Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs

Pełna wersja: Q&A do edycji Nandan
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Sąsiedztwa dotyczą tej części państwa gdzie znajduje się stolica. Jak ktoś umieści stolicę na wyspie to nie ma z nikim nie ma najbliższego zasięgu do wywiadu i w drugą stronę też.

// z jakimś przykładem będzie trzeba dorzucić to do zasad
(2021-11-10, 01:40)VegetaZen napisał(a): [ -> ]Sąsiedztwa dotyczą tej części państwa gdzie znajduje się stolica. Jak ktoś umieści stolicę na wyspie to nie ma z nikim nie ma najbliższego zasięgu do wywiadu i w drugą stronę też.

// z jakimś przykładem będzie trzeba dorzucić to do zasad

Nie zrozumiałeś. Mowa o pytaniu numer 3 - kto to jest sąsiad sąsiada, jeśli mój sąsiad graniczy z kimś w kolonii? Sąsiad lądowy, np Brazylia dla Nandanitów.
Nadal liczymy od stolicy do stolicy. Jeżeli od naszej stolicy da się lądowo przez stolicę innego gracza da dojechać do stolicy trzeciego to jest to sąsiad naszego sąsiada.

W szczególnych przypadkach możemy unieważnić tę zasadę, żeby ekstremalne bzdury nie wychodziły.
"Jeżeli w ciągu tury licząc (wszystkie źródła) zdobędziemy 30 K+ odblokowujemy cnotę obywatelską, która jest dodawaną cechą naszego społeczeństwa pozwalającą na wykorzystanie specjalnej umiejętności. Jej użycie wymaga wykorzystania 1 PP (na kulturę) i zapłacenia 50 K+"

Skoro cnota jest cechą, to ląduje w info ogólnych. Nie trzeba ogłaszać kiedy się ją nabyło, ani kiedy użyło, ale musi być w ogólnych.

Na pohybel Pieczarkowcom!
Gadałem sobie z kimś o produkcji sprzętu i ogólnie pojawiła się ciekawa rozkmina


Czy jeśli przykładowo mamy 1d czołgów III i chcemy ją zmodernizować na 1d czołgów IV to:

a) Produkujemy 1d czołgów IV i podmieniamy ekwipunek po wyprodukowaniu, a 1d czołgów III trafia do magazynu jako nieużywany sprzęt
b) Produkujemy 1d czołgów IV których koszt produkcji jest różnicą kosztu pomiędzy tymi genkami i po produkcji mamy czołg IV zamiast czołgu III ale bez niczego w magazynie.
c) Obydwie opcje są poprawne.


Jeśli B lub C to mam następujące pytanie


Jakie jest uzasadnienie lorowe dla modernizacji pojazdów? Jak z T34 po dopłaceniu pieniążków chcemy zrobić Abramsa gdy to wymaga stworzenia dywizji od nowa?
(2021-11-12, 21:01)Troll napisał(a): [ -> ]Gadałem sobie z kimś o produkcji sprzętu i ogólnie pojawiła się ciekawa rozkmina

Czy jeśli przykładowo mamy 1d czołgów III i chcemy ją zmodernizować na 1d czołgów IV to:

a) Produkujemy 1d czołgów IV i podmieniamy ekwipunek po wyprodukowaniu, a 1d czołgów III trafia do magazynu jako nieużywany sprzęt
b) Produkujemy 1d czołgów IV których koszt produkcji jest różnicą kosztu pomiędzy tymi genkami i po produkcji mamy czołg IV zamiast czołgu III ale bez niczego w magazynie.
c) Obydwie opcje są poprawne.

Jeśli B lub C to mam następujące pytanie

Jakie jest uzasadnienie lorowe dla modernizacji pojazdów? Jak z T34 po dopłaceniu pieniążków chcemy zrobić Abramsa gdy to wymaga stworzenia dywizji od nowa?

Mechanicznie: uruchamiasz slot, dopłacasz różnicę i zamiast pancIII masz pancIV.
Nic poza tym nie zostaje.

To jak to sobie uzasadnisz fabularnie to wyłącznie Twoja kwestia, ale rozkaz jest, że masz sobie wyobrazić i zaakceptować.
UWAGA.

Pojawiły się pytania (moje) o to czy gracze dobrze rozumieją PP w Terraformację.

PP w terraformację NIE DAJE PK ponad limit. Daje dodatkowe PK i tylko tyle.

Porównanie

Cytat:[*]Terraformacja I: +10 PK, +2 WP w jednej z kolonizowanych prowincji w tej turze
[*]Terraformacja II: +15 PK, +3 WP w jednej z kolonizowanych prowincji w tej turze


Cytat:[*]h) Centrum terraformacyjne -  +4 limitu PK do przeznaczenia w każdej prowincji z którą kraj sąsiaduje lądowo; +10 PK/tura.
- zagarnięte centrum - +10 PK/tura
[*]
Wyraźnie widać że wzrost limitu, wzrost PK i wzrost ponad limit to są różne rzeczy. I tego się trzymam i tak będą sprawdzane budżety.
Powrót do tematu modernizacji wojska


Modernizuję 1 zmech I na 1 zmech II. Czy to kosztuje mnie 2+2*1 (gdzie 1 to różnica poziomów) czy kosztuje mnie to 0+2*1, gdzie 0 wynika stąd że tamte 2mln były już wcześniej opłacone przy produkcji zmecha I?
(2021-11-16, 01:47)Troll napisał(a): [ -> ]Powrót do tematu modernizacji wojska


Modernizuję 1 zmech I na 1 zmech II. Czy to kosztuje mnie 2+2*1 (gdzie 1 to różnica poziomów) czy kosztuje mnie to 0+2*1, gdzie 0 wynika stąd że tamte 2mln były już wcześniej opłacone przy produkcji zmecha I?
Cytat:[*]Dyw. piechoty zmechanizowanej: 2 + 2 * X mln $ i 8000 siły ludzkiej
(...)
Modernizacja - różnica poziomów
[*]
2+2x1=4, 2+2x2=6.
6-4=2.

Koszt to 2 mln $ - i uruchomienie slota, co może być bardziej kosztowne w niektórych wypadkach. Nie śmiejmy się z piechI, kurewsko wolno odchodzą.
Maksymalna siły ludzka jest aktualizowana co turę razem z przyrostem ludności (np. kosmodrom) czy czekamy na tury z przyrostem populacji? Coś mi się kojarzy, że można było tylko co 'przyrost' albo zmianę mobilizacji sobie aktualizować, teraz nie widzę nic w zasadach, więc chyba co zmianę ludności, tak?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23