Informacje Ogólne
#1
Stolica: Grom Peak
Ustrój: Socjalizm utopijny (demokracja)
Model gospodarczy: Anarchokomunizm (na potrzeby gry keynesizm)
Język/i urzędowy/e : Khazalid, języki mniejszości


Dane na: 2714

Ludności: 23,5 mln
Reputacja: 0
Zamożność: Zamożne
Poziom mobilizacji: Pobór, 2% populacji, -5% dochodu

Cechy społeczeństwa:

Idealizm - inwestycja “Reżimowa propaganda” jest niedostępna. Pozostałe inwestycje są o 5KP tańsze.

Twierdza Zabójców - akcja wywiadowcza “morderstwo polityczne” zawsze kosztuje 15 PI niezależnie od celu ataku [wymaga kontrolowania Karak Kadrin].

Niezłamany optymizm - Jeśli nie uzyskano Punktu Prosperity z któregoś działu, może zapłacić 40 KP by go uzyskać mimo to. -10% zużycia Zaopatrzenia dla Wojsk Lądowych (nie stackuje się z redukcją z “stanu gotowości”).

Serce Traktu Kyphryjskiego - +5% dochodu [wymaga kontrolowania Barak Varr].

Aktualne umowy i pakty:
Członek Międzyrasówki
Członek Traktu Kyphryjskiego

Państwa satelickie:
ORK - państwo podległe FKKA na terenie byłych Klanów Orków. Posiada 16 WP i daje mi następującę cechę: "Orkowa Komuna Orków" - Daje zysk w postaci 50% WP dla FKKA (zaokr. w dół). Rządzone przez anarchokomunistów z sojusznikami.
Ostland - powstał w wyniku wyzwolenia znacznej części Ostlandu przez wojska FKKA. Obecnie władzę tam sprawuje koalicja z dominującą rolą demokratycznych socjalistów w rządzie.

Struktura narodowościowa: 

Krasnoludy (Karaz Ankor) - 89%
Ludzie (Kislevici) - 4%
Zielonoskórzy (Gobliny) - 3%
Krasnoludy (Chaosu) - 2%
Zielonoskórzy (Orkowie - 1%
Inne - 1%

Struktura religijna:  uzupełnia MG

Panteon Karaz Ankor - 55%
Ateizm -35%
Ursun - 3%
Hashut - 2%
Gork - 2%
Mork - 2%
Inne - 1%
Odpowiedz
#2
[Obrazek: pnw1.png]
[Obrazek: pnw2.png]

WP (171):
Pod okupacją/walka w prowincji - 91 WP
Tereny kontrolowane przez państwo - 80 WP
Grom Peak - 44 (walka w prowincji, 50% prowincji okupywane)
Karak Bulgan - 34
Góra Gunbad - 28
Karak Durak - 12
Karak Angor - 10
Karak Kadrin - 11 (pod okupacją)
Południowe Szczyty Żebrowe - 5  (pod okupacją)
Susskeit - 5 (pod okupacją)
Barak Varr - 3
Nagenhof - 4 (pod okupacją)
Szczyty Żebrowe - 2 (pod okupacją)
Kazad Drung - 1 (pod okupacją)
Karak Vulbihr - 1 (pod okupacją)
Karak Kighduar - 1 (pod okupacją)
Karak Eksfilaz - 1  (pod okupacją)
Karak Lok - 1  (pod okupacją)
Zulbar - 1
Karak Grimbaraz - 1
Karak Raziak - 1
Karak Grund - 1
Fort Jakova - 1 (pod okupacją)
Karak Grong - 1(pod okupacją)
Karak Baraz - 1  (pod okupacją)
Blutfurt - 0 (pod okupacją)
Nachtdorf - 0 (pod okupacją)
Waraka Khum - 0 (pod okupacją)
Varsag - 0 (pod okupacją)
Rheden - 0 (pod okupacją)
Enthan Dvarik - 0 (pod okupacją)
Schosselnud - 0 (pod okupacją)
Resvynhaf - 0 (pod okupacją)

Centra:

- przemysłowe(3):

Grom Peak
Karak Kadrin (pod okupacją)
Góra Gunbad

- finansowe(4):
Góra Gunbad
Karak Bulgan (pod okupacją)
Karak Durak
Karak Kadrin (pod okupacją)

- stoczniowe:
- naukowe(1):
Południowe Szczyty Żebrowe (pod okupacją)

- wywiadowcze(2):
Grom Peak (walki)
Karak Kadrin (pod okupacją)

Struktury:

Linia Thorgrima
Ciężkie Fortyfikacje(8):

-Waraka Khum
-Szczyty Żebrowe (pod okupacją)
-Karak Raziak
-Karak Grund
-Karak Baraz (pod okupacją)
-Południowe Szczyty Żebrowe (pod okupacją)
-Varsag (pod okupacją)
- Enthan Dvarik (pod okupacją)

Linia Belegara

Ciężkie Fortyfikacje(1):
-Góra Gunbad

Lotniska (4)
Lotnisko w Karak Durak
Lotnisko w Karak Vulbihr (pod okupacją)
Lotnisko w Varsag (pod okupacją)
Lotnisko w Barak Varr
Radary (3)
Radar w Karak Durak
Radar w Karak Vulbihr (pod okupacją)
Radar w Varsag (pod okupacją)
Odpowiedz
#3
Głowa państwa: Kolektywne Przywództwo [Dyletanctwo - -3 do siły pasywnego kontrwywiadu, -2% do dochodu]
Szef rządu: Agoar Siwobrody

Skład parlamentu: 450 posłów w Radzie Reprezentantów (izba niższa),  170 w Zgromadzeniu Komun (izba wyższa)

Następne wybory: 2715


Partie polityczne: 


Stronnictwo Ludowe (40% miejsc w radzie) - Stronnictwo te na arenie międzynarodowej chce kontynuacji "wspaniałego izolacjonizmu" i proponuje program reform wewnętrznych; ustanowienie nowych programów społecznych, reforma służby zdrowia, reforma systemu emerytalnego i wiele innych, aby stworzyć w FKKA prawdziwy raj dla przeciętnego obywatela, który nie będzie musiał obawiać się o swoje jutro i dalsze bezpieczeństwo.

Anarchiści (37% miejsc w parlamencie) Domagają  się ograniczenia roli państwa i pozostawieniu zarządu w ręku Komun. Anarchiści deklarują opozycję do reform socjalnych proponowanych przez Wyzwolicieli i Stronnictwo Ludowe. Chociaż jak pokazały poprzednie wybory, w ostatnich latach frakcja ta przybrała w sprawach społecznych konserwatywny charakter, akcentując doniosłe znaczenie panteonu Karaz Ankor, tradycji rodzinnych i tym podobne, co przyniosło im sukces wyborczy w wielu komunach w poprzednich wyborach

Wyzwoliciele (21% miejsc w parlamencie) - Wyzwoliciele postulują dalsze pogłębianie współpracy gospodarczej z państwami sojuszniczymi, a także wspieranie ruchów socjalistycznych oraz innych partii prorobotniczych i prochłopskich, aby rozszerzać dobrobyt na świecie. Co prawda rządzący Wyzwoliciele nie byli w stanie kontynuować swych reform socjalnych, ale argumentują, iż było to spowodowane koniecznością interwencji na rzecz bratnich państw, które zakończyły się całkowitym sukcesem. Ostatnio jednak, przedstawiciele tejże frakcji także zaczęli akcentować znaczenie tradycyjnych wartości rodzinnych oraz klanowych, a nawet podkreśleniu braku konfliktu między socjalizmem a panteonem. Oprócz tego postulują także wprowadzenie programów prorodzinnych, celem poprawy bytu oraz obrony najważniejszej tkanki społecznej przeciwko  zakusom zdegenerowanego kapitalizmowi

Ugrupowania niezrzeszone z tymi powyżej - 2% miejsc w parlamencie.

Postacie fabularne:
Gringok Powszechnobrody - najstarszy spośród posłów Wyzwolicieli.
Agoar Siwobrody - najstarszy spośród posłów Stronnictwa Ludowego.
Odpowiedz
#4
Ustrój:
Karaz Ankor, a właściwie Federacja Komun Karaz Ankor, jest jednym z niewielu miejsc na planecie, gdzie w ferworze rewolucyjnym komunizm nie przyjął formy antydemokratycznej, połączonej z dyktaturą i krwawą represję wymierzonych w kontrrewolucjonistów, nieważne czy tych prawdziwych, czy zmyślonych.

FKKA jest państwem silnie zdecentralizowanym, albowiem prowincje mają dużą swobodę i silną autonomię, zgodnie z prawem samostanowienia. Na prowincje z kolei składają się komuny, które są najważniejszą jednostką terytorialną w państwie; z lokalnie wybraną administracją współpracują istniejące tam struktury związków zawodowych wraz z demokratycznie zarządzanymi spółdzielniami produkcyjnymi, które pilnują, aby administratorzy tymczasem nie podejmowali działan skierowanych przeciwko prawom pracowniczym, wyzysku i tym podobne. Zgodnie z maksymą obowiązującą w państwie, Cała Władza w Ręce Rad, co oznacza tyle, że demokracja przenika większość sfer życia obywatela FKKA, zarówno w miejscu pracy (demokracja niewiele znaczy, gdy istnieje tylko w wyborach politycznych; sfera społeczno-gospodarcza jest równie ważna, gdzie ma się wpływ na swój zakład produkcji w ramach demokratycznie podejmowanych decyzji, a nie gdy robi to za nas kapitalistyczny knaga albo skorumpowany biurokrata) i sferze politycznej, podczas wybierania władzy tej lokalnej albo państwowej.

Za rząd Federacji Komun można uznać Centralny Komitet, aczkolwiek uznanie go za silny ośrodek władzy wykonawczej byłoby srogą pomyłką, gdyż w każdej chwili członków Centralnego Komitetu może być odwołana przez Radę Reprezentantów (izba niższa parlamentu), a dochodzenie Zgromadzenia Komun (izba wyższa) de facto paraliżuje jego działanie i w wyniku potwierdzeń oskarżeń, również odbywa się głosowanie w Radzie Reprezentantów na temat jego odwołania. Za władzę wykonawczą i de facto „głowę państwa” można nazwać wyższą izbę parlamentu, składającą się z przedstawicieli kooperatyw, związków zawodowych, samorządów/komun i prowincji składających się na państwo. Oznacza to w praktyce, w kraju oficjalnie „ głową” państwa jest kolektywne przywództwo.

Izba Niższa (Rada Reprezentantów) jest wybierana w powszechnych, demokratycznych i wolnych wyborach. Są odpowiedzialni za powołanie Centralnego Komitetu, który sam w sobie jest dla Rady Reprezentantów i Zgromadzenia Komun tylko ciałem doradczym. Rada Reprezentantów przy 2/3 głosów na tak może zawetować decyzję niepopularną decyzję Zgromadzenia Komun. Ów Rada służy za swoiste spoiwo całego Karaz Ankor, gdyż to tutaj zachodzi najwięcej debat, konsultacji oraz najwięcej reform dla stanu wewnętrznego państwa. Stronnictwa w Radzie nie za bardzo można nazwać politycznymi, albowiem dla przykładu może się sformować Stronnictwo zbudowania superszybkich kolei na obszarze całego kraju, którzy będą dążyli do przegłosowania ustawy do rozpoczęcia wcielanie tejże idei w życie.

Jak wspomniano, w całym kraju panuje szeroka decentralizacja i demokracja; rady robotnicze, kolektywy, władze lokalne posiadają tyle władzy, jak dalece to tylko możliwe, są także własnością swoich członków i działają w pełnej demokracji, przykładowo zarówno kierownik w fabryce ciężkiego przemysłu, jak i sołtys wsi są wybierani w demokratycznych wyborach. Kapitalistyczny model produkcji został po prostu zlikwidowany; środki produkcji należą do spółdzielni robotniczych, rolniczych etc. albo do lokalnych gmin/komun, które tym zarządzają zgodnie z zasadą subsydiarności.

Wraz z wojnami na Starym Świecie do Karaz Ankor zawitało bardzo wiele uchodźców z państw objętych działaniami wojennymi, gdy Góry Krańca Świata żyły w pokoju. Wobec Góry przestały być tylko i wyłącznie mono etnicznym molochem, gdyż wraz z pojawieniem się tychże uchodźców i przyjęciem ich z otwartymi ramionami mniejszości w Karaz Ankor zaczęły istnieć, szczególnie mniejszość ludzka jest dosyć silna i liczna. Wszyscy obywatele państwa są równouprawnieni, posiadają te same prawa i obowiązki oraz mogą być na jakichkolwiek stanowiskach w kraju/lokalnych radach.

Wybory do Parlamentu odbywają się co cztery lata, w prowincjach/komunach ów ośrodki ustalają to same.

Państwo jest po prostu sekularne i toleruje wszystkie religie z wyjątkiem plugawego chaosu i innych sekt destrukcyjnych zarówno dla społeczeństwa jak samych ich członków.
Odpowiedz