Informacje ogólne
#1
[Obrazek: Bez_nazwy.gif]

Stolica: Wilhuff
Ustrój: Korporacja (Totalitaryzm)
Model gospodarczy: Centralne Planowanie
Języki urzędowe: Angielski, Hindi, Chiński.

Dane na: 2208

Ludności: 18,672 mln
Reputacja:  +5*
Zamożność:  Krezusi
Poziom mobilizacji: 1

Cechy społeczeństwa: 
  • Ekspansja oligopolu - raz na turę można wykonać akcję inwestycji w innym kraju o gospodarce innej niż centralnie planowa, który wyrazi na to zgodę: państwo dostaje natychmiastowo +5 WP. Akcję można powtórzyć w jednym państwie raz na 3 tury.
  • Bezwzględne korpo - maksymalna stabilność 8, nie można używać PP stabilność.
  • Ekspansywność Amazon - +2 PK co turę
  • Postępowość Microsoft - Postęp badań nad technologiami specjalnymi +2
  • Funkcjonalność Apple - Koszt K+ w rozwinięciu um. zespołu naukowego wynosi o 5 K+ mniej.
  • Zrównoważony rozwój Tesli - PP w przemysł pozwala rozdysponować dodatkowy 1 WP gdziekolwiek
  • Młodzi naukowcy z importu - +1 slot naukowy, -2 KP co turę, - 2 mln $ co turę
  • Cnota: innowacyjni - dajemy +20 postępu w wybranym slocie badawczym
  • GE Big Boys - -1 DP wymagań społeczeństwa (co turę), +4% dochodu (AMAT, Azyl), -6P [paliwa] co turę.
    Przy ilości ludności powyżej 20 mln, cecha może się skalowo (DP, P) zwiększyć przy pewnym obciążeniu kosztowym
    Oraz możliwość eksportu tej cechy (wtedy to "+1% dochodu" będzie rosnąć). Eksportuje się możliwość -DP za paliwo.
  • Noworodek + - +2% przyrostu naturalnego, "Medycyna II" i "Medycyna IV" daje ekstra +1% przyrostu naturalnego, -2PK,-5 mln $ co turę
    Program może ulegać ulepszeniom.
  • BioSfera w Ltusyx - +(1+1*reputacja)% dochodu. Bonus może być ujemny (ale nie bardziej niż -2%)[wymaga posiada prowincji Ltusyx]
    +2KP, +2K+ - dodatkowo minimum to po pełnym uruchomieniu, tak samo jak modyfikacja cechy. (minimum, zależy czy będzie minimum czy wincej)
  • Biuro ONZ w Wilhuff - +2KP co turę, +5% dochodu [wymaga posiadania prowincji Wilhuff i reputacji 1+]
  • Kopalnia Szmaragdów w Szmaragdopolu - +25 mln $ dochodu za turę, niekumulatywne 20% szansy co roku na wydobycie naprawdę wielkiego okazu [przedmiot fabularny, w razie sprzedaży na $ okazuje się że był wliczony w dochód +25 mln $]
  • *Sprawiedliwi Nandanu (jednoroczna) - Efektywny poziom reputacji jest +1 na dany rok (nawet jeśli przekracza się poziom "maksymalnej reputacji); zwiększenie dotyczy mechaniki i cech, poza kwestiami "Interwencji wojsk ONZ". [Udzielenie pomocy charytatywnej w wysokości co najmniej 10 mln$ / 1DP / odpowiednika powoduje przedłużenie działania cechy na kolejny rok].
  • Instytut Badań Sejsmicznych - Mamy wyprzedzenia i prognozy przed trzęsieniami ziemi i wybuchami wulkanów*. Nasi geolodzy i sejsmolodzy są odrobinę bardziej zajebiści od innych geologów i sejsmologów.
  • WOAP - +1% z dochodu w danym roku (zaokrąglane w górę do pełnym mln) można przeznaczyć na pomoc humanitarną [musi być potrzeba] w dowolnym połączonym* z AMAT regionie globu; pieniądze te pochodzą od prywatnych darczyńców i nie są liczone jako inwestycje AMAT czy do cech. Jeśli reputacja AMAT z dowolnego powodu spadnie poniżej "2", można raz na turę odzyskać +1 za cenę 10 mln $ i 10K+, które są dokładane do WOAP [nie liczą się wtedy do cechy Sprawiedliwi Nandanu].
  • NIK Bariana Manasia - +1 do kontrwywiadu + tajne?
  • Targi Przysmaków - -2 mln $ co turę. +1K+ w tury nieparzyste, +1KP w tury parzyste. -10K+ za zwinięcie dofinansowania (skasowanie cechy).
  • Sieć Szybkiej Kolei - +3% dochodu (+5% dochodu po ustabilizowaniu sytuacji)
  • Trakt gospodarczy AMAT-Nordfall - +4% dochodu
  • Wielka Tama w L7 i Systemy energetyki odnawialnej - + 2 sloty przemysłowe [wymaga energetycznego połączenia ze stolicą do pełnego działania... i działającej Tamy. Do działania.]
  • Inwestycje w turystykę w Manticore - +6% dochodu oraz +1% jeśli będzie działał most powietrzny.
  • Przerwanie komunikacji z Ziemią (2208-2209) - -5% dochodu, -5K+; +2 DP krajowy modyfikator.

Aktualne umowy i pakty:
Sojusz Uttarski - Porozumienie z Nordfall w sprawach militarnych i gospodarczych.
Trakt gospodarczy - Trakt gospodarczy z Nordfall.
Porozumienie z Manticore - Porozumienie dotyczące wspólnych inwestycji w sektor turystyczny z Manticore oraz ułatwienia wizowe w obie strony.
Umowy Lisburńskie - Z Albionem. Włączenie do Traktu gospodarczego.
Zezwolenie Sioguna - Zezwolenie przedstawicielstwu AMATu na inwestycję na terenach Shiroihan wydane przez Sioguna.

Państwa satelickie:

Struktura narodowościowa: 
Amerykanie 25%
Hindusi 18%
Chińczycy 17%
Koreańczycy 13%
Polacy 7%
Meksykanie 7%
Niemcy 4%
Rosjanie 3%
Irlandczycy 2%
Żydzi 2%
Włosi 2%

Struktura religijna: 
70% ateiści i agnostycy
13% jedizm
8% protestanci
9% inni
Odpowiedz
#2
Mapa:
[Obrazek: 2207.png]


WP (195):
K21 - Koaltułan (20)
K22 - Kejtutu (2)
I34 - Itryfor (2)
I35 - Itryfajw (1)
I36 - Itrysyx (2)
I38 - Itryejt (2)
L1 - Lone (2)
L2 - Loiltwo (32)
L3 - Ltry JEZIORO (0)
L4 - Lfor (1)
L6 - Lsyx (1)
L7 - Lsven (5)
L25 - Ltufajw (0)
L26 - Ltusyx (2)
L27 - Ltusven (2)
L28 - Ltuejt (2)
L29 - Ltunajn (0)
L30 - LtryO (0)
L31 - Ltryłan (2)
N22 - Entutu (2)
J3 - Juranotry (5)
J4 - Jfor (9)
J5 - Juranofajw (9)
J6 - Wilhuff (35)
J7 - Jsven (9)
J8 - Jejt (5)
J9 - Jnajn (3)
J10 - Jten (1)
J11 - Jelefen (5)
J12 - Szmaragdopol (25)
J13 - Jalumłantry (9)

Centra: 
- własne:
Centrum Przemysłowe w Koaltułan (K21)
Centrum Przemysłowe w Loiltwo (L2)
- przejęte:

Struktury:
Kosmodrom hub kolonizacyjny w Wilhuff (J6)
Lotniska w: Jnajn (J9), Wilhuff (J6)
Stacje radarowe w: Itryfajw (I35) i Szmaragdopol (J12)
Umocnienia lekkie: Itryfor (I34), Itrfajw (I35), Koaltułan (K21), Kejtutu (K22), Jelefen (J11), Entutu (N22).
Fortece lekkie: Szmaragdopol (J12) i Wilhuff (J9).
Fortece ciężkie: Ciężka twierdza (schrony) w Wilhuff (J9).
Centrum Integracji (struktura kulturowa+5K+) w Wilhoff (J6), Ostatni Pociąg Pancerny (struktura kulturalna+3K+) moblina?
Odpowiedz
#3
[Obrazek: ui0ugd0fmkv61.jpg]
Głowa państwa: Peter Tarkin (Komandor - +10 KP co turę, jeżeli w poprzedniej turze dokonano inwestycji w innym kraju zapewnia dodatkowy (4.) PP do wykorzystania)

[Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcTLe-rcz9IPWiy48YS7x4e...w&usqp=CAU]
Szef rządu: Lord Dark Helmet
(Mroczny lord - +2 KP co turę, ???)

Skład Rady Nadzorczej:

[Obrazek: a9EjEnK_460s.jpg]
George Sandurz - przedstawiciel Apple inc.,

[Obrazek: 33001561_1.jpg]
Danny Yogurt - przedstawiciel Tesli,

[Obrazek: 33001567_1.jpg]
Mel Skroob - przedstawiciel Microsoftu,

[Obrazek: 33001569_1.jpg]
Vespa Druidia - przedstawicielka Amazona, potomkini Jeffa Bezosa.

Wybrana polityka: Programy socjalne - zapotrzebowanie na DP spada o 2, -10% dochodu w przyszłej turze (kom, soc, pop)

Dowódcy:
gen. Nike*

Zespoły naukowe:
ZN. Sheldon's (Nauka) - um. 5
ZN. Automatron (Przemysł) - um. 5
ZN. Kvark (Nauka) - um. 1
ZN. Aviator (Lotnictwo) - um. 2
ZN. TonksStronk (Wojska lądowe) - um.1
ZN. Wallyberg (Nauka) - um.1
ZN. Politechnika Carska (Wojska lądowe) - um. 1

Zespoły wywiadowcze:
ZW. Pszczółki - um.1

Postacie fabularne:
Komandor Tarkin-
Lord Dark Helmet-
George Sandurz-
Danny Yogurt-
Mel Skroob-
Vespa Druidia-

Partie polityczne:
Applowcy: 27%
Amazonowcy: 22%
Teslowcy: 25%
Microsoftowcy: 26%
Odpowiedz
#4
Ustrój:
Nandańskie Konsorcjum A.M.A.T. (mimo wszystko oficjalnie na Nandanie stosuje się tylko nazwę Konsorcjum AMAT lub A.M.A.T., a potocznie po prostu AMAT lub NaKoAMAT) składa się z najbogatszych koncernów światowych w tym: A- Apple Inc., M- Microsoft, A- Amazon, T- Tesla.

Kraj jest wspólnym przedsięwzięciem ww. koncernów i odpowiada przed nimi. Cały "projekt" jest po trochę dziwactwem najbogatszych ludzi (jak wystrzelenie samochodu Tesli w kosmos), formą reklamy swoich produktów na Ziemi oraz inwestycją.
NaKoAMAT jest rządzone w imieniu ziemskiego konsorcjum przez bardzo ekscentrycznego, szalonego i strasznie bogatego Komandora Tarkina.

Komandor Tarkin patrzy na Nandan jak na swój nowy biznes, o który będzie dbał i go rozwijał. Państwo jest populistyczne i bazuje na lękach oraz na pożądaniach ludzi. Państwo straszy imigrantami, innymi koloniami oraz nierychłą wojną, zniszczeniem Ziemi itd. zarazem jednoczy ludzi pod sztandarem wolności, dobrego bytu dla wszystkich pracujących i asymilujących się.

Komandor Tarkin przedstawia władzę absolutną. Większość kolonistów przybyła na Nandan z jego powodu i są oni przekonani, że to Tarkin poprowadzi ich ku lepszej przyszłości. Rolę kontrolną i doradczą stanowi Rada Nadzorcza, której zadaniem jest ciągłe sprawdzanie i ocenianie wykonanych zadań kolonii, ustalanie deadlajnów i doradzanie w kwestii wydawanych funduszy i przyszłych działań. W praktyce różnie to bywa z władzą, która siedzi miliony lat świetlnych od Nandanu.

NaKoAMAT złożone jest głównie z pracowników i naukowców oraz ich rodzin. W niewielkim stopniu sprowadzili się do kolonii ludzie szukający spokoju, artyści i inny podejrzany element, który musiał zapłacić za tę możliwość. Ostatnimi laty do AMATu sprowadzili się także ludzie z innych kolonii. Byli to ludzie niezadowoleni z pracy, płacy, rządu lub w jakiś sposób prześladowani. Wszyscy migranci po podpisaniu lojalek zostali wpuszczeni na teren kolonii, a kwestia ich pozostania została uzależniona od okresowych raportów na temat ich pracy (i życia).

W kolonii panuje pełne przyzwolenie na kultywowanie swojej wiary i kultury, ale w praktyce nie ma miejsca na dni wolne od pracy (z okazji świąt religijnych), nie ma możliwości do grupowego celebrowania różnych wydarzeń religijnych (z uwagi na obostrzenia epidemiczne i kwestie bezpieczeństwa), nie buduje się świątyń (chyba że ktoś postawi sobie na prywatnym gruncie za prywatne pieniądze i odprowadzi gigantyczny podatek za wybudowanie budynku/struktury/miejsca kultu, a następnie będzie co roku płacił wysokie podatki) oraz w szkołach nie naucza się religii, a jedynie mówi się o religiach jak o historii. Mimo obostrzeń nadal tworzą się małe społeczności i jakieś tam różne wiary są kultywowane w rodzinach.
Odpowiedz