Informacje ogólne
#1
[Obrazek: 09vQOpu.png]

Stolica: Zharr-Naggrund
Ustrój: Monarchia absolutna/Oligarchia (totalitaryzm)
Model gospodarczy: Gospodarka imperialna (keynesizm)
Język/i urzędowy/e: Khazalid


Dane na: 2714

Ludności: 28,545 mln
Reputacja: 0
Zamożność: Zamożne
Poziom mobilizacji: Pobór

Cechy społeczeństwa:
  • Magokracja - koszt rekrutacji maga -3 mln, koszt utrzymania maga -2 mln (min. 1 mln)
  • Czarna Akademia - -2% do dochodu, koszt rekrutacji magów -2 mln, +1 do badań nad magią. Magowie jeśli mają zginąć (w wyniku akcji wywiadu/wrogiego czaru/inny powód), otrzymują 20% szans na przetrwanie tego spotkania ze śmiercią.
  • "Zielona energia" - +5% przyrostu naturalnego, +3 do badań w dziale Przemysł.
  • Intensywne wydatki sportowe - -5% dochodu
  • Organizacja Młodzieży Imperialnej: -2% dochodu, +6% siły ludzkiej
  • "Wyzwoleni niewolnicy" - +3% dochodu
  • Zreformowana gospodarka - +10% dochodu
  • "Obsydianowy Tron" - +7% siły ludzkiej (wymaga kontrolowania prowincji Zharr-Nagrund i żyjącego Imperatora)
Aktualne umowy i pakty:
  • Sojusz wojskowy z Wspólnotą Wyniesienia Ludzkości
  • Sojusz wojskowy z Hegemonią Kurgan
  • Sojusz wojskowy z Królestwem Bretonii
Państwa satelickie:


Struktura narodowościowa:

Krasnoludy (Chaosu) - 74%
Zielonoskórzy (Gobliny) - 13%
Zielonoskórzy (Orkowie) - 7%
Zwierzoludzie - 3%
Ogry - 2%
Inne - 1%

Struktura religijna:

Chaos (Hashut) - 70%
Gork - 10%
Mork - 10%
Ateizm/Chaos (Necoho) - 5%
Chaos (Niepodzielny) - 2%
Wielki Czerw - 2%
Inne - 1%
Odpowiedz
#2
[Obrazek: HEQgnH4.png]

WP (131): 
  • Zharr-Naggrund 27
  • Varhg-Arduk 20
  • Gnashrak 11
  • Zorn Uzkull 11
  • Uzkulak 3
  • Aduro-Nador 6
  • Wodospady Zagłady 5
  • Mele Khad 5
  • Seep-Gore 5
  • Zharr-Sudgrund 10
  • Gash Kadrak 2
  • Khazid Irkulak 2
  • Seep-Sud 1
  • Vargh-Meorot 1
  • Słone Potoki 1
  • Monte Carla 1
  • Mash-Shalal 1
  • Tharr-Morgrunz 1
  • Coldtrom 1
  • Północne Góry Śliskie 1
  • Dolne Nador 1
  • Thavala Nazdum 1
  • Craikh-Zharr 1
  • Moor-Dot 0
Centra:
  • przemysłowe (3): Zorn Uzkull, Varhg-Arduk, Zharr-Sudgrund
  • finansowe (2): Varhg-Arduk, Zharr-Naggrund
  • naukowe (1): Zharr-Naggrund
  • wywiadowcze (1): Uzkulak
Struktury: 
  • lotnisko (3): Zharr-Naggrund, Gnashrak, Vargh-Meorot
  • silos rakietowy (4): Seep-Gore, Mash-Shalal, Aduro-Nador, Dolne Nador
Odpowiedz
#3
Głowa państwa: Thergan Trollblider (Imperator) - +6% dochodu, +9KP na turę
Szef rządu: -

Frakcje polityczne:
Postacie fabularne:
Ryth Steelheart - oficjalny szef rządu Imperium Pyłu, przywódca Sfery Wpływów. Krasnolud, który ma już na swoim karku ponad 230 lat. Jego poglądy są konserwatywne, nawet mocno konserwatywne. Jest za utrzymaniem aktualnego statusu społecznego, a także dalszą ekspansją i poszerzaniem granic Imperium. Mówi się, że wszystko widzi i wszystko słyszy co się dzieje w Imperium i poza nim.

Elteaka Dimchin - przywódca Sfery Starożytnej Wiedzy. Krasnolud, który jest dosyć specyficzny, a nawet wśród Krasnoludów Chaosu można nazwać go dziwnym. Przeciwnik niewolnictwa, chcący reform państwa i skierowania go na tory innej formy zależności bardziej "naturalistycznej", lecz nadal hierarchicznej. Rasista i zwolennik segregacji rasowej, który chce, aby oddzielić pomniejsze kultury od wyższej kultury krasnoludzkiej. Jednocześnie ogromny zwolennik kapitalizmu i pełnego otwarcia gospodarki bez interwencji państwa. Przeżył 191 lat.

Uubar Skullchanter - przywódca Sfery Dowództwa Wojskowego. Imperialista w pełnym znaczeniu tego słowa, chce ekspansji w każdą stronę świata i podporządkowania ościennych państw pod wolę Krasnoludów Chaosu, gorliwy wyznawca Hashuta. Przeżył już 301 wiosen.

Ashubar Demonschackler - przywódca Sfery Postępu i Magii. Krasnolud tajemniczy, nawet bardzo. Jego poglądy są bliskie konserwatyzmowi, aczkolwiek nieco bardziej liberalne od poglądów Rytha. Jest osobą, która uważa, że lepiej skupić się na sprawach lokalnych oraz regionalnych sojuszach i na nich budować potęgę. Podobno był w stanie przyzwać potężnego demona w swoich kazamatach, spętać i korzystać z jego mocy. Liczy sobie 276 lat.

Warvrock Slavestep - przywódca Sfery Administracji Cywilnej. Jegomość dosyć umiarkowany, ale jednak jest za obecnym stanem rzeczy, militarysta. Wielki orędownik niewolnictwa, ale także zwolennik większego liberalizmu w polityce gospodarczej. Podobno sam posiada tysiące niewolników na swoich usługach. Najmłodszy Krasnolud w radzie, bo liczy sobie zaledwie 120 lat, jednak potęga jaką włada dała mu tą możliwość.

Gothkad Goreflame - imperialny czarnoksiężnik.

Draal Goldhorn - imperialny czarnoksiężnik.
Odpowiedz
#4
Jak niegdyś Krasnoludy Chaosu były podzielone i rządzone przez czarnoksiężników oddanych Hashutowi, tak po latach się to zmieniło, a stało się to kiedy na świat przyszedł Dakatur Blackheart. Jego siła i moc była niezrównana i wkrótce zjednoczył wszystkie rody i zmusił je do posłuszeństwa stając się Imperatorem. Jego dynastia rządziła przez ponad tysiąc lat, aż ostatni z jej potomków Khuorth Tinstep zmarł bezpotomnie.
Imperium Pyłu było, jest i będzie krajem Krasnoludów oddanym Chaosowi, nie "Wielkiej Czwórki", a Hashutowi, Panu Ciemności. Jest to główna religia w państwie, inne wyznania chaosu są w tolerowane na terenach imperium. Jeżeli chodzi o inne religie, nie są zbyt "mile widziane", zwłaszcza że większość z nich uważa Chaos za zło. Społeczeństwo jest zjednoczone wokół wizji budowania potęgi Imperium. Władza imperialna, która przez lata panowała na tych ziemiach starała się skutecznie połączyć wszystkie Krasnoludy wokół jednej myśli - potęgi. Magia, przemysł, wojsko to trzy rzeczy, które były wkuwane od najmłodszych lat, tak aby powstało społeczeństwo gotowe na poświęceń i służby kiedy nadejdzie na to czas.

Jednakże po śmierci Khuortha obsydianowy tron pozostał pusty. Dzisiaj w sali tronowej można oprócz niego zobaczyć trzy symbole władzy imperialnej - korona, berło i młot, stoją one tronie, oficjalnie czekają na nowego imperatora, ale jednak zostały one teraz symbolem, wokół którego jednoczy się całe Imperium Pyłu. Ciągłość władzy musiała być utrzymana dlatego przedstawiciele pięciu najpotężniejszych, czarnoksięskich rodów powołały organ władzy - Radę Wielkich lub zwaną inaczej Radą Pięciu Bród.
Rada ta trzyma pełnie władzy nad Imperium, są zwierzchnikami władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej, jak i sami posiadają kompetencje w każdej z tych dziedzin. Już po reformach Dakatura stworzono pięć sfer, które miały trzymać pieczę nad kluczowymi gałęziami państwa, teraz zostało to utrzymane i wzmocnione. Tradycyjnie są to Sfery:
Sfera Starożytnej Doktryny – jak sama nazwa wskazuje odpowiedzialna jest za utrzymanie i strzeżenie starożytnej wiedzy. Zarządzają oni wszystkimi akcjami archeologicznymi, badaniami nad starożytnymi kulturami i odkrywaniem tego co zostało zapomniane. Jedną z ważniejszych ról jaką pełni ta sfera jest strzeżenie najważniejszych sekretów Imperium i wszystkiego co nie może wyjść poza kraj. 
Sfera Dowództwa Wojskowego – trzyma pieczę nad całym militarnym aspektem kraju. Począwszy od planowania rekrutacji, zarządzania armią, po przygotowywanie planów obrony, ataku, strategii jaką mają wykorzystywać siły zbrojne Imperium Pyłu.
Sfera Postępu i Magii – jak sama nazwa wskazuje czuwa na postępem technologicznym całego państwa, aby tak jak dawniej o dziesięciolecia wyprzedzała ona innowacyjnością pomysły innych ras i krajów. Drugą częścią jest czuwanie nad rozwojem magii i strzeżeniem jej.
Sfera Administracji Cywilnej – pod swoim zwierzchnictwem ma kontrolę nad produkcją i logistyką, ogólnie rzecz biorąc na niej spoczywa ciężar dobrze działającej gospodarki. Kolejnym aspektem jaki trzyma w swojej władzy jest nadzór nad wewnętrznymi organami ścigania jak i „zarządzanie sprawiedliwością” w kraju, czyli trzymaniem pieczy nad sądami. W ich mocy też jest zarządzanie sprawami związanymi z polityką niewolnictwa.
Sfera Wpływów – ma za zadanie zarządzać polityką zagraniczną państwa, ukierunkowywać rozszerzanie wpływów Imperium, kierować poszerzaniem granic, a także utrzymywać relacje międzynarodowe z innymi podmiotami. Pod ich wpływem także znajduje się wywiad i kontrwywiad Imperium.
Oficjalnym przywódcą kraju, Szefem Rządu jest ten, który sprawuje władzę nad Sferą Wpływów. Chociaż oficjalnie Rada ma także za zadanie poszukiwania nowego, godnego kandydata, który miałby zasiąść na obsydianowym tronie to jednak od setek lat nic się nie zmieniło w tej sprawie i wątpliwe jest, aby zmieniło. Miejsce w radzie po śmierci, bądź ustąpieniu aktualnego radnego zajmuje najpotężniejszy uczeń danego czarnoksiężnika lub poprzez wygrany pojedynek magiczny między osobą, która zasiada w radzie, a pretendentem, jeżeli zwycięży ten drugi zajmuje jego miejsce i obejmuje pieczę nad sferą sprawowaną przez poprzednika. Istniał jeszcze zapis, że Imperator mógł dowolnie zmieniać osoby zasiadające w radzie, aczkolwiek przepis ten jest aktualnie nieaktywny.


Gospodarka jest prowadzona na zasadach wolnorynkowych, rola państwa jest ograniczona do najważniejszych gałęzi takich jak energetyka, chociaż ma prawo do interwencji jeżeli rynek jest w kryzysie lub są przesłanki do takiego wydarzenia. Ekonomia Imperium Pyłu odróżnia się od innych ponieważ polega na... Niewolnictwie. Gospodarka oparta jest o masy niewolników, którzy pracują przy wydobyciu, przemyśle i praktycznie wszystkich gałęziach gospodarki. Zastrzeżone jest, że Krasnolud Chaosu nie może zostać niewolnikiem bo godziłoby to w powagę rasy.
Sprawa mniejszości narodowych, ich status jest różny, od tego najwyższego gdzie uważa się ich za sprzymierzeńców i jako obywatele mają sporą swobodę i możliwości dostąpienia wysokich stanowisk w społeczeństwie Imperium, oczywiście nigdy nie będą miały możliwości stania się równymi z Krasnoludami Chaosu, ale mogą sobie zaskarbić szacunek wśród nich, aż po status niewolniczy, którzy są darmową siłą roboczą. 
Odpowiedz