Technologie - Wersja do druku +- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu) +-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99) +--- Dział: Dawne zasady, wyjaśnienia, niezbędniki (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=203) +---- Dział: Zasady z edycji Nandan (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=257) +---- Wątek: Technologie (/showthread.php?tid=1027) |
Technologie - VegetaZen - 2021-10-03 --- Przemysł --- Przemysł X - zwiększamy produkcję zaopatrzenia w slocie o 2 na poziom - trudność: 6 * poziom Robotyzacja produkcji X - zyskujemy dodatkowy slot produkcyjny na poziom - trudność: 8 * poziom Linie montażowe broni I-III - limit produkcji piechoty i zmechów w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 3 * poziom Linie montażowe czołgów I-III - limit produkcji czołgów w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 4 * poziom Linie montażowe samolotów I-III - limit produkcji lotnictwa w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 4 * poziom Przemysł stoczniowy I-III - limit produkcji okrętów w slocie rośnie o 1 na poziom - trudność: 4 * poziom --- Nauka --- Nauka X - zwiększamy bazowy postęp badań o 1 na poziom - trudność: 8 * poziom Laboratoria badawcze X - po zbadaniu zwiększamy jednorazowo o +1 poziom umiejętności wybranego zespołu naukowego - trudność: 6 * poziom Medycyna X - zwiększamy przyrost naturalny o 1% na każdy poziom, chronimy przed atakiem bronią biologiczną poziomu X - trudność: 2 * poziom Terraformacja X - zwiększamy liczbę PK do wykorzystania w turze o 2 na poziom - trudność: 3 * poziom Rafinacja paliw (II) - zwiększamy produkcję paliwa w slocie o 1 za każdą posiadaną jednostkę ropy - trudność: 15 Paliwa syntetyczne (III) - zwiększamy produkcję paliwa w slocie o 4 - trudność: 20 Energetyka jądrowa (II) - pozwala na budowę reaktorów jądrowych - trudność: 30 --- Wojska lądowe --- Wojska lądowe X - pozwala produkować piechotę i piechotę zmechanizowaną poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 8 * poziom (zbadanie III poziomu wymaga zbadania pocisków rakietowych) Czołg X - pozwala produkować dywizje pancerne poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 8 * poziom Obrona przeciwlotnicza (I) pozwala tworzyć specjalizację przeciwlotniczą (plot) dla piechoty zmechanizowanej - trudność: 25 Wsparcie przeciwpancerne (I) - pozwala tworzyć specjalizację przeciwpancerną (ppanc) dla piechoty i piechoty zmechanizowanej - trudność: 15 Specjalistyczne zadania piechoty (II) - pozwala tworzyć specjalizacje piechoty: morską, spadochroniarzy, strzelców górskich - trudność: 20 Specjalna konstrukcja: piechota - tworzymy specjalną konstrukcję piechoty lub piechoty zmechanizowanej - - trudność: 4 * poziom Specjalna konstrukcja: czołg - tworzymy specjalną konstrukcję czołgu - trudność: 5 * poziom --- Lotnictwo --- Lotnictwo X - pozwala produkować myśliwce i bombowce poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 9 * poziom Śmigłowce X - pozwala produkować śmigłowce poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 6 * poziom Rakieta balistyczna X - pozwala produkować rakiety balistyczne o zasięgu 2 * X + 1 - trudność: 5 * poziom (wym: pocisków rakietowych, Lotnictwo III) Specjalizowane konstrukcje lotnicze (I) - pozwala tworzyć myśliwce przechwytujące i ciężkie oraz bombowce strategiczne - trudność: 20 Lotnictwo morskie (II) - pozwala tworzyć myśliwce i bombowce pokładowe - trudność: 15 Pociski rakietowe (II) - pozwala produkować rakiety taktyczne i przeciwrakiety oraz odblokowują III poziom wojsk lądowych i floty - trudność: 25 Specjalna konstrukcja: lotnictwo - tworzymy specjalną konstrukcję myśliwca, bombowca albo śmigłowca - trudność: 4 * poziom --- Flota --- Flota X - pozwala produkować flotę transportową oraz niszczyciele i krążowniki poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 4 * poziom (zbadanie III poziomu wymaga zbadania pocisków rakietowych) Okręty podwodne X - pozwala produkować okręty podwodne poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 2 * poziom Pancernik X - pozwala produkować pancerniki poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 2 * poziom Lotniskowiec X - pozwala produkować lotniskowce poziomu technologii oraz badać specjalne konstrukcje do nich - trudność: 3 * poziom Okrętowy napęd jądrowy (III) - po ulepszeniu slota produkcyjnego uranem nasze okręty mają nieograniczony zasięg i nie wymagają paliwa - 20 (wym. energetyki jądrowej) Specjalna konstrukcja: lekka flota - tworzymy specjalna konstrukcję niszczyciela, okrętu podwodnego albo krążownika - trudność: 3 * poziom Specjalna konstrukcja: ciężka flota - tworzymy specjalna konstrukcję lotniskowca albo pancernika - trudność: 4 * poziom --- Technologie specjalne --- Program jądrowy I-III - pozwala tworzyć ładunki bomby atomowej przy I poziomie, bomby wodorowej przy II i bomby neutronowej oraz kobaltowej przy III - trudność: 15 * poziom (wym: zbudowanego reaktora, a slot z badaniem musi być ulepszony uranem) Program broni chemicznej - pozwala tworzyć ładunki gazów bojowych, środków zapalających i defoliantów - trudność: 40 PN Program broni biologicznej - pozwala tworzyć konstrukcje broni biologicznej w poziomach 1-5 - trudność: 20 PN Specjalna konstrukcja broni biologicznej - tworzymy broń biologiczną w zabójczości zależnej od poziomu, po zbadaniu możemy tworzyć ładunki z nią - trudność: 12 * poziom PN Rakiety kosmiczne I-III - Rakieta I pozwala zbudować kosmodrom, Rakieta II pozwala na samodzielne loty orbitalne lub transorbitalne, Rakieta III pozwala na budowę stacji orbitalnej - trudność: 10 * poziom PN Rakiety kosmicznej nie można użyć do celów militarnych poza przestrzenią kosmiczną, tutaj jak się bardzo chce i tak nie można. RE: Technologie - prehi - 2021-10-03 Technologie specjalne (II) Są to technologie wymyślane przez MG (baza startowa) lub przez graczy (poprzez wydanie PP w Naukę). Gracz określa jaki tech chce (nazwa technologii, efekty), a MG... określa wymagania i koszt. Zalecam ostrożność, bo PP wydajesz przed wyceną, a koszt może sięgnąć i do 1000 PN, jeśli chcesz czegoś kompletnie irracjonalnego. Techy od-graczowe będą publikowane i odtajniane (wrzucane na listę) dopiero po tym jak ktoś je zbada. *** *) Informatyczne Awatary Osobowości (Nauka 3) - pozwala “załadować” naukowców do komputera, by udzielali porad i prowadzili dyskusje. Czasem sami ze sobą. - 20 PN Kosztem 1 surowca rzadkiego można użyć jednego dowolnego zespołu naukowego [dziedzina dowolna] w dwóch slotach. Efekt można powtarzać co turę. *) Hyperlink (Nauka 4) - łączność nadświetlna, pozwala zbudować strukturę “Centrum Hiperłączności” [30 mln $ i surowiec rzadki za każde]. - 30 PN Dwa lub więcej Centra Hiperłączności w kraju dają +1 WP co turę w każdym z centrów, jeśli są oddzielone co najmniej 2 zasięgu [lotniczego]. Lore: Naukowcy zintensyfikowali prace nad łącznością nadświetlną dopiero po odkryciu Nandanu. Ale przez to podstawy są jawne, bo były publikowane w naukowych periodykach. *)Trans-mat (Nauka 4) - teleportacja. Wymaga reaktora atomowego do zasilania (lub poświęcenia slotu) w każdej turze działania centrum Trans-mat [koszt 50 mln $ i surowiec rzadki za każde]. - 50 PN Teleportacja na raz niewielkich ładunków lub małych grup ludzi… ale przy stałej, dobrze skoordynowanej pracy, dziennie mogą “przejść” po 2-3 dywizje. Centra Trans-mat dają dochód w postaci (n-1)*5 mln $, gdzie n to liczba aktywnych i zasilanych centrów Trans-mat w sieci. *)Podróże szybsze niż światło (Rakiety 3) - pozwala zbudować statek kosmiczny z napędem FTL (Faster Than Light). - 50 PN Rakiety 3 to wynoszenie ładunków na orbitę i budowanie doków/stacji orbitalnych. Tylko w takim doku można zbudować statek kosmiczny do podróży FTL. *) Cyborgi (Nauka 5) - pozwala na robienie cyborgów bez ryzyka dla biologicznych nosicieli. Cyborgi są logiczne i “bezduszne”. - 40 PN +1 stabilność dla autorytaryzmu i totalitaryzmu, -1 stabilność dla demokracji zdecentralizowanej i Demokracji centralizowanej. +1 PP przez trzy kolejne tury po odkryciu. -3 reputacji (można zmniejszyć do -1, jeśli się nie chwali, tj. dobrowolnie odmówi wykorzystywania PP) Otrzymuje się za darmo i natychmiastowo Centrum Naukowe niewliczane do limitu (w stolicy). *) Badanie krakenów I-III (I wymaga posiadania mało naruszonego, w dobrym stanie ciała Krakena Głębokiego - wielkiego okazu pełnomorskiego. II wymaga posiadania żywych okazów krakenów różnych typów, w tym Krakena Głębokiego. III -> TAJNE, ujawnione po zbadaniu poziomów I i IIb.) I poziom - umożliwia poznanie budowy i możliwości Krakenów, pozwala na opracowanie lepszej taktyki osłony floty rybackiej (ale nie aktywnych ataków), daje informacje [ TAJNE ]. IIa poziom - informacje o tym są dostępne dopiero po zbadaniu poziomu I. IIb poziom - informacje o tym są dostępne dopiero po zbadaniu poziomu I. III poziom - informacje o tym są dostępne dopiero po zbadaniu poziomu IIb. Koszt: 10 * poziom PN. III poziom ekstra +5 *) Robotyzacja Floty Transportowej (I-III) I (wymagania: Nauka II) - FT posiadają częściowo zrobotyzowane załogi, ale wymagają nadzoru ludzkiego. Pasywne wyposażenie defensywne przeciwpodwodne (bąble torpedowe, sonary, topory na krakeny). Koszt FT w sile ludzkiej spada do 1,5k rekrutów; odzyskanie rekrutów z istniejących FT jest niemożliwe. II (wymagania: Nauka III, Flota II) - Robotyzacja FT postępuje, do tego FT są wyposażone w ręczne bomby głębinowe do zwalczania opI i częściowej ochrony przed morskimi zwierzętami [częściowej: one zatapiają niszczyciele, a co tam jakieś transportowce z bombami]. Nowy typ FT -> FT*, kosztuje +2 mln $, wymagana siła ludzka to 0,5k. Istniejące FT można zmodernizować w stoczni (różnica kosztu, slot, ale za to "odzysk" rekrutów). III (wymagania: Nauka IV) - Pełna robotyzacja. Od tej chwili FT* kosztują tylko 0,1k rekrutów, reszta kosztów pozostaje. Dotyczy tylko nowych FT / modernizacji starych "FT" do nowych "FT*". Koszt: 8 * poziom PN. *) Badanie mięsożernych drzew z Aylonu I-III (I wymaga zetknięcia się na szeroką skalę z ruchomymi drzewami; II wymaga posiadania dużych ilości unieruchomionych drzew; III wymaga -> TAJNE, ujawnione po zbadaniu I i II) I poziom - umożliwia zbadania podstaw fizycznej budowy Drzew, określenie kilku charakterystycznych cech. II poziom - umożliwia opracowanie co najmniej skutecznej strategii odstraszania / pokojowego współistnienia z Drzewami + TAJNE (informacje o tym są dostępne dopiero po zbadaniu poziomu I). III poziom - informacje o tym są dostępne dopiero po zbadaniu poziomu II. Koszt: (15 * poziom - 10) PN. *)Ksenologia: Nandańczycy [Cthylla Sapiens] I-III (I - wymaga odkrycia [i zbadania] cn. jednych ruin Nandańczyków [Cthylla Sapiens]; II - TAJNE III poziom- TAJNE) - 15*poziom PN UWAGA: w wypadku tej technologii na poziomach II i III nie jest możliwe stosowanie boostu do badań z odpalenia cnoty “innowacyjni”. I poziom - pozwala na określenie wyglądu, budowy i poziomu technologicznego Nandańczyków[Cthylla Sapiens] (sprzed setek lat). Pozwala na wstępne odczytanie pisma i daje inne dane fabularne [zależne od źródła danych dającego podstawę do I] II poziom - TAJNE III poziom - TAJNE *) Paprotkurydza - 10 PN Po odkryciu można zwiększyć WP z poziomu 1 -> 2 LUB 2->3, za 4 mln $ (sic!) [tylko we własnych prowincjach mających 1 lub 2 WP; ilość prowincji bez ograniczeń] RE: Technologie - prehi - 2022-05-20 CZAS PRZERWANEJ KOMUNIKACJI Z ZIEMIĄ (od budżetu 2208 włącznie): Koszt badania NIEKTÓRYCH technologii specjalnych*, technologii IV i V zwiększa się o +5 PN na stałe. Proszę samemu sobie to uwzględniać w budżetach, ja przy sprawdzaniu 2208 będę tez to sprawdzał. I nie będzie litości. * - niektórych - tylko dotyczących wszystkiego co związane z kosmosem, oraz ze wspieraniem wojskowości w inny sposób niże przez bronie A-C (celowo pominięte B). Przy wycenach nowych technologii specjalnych nie związanych z Nandanem MG może dać informację czy tej technologii należy się takie dokopanie, czy nie. |