Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs

Pełna wersja: Hipotetyczna kolejna edycja [2022!]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
(2022-07-15, 13:26)Herc napisał(a): [ -> ]Dla mnie obecny system zaopatrzenia i paliwa jest ok i nie rozumiem, po co zmieniać coś, co działa jak z tego co widzę to i tak większość nie ma problemu z liczeniem zaopatrzenia i paliwa. Ja bym zostawił rzeczy, które działają i tyle zamiast na siłę szukać jakichś realizmów czy innego kiego, no ale może to tylko moja opinia...

Większość to nadal nie wszyscy. Zakładam że wszyscy grający powinni ogarniać w co grają Tongue
(2022-07-15, 13:35)Czerstwy napisał(a): [ -> ]
(2022-07-15, 13:26)Herc napisał(a): [ -> ]Dla mnie obecny system zaopatrzenia i paliwa jest ok i nie rozumiem, po co zmieniać coś, co działa jak z tego co widzę to i tak większość nie ma problemu z liczeniem zaopatrzenia i paliwa. Ja bym zostawił rzeczy, które działają i tyle zamiast na siłę szukać jakichś realizmów czy innego kiego, no ale może to tylko moja opinia...

Większość to nadal nie wszyscy. Zakładam że wszyscy grający powinni ogarniać w co grają Tongue

...oj spytaj Entera o to jak ostatnio robił poprawianie budżetów wstecz. 6 budżetów wstecz.

***

Ja generalnie nie uważam że ta zmiana coś zmieni z liczeniem. W sensie, nadal będzie takie samo liczenie, nadal zaokrąglenia, nie rozumiem co to ma poprawić. A że ogólnie herbata nie robi się słodsza od mieszania, to jak coś nic nie poprawia, to ja bym tego nie zmieniał, bo potem trzeba przejrzeć cenniki, niezbędniki i wszystko inne i zaś poprawiać produkcję/zużycie zaopatrzenia. A jest tego trochę.
... przykład z edycji Nandan: w połowie edycji wychwyciłem że część graczy produkuje zaopatrzenie wg wzoru 8+2xprzemysł, a część 10+2xprzemysł. Bo po zmianach VZta (z moim wglądem, ale bez wielkiego przeglądania) zostało to poprawione tylko w części miejsc, innych nie. było trochę odkręcania, tłumaczenia, poprawiania.
Więc przy zmianie takich rzeczy po prostu trzeba przeczytać wszystkie zasady raz jeszcze i poprawić. Tak wyjaśniam czemu wolałbym nie.
+1 dla Herca, zostawić zaopatrzenie w spokoju.
(2022-07-15, 13:18)Gandzia napisał(a): [ -> ]Nigdy nie miałem większych problemów z wyliczaniem zaopatrzenia na starych zasadach (tj. wyliczeniem, ile zaopatrzenia odzyskam z rozkazów warunkowych, dodawanie dywizji i sprawdzanie produkcji/handlu to pewnie inna kwestia), więc nie bardzo rozumiem problem.

Problem z propozycjami Czerstwego jest taki, że i tak usuwamy opcję koszarowania wojsk, więc po usunięciu opcji zwrotu zaopatrzenia za stan gotowości/rozkazy warunkowe tak naprawdę wszyscy trzymaliby wojska na zwykłych rozkazach. Z kolei zmiany w cyferkach w propozycjach Milorda i Czerstwego rozbijają się o to, że zmniejszenie kosztów doda roboty graczom (bo wtedy w głupiej piechocie wchodzimy w magiczną strefę ułamków).

Jak w ułamki.

Ja proponuje zostawić zaopatrzenie tak jak jest w cenniku - tyle ile kosztuje teraz aktywna jednostka tylko kosztuje skoszarowana. Za aktywną płacisz drugie tyle i wsio.
Dać x2/x3 dla produkcji zaopatrzenia.

5piechI  5j skoszarowane, 10j jeśli aktywne

zamiast

5piechI  - 5 - 3/4*5 = 5 - 3.75 = 1.25 zaokrąglane do 2j skoszarowane, 5j jeśli aktywne

Nawet nie wiem czy w dobrą stronę zaokrągliłem xD
Cytat:5piechI  - 5 - 3/4*5 = 5 - 3.75 = 1.25 zaokrąglane do 2j skoszarowane, 5j jeśli aktywne

Nawet nie wiem czy w dobrą stronę zaokrągliłem xD


Najpierw rezerwujesz 5j zaopatrzenia - płacisz je niezależnie od tego, czy jednostka jest skoszarowana, czy nie. Na początku następnej tury dostajesz z nieba 3/4 z tych 5 jednostek:

5*75%=3,75, w zaokrągleniu 4j.

Więc tak, zaokrągliłeś w złą stronę.
(2022-07-16, 00:37)Milord napisał(a): [ -> ]
(2022-07-15, 13:18)Gandzia napisał(a): [ -> ]Nigdy nie miałem większych problemów z wyliczaniem zaopatrzenia na starych zasadach (tj. wyliczeniem, ile zaopatrzenia odzyskam z rozkazów warunkowych, dodawanie dywizji i sprawdzanie produkcji/handlu to pewnie inna kwestia), więc nie bardzo rozumiem problem.

Problem z propozycjami Czerstwego jest taki, że i tak usuwamy opcję koszarowania wojsk, więc po usunięciu opcji zwrotu zaopatrzenia za stan gotowości/rozkazy warunkowe tak naprawdę wszyscy trzymaliby wojska na zwykłych rozkazach. Z kolei zmiany w cyferkach w propozycjach Milorda i Czerstwego rozbijają się o to, że zmniejszenie kosztów doda roboty graczom (bo wtedy w głupiej piechocie wchodzimy w magiczną strefę ułamków).

Jak w ułamki.

Ja proponuje zostawić zaopatrzenie tak jak jest w cenniku - tyle ile kosztuje teraz aktywna jednostka tylko kosztuje skoszarowana. Za aktywną płacisz drugie tyle i wsio.
Dać x2/x3 dla produkcji zaopatrzenia.

5piechI  5j skoszarowane, 10j jeśli aktywne

zamiast

5piechI  - 5 - 3/4*5 = 5 - 3.75 = 1.25 zaokrąglane do 2j skoszarowane, 5j jeśli aktywne

Nawet nie wiem czy w dobrą stronę zaokrągliłem xD

Zgłaszasz się na ochotnika do wyszukania wszystkich miejsc gdzie występuje zaopatrzenie i odpowiadania za tą poprawkę?

I by się płaciło 10Z. Z ewentualnym odzyskiem 5Z.

...a nadal są ułamki. W milicji. Chyba że mnożymy zaopatrzenie razy 6, takie bailando.

Ps. Nie, ciągle nie rozumiem po co ta zmiana.
Chyba odpowiedziałem wszystkim na wszystkie propozycje (pozytywnie lub nie), jak coś, to proszę składać od nowa.

Za tydzień jadę na urlop, chcę do tego czasu zakończyć zmiany w zasadach en masse - Żona nie cierpi jak siedzę nad pnw na urlopie...
Po przyjrzenie się ustrojom gospodarczym stwierdzam że trzeba wymyśleć coś dla keynesizmu i nerf dla kartelizacji. 
Proszę o rzucanie pomysłów,  moje są zazwyczaj zbyt dzikie i niezbalansowane - np. keynesizmowi dałbym dodatkowy bonus do pożyczki państwowej, a kartelizmowi dał coś solidnego w tył bo zentra motzne - ale... nie, to co js bym brał jako motzny nerf to wahadło w drugą stronę. 

prosim o pomysły.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7