Szablony tematów
#1
W tym dziale znajdują się szablony tematów do założenia przez gracza na forum jawnym i tajnym. Każdy gracz powinien stosować szablony i aktualizować umieszczane w nich informacje na bieżąco. 

Forum jawne:
- wydarzenia - umieszczamy tutaj wydarzenia dla naszego państwa (np. przeprowadzamy wybory) lub otrzymujemy wydarzenia od naszego Mistrza Gry,
- informacje ogólne - w tym temacie są zawarte najważniejsze dane o naszym państwie. 

Forum tajne (w skrócie TF.):
- rozmowy z MG - temat służący do komunikacji z naszym Mistrzem Gry, 
- tajne wydarzenia - tutaj przeprowadzamy wydarzenia, których nie możemy ujawnić (np. zlecamy finansowanie opozycji u naszego sąsiada),
- tajne informacje - temat służący do zapisywania zbadanych technologii i umieszczania ukrytych struktur
- wojsko, - zapisujemy tutaj nasze wojsko,
- rozkazy - tutaj wydajemy rozkazy dla naszego wojska,
- budżet - najważniejszy temat ze wszystkich. Tutaj prowadzimy finanse naszego państwa. Postaraj się żeby ten temat był uporządkowany i czytelny. 

SZABLONY

Komentarz do szablonów:
Nazwa tematu pogrubioną czcionką.
<nawiasy uzupełniamy danymi z gry>

Cytat:Każdy cytat to osobny post.
Na niebiesko przykład do usunięcia.


Forum jawne:


Wydarzenia

Cytat:...


Informacje ogólne


Cytat:Stolica: <nazwa prowincji> 
Ustrój: <nazwa ustroju, a następnie w nawiasie: kategoria wg zasad gry>
Model gospodarczy: <nazwa modelu gospodarczego, a następnie w nawiasie: kategoria wg zasad gry>
Język/i urzędowy/e : <lista języków>


Dane na: <rok>

Ludności : <ile mln>   
Reputacja: <od -10 do +5> 
Zamożność: <wynikająca z WP/ludność>
Poziom mobilizacji: <jaki poziom mobilizacji>

Cechy społeczeństwa : uzupełnia MG

Aktualne umowy i pakty:
<tutaj idą wszystkie umowy dyplomatyczne, na początku gry pole puste>

Państwa satelickie:
<tutaj idą detale o państwie satelickim w twojej strefie wpływów, skrócone, pole jest puste na początku gry z oczywistych przyczyn>

Struktura narodowościowa :  uzupełnia MG
Struktura religijna :  uzupełnia MG


Cytat:<mapka mile widziana, jeśli Ci państwo miłe>

WP (<suma>): <wymieniamy prowincje i podajemy ile mają WP>

Centra: wymieniamy tylko te które mamy
- własne:
- przejęte:

Struktury: umocnienia, specjalne budowle
Cytat:Głowa państwa:
Szef rządu:

Skład parlamentu: (jeżeli dotyczy)

Następne wybory: (jeżeli dotyczy)

Wybrana polityka: (z ewentualnymi dodatkowymi passusami. Jeśli nie tu, to w Informacjach tajnych)

Dowódcy:
(wypisujemy wszystkich ze specjalnością i umiejętnościami)
Zespoły naukowe:
(wypisujemy wszystkich ze specjalnością i umiejętnościami)
Zespoły wywiadowcze:
(wypisujemy wszystkich ze specjalnością i umiejętnościami)
Postacie fabularne:
(wszyscy którzy pojawili się w grze, notujemy ich 'cechy' mechaniczne jeśli się pojawiły)

Partie polityczne:
Cytat:Ustrój:

W tym poście waszym zadaniem jest opisanie ustroju swojego państwa. Można zrobić to treściwie, można zrobić ściany tekstu. Jest tutaj bardzo duża swoboda. Co jednak każdy ustrój państwa powinien zawierać to:

- generalna ideologia państwa
- kto jest władzą wykonawczą i jak ją sprawuje
- kto jest władzą ustawodawczą i jak ją sprawuje
- uprawnienia głowy państwa
- mechanizmy sukcesji władzy (wybory? nominacja partyjna? prawo dziedziczenia w monarchiach?)

Co warto jeszcze dodać, to:
- prawa mniejszości (albo ich brak)
- prawa religijne (albo ich brak)
- stopień centralizacji (państwo unitarne, federalne?)
- specyficzne cechy systemu
Stworzenie ustroju jest szczególnie ważne dla demokracji, by było wiadomo kiedy odbywają się wybory i co może zrobić albo nie robić parlament, do pewnego stopnia może być to ważne w autorytaryzmie. Dla totalitaryzmów ustrój to guilty pleasure - władzę masz absolutną, ale w tym poście możesz poopowiadać jak to wspaniale w twoim państwie nie jest.

Ważne: to co tu opiszecie może zostać wykorzystane przeciw wam przez innych graczy bądź MG.



Forum tajne:

Rozmowy z MG

Cytat:Komunikacja z Mistrzem Gry



Tajne wydarzenia

Cytat:...


Tajne informacje

Cytat:<rok>

Siła ludzka: <zużyta>/<maksymalna>

Wydajność przemysłu:
Zaopatrzenie: 10 + 2 * <poziom: przemysł>
Paliwo: 0 + 2 * X
Limit piechota: 3
Limit czołgi: 1
Limit lotnictwo: 2
Limit okręty: 2

Wybrana polityka: (z ewentualnymi dodatkowymi passusami. Jeśli nie tu, to w Informacjach jawnych)

Ukryte struktury i postacie:

Tajne zespoły naukowe i wywiadowcze:
Abacja Industries - przemysł - um. 2

Zbadane technologie:
Przemysł:
Nowoczesna infrastruktura

Cytat:Państwa satelickie:




Wojsko

Cytat:<rok>


Na każdą turę rozpisujemy Wojsko w osobnym poście!

Armie:
IX Armia Północ (gen. Abacki***) - 3 piech IV - Abogród

Dowódcy:

Konstrukcje specjalne:

Doktryny:

Rozkazy
Cytat:...

2000

IX Armia Północ (gen. Abacki***) - 5 piech II

IX AP ma uderzyć z Gdańska na Toruń w kierunku Warszawy. Jeżeli w Toruniu napotkają liczebniejsze siły wroga należy przerwać atak. 

Aprowizacja: 5 Z


Budżet
Cytat:Na każdą turę rozpisujemy budżet w osobnym poście!

<rok>


Dochód: <niewydane środki z poprzedniej tury>  = <pieniądze na początku tury>

WP: <WP na początku tury>
Dochód: <niewydane środki z poprzedniej tury> + (<WP> * <modyfikator dochodu>)<pieniądze na początku tury>; Modyfikatory Dochodu: <lista modyfikatorów dochodu, podać należy nazwę oraz procent, też embarga>
KP: analogicznie jak dochód
K+: analogicznie jak dochód

Surowce: które dostarczyliśmy, wydobyliśmy w poprzedniej turze

Zaopatrzenie: analogicznie jak dochód
Paliwo analogicznie jak dochód

--- Punkty prosperity ---
Stabilność (<stabilność z poprzedniej tury>/<wymagana stabilność> ); Konsumpcja (<ilość DP z poprzedniej tury>/<wymagane DP>) ; Pokój (TAK/NIE)
1) na co przeznaczamy punkt
2)
3)

Prowadzona polityka rządu:

---  Handel ---
lista wymian surowców/funduszy/wojsk

1) [państwo docelowe] - +[import1], +[import2], +[import3], -[eksport1], -[eksport2] (<dodatkowe adnotacje): <trasa>
2) Brazylia, +20mln $, +1DP, -2j ropy: Kongo -> Ocean Spokojny 

Pozwolenia na tranzyt:
lista powolen na transport - możemy ograniczyć co pozwalamy transportować

1) <skąd> - <dokąd>, <co>

Obsadzone akweny(<liczba FT>):

--- Działania ---
lista wszystkich mechanicznych działań jakie robimy w tej turze wraz z kosztami, np. łączne koszty produkcji, sprowadzane surowce, transakcje, budowanie struktur, przeprowadzone akcje fabularne...

--- Produkcja ---
1) 2x piech I - 6 mln $, 20  tys. siły ludzkiej 
2) +1 DP
3) +12 Z, +5 P

każda cyfra oznacza osobny slot

--- Technologie ---
1*<nazwa technologii> (<przypisany ZN>): <postęp z poprzedniej tury> + <postęp w tej turze> = <> /<trudność technologii> (GOTOWE jeżeli ukończymy technologię)
2) Nowoczesna infrastruktura (Abacja industries - um. 2): 6+4=10 /10 - GOTOWE
3)

slot z * oznacza slot ulepszony dzięki centrum naukowemu

--- Wywiad ---
Siła kontrwywiadu: <wynika z cech, ustroju, polityki i działalność kontrwywiadowczej w poprzedniej turze>
Siatka wywiadowcza: <nazwa państwa> (<wielkość siatki>)
Wpływy: <nazwa państwa> (<wpływy>)
1)
2)
3)

--- Kolonizacja ---
<nazwa prowincji>: <PK z poprzedniej tury> + <PK w tej turze> = <> /10 (-SKOLONIZOWANE jeżeli ukończymy w tej turze)
Gdańsk: 8+2=10 /10 - SKOLONIZOWANE

--- Państwa satelickie ---  (ten punkt podobnie jak kolonizację, należy wyrzucić z budżetu jeżeli nas nie dotyczy)
1) działania
2)
----------
WP: (WP na końcu tury)
Saldo: <> mln $, <> KP, <> K+, <> Z, <> P
Siła ludzka: <wykorzystana>/<maksymalna>
Odpowiedz