Republika Szamańska Algier
Stolica: Algier
Ustrój: Republika tradycjonalistyczna (System mieszany)
Model gospodarczy: System Gebra (Keynesizm)
Język/i urzędowy/e : Nama/Hotentocki
Dane na: 0 (10000?)
Ludności : 36 mln mieszkańców
Reputacja: -3
Zamożność: Ubogie
Poziom mobilizacji: Armia skadrowana
Cechy społeczeństwa : uzupełnia MG
* Co było dobre za mojego dziada… - Możemy produkować w slocie o 1 więcej wojsk lądowych, floty i lotnictwa generacji 0. Dotyczy też ST0.
* Nowe? To pewnie bardzo awaryjne - Produkcja wojsk lądowych/floty/lotnictwa kosztuje dwa razy więcej, jeśli nie posiadamy możliwości produkcji jednostek o generację nowszych. Nie dotyczy 0 generacji.
* Hamulcowi Postępu (i jesteśmy z tego dumni) - +5 KP co turę. -2PN do postępu bazowego.
* No tak, eksterminowaliśmy wszystkich tubylców z naszych obecnych terenów. I co z tego? - reputacja Republiki Szamańskiej nie może być wyższa niż 2. Kraj zaczyna z naprawdę paskudną reputacją wśród społeczeństw, zwłaszcza białych.
(kraj zaczyna z -3 Reputacji. Będzie w strukturach, ale tak zaznaczam na wstępie…)
* Agresywni barbarzyńcy z Maroka - umieszczanie PK lądowo na terenach Maroka daje nam dwa razy gorszy efekt (zaokrąglany w dół). [umieszczenie np 1 PK jest bez efektu]
* Granica do Agysimba [prowincja Land of Lions] - możemy w pełni handlować z Agysimba i możemy zeń korzystać. Możemy kupić 1DP za 4 mln $. +4K+ co turę, póki mamy połączenie lądowe ze stolicy do granic Agysimby.
* Dobre kontakty z Agysimba - Najęcie żołdaków z Agysimba jest dwa razy tańsze dla nas. Skorzystanie z “Przyjaźnie na Czarnym Lądzie (cecha specjalna Agysimba)” kosztuje nas tylko 5 mln $.
* Handel nadgraniczny - Dopóki powstrzymujemy się od kolonizowania prowincji: A108, A110, A111, A112, A116, za każdą z nich otrzymujemy +2% dochodu i tracimy 1 PK. Jeśli zaczniemy kolonizować, prowincja bezpowrotnie wypada z cechy.
(po nadaniu nazw proszę zamienić nazwy kodowe na właściwe)
Aktualne umowy i pakty:
<tutaj idą wszystkie umowy dyplomatyczne, na początku gry pole puste>
Państwa satelickie:
<tutaj idą detale o państwie satelickim w twojej strefie wpływów, skrócone, pole jest puste na początku gry z oczywistych przyczyn>
Struktura narodowościowa : - Plemiona Czarnej Afryki - 96%
- Fremeni - 3%
- Inne - 1%
Struktura religijna : - Szamanizm (Vodoo) - 43%
- Szamanizm (nie-Vodoo) - 29%
- Chrześcijanie - 3%
- Islam - 4%
- Zaprzysiężeni - 1%
- Tolkieniści - 2%
- Szej-hulud - 6%
- Kult Necoho - 2%
- Kult Cesarza Adolfa II - 2%
- Kult YMCA!* - 6%
- Inne - 2%
*-rozpowszechniony przez misjonarzy z Antify. Właściwie to nie byli misjonarze, tylko turyści. Ale mieli ze sobą płyty, puścili i jakoś to poszło.
It's fun to stay...
WP (<50>):
A51 - 1 WP
A57 - 1 WP
A58 - 1 WP
A66 - 1 WP
A67 - 1 WP
A68 - 2 WP
A69 - 1 WP
A70 - 1 WP
A71 - 1 WP
A72 - 1 WP
A73 - 5 WP
A74 - 1 WP
A75 - 1 WP
A76 - 1 WP
A77 - 1 WP
A78 - 1 WP
A79 - 1 WP
A81 (zach) - 1 WP
A82 (zach) - 1 WP
A82 (wsch) - 1 WP
A83 (zach) - 1 WP
A83 (wsch) - 1 WP
A84 - 1 WP
A85 (zach) - 1 WP
A85 (wsch) - 1 WP
A86 (zach) - 1 WP
A86 (wsch) - 1 WP
A87 - 10 WP
A88 - 1 WP
A89 - 1 WP
A90 - 1 WP
A91 - 1 WP
A107 - 1 WP - Baza morska
A109 - 1 WP
A117 - 1 WP
A118 - 1 WP
Centra:
- własne: Centrum przemysłowe (A87)
- przejęte:
Struktury:
A107 - Baza morska
A74 - Baza morska
A88 - Lotnisko
Starszy: Njau Kolorau (Przywódca czasu prosperity - Jeśli mamy uprawnienia do PP “konsumpcja” i któregokolwiek z pozostałych PP, możemy w tej turze za darmo rozmieścić +1 WP w dowolnej prowincji)
Szef Rządu: Zgromadzenie wyższe w Trybunale Szamańskim (Kolegialny zarząd bieżącym życiem kraju - -10% dochodu)
Dodatkowi:
Mambo M’Weru - Szamanka z jednego z bardziej izolacyjnie nastawionych plemion. Bardzo wpływowa politycznie (Wpływowa szamanka - -5% dochodu. Reżimowa propaganda generuje +2 stabilności zamiast +1)
Houngan Mukunga - szaman, a przy tym właściciel popularnej sieci “barów medytacji“ Ju-Ju House (Szaman pracujący u podstaw - +5 KP co turę. -5% dochodu)
Skład Trybunału Szamańskiego:
Zgromadzenie wyższe: 64 członków
Zgromadzenie pośrednie: 32 członków
Zgromadzenie niższe: 16 członków
Następne wybory: (Co 6 lat)
Wybrana polityka:
Tradycja przodków, rodzina, religia, industrializacja
Dowódcy:
1) Ekwueme Al'ar Goule - Generał lotnictwa: 1*
Zespoły naukowe:
1) Administracja Spiritali Rakakish 2**
Zespoły wywiadowcze:
1) Zespół Wielkich Duchów Kości Dziadunia (WDKD)
Postacie fabularne:
???
Partie polityczne:
Ustrój:
Republika Szamańska składa się z trybunału szamańskiego o liczbie członków 128, którzy są podzieleni na trzy zgromadzenia. Zgromadzenie wyższe, to wybrane przez wybory partia rządząca, Zgromadzenia pośrednie i niższe to pozostali. Na czele pośród wszystkich zgromadzeń wybierany jest Starszy, który reprezentuje kraj wewnątrz, jak i za granicą (odpowiednik Prezydenta z mocno ograniczonymi prawami do działania) jest on ściśle zależny od głosowania ze strony zgromadzeń, choć szanowany w swojej zgromadzonej wiedzy.
Władzę wykonawczą sprawuje Zgromadzenie wyższe, a władzę ustawodawczą, wszystkie zgromadzenia razem.
Głowa państwa (Starszy) działa na arenie międzynarodowej, ale przed podejmowaniem działań, za każdym razem musi mieć poparcie ze strony całego trybunału szamańskiego.
Co 6 lat przeprowadzane są wybory, zwycięska partia dołącza do zgromadzenia wyższego, pozostałe w kolejności z liczbą głosów, do reszty zgromadzeń.
Co warto jeszcze dodać, to:
- Mniejszość ma te same prawa, co pozostali obywatele
- Wolność wyznania (choć nacisk składa się na ideę Voodoo)
- System Gebra:
W Szamańskiej Republice ustalono system Gebra w którym człowiek, jeśli popadnie w długi, może samozwańczo zadeklarować oddanie swoich usług dłużnikowi i zostać zaznaczony w celu jego spłacenia owego długu (staje się Gebrą). Osoby takie są tatuowane grubą, białą kreską na prawej stronie szyi, zaś w przypadku białych osobników, długą czarną kreską. System Gebra znany jest już od początków istnienia Państwa. Określanie Gebra za niewolników jest karalne i niehonorowe (o czym sam Gebra uświadomi to rozmówcy). Skreślenie kreski na szyi, oznacza, że Gebra jest wolny od długów i go spłacił, a za to należy mu się wielki szacunek i miejsce wśród przodków. Za bezpieczeństwo i prawidłowość działania owego systemu, odpowiada specjalne biuro bezpieczeństwa dla Gebra (BBG).