Technologie
#1
[Obrazek: aCd4IUI.png]
[Obrazek: 4JotlHK.png]
[Obrazek: BSs7OVs.png]
[Obrazek: iH9ZWYh.png]
[Obrazek: l5V8nmv.png]

--- Przemysł ---
Nowoczesna infrastruktura - jednorazowo zyskujemy +5 WP albo tworzymy centrum przemysłowe (jeżeli spełniamy warunki) - 10
Odnawialne źródła energii - dopóki posiadamy co najmniej 1 j. surowców rzadkich zyskujemy 1 slot przemysłowy - 30
Standaryzacja produkcji^ - bazowa produkcja zaopatrzenia wzrasta o 3 - 20
Rafinacja ropy naftowej - produkcja paliwa wzrasta o 2 za każdą posiadaną j. ropy naftowej - 20 (wym.: Pracownie chemiczne[Nauka])
Żelbet - pozwala budować umocnienia - 15
Energetyka jądrowa - jeżeli posiadamy reaktor jądrowy oraz co najmniej 1 j. uranu zyskujemy 1 slot przemysłowy - 20 (wym.: Fizyki jądrowej[Nauka])
Elektronika^ - jednorazowo każde działające centrum przemysłowe zyskuje +5 WP - 30 (wym.: Komputeryzacja[Nauka])
Paliwa syntetyczne - bazowa produkcja paliwa wzrasta o 3 - 40
Zaawansowane górnictwo - pozwala na wydobycie uranu oraz budowę platform wiertniczych na akwenach - 30
Robotyzacja produkcji^ - bazowa produkcja zaopatrzenia wzrasta o 3 - 40
Miniaturyzacja - jednorazowo każde działające centrum przemysłowe zyskuje +10 WP - 50
Polimery^ - dopóki posiadamy co najmniej 1 j. ropy naftowej zyskujemy 1 slot przemysłowy - 50


--- Nauka ---
Laboratoria badawcze^ - jednorazowo zyskujemy +5 WP albo tworzymy centrum naukowe (jeżeli spełniamy warunki) - 10
Pracownie chemiczne - pozwala rozpocząć program broni chemicznej - 20
Pracownie fizyczne - pozwala budować stacje radarowe - 20
Pracownie biologiczne - pozwala rozpocząć program broni biologicznej - 20
Kompozyty - pozwala tworzyć specjalizację hazmat dla piechoty i piechoty zmechanizowanej - 30
Fizyka jądrowa - pozwala rozpocząć program jądrowy - 30
Komputeryzacja - bazowy postęp badań rośnie o 1 (łącznie: 6) - 30
Rozwój medycyny - przyrost naturalny rośnie o 4% - 20
Nanotechnologie^ - jednorazowo każde działające centrum naukowe zyskuje +5 WP - 35
Fizyka kwantowa - bazowy postęp badań dla technologii specjalnych rośnie o 2 - 35
Informatyzacja^ - dodatkowy slot badawczy i wywiadowczy - 40 (wym.: 20 zbadanych technologii)
Sztuczna inteligencja - bazowy postęp badań rośnie o 4 (łącznie: 10) - 60

--- Wojska lądowe ---
Motoryzacja piechoty - pozwala tworzyć piechotę zmechanizowaną I - 10
Parki maszynowe^ - zwiększa limit produkcji pojazdów o 2, pozwala tworzyć specjalizację przeciwpancerną i przeciwlotniczą dla piechoty zmechanizowanej - 30 (wym.: Robotyzacja produkcji[Przemysł])
Pojazdy pancerne - pozwala tworzyć piechotę zmechanizowaną II i czołgi I - 20
Specjalistyczne operacje piechoty^ - pozwala tworzyć piechotę II oraz specjalizacje piechoty: garnizonową, morską, spadochroniarzy, przeciwpancerną, przeciwlotniczą i strzelców górskich - 15
Czołg podstawowy - pozwala tworzyć czołgi II - 25
Bojowe wozy piechoty^ - pozwala tworzyć piechotę zmechanizowaną III - 30 (wym.: pracownie fizyczne[Nauka])
Zaawansowane wyposażenie taktyczne - pozwala tworzyć piechotę III - 30
Linia montażowa broni lekkiej - zwiększa limit produkcji piechoty o 2 - 25 (wym.: Robotyzacja produkcji[Przemysł])
Ulepszony czołg podstawowy - pozwala tworzyć czołgi III - 25 (wym.: pracownie fizyczne[Nauka])
Nowoczesne pole walki^ - pozwala tworzyć piechotę, piechotę zmechanizowaną i czołgi IV oraz śmigłowce III - 35 wym.: Elektronika[Przemysł], Komputeryzacja[Nauka]
Superpiechota - pozwala tworzyć piechotę zmechanizowaną V - 50
Superczołg - pozwala tworzyć czołgi V - 50

--- Lotnictwo ---
Podstawy lotnictwa - pozwala budować lotniska oraz tworzyć myśliwce i bombowce I - 10
Specjalizowane konstrukcje lotnicze^ - pozwala tworzyć śmigłowce I oraz specjalizacje myśliwców: przechwytujący, ciężki - 15
Ciężkie lotnictwo - pozwala tworzyć samoloty transportowe oraz specjalizację bombowców: strategiczny - 15
Silnik odrzutowy - pozwala tworzyć myśliwce i bombowce II - 25
Kawaleria powietrzna - pozwala tworzyć śmigłowce II - 25
Linia montażowa samolotów^ - zwiększa limit produkcji lotniczej o 2 - 30 (wym.: Robotyzacja produkcji[Przemysł])
Samolot myśliwsko-bombowy - pozwala tworzyć myśliwce III - 35 (wym.: pracownie chemiczne[Nauka])
Pociski rakietowe^ - pozwala budować silosy rakietowe oraz wykonywać atak rakietowy o zasięgu 2 - 40 (wym.: pracownie chemiczne[Nauka])
Nowoczesny bombowiec - pozwala tworzyć bombowce III - 40
Nowoczesny myśliwiec wielozadaniowy^ - pozwala tworzyć myśliwce IV - 40 - (wym.: Elektronika[Przemysł], Komputeryzacja[Nauka])
Rakieta balistyczna - pozwala rozpocząć program kosmiczny oraz zwiększa zasięg ataku rakietowego do 5 - 40
System stealth - pozwala tworzyć myśliwce V oraz bombowce i śmigłowce IV - 50 (wym.: Kompozyty[Przemysł])

--- Flota ---
Podstawy floty - pozwala budować bazy morskie, tworzyć flotę transportową oraz niszczyciele, krążowniki i okręty podwodne I - 10
Improwizowany lotniskowiec^ - pozwala tworzyć lotniskowce I oraz specjalizację morską dla myśliwców i bombowców - 20(wym.: Podstawy lotnictwa[Lotnictwo])
Flota liniowa - pozwala tworzyć krążowniki II i pancerniki I - 15
Rozwój lekkiej floty - pozwala tworzyć niszczyciele i okręty podwodne II - 15
Wielkie kadłuby okrętowe - pozwala tworzyć pancerniki i lotniskowce II - 30
Zaawansowany przemysł stoczniowy^ - zwiększa limit produkcji okrętów o 2, - 30 (wym.: Robotyzacja produkcji [przemysł]) - 30
Nowoczesna flota wojenna - pozwala tworzyć niszczyciele, krążowniki i pancerniki III (wym. Pracownie fizyczne) - 30
Okrętowy napęd elektryczny^ - pozwala tworzyć okręty podwodne III - 30 (wym.: Pracownie fizyczne[Nauka])
Nowoczesny lotniskowiec^ - pozwala tworzyć lotniskowce III - 40
Okrętowe wyrzutnie rakietowe - pozwala tworzyć niszczyciele, krążowniki, okręty podwodne i pancerniki IV - 40 (wym.:pociski rakietowe[Lotnictwo], Elektronika [Przemysł], Komputeryzacja [Nauka])
Okrętowy napęd jądrowy - pozwala tworzyć okręty z napędem jądrowym - 30 (wym.: Fizyka jądrowa[Nauka])
Superlotniskowiec - pozwala tworzyć lotniskowce IV - 50
Okręty stealth - pozwala tworzyć niszczyciele, krążowniki i okręty podwodne V - 50 (wym.: System stealth[lotnictwo])

--- Technologie specjalne---
Program jądrowy
1) Bomba atomowa - pozwala tworzyć bombę atomową - 60
2) Bomba termojądrowa - pozwala tworzyć bombę wodorową - 30
3) Zaawansowana broń jądrowa - pozwala tworzyć bombę neutronową i brudną bombę - 30

Produkcja broni jądrowej - 30 mln $ - wymaga miejsca w slocie przemysłowym - limit produkcji broni jądrowej to liczba reaktorów * j. uranu

Program broni chemicznej
1a) Gazy bojowe - pozwala na użycie gazów bojowych - 40
1b) Środki zapalające - pozwala na użycie środków zapalających - 40
1c) Defolianty - pozwala na użycie defoliantów - 40

Każdy tych środków liczy się jako operacja ataku chemicznego.

Program broni biologicznej
1) Replikowanie patogenów - pozwala przeprowadzić atak bronią biologiczną, przy wykonywaniu operacji wywiadowczej zabójstwa zyskujemy +5 PI - 45

Opracowanie patogenu wymaga poświęcenia ZN ze specjalnością nauka po opracowaniu replikowania patogenów. Pozwala dowolnie wykorzystywać patogen jako atak biologiczny.

Program kosmiczny
1) Rakieta kosmiczna - pozwala budować kosmodrom - 40
2) Sztuczny satelita - zasięg ataku rakietowego zwiększa się o 2, +10 WP w prowincji z kosmodromem, +40 WP do rozdysponowania w pozostałych prowincjach, premia do skuteczności wojsk - 65 (wym.: kosmodrom)

Struktura:
Kosmodrom - 80 mln $
Odpowiedz
#2
2705

WAŻNE:

Ze względu na kontrowersję z możliwością rushowania niektórych techów, szczególnie w dziale Wojska Lądowe i Flota, wprowadzone zostają delikatne zmiany. Ogólnie, tworząc zmiany w zasadach do edycji Warhammer jeszcze zanim zaczęliśmy, moją główną ideą było to, żeby gracze byli bardziej zachęceni do bardziej "szerokiego" researchu i by bezpośredni "rush" po jeden konkretnie tech był możliwy, ale względnie nieopłacalny. Niestety, niespecjalnie jest to odwzorowane w drzewku i zmiany te mają na celu zbilansowanie tego.

Zmiany dotyczą trzech technologii:

-----------------------------------------------------

Stare:
Cytat:Nowoczesne pole walki^ - pozwala tworzyć piechotę, piechotę zmechanizowaną i czołgi IV oraz śmigłowce III - 35 wym.: Elektronika[Przemysł], Komputeryzacja[Nauka]

+wym. Ulepszony Czołg Podstawowy
-NIE DAJE śmigłowca III

Jeśli ktoś researchował Nowoczesne Pole Walki i nie spełnia nowych wymagań, dostaje on pelny zwrot tych punktów nauki w tym drzewku i może je wydać na inną technologię z działu Wojska Lądowe.

Nowe:
[Obrazek: AiI6A6Q.png]
Cytat:Nowoczesne pole walki^ - pozwala tworzyć piechotę, piechotę zmechanizowaną i czołgi IV - 35 wym.: Elektronika[Przemysł], Komputeryzacja[Nauka]

------------------------------------------------------------------
Stare:
Cytat:Kawaleria powietrzna - Kawaleria powietrzna - pozwala tworzyć śmigłowce II – 25

+Pozwala dodatkowo budować śmigłowce III jeśli ma się odkryte „Komputeryzację i Pociski Rakietowe”
- Koszt w Punktach Nauki zwiększony do „30”

Jeśli ktoś już odkrył technologię Kawaleria Powietrzna, by użyć tego techa musi „dopłacić” swoim slotem badawczym te 5 dodatkowe punktów nauki. Jeśli ktoś już wyprodukował helikoptery II, one pozostają.

Nowe:
Cytat:Kawaleria powietrzna - Kawaleria powietrzna - pozwala tworzyć śmigłowce II, pozwala tworzyć śmigłowce III jeśli odkryta jest Komputeryzacja oraz Pociski Rakietowe – 30

------------------------------------------------------------------------------

Stare:
Cytat:Nowoczesna flota wojenna - pozwala tworzyć niszczyciele, krążowniki i pancerniki III (wym. Pracownie fizyczne) – 30

+wym. Floty liniowej

Jeśli ktoś researchował Nowoczesną flotę wojenną i nie spełnia nowych wymagań (brak Floty Liniowej), dostaje on pełny zwrot tych punktów nauki w tym drzewku i może je wydać na inną technologię z działu Flota.

Nowe:

[Obrazek: unknown.png]

----------------------------------------------------------------------------
Odpowiedz