Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs

Pełna wersja: Informacje ogólne
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
[Obrazek: op1u6uzw5xg21.png?width=960&crop=smart&a...0c52615558]
(https://www.reddit.com/r/vexillology/com...k_kingdom/)

Stolica: Aleksandria Indyjska (Peszawar)
Ustrój: monarchia feudalna (autorytaryzm)
Model gospodarczy: interwencjonizm monarchiczny (keynesizm)
Języki urzędowe: neogrecki (pidżin urdu-grecki), języki regionalne


Dane na: 2158

Ludności : 16 mln   
Reputacja: 4
Zamożność: Zamożne
Poziom mobilizacji: Armia zawodowa (1%)

Cechy społeczeństwa :
  • Asymilacja elit - Zamiast 10pkt kolonizacji masz 14pkt
  • Szczodra szlachta - koszt rozbudowy infrastruktury -1mln
  • Rozwój sportowo-kulturowy - premie do zawodów sportowych, limit maksymalnej stabilności rośnie do 12
  • Dialog duchowy - +1 KP za każde inne państwo z neobaktryjską Akademią

Aktualne umowy i pakty:

- Podpisanie postanowień Paktu Panindyjskiego (ustalenie granic + 10-letni pakt o nieagresji)
- Pakt o nieagresji z Uralem na 5 lat 
- Akademie Dialogu Duchowego w: ARCh, Białej Ordzie, Xiaomi, Uralu, Bengalu, Tajlandii, Aaru, Rzymie, Rosji Władywostockiej, Korei 

Państwa satelickie:

Struktura narodowościowa :
  • Neogrecy - 86%
  • Afgańskie ludy - 5%
  • Pakistańczycy - 3%
  • Gruzini - 1%
  • Reszta - 5%
Struktura religijna :
  • Neohelleński synkretyzm - 90%
  • Reszta - 10%
[Obrazek: m2xFqIS.png]


2158:

WP (90): 
- Peszawar - 18
- Muzaffarabad - 7
- Raw. - 5
- Kandahar - 5
- Kabul - 7 
- Mazar-i-Szarif - 7
- Samarkanda - 6
- Duszanbe - 18
- Taszkent - 6
- Herat - 5
- Fajsalabad - 0
- Nukus - 0
- Czardżuj - 0 
- Kweta - 0 
- Osz - 0
Szymkent - 2 
Khuzdar - 2 
- La. - 0
- Ałma-Ata - 2


Centra: wymieniamy tylko te które mamy

- przemysłowe (1): Peszawar
- finansowe (1): Peszawar
- stoczniowe: (0):
- naukowe (0):
- wywiadowcze (1): Duszanbe



Struktury:
- Lotnisko - Kabul, Herat
Głowa państwa: król Prabhos II Soter (Odnowiciel - Kolonizacja daje dodatkowo +0.1mln ludzi)
Szef rządu: chiliarcha Mahatmios Vata (Strażnik imperium - dodatkowy slot naukowy)

Skład parlamentu: Brak

Następne wybory: Brak

Partie polityczne:
Postacie fabularne (stan na 2154):
- Król Prabhos II Soter - 54-letni władca Neobaktrii. Objął tron w wieku 29 lat, w samym środku kampanii mającej na celu podporządkowanie Królestwu Taszkentu i okolic. Nawet po opuszczeniu tych terenów, zostawiając dalsze prowadzenie działań dyplomatycznych, zbrojnych i kolonizacyjnych lokalnemu satrapie, swojemu teściowi, wciąż darzy tamte tereny sporą nostalgią. Szczerze wierzy w "misję cywilizacyjną" neobaktrian.
- Książę Milinda Soter - pierworodny syn króla Prabhosa, 29-letni magister nauk ekonomicznych, absolwent Uniwersytetu Aleksandryjskiego. Od roku w związku małżeńskim z siostrzenicą chiliarchy. W przeciwieństwie do ojca reprezentuje opcję wschodnią, wierząc, że wysiłki kolonizacyjne powinny być skupione nie na północy, w stronę państw rosyjskich, a na wschodzie, zgodnie z indyjskim dziedzictwem państwa neobaktryjskiego. Wykazuje duże zainteresowanie pozostałymi krajami indyjskimi, licząc na pokojowe współistnienie z nimi. Wyznawca miksu helleńsko-hinduistycznego, nieprzywiązujący jednak do tego większej wagi.
- Książę Prabhos Soter Młodszy - drugi syn króla Prabhosa, 26-letni podoficer w wojsku neobaktryjskim. Kawaler. Zagorzały buddysta w hellenistycznej odmianie baktryjskiej, jego głównym celem jest zachód - i marsz aż po odwieczne ziemie greckie, ku chwale Hellenów i Buddy.
- Książę Indradates Allahdates  - najmłodszy syn króla Prabhosa, dwudziestoletni. Znany głównie z wyznawanej przez niego nieortodoksyjnej religii - dziwacznego miksu buddyzmu i islamu, podlanego filozofią platońską. To zainteresowanie "neoplatońskim islamem" przejawiło się, między innymi, w zamówieniu przez niego pięknie zdobionych portretów Buddy, guru Platona oraz bodhisattwy Mahometa. Po ukończeniu obowiązkowej edukacji planuje zostać zawodowym filozofem. Kto bogatemu zabroni? Obecnie studiuje filozofię oraz pełni rolę kalifa swojej sekty.
- Królowa Indira Agathokleia  - żona króla Prabhosa. Córka satrapy Taszkentu, która wyszła za (wtedy) następcę tronu w celu powiązania nowych ziem z królestwem. Przed ślubem zmieniła imię na indo-greckie.
- Mahastrategos (Wielki Strateg) Arimazes Okhan - dowódca wojsk neobraktryjskich na zachodniej flance królestwa, pochodzenia kalasko-gruzińskiego. .
- Chiliarcha  Mahatmios Vata - obecny chiliarcha królestwa, pochodzący ze wschodnich ziem królestwa. Sprawny administrator, z oczywistych przyczyn zainteresowany tym, by książę Milinda przejął tron stabilnego, bezpiecznego kraju.
Ustrój:

Yavanarajya, zwane potocznie Neobaktrią, jest monarchią feudalną. Na czele państwa stoi monarcha z dynastii Soterów, wywodzącej się z rodu kalaskich zdobywców którzy po apokalipsie zdołali uchronić odcięte od świata wioski przed zagładą, a następnie objąć "ochroną" okolice, tworząc zręby nowego państwa. Od tamtej pory władza przechodzi z ojca na najstarszego syna.

Król posiada pełną władzę ustawodawczą, wykonawczą oraz sądowniczą. Samodzielne rządzenie jest jednak dość niewdzięcznym zadaniem, więc w przemyślnym planowaniu kolejnych działań wspiera go rada królewska, do której osobiście powołuje przedstawicieli. Działania władzy wykonawczej wspiera chiliarcha, którego głównym zadaniem jest zarządzanie administracją królestwa oraz wcielanie w życie królewskich dekretów. Jego dodatkowym obowiązkiem jest konieczność działania jako regent w razie gdyby król (w wypadku niepełnoletności/ciężkiej choroby etc.) nie był w stanie sprawować samodzielnie rządów. Wreszcie, liczni sędziowie królewscy zarządzają wyroki w imieniu swojego suwerena.

Silną pozycję w kraju sprawuje arystokracja, która, w zamian za posłuszeństwo królowi oraz przyjęcie neo-hellenistycznej ideologii, posiada pewne przywileje, takie jak np. zaszczyt wychowania dzieci razem z książętami (co zarówno zapewnia królestwu zakładników, umożliwia edukację młodzieży w duchu neohellenistycznym oraz zapewnia książętom oparcie w towarzyszach z dzieciństwa), możliwość zostawania satrapami czy sędziami królewskimi etc. Wierne rody mogą liczyć na nadania ziemskie, zaszczyty i stanowiska. Stanowiło to ważny element pacyfikujący przyłączane do kraju tereny - lokalne elity, w zamian za brak oporu, szybko odkrywały że wierna służba potrafi być całkiem bezpieczna i dochodowa. Monarchia stara się zapobiec skupieniu zbyt dużych ziem w rękach pojedynczych rodzin. Co więcej, większe miasta rzadko kiedy trafiają do arystokracji jako lenna - groziłoby to ich zbytnim wzmocnieniem. Dlatego miasta z reguły podlegają samemu królowi i jego przedstawicielom. W ramach nagrody miasta mogą otrzymać "wolność", to jest rozwiniętą autonomię wewnętrzną - lokalne struktury demokratyczne, większą kontrolę nad wydatkami oraz możliwość ogłaszania własnych praw, o ile nie będą sprzeczne z prawami królestwa. Unikalną cechą feudalnego ustroju Neobaktrii są satrapowie - powoływani przez króla urzędnicy, którzy pełnią rolę pośrednią między prowincjami a królem lub chiliarchą. Nie posiadają żadnej władzy ustawodawczej, ale mają uprawnienia sędziów królewskich oraz są odpowiedzialni za wykonywanie królewskich poleceń na poddanych sobie terenach.

Najważniejszym elementem mającym temperować dążenia arystokracji jest monopol państwa na posiadanie sił zbrojnych. Świeżo przyłączane tereny są drobiazgowo pozbawiane lokalnych sił samoobrony, prywatnych oddziałów arystokracji etc. Innym elementem mającym wzmacniać władzę centralną jest monopol na emisję pieniądza.

Wysoki stopień decentralizacji kraju przekłada się na dużą liczbę lokalnych języków używanych w administracji, choć prawo nakazuje, by wszystkie akty prawne, umowy etc. posiadały odpis w neogreckim.
Państwo chroni podstawowe prawa obywateli - w tym prawo do swobodnego wyznawania kultu. Istnienie na pograniczu kilku światów - hinduskiego oraz islamskiego - połączone z neohellenistyczną ideologią państwa i z bardzo aktywnym promowaniem filozofów sprawiło, że religia potrafi być dość płynna. Zawsze można znaleźć kolejną synkretyczną sektę, albo wpaść na świątynię w której Budda jest przedstawiony w towarzystwie bóstw greckich etc. tak długo jak dana sekta nie łamie prawa i dba o modlenie się za monarchę co pewien czas, jest tolerowana. Gdy osiągnie wystarczający rozmiar, może zostać uznana za jedną z religii ogólnopaństwowych i dzięki temu uzyskać pewne wpływy (zwolnienia z podatków, osobowość prawną, nadania ziemskie etc.) Różnice religijne sięgają nawet samej rodziny panującej - wśród młodych książąt jeden jest hinduistą, drugi hellenistycznym buddystą, a trzeci jest zafascynowany dziwnym miksem islamu i buddyzmu, podlanego platońskim sosem.