Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Informacje ogólne - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Edycja Nandan (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=256)
+---- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=197)
+----- Dział: Wschodnia Uttara (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=211)
+------ Dział: WCN [Brazylia] (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=209)
+------ Wątek: Informacje ogólne (/showthread.php?tid=1123)



Informacje ogólne - Darne - 2021-10-17

[Obrazek: unknown.png]

Flaga Cesarstwa 

Oficjalna nazwa: Wolne Cesarstwo Nandanu
Stolica: Pedroville (prowincja W38)
Ustrój: unia terytoriów [demokracja zdecentralizowana]
Model gospodarczy: gospodarka rynkowa [keynesizm]
Język/i urzędowy/e : portugalski (ogólnopaństwowy)/inne (języki poszczególnych terytoriów)

Dane na: 2208

Ludności : 24,01 mln
Reputacja: 4
Zamożność: zamożne
Poziom mobilizacji: 1 (Armia zawodowa)

Cechy społeczeństwa:
  • Entuzjazm Dzieci Nandanu - +1 PN/turę przy badaniu technologii z dziedziny Nauki (dotyczy wszystkich slotów). Dodatkowy slot naukowy tylko do badania technologii specjalnych dotyczących Nandanu [jakie - pytać MG]. +2PN do badania Nauki/technologii specjalnej dotyczącej Nandanu jeśli w poprzedniej turze skolonizowano choć jedną prowincję w Dakshin [Kontynencie Południowym]
  • Konflikty frakcyjne “nie wiedzą czego chcą” - wszystkie akcje kosztujące KP, kosztują 5KP więcej.
  • Boom demograficzny - +2% wzrostu populacji.
  • Wielbiciele dżungli - +1 PK natychmiastowo, przy użyciu przynajmniej 10PK do kolonizacji prowincji leżących w Dakshin.
  • Program kolonizacji Dakshin - -2% do dochodu za każdą skolonizowaną prowincję w "Ad", obecnie 2%
  • Centra Kulturalne - -1% za każde utrzymywane w innym kraju centrum. Bonus kroczący za centra w innych krajach (maks jeden na kraj): 1K+ za jedno, 1+2 K+ za dwa, 1+2+3 za trzy itd, obecnie -2% i +3K - w Azylu i Transaarde
  • Silna pozycja opozycji - brak osiągnięcia przez rząd 66% poparcia w głosowaniu kosztuje dodatkowe +5KP. Klęska w głosowaniu (przegrane głosowanie, poniżej 50%) kosztuje 5KP poza już wydanymi/mimo braku wydania KP.
  • Embargo na Helgan - póki nakładamy embargo na Helgan, mamy +2% dochodu [zmniejszenie strat. Suma embarga odHelgan i bonusu nie może nam dawać wzrostu przychodu]
  • Gubernator Caraxias - Jako gubernator regionu (max 6 prowincji, połączone lądowo) znacząco zmniejsza skutki wszelkich kryzysów, w tym możliwej utraty stabilności promieniujących z regionu na kraj. +1 KP za każdy skolonizowaną i kontrolowaną prowincję pod jego zarządem jeśli kraj jest w kryzysie (nie ma kompletu PP).
  • Rząd (prawie) Wszystkich Dzieci Nandanu - +2KP co turę, cecha <<Konflikty frakcyjne “nie wiedzą czego chcą”>> zostaje zawieszona [aktywna, póki rząd ma ponad 75% poparcia w parlamencie]
  • Biją LNN! - Jeśli Federacja Robo-Techniczna poniesie totalną klęskę, spadnie to też na nasze głowy i poskutkuje -2 stabilności.
  • Filmy dokumentalne - kolejny film dokumentalny o badaniach naukowych ma w turze po wyprodukowaniu zwrot 30% kosztów zaokrąglonych w dół (do pełnych mln $). Bonus jest kumulatywny z cechami kinematograficznymi innych krajów.
  • Fascynacja a nawet Mania na punkcie Nandanu - zbadanie i przekroczenie wymaganych PN o cn. 5 PN powoduje że technologia specjalna związana z Nandanem ma efekt natychmiastowy - nie można od razu zacząć badać kolejnej technologii, ale można natychmiast wprowadzić w życie efekty. Wydanie punktów musi być ogłoszone tajnym wydarzeniem z cytatem z budżetu - PRZED DEADLINEM HANDLOWYM (im szybciej tym lepiej) - po użyciu, nie można tego zmienić. Dotyczy tylko technologii specjalnych związanych z Nandanem.
  • Specjalizacja: nandanistyka - Zespoły naukowe od "nauki" nie mają -2 a -1 przy badaniu technologii specjalnych związanych z Nandanem.
  • Inwestycje ludzi zainteresowanych nauką i kulturą - Raz na turę, jeśli w tej/poprzedniej turze zbadano technologię specjalną z Nandanem i ogłoszono jej wyniki, można kosztem 30 K+ przyciągnąć 5 WP inwestycji w jednej z wybranych prowincji. Jedną zbadaną technologię można użyć tylko do jednego eventu. Skierowanie WP musi się odbyć jawnym eventem. [Możliwe aktualnie w prowincjach: Vaziamontana, Capital do Sul, Zion]
  • Ale jaka jest ta nasza konstytucja? (2206-2210) - -5KP co turę, -5K+ co turę, bo obywatele potrzebują kilka lat by ją zrozumieć. I te wszystkie obrazy nie pomagają
  • Pięciopodział władzy: władza ustawodawcza - koszt przeprowadzenia dowolnej ustawy w tej samej turze wzrasta o 5KP [może być zbite do 0 KP innymi modyfikatorami]. Można tego uniknąć, z góry zaznaczając w wydarzeniu że władza cierpliwie czeka
  • Pięciopodział władzy: władza sądownicza - +5% dochodu, +5KP co turę
  • Pięciopodział władzy: władza wykonawcza - +5 KP każdorazowo jeśli po wyborach uda się wybrać premiera jako kandydata tylko dwóch partii/frakcji [jak wylistowana osobno, to jest jako partia/frakcja]. W turze wyborczej jeśli nie został wybrany premier (jest tylko tymczasowy, desygnowany przez Cesarza), każda akcja kosztująca KP kosztuje +10 KP
  • Pięciopodział władzy: mandaryni - -4% dochodu, cecha przyrastająca co roku o kolejne -3% aż do "zresetowania mandarynów", gdy wraca do -4% (udowodnienie korupcji działaniami fabularno-policyjnymi jest możliwe od -10% dochodu z tytułu kary). +5 KP co turę. -1 wymagane DP, jeśli tracimy z tytułu mandarynów 9% dochodu i więcej
  • Pięciopodział władzy: władza wolnościowa - wybory produkują masę beznadziejnych partyjek. Każde wybory kosztują 1 mln $ za każdy pełny milion mieszkańców. +5KP za każde organizowane wybory. Jeśli używamy polityki "inwestycja w kulturę", mnożymy ludność x3 [zamiast x2].
  • Dziwne wydarzenia w Azylu - podejrzenia odnośnie dziwnych zbiegów okoliczności w Azylu powodują, że wszelkie inicjatywy dyplomatyczne wspólne z Azylem kosztują +5KP więcej (co najmniej 5 KP).
  • Kolonizacja Dakshin podejście 2.0 - ulokowanie  oddziału milicji/piechoty/piechoty zmechanizowanej* w prowincji skolonizowanej w Dakshin daje +3 WP do danej prowincji, +1PK per każda taka prowincja do lokowania w Dakshin [poza limitami]. Oddziały w prowincjach są przydzielone na stałe, bez możliwości wystawienia poza Dakshin, najwyżej rotowane między prowincjami; spis prowincji z odpowiednimi oddziałami terytorialsów powinien być w informacjach tajnych. Wycofanie oddziałów z danej prowincji: -4WP (jak będzie ujemne, prowincja jest dekolonizowana).
  • Spółdzielnie Paradyzjańskie - +2% dochodu. +2x1WP do rozdzielenia co turę w prowincjach mających nie więcej niż 1WP; jeśli takich prowincji nie ma, możliwe do przydziału WP przepada
  • W całości nandański kapitał i w większości nieruchomości (2206-2211) - +10% dochodu; kolonizacja daje 150k mieszkańców (zamiast 100k); +2KP co turę, +20 KP jednorazowo
  • Ustawa o trailerach ustaw - +15K+ co turę. Jeśli wydajemy KP by przepchnąć coś przez parlament (nie dotyczy rzeczy dokładnie wycenionych w cenniku), musimy wydać drugie tyle K+ by ustawa przeszła
  • Przerwanie komunikacji z Ziemią (2208-2209) - -5% dochodu, -5K+; +1 DP wymagane
Cechy prowincjonalne:
  • Biskupstwo w Pedroville - +1 KP  co turę (na razie) [wymaga posiadania Pedroville]
  • Góra Tabor - +2KP co turę, +2 PN co turę do wykorzystania tylko technologie specjalne związane z Nandanem [wymaga posiadania prowincji Vaziamontana] - nieaktywne w związku z okupacją
Cechy powiązane z Fangornusami:
  • Przyjazne nastawienie społeczeństwa do Fangornusów - +2KP, +5K+  jeśli w poprzedniej turze był jawne kontakty dyplomatyczne (lub "dyplomatyczne") z Fangornusami
  • Karta Praw Fangornusów - +1% dochodu, +3KP co turę, +5K+ co turę. Są ustalone zasady pokojowego współistnienia i uregulowano wszelkie niezbędne do uregulowania kwestie: religijne, kulturalne i gospodarcze. Raz na turę można (wydając 15 KP+15K+  LUB  5KP+35 K+) poprosić o pozytywne wydarzenie związane z integracją z Fangornusami (do wyboru: religijne, kulturalne, gospodarcze); MG określa typ wydarzenia i możliwe efekty [można zasugerować, ale sugestia ma być krótka]
  • Fangornusy into gospodarka (2208-2209) - +7% do dochodu. +4x1WP do rozdziału (2x1 w Dakshin, 2x1 poza Dakshin) [Bonusy do dochodu działają na kolejny rok budżetowy].
Cnoty społeczeństwa:
  • Cnota - zorganizowani
  • Cnota - patriotyczni
  • Cnota - innowacyjni
Zdezaktywowane cechy ziemskie:
  • Sława odkrywców Cthylla Sapiens (2205-2208) - odmowa dopuszczenia naukowców z WCN do fabularnych badań naukowych* na Nandanie, niezależnie od powodu kosztuje -1 reputacji i może kosztować stabilność. Odmowa musi być jawna. [jeden kraj może otrzymać taką karę maksymalnie raz].
    Współudział naukowców z WCN w fabularnym badaniu naukowym dodaje krajowi zapraszającemu 10 KP i +1 reputacji jeśli ma reputację 0 lub mniejszą [Brazylia może nadać ten bonus maksymalnie jednemu krajowi na turę].

  • Nękani przez naukowców z Ziemi - +1 reputacji [nie co turę, stale - póki jest cecha], +5 PN na turę do poświęcenia w slocie [jednym] badającym naukę lub technologie specjalne, -5KP co turę.
  • Brazylijczycy za Paradyzjan, deal? - +1 WP w jednej dowolnej prowincji, co turę. +100k ludności co turę. Można zamienić dowolną liczbę K+ na gotówkę w przeliczniku, 1K+ na 1,5 mln $ (sprzedaż dób kultury na Ziemię). Cecha działa póki jest komunikacja z Ziemią
  • Hub kolonizacyjny - + 300 + 200 * reputacja tys. ludności rocznie (obecnie - 1,1 mln rocznie)
Aktualne umowy i pakty:
- Przynależność do LNN
- Pakt o nieagresji z Rabinatem - 2208-2218

Państwa satelickie:
- USE

Struktura narodowościowa:  
  • Brazylijczycy - 45%
  • Nandańczycy - 43%
  • Latynoamerykanie poza Brazylijczykami - 3%
  • Szwajcarzy i Finowie - 1%
  • Żydzi - 1%
  • "Sztuka nie zna narodowości" - 4%
  • Inne - 1%
  • Kalasze - 2%
Struktura religijne:
  • Chrześcijaństwo (katolicyzm) - 28%
  • Chrześcijaństwo poza katolicyzmem - 5%
  • Buddyzm - 5%
  • Hinduizm - 1%
  • ""Rodzime" wierzenia nandańskie - 16%
  • Kulty natury, New Age, Wicca - 18%
  • Czciciele Fangornusów - 3%
  • Rodzime wierzenia Indian - 7%
  • "Ta góra jest cudowna, nie uważacie że warto oddawać jej cześć? Zaraz ją namaluję" - 2,5%
  • Czciciele bałwanów (ze śniegu), zimy i ogólnie zimniejszej strony natury - 2%
  • Tradycyjne wierzenia eskimoskie, polinezyjskie i tanzańskie (Cthulhu, Tsathoggui, Nyarlathotep) - 2%
  • Ateizm i Agnostycyzm - 0,5%
  • Inne - 10%



RE: Informacje ogólne - Darne - 2021-10-17

Północ:
[Obrazek: t0sSkuy.png]

Południe:
[Obrazek: np4OO8D.png]

2208

WP (115): 
Północ:
Pedroville: 26
Bocadomar (W6): 1
Novorio (W5): 1
Carvaoville (W7): 5
Amizade (W4): 1 
Novonova (W8): 1
Amigoville (W10): 1
Dente (W11): 5
Libertacao (W37): 4
Nova Amazonas (W36): 4 
Nova Goias (W39): 1
Nova Manaus (W60): 1
Szukalskiville (W57): 1
Bolivarville (W56): 1
Salgado (W55): 2 
Unidade (W54): 1
Rodadahistoria (W42): 5
Vaziamontana (W53): 6 - okupowane
Bolsonaro City (W40): 1 
Kubitschekville (W43): 1
Terranova (W41): 1
Nandanville (W27): 1
Terradeus (W44): 1
Coracao (W45): 1
Nejar (W35): 2
Campos (W52): 0
Correia (W18): 0
Paradyzja (W19): 1
Celephais (W34): 1

Wyspy:
Otomeville (Ii24): 1
Treze (Ii1): 1


Południe:
Capital do Sul (Ad7): 22
Zion (Ad14): 9
Aira (Ad8):  5
<ŻEŻARTE>
Tolkienville (Ad6): 6 
Cidade Dourada (Ad13): 1
</ZEŻARTE>


Centra: 
- własne: 1 centrum naukowe w Pedroville
- przejęte:



Struktury:
- lotniska (2): Pedroville, Capital de Sul (Ad7)
- bazy morskie (4): Capital de Sul (Ad7), Novorio (W5), Treze (Ii1), Otomeville (Ii24)
- umocnienia lekkie - Capital de Sul (Ad7)
- Struktury kulturowe: Centrum kultury manticorskiej w Pedroville (+1 K), "Drzewa i ich przybrane owoce" w Campos (+2 K)
- Kosmodrom: 1 w Rodadahistoria
- Platformy wydobywcze (ropa): 1 Płd. Morze Hammarskjolda, 1 Morze Einsteina
- Pola lampowe: Aira (2)
- Centra recyklingowe: Aira (1)
- Elektrownia wiatrowa na morzu: Capital do Sul (1)
- Kopalnia Fangornusowa: Aira (1)


RE: Informacje ogólne - Darne - 2021-10-19

Stan na start roku 2208:


Głowa państwa: Cesarz Manuel (Ambitny konserwatysta - pozwala na ewentualną realizację jednej z polityk konserwatyzmu, niezależnie od ideologii partii rządzącej. “Jedną z polityk” można wybrać raz na pięć lat. +1 KP)
Szef rządu: premierka Margarida Wierzbowsky (Zwolenniczka spółdzielczości - działania z PP dające WP, dają +1 WP więcej. +2% dochodu)

Skład parlamentu:

- Dzieci Nandanu - frakcja sztuki - 24%
- Dzieci Nandanu - frakcja przyrodnicza - 6%
- Dzieci Nandanu - frakcja rewolucyjna - 6%
- Dzieci Nandanu - frakcja monarchistyczna - 13,5%
- Dzieci Nandanu - frakcja normalna - 6,5%
- Dzieci Nandanu - frakcja komunistyczna - 2%
- Dzieci Nandanu - frakcja jezuicka - 6%
- Dzieci Nandanu - frakcja neutralna (zerowcy) - 6%
- Dzieci Nandanu - frakcja wielorybnicza - 5%
- Dzieci Nandanu - pomniejsze frakcje (łącznie 8) - 3%
- Partia Lojalistów - 19%
- Prawdziwe Ekologiczne Dzieci Ekosystemu Nandanu [PEDEN] - 0,5%
- Parta Odważnych Lojalistów [POL] - 0,5%
- Ruch Wzniesienia Ludzkości - 0,25%
- Stowarzyszenie Umarłych Malarzy Artystów (SUMA) - 1%
- Kult Świętych Chińskich Komunistów - 0,25%
- pomniejsze partie opozycyjne (6) - 0,5%

Następne wybory:
- Co 4 lata - kolejne w 2210 

Aktualna polityka:
- Inwestycje w kulturę

Dowódcy:
adm. Martin Cook - 2
gen. Skwortz - 2

Zespoły naukowe:
Cesarski Instytut Badania Kosmosu (nauka) - 1
Enklawa Entuzjastów Nandanu (nauka) - 1
Luis Alvarez (technologie specjalne) - 2

Zespoły wywiadowcze:
Ludowy Zespół Tańca Nowoczesnego - 1

Postacie fabularne:
- Cesarz Pedro - pierwszy cesarz Wolnego Cesarstwa Nandanu oraz cesarz Brazylii, odwiedził swoich nandańskich poddanych w 2203 roku. Abdykował w 2206.
- Cesarz Manuel - kuzyn miłościwie nam panującego cesarza Brazylii jest w dość krępującym położeniu, zasiadając w mieście nazwanym na cześć władców z jego rodziny które już dawno przestało być siedzibą lokalnych lojalistów i zarządzając ludnością która otwarcie dyskutuje czy w razie "pozytywnego rozwoju wydarzeń" najlepiej byłoby go ukoronować na cesarza Nandanu czy wykopać na Ziemię. Nawet jego rodzina jest podzielona - spośród jego dziewięciu synów i córek znajdują się wierni członkowie Dynastii, sympatycy ruchu Dzieci Nandanu, wojskowi, utracjusze i nawet jedna kultystka lokalnej sekty kosmitów. Bez większej władzy, opierając się głównie o gwałtownie malejący autorytet, Manuel zdaje się nie znaczyć już za wiele w lokalnej polityce. Zdaje. W 2206 koronowany na drugiego cesarza WCN, wiwat Manuel I.
- Miguel Rossi -(Człowiek z wizją - +5 K+ co turę. Zmiana aktualnie prowadzonej polityki zawsze kosztuje tylko 5 KP) -  jeden z założycieli ruchu Dzieci Nandanu, którego charyzma oraz śmiałe wizje rewolucji społecznej na odległej planecie wyniosły na szczyty władz. Ten prosty chłopak z brazylijskich faweli, dorastający wśród umierających resztek Amazonii i marnujący pierwsze lata życia w fabryce za mizerną płacę, załapał się na jeden z pierwszych transportów na Nandan - i odkrył tu siebie. Jego rzeźby, w nowatorski sposób korzystające z ogrodnictwa (jego najsłynniejsza rzeźba, "Oto Człowiek", w zimniejsze miesiące traci "włosy" z nandańskiej roślinności, odsłaniając wygłodzony wygląd i ręce złożone do błagania) przyniosły mu sławę, dały znajomości i pieniądze - oraz możliwości. Obecnie Miguel jest już po 60-tce, ma coraz mniej czasu na sztukę, lecz dalej uparcie działa by prowadzić śmiałe wizje Dzieci Nandanu ku spełnieniu. Jest jeden problem - co się stanie jeśli go zabraknie? W 2206 przeszedł na polityczną emeryturę.
- Margarida Wierzbowsky - jedna z przywódczyń Dzieci Nandanu, poetka i reformatorka społeczna. Wierzy, że głównym obowiązkiem jej organizacji jest stworzenie lepszego społeczeństwa - jak to mówi, "społeczeństwo które jest uczciwe, harmonijne i bogate da sobie radę w każdym ustroju, podczas gdy lud oszustów i cyników zrujnuje nawet utopię". Obecna pani premier.
- Hrabina d'Alcantare - Przywódczyni lojalistów. 
- Hrabia di Souza - przywódca zespołu kontaktowego z Fangornusami. Rudy.

Partie polityczne:
- Dzieci Nandanu - frakcja sztuki (populiści): Rdzeń całego ruchu, o który opiera się cała jego siła. Poeci, rzeźbiarze, malarze i pisarze Dzieci Nandanu zapewnili frakcji rząd dusz w kolonii, wpływy i pieniądze, w zamian chcąc tylko móc pięknie wypowiadać się o rzeczach przyziemnych. Radykałowie, populiści i idealiści o skłonnościach do radykalnych gestów i propozycji - status quo ich nie interesuje, chcą go zburzyć, zniszczyć, pozbyć się go na dobre, i co najwyżej różnią się w podejściu do tego jak daleko powinni zajść. Zależność od Ziemi liczy się jako "status quo do zburzenia", w tej kwestii się wszyscy zgadzają, ale co dalej? Czy nowy dom dla Nandańczyków powinien być republiką, czy może Wolnym Terytorium? Czy religie z Ziemi licza się jako "status quo"? A co z biologią - czy należy dążyć do wyrwania się z okowów DNA? No właśnie.
- Dzieci Nandanu - frakcja przyrodnicza (socjaliści): piękno Nandanu jest tym, co natchnęło wielu artystów - podobnie jak okropieństwa jakie ludzkość uczyniła matce Ziemi. Ekologiczna frakcja Dzieci Nandanu skupia się przede wszystkim na zachowaniu wspaniałości natury nowej planety oraz zapewnieniu ludziom godnych warunków do życia. Chcą zacząć od samego początku - i na wszelkich szczeblach społeczeństwa, zaczynając od "Dni Natury" w przedszkolach po inwestycje w ekologiczno-natywne technologie. Do tego najaktywniej propagują rozwój kolonii - by zabezpieczyć tereny przed narodami które mniej szanują zieleń.
- Dzieci Nandanu - frakcja rewolucyjna (nacjonaliści): najbardziej radykalna frakcja obok frakcji sztuki - lecz skupiona na rzeczach doczesnych, chcąca odgórnie doprowadzić do szerokich przemian społecznych i politycznych. Wspierają rozwój armii i floty, wykazują też największą ochotę do szerzenia rewolucji nandańskiej siłą. 
- Dzieci Nandanu - frakcja monarchistyczna (konserwatyści): najbardziej proziemska frakcja Dzieci Nandanu, chcąca nie rewolucji, a ewolucji - podobnie jak niegdyś rozwód Brazylii i Portugalii przebiegł względnie spokojnie, tak Nandan i Ziemia mogą na spokojnie się rozstać, zachowując jednak kontakt i przyjazne stosunki. Jako jedyna frakcja pamiętają o istnieniu księcia Manuela nawet wtedy gdy nie jest w jednym pomieszczeniu.
- Dzieci Nandanu - frakcja normalna (liberałowie): z dumą przyjęli miano "normików", ze względu na otwarte propagowanie nudnych, acz znanych rozwiązań. Wolność słowa, niskie podatki, republikanizm... skupiają najwięcej ludzi najmniej związanych z Dziećmi.
- Dzieci Nandanu - frakcja komunistyczna (komuniści): szlachetni (w niektórych wypadkach dosłownie, he he he) bojownicy o wolność, rewolucję, zmuszanie arystokracji do robót przymusowych oraz zarżnięcia gospodarki przez znacjonalizowanie wszystkiego co leci.
- Partia Lojalistów (konserwatyści): partia hrabiny Izabela d'Alcantare, która stwierdziła że nawet najbardziej monarchistyczni i normalni przedstawiciele Dzieci Nandanu są za mało monarchistyczni i normalni
- Prawdziwe Ekologiczne Dzieci Ekosystemu Nandanu [PEDEN] (populiści): nędzne wyrzutki które zostały karnie wywalone na zbity pysk z Dzieci Nandanu za niedopieszczenie mózgowe, chęć porzucenia ważnych terenów na południu, odcięcie się od przyrody nandańskiej i w ogóle fuj
- Parta Odważnych Lojalistów [POL] (nacjonaliści): goście tak lojalni że aż cud że dali radę wylecieć z Ziemi


RE: Informacje ogólne - Darne - 2021-10-19

[Obrazek: 8664.jpg?width=1200&quality=85&auto=form...895f007ae5]
"Trzeba robić każde dzieło, jakby miało być ostatnim w życiu. Jakby miało być testamentem i pomnikiem dla samego siebie." - Stanisław Szukalski

Wolne Cesarstwo Nandanu jest monarchią rewolucyjną która jest ostentacyjnie wolnościowa, innowacyjna (aż do bólu) i demokratyczna. Jej ustrój jest wprost szaleńczy - kilkuizbowy parlament, brak progu wyborczego, pięciopodział władzy - na ustawodawczą, wykonawczą, sądowniczą, wolnościową i administracyjną (gdzie w skład tej ostatniej same mendy wredne wchodzą, wrrr) - i zaprojektowany w celu zakończenia partiokracji toczących dawne kraje, masowego rozpropagowania demokracji, ściślejszego związania ze sobą obywateli i tak dalej, i tak dalej. Na czele kraju stoi monarcha wybierany przez jedną z izb parlamentu (radę monarchiczną) w razie abdykacji/śmierci poprzednika z dynastii poprzednika (albo ze szlachty, jeśli dynastia wygasła). W związku z tym że wszyscy obywatele mają jakiś tytuł szlachecki sytuacja może stać się dość ciekawa... ale, by nie było, im wyższy tytuł tym mniej warunków trzeba spełnić by móc kandydować. 


"Zobaczyłem dziś Nandańczyka - swoje odbicie w czystych wodach jeziora" - Miguel Rossi
WCN definiuje się jednak nie przez terytoria czy ustrój, a przez jego społeczeństwo. Paradyzjanie w swojej historii spotkali się z wieloma okrutnymi stronami ludzkiej historii - niszczeniem środowiska naturalnego, ogromnymi nierównościami społecznymi, tępymi rządzącymi czy rasizmem. Gdy z nowej planety nadeszły pierwsze informacje o wspaniałych warunkach, czystym powietrzu i źródlanej wodzie, tysiące ludzi z Brazylii ruszyło na Nandan, gdzie kontrast między piekłem na rodzimym globie a idyllą kolonizowanego świata natchnął wiele wspaniałych umysłów, które w rodzimych warunkach nie miały okazji się spełniać twórczo. Tak oto doszło do narodzin nowego nurtu w sztuce - nandanizmu, którego przedstawiciele nazwali się "Dziećmi Nandanu". Chcieli tworzyć nowe, piękne rzeczy, sławić wspaniałość Nandanu, krytykować grzechy dawnej ludzkości Najdziwniejsze jednak było to, że zaczęli się interesować polityką.

"Inne ruchy rewolucyjne chciały stworzyć idealne państwa. My chcemy stworzyć idealne społeczeństwo" - Margarida Wierzbowsky
Dzieci Nandanu, dzięki swojej kontroli nad kulturą szybko zaczęły rosnąć w siłę, w końcu szturmem ruszając po władzę w wyborach - gdy tradycyjne ugrupowania polityczne utraciły na znaczeniu, zostając co najwyżej przybudówkami Dzieci Nandanu. Rozwój kulturowy stara się objąć wszelkie aspekty życia w kolonii - od pięknych murali po próby rozpopularyzowania "tradycyjnych, ręcznie malowanych talerzy obiadowych" przez takiego jednego artystę, próbującego desperacko dopasować je cenowo do pułapu przeciętnego człowieka (niezbyt mu się udaje, chyba że jego uczniowie godzą się malować za darmo). Rewolucyjne nastroje ogarniają coraz to szersze kręgi społeczne - i pozostaje do ustalenia tylko kwestia w którym kierunku Dzieci Nandanu mają poprowadzić swój kraj.
Ostatecznie Dzieci Nandanu wywalczyły dla swojego kraju niepodległość i wolność. Ich Ruch ogarnia coraz szersze kręgi społeczne, stara się zdominować władzę wolnościową (która ma za zadanie aktywizować społeczeństwo), a ostatnie kontakty z kosmitami prowadzą do olbrzymich zmian w społeczeństwie. Co jeszcze może się stać...?