Rekrutacja do Edycji Warhammer (2.0)
#1
[Obrazek: 340?cb=20100823035919]

Dobry,

zgodnie z planem rozpoczynamy rekrutację do Edycji Warhammer (więcej szczegółów o samej edycji tutaj - *pyk*). W tym wątku króciutko omówimy format rekrutacji.

Prosimy o wysłanie na PW do mnie (a jak chcecie - do mnie i Milorda) podania, w której zostaną zawarte następujące rzeczy: 


Cytat:
1) Nazwa Państwa (rozumiane samo przez siebie)
2) Lokalizacja Państwa (stolica, region świata bądź dowolnie - mapa będzie jeszcze tworzona i precyzowana na podstawie otrzymanych podań. Jak dla waszego państwa lokalizacja nie jest ważna i się tym nie przejmujecie, nie musicie nawet jej podawać)
3) Dominująca Rasa/y (rasa/y z której składa się elita twojego państwa i na jakiej/ich rasie/ach oparta jest kultura tego państwa)
4) Ustrój (oficjalnie, i w nawiasie potem czy to jest “demokracja, autorytaryzm czy totalitaryzm”)
5) Krótko o idei państwa (ciekawostki, co was najbardziej jara w tym państwie, smaczki kulturowe/religijne/demograficzne/ustrojowe - co wam się podoba, nie musi to być długie)
6) Dodatkowy komentarz - może nie dotyczyć samego państwa, ale oczekiwań wobec edycji, MG, spostrzeżeń dotyczących zadań - krótkie maks 3-4 zdania.

Mapa z obszarem gry i kluczowymi osadami(gramy na mapie typu PNW, podział prowincji może ulec zmianie w zależności od zagęszczenia w danych rejonach): *pyk*

Surowce do mapy zostaną dodane po zakończeniu rekrutacji (dla ciekawskich, system przydzielania surowców będzie taki sam jak w poprzedniej edycji). Po wysłaniu przez was podania, w możliwie niedługim czasie wyślemy wam na PW dodatkowe pytania (co do waszego kraju) oraz krótki i prosty teścik zasad w trzech punktach.

Jeśli nie znacie lore Warhammera w ogóle i macie tylko lekki zarys pomysłu czym byście chcieli “ogólnie” zagrać, to napiszcie tylko ten zarys i później wraz z pytaniami od MG spróbujemy wspólnie dopracować pomysł czy coś zasugerować. 

Rekrutacja odbywa się w etapach:
  1. Zgłoszenia na PW (od teraz do 25.09)
  2. Przydział państw(granice, państwa, strefy MG) (25-27.09)
  3. Przydział struktur, ambicji, surowców, przed edycyjne dyskusje (28.09-5.10)
Odpowiedz
#2
Dobry!

Mam dla was informacje - zostało złożonych już 10 podań na państwa i generalnie, wszystkie nam się spodobały. Zgodnie z obietnicą jaką rzuciliśmy, pokażemy też wam teraz mapkę gdzie gracze wrzucili swoje państwa - tak by kolejni gracze co chcą wrzucać podania mogli łatwiej uniknąć kolizji:

[Obrazek: JQH7t8L.png]

A oto i wstęp fabularny do edycji, powstały z podań, które zostały dotychczas złożone:

Cytat:
Gdy straszliwa wojna między siłami ludzi, elfów i krasnoludów przeciwko Chaosowi, skaveńskiej hordom oraz niezliczonym rzeszom zielonoskórych się zaczęła, nikt nie spodziewał się jej zakończenia. Wraz z kolejnymi dekadami konfliktu który zdawał się dłużyć w nieskończoność, progres technologiczny oraz usprawnienia krasnoludzkiej technologii przyniosły większości światu parę, kolej, industrializację i nowożytny kapitalizm. W końcu, wybraniec Chaosu Archaon został pokonany, a Nagash został ponownie zamknięty w Czarnej Piramidzie. Ale społeczeństwa zniszczonego Starego Świata były skrajnie zmęczone i głodne nagrody za poświęcenie w celu obrony starego porządku. Nie było im to dane jednak przez starych władców, a to pociągnęło za sobą konsekwencje.
.
Słynny kislevski myśliciel i polityk Włodzimierz Uljanowicz zwany też pod pseudonimem Lenin dokonał wreszcie czegoś niemożliwego. W końcu ci co wierzyli w komunizm wierzyli też, że rewolucja przyjdzie na świat po raz pierwszy w industrializowanym Imperium oraz krasnoludzkich warowniach. Jako pierwsza jednak poddała się czerwonemu zagrożeniu kompletnie zacofana i agrarna Bretonia, w której kislevscy i bretońscy komuniści mieli zamiar założyć pierwszy przyczółek na drodze ku globalnego komunizmu, dla wszystkich ras Starego Świata. Bretonia pogrążyła się w straszliwej wojnie domowej, a podobne rewolucje i przewroty zaczęły wybuchać też wśród krasnoludzkich warowni, w księstwach-elektorskich Imperium oraz innych ziemiach. Zniszczenia i anarchia jaka zapanowała na kontynencie była tak wielka, że uchodźcy z kontynentów Lustrii, Ulthuanu czy Naggaroth byli w stanie nawet przejąć kontrolę nad niektórymi starymi królestwami, tylko pogłębiając chaos. Wydawałoby się, że cały Stary Świat wkrótce zostanie zjednoczony pod czerwonym sztandarem. 
.
Armiom komunistów różnej maści formalnie zjednoczone pod organizację Międzynarodówki zostały jednak zadane straszliwe dwa ciosy. Włodzimierz Uljanowicz zmarł i choć ten problem mógł być technicznie rozwiązany przez wewnętrzne grono partyjne, to jego ciało zostało wykradzione i wskrzeszone przez nekromantów o komunistycznych sympatiach. Wywołało to olbrzymie podziały w ramach Międzynarodówki, która tak bardzo potrzebowała by właśnie w tej chwili współpracować - Lenin bowiem jako nieumarły drastycznie zmienił swoje poglądy i obóz komunistyczny się podzielił czy uznawać jego przywództwo czy nie. Jakby tego było mało, bastion czerwonych jakim była południowa Bretonia została zaatakowana przez migrujące hordy wojowników Chaosu, którzy pozbawieni przywódcy Archaona teraz zakończyli swój Długi Marsz decydując się osiedlić akurat tam gdzie Armia Czerwona miała swoje serce. Ostatnie resztki lojalistycznej armii królewskiej w Corounne natchnięte objawieniem się Pani Jeziora jak i ironicznie wzmocnione “niezamierzonym” wsparciem hord Chaosu kontratakowały wreszcie wyrzucając komunistów z północnej Bretonii. W rezultacie, siły starego porządku odzyskały inicjatywę i przywróciły porządek w swoich państwach. Niedobitki komunistów z Imperium i Bretonii wycofały się do Ather Loren, Karak Izor i południej Wisselandii by kontynuować walkę, nazywając swój kraj jako Związek Socjalistycznych Republik Rasowych, przyrzekając, że ludzie, krasnoludy i elfy prędzej czy później wszystkie zostaną zjednoczone pod jednym sztandarem. W międzyczasie na uboczu i z dala od frontów wojen rewolucyjnych, nieumarły Włodzimierz Iljanowicz Lenin zakończył reorganizację nowego, stworzonego przez siebie państwa, które miało przejąć teraz rolę serca rewolucji.
.
Zmęczonym państwom Starego Świata dosyć było już wojny i te relikty wojen rewolucyjnych przetrwały, podobnie jak państwa starego porządku. Nastał czas interregnum, jest 2700 rok Sigmara. Po pół wieku nieprzerwanego zniszczenia i rozlewu krwi państwa Starego Świata podnoszą się ze zniszczeń. Co będzie dalej, wiedzą już tylko bogowie...

Z brakujących regionów (lokalizacji gdzie nikt nie złożył podań):

1) Imperium
2) Badlands
3) Norsca
4) Kislev
5) World's End Mountains (jest póki co tylko jedno)

W pierwszej dziesiątce państw było mało kolizji, ale trzy państwa są delikatnie przysunięte od oryginalnych podań. Graczy, których to dotyczy dostaną informacje na PW. Gorąco zachęcamy do składania podań, jak i udzielenia się w dyskusji nad zasadami.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#3
Dobry!

Jak coś informujemy, że liczba podań wzrosła do 12 i z tego też powodu macie mapkę zaaktualizowaną o dodatkowe dwie lokacje państw. Jednocześnie - ja i Milord zdecydowaliśmy, że jeśli liczba podań wzrośnie do 15 to ujawnimy kto, gdzie i jakie państwo (jego nazwa) założył. Pomijając to - rekrutacja dalej trwa na takich samych warunkach.

[Obrazek: TuEhiF1.png]

Pozdrawiam
Odpowiedz
#4
Dobry!

Informuję, że mamy już 14 podań - zostanie wrzucone jeszcze jedno i ujawnimy nazwy wszystkich państw oraz kto nimi przewodzi. Obecna mapa z rozstawieniem:

[Obrazek: QoQctEp.png]

(uprzedzając narzekania, państwa położone na skraju mapy i z "dala" od innych graczy w rzeczywistości nie będą "z dala" od innych - gęstość prowincji oraz ambicje, kierunkującego na "ekspansję" w wybranym kierunku sprawią, że nie będzie się dało grać singla).
Odpowiedz
#5
Dobry!

Mamy 15 podań i zgodnie z obietnicą - publikuję mapkę wraz z listą państw, graczy i gdzież oni się znajdują. Proszę państwa, przywitajmy gorąco:

[Obrazek: iY9N2KA.png]

1. Socjalistyczna Republika Nehekhary - @Richtus
2. Księstwa Graniczne - @Millenium
3. Związek Socjalistycznych Republik Rasowych (ZSRR) - @prehi
4. Królestwo Bretonii - @Gandzia
5. Imperium Moyolequetzal - @VegetaZen2
6. Ziemie Pasterza - @Varja
7. Zakon Wybrańców Chaosu - @elroberto
8. Imperium Pyłu - @Fogler
9. Socjalistyczny Związek Gildii Krasnoludzkich - @Gacuch
10. Związek Estalii - @Falarism
11. Republika Zjednoczonego Chaosu - @książę (KSIĄŻE PNW, zwycięzca poprzedniej edycji Warhammer).
12. Klany Orków - @Yavin
13. Demorkatyczna Repupliga WAAAAGH (D-R-WAAAAGH!) - @neuroshimi
14. Argonauci - @Xelacient
15. Imperium - @Vive

Wszystkich gorąco witamy! Jednocześnie adnotacja - w wypadku dwóch podań (konkretnie nr. 9 i 11) lokalizacja jest mniej "locknięta" i to samo państwo może być delikatnie przesunięte w któryś z kierunków jeśli dojdą dodatkowe podania.

W obecnych warunkach jeśli są jeszcze osoby, które chciałyby dołączyć do edycji, za rekomendowaną lokację sugerujemy: Kislev (najbardziej), Norsca (coś się jeszcze zmieści) i World's End Mountains.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#6
[Obrazek: 5eH60lN.png]

Witamy jako Numer 16 - Federację Komun Karaz Ankor (FKKA) z @Herc na czele.
Odpowiedz
#7
[Obrazek: QYYGEW5.png]

Witamy jako Numer 17 - Zakon Nurgle'a, pod przewodnictwem potężnego @Rizi

Dostaliśmy też podanie 18, które jeszcze nie jesteśmy w stanie w pełni potwierdzić, że będzie zaakceptowane. Gdy to się stanie, napiszę osobnego posta.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#8
[Obrazek: lFwLNHg.png]

Potwierdzamy jako Państwo Nr. 18: Liga Handlowa Kupców i Magów (albo po prostu Liga albo Marienburg) - pod przewodnictwem @Troll.
Odpowiedz
#9
Jako państwo numer 19, proszę gorąco przywitać @Marwin oraz jego Plemię Kurganów.

[Obrazek: lFwLNHg.png]
Odpowiedz
#10
Kochani, informujemy, że jako gracz 20 wchodzi @Darne z jego Wspólnotą Wzniesienia Ludzkości w Norsce. Kończymy też rekrutację do edycji Warhammer 2.0 na równo 20 państwach, zaprawdę szczęśliwie!

Zestawy pytań zostały już przygotowane i tym osobom co założyły wątek "Rozmowy z MG" zostaną one przesłane. Kilka notatek co do pytań:

- Pytań mogą być od 2 do maksymalnie 5.
- Pytania mogą, ale nie muszą mieć wpływu na Ambicje. Nie sugerujcie się więc, że wszystkie z nich je wam ustawią. Pomijając te rzeczy, odpowiedzi na pytania mogą (ale nie muszą) mieć wpływ na demografię, strukturę wyznaniową twojego państwa, cechy społeczne.
- Pytania mogą, jak najbardziej - mieć wpływ na coś co w ogóle nie jest w twoim państwie (jak ambicje innego gracza, jego cechy społeczne czy demografia).
- Może się zdarzyć, że po odpowiedzeniu na pytanie dostaniecie jeszcze pytań więcej.

Wraz z odpowiedziami na pytania, proszę rozdać 5 Punktów Customizacji państwa. Zasady są literalnie te same co w poprzedniej edycji, więc po prostu zacytuję Vegetę. Natomiast trochę inne mogą być benefity z samych konkretnych pakietów:

Cytat:Razem z odpowiedziami każdy gracz dobiera bonusy startowe. Każdy dostaje 5 punktów do rozdysponowania, zaś na każdą z poniższych kategorii można przeznaczyć 1 albo 2 punkty (mały albo duży pakiet) - co jest zawarte w każdym pakiecie jest tajne:
  • Ludność
  • Bogactwo
  • Terytorium
  • Przemysł
  • Nauka
  • Siły lądowe
  • Lotnictwo
  • Flota
  • Umocnienia lądowe (maks 1 punkt)
Pakiet za 2 punkty jest 1,5 razy lepszy od tego za 1. Wybierzcie mądrze.

Życzymy powodzenia i rozpoczynamy ostatni okres przygotowań do edycji. Z naszej strony, zajmiemy się w najbliższym czasie ambicjami, strukturami startowymi, finalizacją mapy, NPCami, startowym terytorium oraz wprowadzeniem changeloga i ostatnimi poprawkami do zasad.

Pozdrawiam
Odpowiedz