Czytelność budżetów - Wersja do druku +- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu) +-- Dział: Szermierka bagnetem (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Rozmowy o grze (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=5) +--- Wątek: Czytelność budżetów (/showthread.php?tid=1497) |
Czytelność budżetów - Darne - 2022-06-22 Teraz, gdy Prehi spędza kawałek każdej tury sprawdzając budżety, dając nagrody za braki błędów i tego typu rzeczy pomyślałem, że może przydałoby się pokazać publicznie przykłady takich czytelniejszych budżetów - może uda się ustalić jakiś konsensus tak by przedzieranie się przez te sterty danych było proste i czytelne. Tak przykładowo, budżet Wolnego Cesarstwa Z Mokrych Snów, oczywiście z danymi (niestety) nieprawdziwymi (i bez wywiadu, wyciąłem, jeśli źle zrobicie wywiady to tym lepiej dla mnie): 2218 Dane na początku tury: 1. Pieniądze: 69 mln 1. WP: 250 2. Stabilność na początku tury: 9 3. Populacja na początku tury: 31,12 mln obywateli Przychody: 1. Dochód: 69 mln + (250* 123%) = 69 mln + 307,56 mln = 376,5 mln Modyfikatory Dochodu: -5% za centrum kulturowe w Transaarde, Manticore, USE, FAU i Azylu - w sumie -5% +30% za krezusowe społeczeństwo - w sumie +25% +5% za władzę sądowniczą - w sumie +30% -39% za mandarynów (trzynasty rok cechy) - w sumie -9% +5% za cechę "Spółdzielnie Paradyzjańskie" - w sumie -4% +2% za cechę "Zwolenniczka spółdzielczości" - w sumie -2% +5% za cechę "Utopijna Współpraca z Fangornusami" - w sumie +3% +5% za cechę "Domy Publiczne dla każdego" - w sumie +8% +15% za cechę "Zjednoczona Ekonomia Nandańska" - w sumie +23% 2. KP: 12 + (9 * 3 - 5) + 1 + 2 + 5 + 5 + 10 - 5= 12 + 22 + 18 = 52 KP Modyfikatory Dochodu: +1 za głowę państwa - w sumie +1 +2 za cechę Góra Tabor - w sumie +3 +5 KP za władzę sądowniczą - w sumie +8 +5 KP za mandarynów - w sumie +13 +10 za cechę "Utopijna Współpraca z Fangornusami" - w sumie +23 -5 za cechę "Cthyllowa żona cesarzowej" - w sumie +18 3. K+: 80 + (31*3) + 25+ 15 + 5 + 15 + 20 = 80+ 93 + 80= 253 K+ Modyfikatory dochodu: potrójny mnożnik z populacji za politykę i władzę wolnościową, +25 za krezusowe społeczeństwo - w sumie +25 +15 za centrum kulturowe w Transaarde - w sumie +40 +5 za strukturę kulturową - w sumie +45 +15 za cechę "Ustawa o trailerach ustaw" - w sumie +60 +20 za cechę "Utopijna Współpraca z Fangornusami"- w sumie + 80 Surowce: - 4 metale przemysłowe - 3 rzadkie surowce - 5 ropa Zaopatrzenie (Z+): 65 Paliwo (P+): 18 + 30 (pasywne z ropy) --- Punkty prosperity --- Stabilność (9/5 ); Konsumpcja (5/5) ; Pokój (Nie) 1) Terraformacja II 2) Terraformacja II 3) Nieaktywne Prowadzona polityka rządu: Inwestycje w kulturę --- Handel --- lista wymian surowców/funduszy/wojsk 1) Z USE - 1 metale przemysłowe, 1 surowce rzadkie - Inundatio Veritatis -> Pedroville (bezpośrednia granica lądowa) Pozwolenia na tranzyt: 1) Wszyscy członkowie Unii Nandańskiej - transport sprzętu, surowców, zgoda na przemarsz wojsk Obsadzone akweny(3 FT w sumie): - Morze A (1) - Morze B (1) - Morze Ź (1) --- Działania --- Regularne wydatki: 1. Paliwo dla FT - -3 P+ 2. Badania czy Brytyjczycy to jeszcze ludzie - -5 mln 3. Haracz dla Zorro - -2 Z+ W sumie: -5 mln, -3 P+, -2 Z+ Wydatki specjalne: 1. Cthyllańska księżniczka to jedno, ale krakeński książę? Bez przesady - -2 stabilność - https://tubylbylink.alejesttylkofake/showthread.php?tid=111...8#pid18317 2. Logistyka wojenna - -10 P, -12 Z+ W sumie: -2 stabilność, -10 P, -12 Z+ Nieoczekiwane dochody: 1. Cthyllańska księżniczka robi furorę - +10 KP - https://tubylbylink.alejesttylkofake/showthread.php?tid=111...8#pid18778 2. Sprzedaż artefaktów z Ziemi - +26 mln, +15 K+ - https://tubylbylink.alejesttylkofake/showthread.php?tid=111...8#pid18732 W sumie: +26 mln, +10 KP, +15 K+ Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry: 1. Inwestycja w WP - 3 * 8 mln = 24 mln - +3 WP do prowincji Nowa Nowa Aira (wzrost z 9 do 12) 2. Terraformacja 2: +3 WP w Paryż (wzrost z 0 do 3) W sumie: +6 WP, -24 mln --- Produkcja --- 1) Produkcja DP 2) Produkcja DP 3) Produkcja DP 4) Produkcja DP 5) 6) 5 dywizji czołgów VIII - -190 mln, 40k siły ludzkiej 7) Produkcja zaopatrzenia: +100 paliwa (20 * 5 złóż ropy) + 40 (10 + 30 za przemysł XV) zaopatrzenia - 100 P+, 40 Z+ 8) 9) 10) 11) 12) 13) 14) 15) W sumie: + 100 Paliwa, + 24 Z+, -190 mln, 40k siły ludzkiej 5 slotów za bogactwo, 5 slotów z technologii, 5 slotów z surowców Wymagania DP: - Populacja powyżej 30 mln: +5 DP - Krezusi: +4 DP - Mandaryni swoją korupcją fundują imprezy połowie kraju - -5 DP W sumie: 4 DP --- Technologie --- 1) Tajna Technologia Drapania Po Plecach (Paradyzjanski Uniwersytet Medyczny*****): 0 + 10 + 5 (umiejętności) + 5 (centrum naukowe) + 10 (cecha "Wszyscy chcą się podrapać") = 30/10 - ZAKOŃCZONE 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8) - slot specjalny 1 posiadane centrum naukowe - upgrade'uje slot X 1 surowce rzadkie - upgrade'uje slot Y 1 surowce rzadkie (z USE) - upgrade'uje slot Z 7 slotów za bogactwo, 1 slot specjalny na technologie nandańskie, 2 sloty za dominację w USE, 3 sloty za zmianę surowca rzadkiego, 1 slot za przynależność do Unii Nandańskiej, -6 slotów za Reterraformację Ziemi Bazowy postęp badań: 10 --- Kolonizacja --- - Paryż: 6 + 4 = 10 - ZAKOŃCZONE, +0,2 mln obywateli W Europę pakujemy: 4 punktów - Teheran: 0 + 3 = 3/10 - Bagdad: 0 + 2 = 2/10 W Azję pakujemy: 5 punktów Zużyto: 9 PK (limit to 10 normalnie, 8 z terraformacji, ekstra dzięki oddziałom stacjonującym na Ziemi) ---------- WP: 256 Populacja: 31,32 mln obywateli Stabilność pod koniec tury: 9 Saldo: X mln $, Y KP, Z K+, 12 Z+, 12 P+ Siła ludzka: 90/310 tysięcy RE: Czytelność budżetów - Vaiar - 2022-06-22 Wydaje mi się, żę to bardzo dobra forma rozpisania budżetu i sam zacznę ją stosować od następnej tury, ale dodałbym kolorki w kluczowych miejscach (np. końcowe wartości) i dodałbym coś, co od tej tury zacząłem stosować: podział siły ludzkiej: tzn, jaka część dostępnej siły ludzkiej to siła dostępna z mechanicznego poboru, jaka z modyfikatorów (cechy etc) a jaka z jednorazowych bonusów z wydarzeń. RE: Czytelność budżetów - prehi - 2022-06-22 Skarbówka! 1) Z pasywnego wydobycia jest 30P, czyli jak 6 złóż, masz wpisane 5 złóż, a w zaopatrzeniu robisz z 20. ...a nie, tego nie miałem sprawdzać. Bardzo dobra inicjatywa RE: Czytelność budżetów - Enter - 2022-06-22 Cóż. może nie dam całego. bo większość by była powtórzeniem, ale mogę przedstawić moje aktualne zmiany: PP: Cytat:Stabilność (999/5); Konsumpcja (Posiadane: 2 (z źródła I) +1 (z Źródła II) +5 (z Źródła III)-> 8/8 <- wymagane (4 - bardzo zamożny +1 utrata kontaktu z ziemią +4(z cechy I) -4(z cechy II) +3(z cechy III)) ; Pokój (o dziwo nie) Działania: Cytat:Wzór: <Pozycja>. (mln, KP, K+, Z, P, Efekty po opisie) - <Opis Wydatku> RE: Czytelność budżetów - prehi - 2023-01-27 Wracamy po tematu po przerwie. Gracze narzekają na problemy teraz z robieniem budżetów, choć z tego co ja wiem teraz się je fajniej sprawdza niż dawniej (acz i tak są problemy). niemniej - drodzy gracze, powiedzcie co jest najgorsze w ich robieniu i zaproponujcie środki zaradcze. Co prawda ja mam wrażenie że problemem jest nie-granie bieda państwami, no ale to zależy od definicji bieda-państwa... Radźcie! Ps. ...i tak w razie czego nic nie wprowadzimy w tej turze, zastrzegam dla gości co wciąż nie zaczeli budżetu 10k3 ;P RE: Czytelność budżetów - Richtus - 2023-01-28 Ja wiem co można poradzić: 1) Przestać dłubać przy zasadach i nie zmieniać nic przez jakieś 3 edycje, to może wtedy w końcu zapamiętamy jak co ma działać. 2) Sprawdzać sobie samemu budżet przez deadlinem wojennym - wyłapałem u siebie sporo błędów ale i tak nie wszystkie. Większość błędów które robię wynika albo z dużej ilości zasad o których nie pamiętam (pkt 1), albo ze zbyt dużej ilości pozycji w budżecie (tu pomaga pkt 2). Jak komuś przeszkadza, że budżet trudno ogarnąć, to niech sobie odhaczy opcję "pokaż źródlo", żeby przy edycji widzieć wszystko w formie: Wzór: (mln; KP; K+; Z; P) zamiast Wzór: (mln; [color =#c10300]KP[/color]; K+; [color =#c10300]Z[/color]; P) bo może w tym problem. Poza tym, co już pisałem Prehiemu, uważam, że powinniśmy się umówić, że za każdy wyłapany błąd w budżecie sprawdzany wpłaca 5 zł na cele charytatywne. RE: Czytelność budżetów - prehi - 2023-01-28 (2023-01-28, 00:28)Richtus napisał(a): 1) Przestać dłubać przy zasadach i nie zmieniać nic przez jakieś 3 edycje, to może wtedy w końcu zapamiętamy jak co ma działać. ...jeśli będę nadal prowadzić, to postaram się tego trzymać, bo uważam, że jest glanc. A już mi ręka parę razy drżała nad DLC ogólnym, ale uznałem że DLC o niewolnikach wystarczą (takie chyba są ok?) ...tak, myślałem o DLC ekspandującym poligony, ale uznałem że trzeba zastosować sihill Okhama. RE: Czytelność budżetów - Vaiar - 2023-07-24 Kazano mi wrzucić przykładowy budżet to wrzucam. Działające linki prowadzą do pierwszego posta w tym temacie. <10.010> Dane na początku tury: 1. Pieniądze: 100 mln $ 1. WP: 200 2. Stabilność na początku tury: 9 3. Populacja na początku tury: 60 000 000 obywateli Dochód: 100mln$ + (100 x 1.00)mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln*** = 100mln$ + 100mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln*** = 310mln$ *Pieniądze za sprzedaż ludności Moskwie-Dur **Haracz od plemion arktycznych ***Okupacja Tuul WP: 200WP Dochód: 100mln$ + (100 x 1.00)mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln$ = 100mln$ + 100mln$ + 60mln$* + 20mln$** + 30mln*** = 310mln$ Modyfikator Dochodu: 150% - 50% = 100% Pozytywne: 150 1. Podstawowy procent (100%) 2. Przerabianie mieszkańców ARL na produkty gospodarcze (10%) - od 007 do 012 (LINK) 3. Mińskgardzcy specjaliści od finansów (15%) - od 001 (LINK) 4. Szef rządu (+5%) 5. Horrendalnie wysokie podatki (+20%) - od 002 (LINK) Negatywne: -50 1. Centrum przemysłowe (-5%) 2. Armia zawodowa (-5%) 3. Epoka Walczących Państw (-5%) 4. Animowanie kukły króla dla postronnych (-10%) od 005 (LINK) 5. Dobry PR dla zagranicy (-15%) od 10.000 (LINK) 6. Przymusowa alkoholizacja kraju (-10%) od 005 do 011 (LINK) KP: 22 - 20 = 2 Pozytywne: 22 1. System mieszany (10KP) 2. Resztki z poprzedniej tury (2KP) 3. Fenniańska machina propagandowa (10KP) Negatywne: -20 1. Ukrywanie mordów politycznych (-10KP) 2. Zastraszanie świadków (-10KP) K+: 72 - 0 = 72 Pozytywne: 67 1. Średniozamożność (10K+) 2. Ludność (60K+) 12. Resztki z tury poprzedniej (2K+) Zapis "od 003" to skrócona wersja zapisu, która oznacza, że dany modyfikator funkcjonuje od np. roku 10.003. Surowce: - 3 metale rzadkie z Annsburga, Lonn i Connail. (Wszystkie sprzedane małpoludom w poprzedniej turze.) - 2 metale przemysłowe z Merii. Jeden pochodzi z bonusu centrum przemysłowego i 2 metale z Narwygu. Jeden pochodzi z bonusu centrum przemysłowego. (3 sprzedane orkofilom w poprzedniej turze, 1 wolny.) - 1 ropa z Fortu Grant (Zapewnia 5P z pasywnej produkcji) - 1 Uran z Shermanville. Zaopatrzenie: Zaopatrzenie końca tury poprzedniej (100Z) + Bazowa produkcja z zasad (5Z) + Produkcja ze slotów (100Z) + Logistyka wojsk (-100Z) = 105Z Paliwo: Paliwo z końca tury poprzedniej (150P) + Pasywna produkcja (7P*) + Produkcja ze slotów (50P) + Handel (30P) + Logistyka wojsk (-73P) - Logistyka FT łącznie z morczymi (-30P) = 134P *+2P do produkcji bazowej ze względu na przerabianie Animistów na olej Powyższe bilanse uwzględniają też te dochody/rozchody paliwa i zaopatrzenia z dochodów i wydatków specjalnych. --- Punkty prosperity --- Stabilność (<9>/<5> ); Konsumpcja (<8>/<8>) ; Pokój (NIE, bo okupują nasze terytorium) 1) Przemysł I (+1 slot prod., +1WP w Pacanowie) 2) Lotnictwo I 3) Flota I 4) Wojsko I Dodatkowe PP pochodzi z eventu o ścięcia głowy przywódcy opozycji. Prowadzona polityka rządu: Inwestycje w kulturę --- Handel --- Wzór: [państwo docelowe] - +[import1], +[import2], +[import3], -[eksport1], -[eksport2] (<dodatkowe adnotacje): <trasa> 1. Handel z Mordorem: -4DP, +60mln$: Fennia -> Mordor 2. Handel z FAA: -3 metale przemysłowe, +3mln$: Fennia -> Morze Północne -> Federacja AntyAntyfaszystowska Pozwolenia na tranzyt: 1) Wszystkim sprzymierzonym biorącym udział w walce przeciwko orkom (Stejo Tuul, Antifa, ARL, Konfederacja Rzeczwsp. Gondor, etc.) udziela się przemarszu i możliwości przebazowania. Obsadzone akweny (<30 FT dostępne>): Bałtyk (15FT) - transport wojsk na front z ARL, Morze Norweskie (15FT) - transport wojsk na front z Pingwinami --- Działania --- Wzór: <Pozycja>. (mln, KP, K+, Z, P, Efekty po opisie) - <Opis Wydatku> Regularne wydatki: 1. Królewskie Towarzystwo Terrorystyczne (-30mln$, 0, -5K+, 0, 0, 0) - 2. Administracja okupacyjna Tuul (-5mln$, -10KP, 0, 0, 0, 0) - patrz cecha w informacjach ogólnych. 3. Generalna Gubernia Berlina (-4mln$, 0, 0, 0, 0, 0) 4. Wspieranie komórek małpoludczych (-4mln$, 0, 0, 0, 0, 0) W sumie: (-43mln$, -10KP, -5K+, 0, 0, 0) Wydatki specjalne: 1. Jałmużna dla Sborzan (-15mln$, -5KP, 0, 0, 0, 0) 2. Fundusz emerytalny dla Rizi Beja (-15mln$, 0, 0, 0, 0, 0) W sumie: (-30mln$, -5KP, 0, 0, 0, 0) Nieoczekiwane dochody: 1. Działka z łupów małpoludów, przesłana kurierem (+73mln$, +15KP, +5K+, 0, 0, 10k rekrutów) - W sumie: (73mln$, 15KP, 5K+, 0Z, 0P, 10k rekrutów) Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry: 1. Budowa platformy (metal przemysłowy) na Bałtyku - 20mln$ W sumie: 20mln$ --- Produkcja --- 1) DP: 1DP 2) DP: 1DP 3) DP: 1DP 4) Slot udostępniony firmie Białego Czarodzieja 5) Produkcja zaopatrzenia (20j.* zaopatrzenia, 10j. paliwa) 6) Produkcja zaopatrzenia (j.w) 7) Produkcja zaopatrzenia (j.w) 8) Produkcja zaopatrzenia (j.w) 9) Produkcja zaopatrzenia (j.w) *+2 z kartelizacji, +2 z centrum przem. +4 z poziomu przemysłu, +2 z cechy Łącznie koszty produkcji: 0 każda cyfra oznacza osobny slot <pierwsze cztery sloty z WP, 5 slot z metalu przemysłowego, 6 slot z cechy głowy państwa, 7 slot z cechy szefa rządu, 8 z technologii Elektryfikacja, 9 z PP Przemysł Wymagania DP: 8DP +3 za poziom zamożności (średniozamożne) +1 za poziom ludności +4 za cechę "Społeczeństwo konsumpcyjne" W sumie: 8DP do zjedzenia (3DP zapewnione z produkcji, 1 z cechy o mamutach, 4 z eventu) --- Technologie --- Wzór: <nazwa technologii> (<przypisany ZN>): <postęp z poprzedniej tury> + <postęp w tej turze> = <> /<trudność technologii> (GOTOWE jeżeli ukończymy technologię) 1) Psychozbrodnia (Królewskie Towarzystwo Terrorystyczne - 2): 0 + 13 = 13/20 | 4 z postępu bazowego + 5 z Nauki V + 2 z ZN + 2 z Planów = 13 2) Piechota podziemna (Zakłady Zbrojeniowe "Colt" - 2): 0 + 8 = 11/10 GOTOWE | 4 z postępu bazowego + 5 z Nauki V + 2 z ZN = 11 slot z * oznacza slot ulepszony dzięki centrum naukowemu <cztery sloty bazowo (z WP), dwa wyłączone ze względu na event.> --- Wywiad --- Siła kontrwywiadu: 4 Siatka wywiadowcza: Animistyczna Republika Ludowa (6), Sbor (4) Wpływy: 10 w Mińskgardzie, 6 1) Kontrwywiad 2) Kontrwywiad 3) Kontrwywiad 4) Kontrwywiad --- Kolonizacja --- Posiadane PK: 10 (z bazy) = 10PK Wzór: <nazwa prowincji>: <PK z poprzedniej tury> + <PK w tej turze> = <> /10 (-SKOLONIZOWANE jeżeli ukończymy w tej turze) Lemuria: 0 + 10 = 10 | GOTOWE ---------- WP: 210 (200WP + 9WP z aneksji Anglii + 1WP z Przemysł I w Pacanowie) | Populacja: 61 000 000 (60 000 000 + 1 000 000 kupione z targu Konstantynopolskiego) Stabilność pod koniec tury: 9 (9 + 1 za event - 1 za drugi event) Saldo: 343 mln $, 2 KP, 72 K+, 105 Z, 134 P Siła ludzka: <Nie chce mi sie>/<Liczyć> Z poboru (poziom poboru): 1% (600.000) Z modyfikatorów*: +10% (60.000) [Wcielanie do wojska pachołków: 10%] Z eventów: 150 000 (siła ludzka startowa) - 10.000 (Zjedzeni przez Bestię) <Maksymalna> ma być równa sumie "Z poboru", "Z modyfikatorów" i "Z eventów". RE: Czytelność budżetów - Gandzia - 2023-07-24 Po ||| są moje komentarze. Cyferki wzięte z (!), wyliczenia mogą być błędne - to tylko pokazówka, jak wygląda mój budżet. 2137 Dane na początku tury: 1. Pieniądze: 12 mln $ [+1 mln $ w złotych idolach] |||wszystkie nietypowe waluty typu K+ w komiksach są wytypowane oddzielnie w nawiasach kwadratowych 2. WP: 123 /-3 z przypadkowego zbombardowania się fezastratami 3. Stabilność na początku tury: 8-2=6 /event z międzyturza 4. Populacja na początku tury: 28,5 mln Dochód: WP: 123 Dochód: 12+123*99%+8*0,5=12+121,77+4=137,77 //8*0,5 WP to nasza okupacja kraju Trolla Modyfikatory Dochodu: - bazowe 100% - społeczeństwo zamożne +20% dochodu /razem 120% - centrum przemysłowe - -5% /razem 115% - Administracja II - +4% /razem 119% - embargo ze strony Trolla - -10% /razem 109% - pobór rozszerzony - -10% /razem 99% Razem modyfikator dochodu: 99% |||inaczej niż w szablonie tematów, bo ciągle zapominałem poprawiać tę linijkę T_T KP: 3+6*2+5+5=25 //+6*2=12 demokracja scentralizowana, +5 sukcesy na froncie, +5 cecha Jesteśmy fajni K+: 15+28+20=63 //+28 ludność, +20 społeczeństwo zamożne Surowce: 4 żywności, 2 metale przemysłowe (1 surowce, 1 centrum przemysłowe na surowcu), 1 surowiec rzadki, 2 ropa /oraz 1 surowiec przemysłowy sprzedany do Richtustanu Zaopatrzenie: 17+10 (zwrot za poprzednią turę)+5 (bazowo)+108=140 Paliwo: 15+8 (zwrot za poprzednią turę)+10(ropa bazowo)+60=93 --- Punkty prosperity --- Stabilność (6/5); Konsumpcja (6/6) ; Pokój (TAK/nie) //Cecha Wojny z Trollem nie zabierają PP |||wszelkie anomalie i odstępstwa od zasad są od razu wyjaśniane 1) stabilność 2) nauka 3) wojska lądowe Skąd DP: 4 żywność, 1 centrum przemysłowe w Bleblegrodzie, 1 z technologii Taśma produkcyjna / Skąd zapotrzebowanie: 5 zamożne, 1 powyżej 10 mln ludności Prowadzona polityka rządu: Intensywne zbrojenia - -1 mln $ koszt produkcji wszystkich wojsk natychmiastowo (kom, kon, nac) --- Handel --- lista wymian surowców/funduszy/wojsk 1) Richtustan: -1j surowiec przemysłowy, +20 mln $ (handel): Andreksandria->Basen Mniejszego Pierdolnięcia->Port Gandziów (FT Gandzistanu) 2) W sumie: 137,77-20=117,77 mln $ Pozwolenia na tranzyt: 1) Chińska Republika Ludowa - mają zgodę na transport jedwabiu do Zwariowanej Republiki Darnego Obsadzone akweny (5/5): Basen Mniejszego Pierdolnięcia, Morze Ragequiterów, 3x desant //paliwo na utrzymanie FT uwzględnione w kosztach rozkazów --- Działania --- |||nieco zmienione względem szablonu - odwróciłem kolejność, teraz jest od najmniej edytowanej pozycji do najczęściej edytowanej pozycji (plus minus) i dopiero sloty przemysłowe są na starym miejscu. Regularne wydatki: 1) program rozbudowy marynarki wojennej, faza 3/5- 10 mln $, +2 niIII, -2k rekrutów W sumie: 117,77-10=107,77 mln $ 500+2=502/674,8 [k] rekrutów Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry: 1) naprawa zniszczeń w prowincji Meerkatów - 12 mln $, odbudowane 3 WP 2) linia lekkich umocnień w Meerkatowie, Gandzim Zdroju - 10 mln $ 3) pakt o nieagresji z Chińską Republiką Ludową - 5 KP 4) przeszkolenie rekrutów do 2 piechII - 2 mln $, 16 tys. rekrutów 4) na rozkazy 100j Z 30j P (w gotowości 10Z 5P), odzyskamy 8Z 4P W sumie: 107,77-12-10-2=83,77 mln $ 25-5=20 KP 123+3=126 WP 502+16=518/674,8[k] rekrutów 140-100=40j Z 93-30=63j P Wydatki specjalne: 1) zbombardowaliśmy sami siebie - -5 mln $, -3 WP, -2 stabilności //WP i stabilność uwzględniona wyżej |||zapis wyjaśniający sytuację na początku tury, by nie trzeba było szukać eventu zjadającego mi WP i stabilność 2) wsparcie morskich przewoźników prywatnych - -15 mln $, -10 K+ 3) trolle uciekają z naszego państwa - -1 WP, +5 K+, -0,1 mln ludności W sumie: 83,77-5-15=63,77 mln $ 63-10+5=58 K+ 28,5-0,1=28,4 mln ludności 126-1=125 WP Nieoczekiwane dochody: |||zwłaszcza ta część w tej edycji potrafi rozrosnąć się do 10+ pozycji 1) międzynarodowe wsparcie dla naszej wojny z Trollem - +20 mln $, +30 tys. rekrutów, +2 piechII (sprzęt) 2) GM rozdaje bonusy za czytelny budżet - +5 K+ 3) moda na nasze kmiotwageny - +1 DP, -5 mln $ W sumie: 63,77+20-5=78,77 mln $ 58+5=63 K+ 20+30=50[k] rekrutów (z eventów) sloty: 5 bazowe + 1 przemysłowy (centralne planowanie) + 1 przemysłowy (1 surowiec przemysłowy) + 1 przemysłowy (centrum przemysłowe na surowcu) +2 przemysłowe (Mechanizacja produkcji II) +1 przemysłowy specjalny (z cechy Fabryki Fezastratów) = 10 przemysłowych, 1 lotniczy, 5 naukowe, 5 wywiadowcze --- Produkcja --- // produkcja zbrojeniowa tańsza o 1 mln $ z polityki rządu, produkcja lotnictwa większa o 1 i tańsza o 2 mln $ w slocie lotniczym |||wyjaśnienie, skąd się wzięły bonusy 1) zaopatrzenie - +18 paliwo +10 2) zaopatrzenie - +18 paliwo +10 3) zaopatrzenie - +18 paliwo +10 //zaopatrzenie: 10 bazowe, 6 Przemysł III, 2 centrum przemysłowe; paliwo: 2x ropa 4) zaopatrzenie - +18 paliwo +10 5) zaopatrzenie - +18 paliwo +10 6) zaopatrzenie - +18 paliwo +10 7) 3 piechIII - 12 mln $, 24 tys. rekrutów 8) 3 piechIII - 12 mln $, 24 tys. rekrutów 9) WP Gandziów Zdrój 10) WP Gandziów Zdrój 11lotniczy) 3 myśliwiec IV - 3*(2+4*4-2-1)=3*15=45 mln $, 9 tys. rekrutów dodatkowo 2 krIII 1/2 W sumie: 78,77-45-12-12=9,77 mln $ 518+24+24+9=518+57=575/674,8 [k] rekrutów ZYSK 18*6=108j Z 10*6=60j P 125+2=127 WP Zablokowana kultura: * delegacja do InsertNPCNameHere - 10 K+ --- Technologie --- //postęp bazowy 4 + 5 Nauka III // podbicia: 1x3 (surowiec rzadki) 1) Pancernik IV - 4+4+5=13/16 2) Program jądrowy I (bada Akademia Sztuk Zjaranych - 3) - 5+4+5+3(ZN)+3(surowiec rzadki)=20/20 GOTOWE 3) Lotnictwo V (bada Świetny Towar Company - 2) - 0+3(z poprzedniej tury)+4+5+2(ZN)=14/60 4) Rakieta balistyczna III - 0+4+5=9/12 5) Artyleria I - 0+4+5=9/6 GOTOWE --- Wywiad --- Siła kontrwywiadu: 2(sloty na kontrwywiad)=2 Siatka wywiadowcza: - Trollistan (3) - Milordominium (1) - Fanatyczne Rizimperium (4) Sloty wywiadowcze (4 bazowe + 1 Cecilie Leblanc): 1) zablokowanie operacji przeciw Chińskiej Republice Ludowej - 8+4=12/15 2) rozbicie wrogiej siatki (Richtustan) - 4+4=8/15 3) tworzenie siatki wywiadowczej w Trollistanie: 4+4+3=11/20 4) kontrwywiad 5) kontrwywiad Wpływy: <nazwa państwa> (<wpływy>) 1) RandomNPCName - 1+2=3 --- Kolonizacja --- 1) G21 - 3+4=7/10 2) G22 - 1+2=3/10 ---------- WP: 127 //123+3 odbudowa+2 ze slotów-1 uciekające trolle Populacja: 28,4 /-0,1 uciekające trolle Stabilność pod koniec tury: 6+1=7 //+1 PP Saldo: 9,77 mln $ [oraz 1 mln $ w złotych idolach], 20 KP, 63 K+, 40 Z, 63 P Siła ludzka: 575000/674800 Z poboru (poziom poboru): 568000 (2% ludności) //bazą do wyliczeń było 28,4 mln Z modyfikatorów: 568000*10%=56800 //+10% za cechę Zapał do walki Z eventów: 50000 //30+20=50 [k] <Maksymalna> ma być równa sumie "Z poboru", "Z modyfikatorów" i "Z eventów". |