziora, co jeszcze bardziej zwiększa jej wpływy.
- markiz Piron de la Carette - nieformalny przywódca Tradycjonalistów i generał Bretonnii. Wsławił się tym, że gdy dowodził Chantillońskim Pułkiem Pancerno-Motorowym, bez wsparcia odparł znacznie liczniejszy rajd z Norski.
- Farabus D'Ason - nadworny portrecista Louena XIV, hrabia związany z Klubem Nowej Fali i jego nieoficjalny przywódca.
- Mees van Eisenhakker - biznesmen, dawny polityk marienburski związany z Unią Marienburską. Obecnie pełni funkcję premiera i dba, by machina wojenna Bretonnii była dobrze naoliwiona.


Magowie
- Antoette Noisson
- Edine de Tourraine


RE: Informacje ogólne - Gandzia - 2020-09-30

Ustrój:

- Królestwo Bretonnii jest monarchią oświeconą. Władzę ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą sprawuje król przy pomocy swoich doradców, ministrów i sędziów.
- Faktycznie władzę sprawuje Madame de Parravon, która ma ogromny wpływ na podejmowane przez króla decyzje.
- Król wybierany jest przez Panią Jeziora, zwykle za pośrednictwem Czarodziejki Fay. Po wyborze nowy król dostępuje zaszczytu skosztowania wody ze Świętego Graala.
- Za wybitne zasługi Bretończyk może dostąpić zaszczytu skosztowania wody ze Świętego Graala i zostania Rycerzem Graala. Dawniej przywilej ten przysługiwał jedynie rycerstwu, jednak po zakończeniu rozruchów robotniczo-chłopskich Rycerzami Graala coraz częściej zostają artyści czy rzemieślnicy.
- Społeczeństwo jest silnie podzielone na stany. Każdy stan ma oddzielne prawa i obowiązki. Przykładowo, tylko szlachcic może zostać wyższym oficerem lub służyć w elitarnych pułkach pancernych czy lotniczych.
- Bretonnia jest krajem jednolitym religijnie. Wiarą panującą jest wiara w Panią Jeziora; przedstawiciele innych religii niechaotycznych są tolerowani, jednak nie mogą brać udziału w ceremoniach ku czci Pani.
- Państwo jest podzielone na mniejsze hrabstwa i księstwa, którymi zarządzają lokalni arystokraci. Ponieważ jednak ci zwykle przebywają na dworze królewskim w Couronne, król użycza im swoich zarządców, by ci gospodarowali prowincjami pod nieobecność szlachcica.
- Na terenie Bretonnii ludzie są rasą dominującą. Elfy, krasnoludy i niziołki są tolerowane, o ile przestrzegają miejscowych praw.
- Po wojnie kraj stał się światowym centrum kultury dworskiej. Pełne przepychu pałace, wystawne bale i eleganckie stroje budzą zazdrość gości z innych państw. Inne stany w miarę możliwości starają się naśladować najnowsze trendy i dzielić czas między pracę i zabawę.