Rekrutacja do edycji Europa 10k
#21
(2023-01-24, 18:47)prehi napisał(a): 1) Izydarianki są położone w specyficznym miejscu i posiadają na start specyficznie duże ilości surowców.
a) Jakie są powody dużej ilości surowców (mechaniczne, z rekrutacji)?
Z rekrutacji:
Cytat:Na mapie są cztery “zagłębia”, tj. miejsca w których surowców jest znacznie więcej niż w innych częściach mapy. Podanie o miejsce dla państwa w “zagłębiu” skutkuje większą szansą na dodatkowe surowce na start…
Zagłębia to: Ukraina, Maroko, Egipt i północna Skandynawia (północna Norwegia, północna Szwecja, północna Finlandia i część Rosji - z półwyspem Kola włącznie.

(2023-01-24, 18:47)prehi napisał(a): b) Jakie są tego wady i czemu obrażanie się na nie jako PvE sucks?
Z tego samego posta:
Cytat:nadmiarowe surowce w każdym kraju, w zagłębiu czy nie, skutkują zapłaceniem przez państwo gracza “domiaru” (odjęcia części struktur i finansów startowych). Po drugie, każde z zagłębi jest miejscem trudniejszym do gry, gdzie gracz musi się liczyć z dodatkowymi utrudnieniami do gry - został ostrzeżony.

(2023-01-24, 18:47)prehi napisał(a): 2) Do jakich utworów popkultury / historycznej rzeczy (ale tu też jest nawiązanie do niszowej (chyba?) popkultury!) nawiązują nazwy pierwszych trzech cech Izydarianek?
[*]Kopernik była kobietą! - +1 PN do postępu bazowego każdego slota badającego technologie z dziedziny “Nauki”.
[*]Kobieca armia Mówiących Rybom - -10% siły ludzkiej, +1K+ x poziom poboru co turę. (dla armii ochotniczej, poziom 0 -> 1x 0 = +0 K+...)
[*]Napój na którym zbudowano piramidy - jeśli mamy PP za “konsumpcję”, zaczynane budowy struktur i WP mamy 20% taniej (max 10 mln $ obniżki)
Kopernika była kobietą - nawiązuje do dzieła polskiej kinematografii filmu Seksmisja! i jest to cytat.
Mówiące do ryb - to armia z książki Herberta Diuna. W liceum przeszedłem przez Diunę jak burza.
Napój dzięki ktoremu zbudowano piramidy - chodzi o piwo? Podobno to piwo pozwoliło na budowę piramidy Heopsa? chodziło o orzeźwienie/alkohol lub o zatrucia.
[*]

(2023-01-24, 18:47)prehi napisał(a): 3) Jakie są podstawowe problemy militarne (i polityczno-militarne) Izydarianek? Wymień co najmniej trzy zagrożenia.
1. Haradrimowie z południa i pustyni.
2. Spaliniarze ze strony morza (flota i desanty) i powietrza!
3. Partyzanci na zajętych terenach?
4. SZE czyli Milord jako sąsiad Smile
5. Niestabilna jako npc Republika Kartaginy np. Rzym odrodzony?


(2023-01-24, 18:47)prehi napisał(a): 4) Izydarianki w celu obrony przed Spaliniarzami dobudowały odrobinę floty, zanim wydarzył im się poprzedni rajd.
a) Czemu dobudowano tylko dwie eskadry niszczycieli 0 generacji, mimo że są tanie i się szybko budują?
b) Czemu nie zbudowano żadnych okrętów podwodnych zerowej generacji? To przeca okręty podwodne! Lotnictwo im (aż tak) niestraszne!
a) Trudno powiedzieć czy chodzi o pierwszy czy drugi konflikt. Nie do końca rozumiem pytanie. W ostatnim ataku ucierpiała stocznia. Stawiam też, że zużyto do tego tylko 1 slot przemysłowy i brak był technologii do budowy wiekszej ilości statków, ale akurat kr0 z uwagi na słabe opancerzenie i niską siłę nadają się bardziej do działań wypadowych i dalekich z uwagi na swój zasięg. Do tego baza morska została uszkodzona i jej limit został zmniejszony do 7 okrętów, a nie wiem czy ją naprawiono.

b) op0 generacji mają "dość" krótki zasięg - taki na port i jego okolice ale blisko brzegu, a i ich efektywność ogranicza się do raczej stacjonarnych celów.
"All strange and terrible events are welcome, but comforts we despise. My honour was not yielded, but conquered merely. I will not be triumphed over."
Odpowiedz
#22
Ad.2. Karny fallus za "Heopsa".

Ad.3. ADNOC nie-tak-daleko, Republika Szamańska nie-tak-daleko, nieznane zagrożenie na Oceanie Indyjskim które zaatakowało flotyllę don Gamy (tak, rozpiska+Niezbędnik wystarczają by widzieć że to coś innego)

Ad.4. Chodziło o drugi rajd.
a) Pudło, pytanie było o ni0, nie o kr0.
by nie męczyć za bardzo, najwyżej gracz się przekona boleśnie na własnej skórze, ni0 to gówno. To torpedowce z brakiem innego uzbrojenia. A poza tym malutkie okręciki - delikatne (flota Tuul poniosła straty podczas rejsu z Dublina do Belfastu. W relatywnie dobrą pogodę) - to nie jest broń do zwalczania Panów Morza, raczej do obrony portu/ataku na port i tyle ile mniej więcej trzeba było zrobiono; a że marne były, marnie skończyły.

b) tak, dodam tylko że poza tym są dość delikatne i jeszcze bardziej ograniczone niż ni0.

***
wpuszczam. Zaraz dam uprawnienia do TFa. Było tam kilka notatek MG, ale nie wiem na ile jasnych - przed robienie budżetów zalecam konsultacje z MG. Zwłaszcza w kontekście floty na Morzu Czerwonym gracz jest dość ograniczony - takie życie.
Odpowiedz
#23
Z uwagi na to że @Varja nie odezwał się do mnie w żadnym stopniu - i od 19 stycznia nie wszedł na PNW - ogłaszam Midegarde wolnym pod zasiedlenie.

Uwagi po ewentualnym wejściu: kolonizacja wsteczna będzie upośledzona. Tak samo jak kilka innych aspektów: nie znaczy to że nie będzie wstecznych budżetów, ale zasadniczo nie mogą dać takich bonusów jak sumienne robienie budżetów co tura.

Zaraz pojawią się posty NPCujące Midegarde z szczątkową mechaniką.
Odpowiedz
#24
Podsumowanie na początek tury 10005.

Wolne i dostępne pod zasiedlenie są (w kolejności fajności do wybrania):
- Midegarde. Tabula rasa, można przetworzyć na swój obraz i podobieństwo, nie zaangażowane w nic. Nowogracz byłby w centrum wydarzeń.
- Republika Kartaginy, fabularnie ma duży kryzys wewnętrzny i cośtam na granicach. Więc coś trzeba tam w razie czego zmienić.
- Kniaziostwo Wenedów, kraj mocno upadający, ale wciąż się trzyma. Na wojnie z ARL. W razie wejścia dorzucę coś by wojenka była fajniejsza, ale nie ukrywajmy: to dla miłośników beznadziejnych wojen i walki do ostatniej kropli krwi.
- Królestwo Francji rządzone przez czarną elitę Chlodwiga. Pewne rzeczy są niezmienialne w nim bardziej niż gdzie indziej, ale da się je trochę ukształtować, ma fajne perspektywy rozwojowe i w nic nie jest uwiązane. Biorę je pod uwagę bo obecnie ma już więcej WP niż nieokupowana część Kniaziostwa

Stejo Tuul NIE jest dostępne. Darne o tym wiedział, nas opuścił, shame on Darne :[

***
Karencja czasu między odejściem z gry a wejściem znów zostaje niniejszym zmniejszona do 4 tur (licząc turę zejścia, ale jak zejście było w sensownym czasie przed końcem tury, a nie tuż przed rozkazami), za wyjątkiem graczy co zeszli i wracają na własny kraj, jeśli jest wolny - tu nie ma karencji. Jeśli macierzysty kraj nie jest wolny, to można dyskutować karencję z MG.
Odpowiedz
#25
Aktualizujemy listę dostępnych krajów o SZE. Jest w skali dostępności (sugerowania wzięcia) poniżej Midegarde, ale powyżej innych.
...ale za jego wzięcie można liczyć na solidny pozytywny event na start w podzięce od MG za uratowanie go przed ogarnianiem tego co pozostawił po sobie gracz Tongue
Odpowiedz
#26
No to oficjalnie - jestem zainteresowany Midegarde
Odpowiedz
#27
(2023-04-18, 17:56)Riper napisał(a): No to oficjalnie - jestem zainteresowany Midegarde

Super!

To bardzo formalne pytania:

1) Wymień sąsiadów Midegarde, zarówno lądowych, jak i morskich (przez morze, do jednego akwenu), obecnych - NPC i graczy. Możesz uwzględnić kraje niezapisane osobnym kolorkiem, ale istniejące de facto (za to jest bonus!)

2) W Midegarde miało miejsce de facto jedno szersze porozumienie dyplomatyczne, finalizowane zresztą potem handlem. Jakie i z kim?
Bonusowo: jesteś w stanie określić kontekst tamtejszych wydarzeń i czemu inicjator zadziałał tak, a nie inaczej?

3) Czy będziesz się mścił na Gandzi za Wenedów? (odpowiedz tajnie)
Odpowiedz