Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Informacje Ogólne - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Edycja Nandan (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=256)
+---- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=197)
+----- Dział: Zachodnia Uttara (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=208)
+------ Dział: ANZAC (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=215)
+------ Wątek: Informacje Ogólne (/showthread.php?tid=1105)



Informacje Ogólne - Fanatyk - 2021-10-17

https://imgur.com/1vwCso[Obrazek: 1vwCson.png]

Stolica:  Victoria
Ustrój: Demokracja Parlamentarna (Demokracja Scentralizowana)
Model gospodarczy: Keyenizm
Język urzędowy: angielski
Dane na: 2207

Ludność: 16 800 000
Reputacja: 5+1
Zamożność: krezusi
Poziom mobilizacji: 4







Cechy społeczeństwa:

Zmilitaryzowana kolonia - uzasadnione działania militarne w innym kraju nie powodują utraty PP za pokój, każda wyprodukowana dywizja lądowa zapewnia dodatkowe +2 K+ (liczone w dochodzie w kolejnej turze)
Australijscy górnicy - każda nowo-skolonizowana prowincja ze złożem surowców dostaje +2 WP, +2 produkowanego zaopatrzenia ze slota
Nowozelandzki ład - jeżeli został przyznany PP za pokój: +5 mln $, +5 KP, +5 K+
Lojaliści Ziemi - nasi mieszkańcy interes Ziemi stawiają ponad interesem kolonii: sprzeciwianie się woli Ziemi (Australii, Nowej Zelandii, ONZ) zawsze będzie wiąże się ze spadkiem stabilności (brak możliwość użycia KP).
Hub towarowy 4 + 3 * reputacja % dochodu
Cnoty narodowe: przedsiębiorczość, innowacyjność, wpływowi
Skuteczne Sankcje - ANZAC nakłada embargo skuteczniejsze o 2%*poziom reputacji [jak ujemny, to mniej skuteczne!]. Embargo (nakładane na kogoś) ze strony ANZAC działa tylko wtedy, jeśli kraje popierające embargo mają (wraz z ANZAC) sumarycznie (10 punktów reputacji) LUB (8 punktów reputacji, jeśli ANZAC wyda 30KP na "uszczelnienie" swojego społeczeństwa).Na potrzeby powyższej cechy nie liczymy embargo nakładanych przez inne kraje, chyba że ANZAC odpowie że samo nakłada sankcje i zbierze poparcie w reputacji zgodne z ww.
Siedziba UNICEF w Victorii+100k*reputacja przyrostu ludności; maksymalny poziom reputacji jest wyższy o 2; -20 mln $ co turę [wymaga posiadania prowincji Victoria]
Rozlokowanie uchodźców - każda nowa skolonizowana prowincja przynosi 100k więcej ludności [ł. 200k], +1*reputacja% przyrostu ludności [wymaga: Siedziba UNICEF w Victorii, reputacja 1+]
 Sprawiedliwi Nandanu (jednoroczna) - Efektywny poziom reputacji jest +1 na dany rok (nawet jeśli przekracza się poziom "maksymalnej reputacji); zwiększenie dotyczy mechaniki i cech, poza kwestiami "Interwencji wojsk ONZ". [Udzielenie pomocy charytatywnej w wysokości co najmniej 10 mln$ / 1DP / odpowiednika powoduje przedłużenie działania cechy na kolejny rok].
Traktat o broni ABC - prowadzenie działań wojennych przeciw państwu które nie podpisało traktatu o broni ABC / nie ma rękojmi ONZ jest traktowane jako "uzasadniona interwencja". Każdy rok w którym jakieś terytorium które dotąd nie podpisało Traktatu, wciąż go nie podpisało ORAZ jeśli ANZAC nie prowadzi interwencji w tym kraju - kosztuje nas -1 reputacji, -1 stabilności.
Dochód gwarantowany ANZAC's style - -5 mln$ na każdy pełny milion mieszkańców (odliczane na początku tury). -10% siły ludzkiej. Limit WP/pop od którego zaczynają się "dekadencko bogaci" przesuwa się na "17> wp/pop". Polityka "Programy socjalne" daje tylko -1DP i aż -20% dochodu [wymaga: keynesizm].
Wojna Sojuszu "ONZ" - zakończenie wojny bez totalnego zwycięstwa nad Federacją Robo-Techniczną będzie nas kosztować -2 stabilności, -2 reputacji. Każda tura wojny daje nam +5k rekrutów-ochotników (do puli) i +2KP dzięki wojennej cenzurze.
Bankierzy interesów Ziemi - każdy kraj sprzymierzony z ANZAC jawnym sojuszem [de iure, de facto się nie liczy], ma +3% dochodu za każdy posiadany kosmodrom. ANZAC otrzymuje +2% do dochodu za każde centrum finansowe i/lub kosmodrom należący do ANZAC i ww. sprzymierzeńców. [14%]
Friend in need is a friend in dick (ANZAC)- +5K+ co turę, +2KP co turę, +2% dochodu, +2% siły ludzkiej. Przerwanie komunikacji między Albionem a ANZAC spowoduje -1 stabilności [kto obsługuje tą komunikację musi być napisane w budżecie, inaczej automatycznie będzie uznawane że została utracona]. Jeśli Albion straci PP za pokój, to ANZAC też go straci. Jeśli wojska agresora (dotyczy fauny i flory Nandanu) są na ziemi Albiońskiej, ANZAC traci -1 stabilności [nie więcej niż 1 na turę]. ANZAC nie może wykonywać żadnych działań i akcji wywiadowczych w Albionie.
Okupacja Badlands - do zakończenia wojny z RoboTechem, otrzymujemy z okupowanych terytoriów 0,75 mln $ za każde 1WP tam się znajdujące. Kosztem 5 mln $ możemy uzyskać jeden ze znajdujących tam surowców (maksymalnie trzy z trzech znajdujących się, za 15 mln $), ale transport należy sobie samemu zorganizować do macierzy. 0,25 mln $  za każde 1WP otrzymuje bezpośrednio ONZ "na szerzenie dzieła cywilizacji ludzkiej na Nandanie".
 Specjalna Operacja przeciw Piratom - +5KP co turę

Aktualne umowy i pakty:

NATO (Nadan Anglosaxon Tready Organisation) - https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1323
Traktat Pokojowy ANZAC - Rosja https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1332
Gwarancja niepodległości NRP https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1168&page=4
Państwo stowarzyszone Sojuszu Sadgarskiego https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1299
Traktat Pokojowy Rosja - NRP https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1398
Special Relations Act https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1411&pid=17131#pid17131
GRAAL https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1421

Państwa satelickie:

Struktura narodowościowa:
Australijczycy 39%
Nowo Zelandczycy 23%
Kanadyjczycy 8%
Koreańczycy 5%
Argentyńczycy 3%
Rosjanie 3% 11%
Europejczycy 4%
Ludy Uralskie  2%
Nandańczycy 1%
Polacy 2%
Inni 2%

Struktura religijna:
Ateiści 40%
Protestanci 25%
Katolicy 15%
Buddyści 4%
Prawosławie 9%
Neoszamanizm 2%
"Rodzime" religie nandańskie 1%
Inne 4%


RE: Informacje Ogólne - Fanatyk - 2021-10-17

[Obrazek: JiEcMA2.png]



WP (255):
36 Victoria
30 Alice
23 Chadstone
5 Cameron
25 Fort Tate
20 Riverdale
16 Katevill
15 Geraldton
15 Summerfield
5 Kelowna
15 Geraldton
5 Goldbane
10 Kimbolton
5 Krymnoje 
2 Peartown
13 Adelaide 
1 Zaporoze 
1 Szeksna 
1 Babajewo 
3 Port Hoover 
2 Taejon
5 Elista
2 Pearton

Centra: wymieniamy tylko te które mamy
- własne: 1 centrum finansowe Victoria, 1 centrum finansowe w Fort Tate, 1 w Alice
- przejęte:

Struktury: 
kosmodrom(1): Port Darwin
lotnisko(1): 1 Victoria
baza morska (1): 1 Cameron
platforma wiertnicza (2): 1 Morze Złote, 1 Morze Bermudzkie

Zespoły Naukowe:
Victoria Secret nauka um.2
ANZAC Industry przemysł um.2
Victoria Dynamics lotnictwo um.3
Generałowi:
Andre Howkins - lądowy - um.2
Jeff Ness - morski - um.1
David Oakman - lotniczy - um. 1 
Wywiad:
Centrum Kontrwywiadowcze Victoria um.1

Struktury Kulturowe:
Zona Pamięci w Katevill


RE: Informacje Ogólne - Fanatyk - 2021-10-17

Głowa państwa: Gubernator Russel Meltdown (Elegancik dyplomata - +2 KP za każdy sprzedany DP lub surowiec do innego państwa, +2 K+ za każdy kupiony DP lub surowiec z innego państwa)
Szef rządu: premier płk. mgr inż. Max "Mad" Rockwell (Mrukliwy pracuś - -4KP co turę, przy produkowaniu DP / zaopatrzenia z co najmniej 3 slotów, otrzymujemy dodatkowy slot z DP/zaopatrzeniem [działa na DP ALBO zaopatrzenie])




Wybrana polityka: Wzmożone inwestycje - -1 mln $ koszt inwestycji w prowincjach


Skład parlamentu:

Koalicja rządząca:
Australijska Partia Pracy 48%
Nowozelandzka Partia Pracy 12%

Australia First 18%
Narodowa Partia Nowej Zelandii 5,5%

Zjednoczenie Liberałowie 9%

Zieloni 0,5%

Niezależni 7%

Następne wybory: 2208

Dowódcy:
Zespoły naukowe:
Zespoły wywiadowcze:
Postacie fabularne:

płk. mgr inż. Maxa "Mad" Rockwell  - Jest to osoba mrukliwa i cicha jednak cholernie pracowita a na dodatek wkładająca serce w wszystkie projekty oraz misję w, których brał udział. Przezwisko "Mad" zyskał dzięki uporowi w realizacji pozornie niemożliwych celów oraz nietuzinkowych rozwiązań, które stosował aby osiągnąć sukces.

Russel Meltdown - gubernator ANZAC ustanowiony 2200 przez koalicję rządząca Związkiem Australii i Nowej Zelandii. Odpowiada za realizację postanowień wynikających z federalnych ustaw ziemskich. Jest głównym koordynatorem polityki zagranicznej oraz spraw wewnętrznych w kolonii na Nadanie. Znany jest z nieustępliwej postawy oraz lojalności ideom Związku oraz ONZ.

generał Nerd - dowódca ANZAC Space Forces założone w 2206 roku, to 5 gwiazdkowy generał sił powietrznych Australii i Nowej Zelandii. To ekscentryczny dowódcą mający o często kontrowersyjnych pomysłach.

profesor Moder Focker - były akademik i profesor astrofizyki na University of Sydney, od ponad 15 lat zaangażowany również w współpracę z rządem Australii i Nowej Zelandii. Skierowany jako asystent naukowy dowódcy ANZAC Space Forces. Głos rozsądku przy generale Nerdzie. 

były premier Marc Schlappi  - (Zaradny planista - koszt inwestycji w prowincjach obniżony o 1, jeżeli prowincja posiada złoże surowców i ma poniżej 5 WP - każdy WP powyżej 5 jest bez tej premii)


RE: Informacje Ogólne - Fanatyk - 2021-10-19

Wszyscy obywatele ANZAC posiadają prawa wyborcze uprawniające je do głosowania w swoich Ziemskich krajach. Władza w ANZAC wybierana jest na podstawie wyborów ogólnoświatowych i jest władzą cywilną. Parlament Związku Australii i Nowej Zelandii desygnuję gubernatora oraz premiera ANAZAC, który może pochodzić z kolonii lub Ziemi.

ANZAC mimo militarnego charakteru posiada cywilną władzę, która nadzoruję porządek oraz politykę kolonii. Jest krajem o wysokich swobodach obywatelskich oraz udziale obywateli w tworzeniu wspólnoty międzynarodowej.

Kraj nie posiada ustawy zasadniczej i korzysta z dobrodziejstw ustaw oraz rozporządzeń ziemskich.