Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Obligatoryjne zasady edycji Europejskiej (optymalizacja czasu pracy MG) - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Dawne zasady, wyjaśnienia, niezbędniki (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=203)
+---- Dział: Zasady z edycji Europa10k (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=318)
+---- Wątek: Obligatoryjne zasady edycji Europejskiej (optymalizacja czasu pracy MG) (/showthread.php?tid=1527)



Obligatoryjne zasady edycji Europejskiej (optymalizacja czasu pracy MG) - prehi - 2022-08-31

Spis treści:

Optymalizacja rozkazów

Optymalizacja wydarzeń od-Graczowych (działań fabularnych, reform, etc. etc.)

Optymalizacja cech z Informacji Ogólnych

Przykładowy budżet po optymalizacji pod kątem sprawdzania

(napiszę na discordzie, jak poprawię też szkic budżetu)


RE: Obligatoryjne zasady edycji Nandan (optymalizacja czasu pracy MG) - prehi - 2022-08-31

Optymalizacja rozkazowa

Każde rozkazy mają zawierać abstrakt na początku. 
Abstrakt zawiera: 
- spis jednostek,
-  parę słów o natarciu/obronie,
- informację o gotowości/braku, 
- informację o posiłkach [jednostkach zbudowanych w poprzedniej turze / zmobilizowanych ze sprzętu i włączanych do armii]

Abstrakt ma wyglądać na przykład tak:
Cytat: napisał(a):2210

I Armia(gen. Abacki***) - 3 piech II + 2piechII posiłki - Obajtków [gotowość] OBRONA
II Armia (gen. Bebacki) - 3zmechIV - Bychawa [gotowość] REZERWA MOBILNA (OBRONA)
III Armia (gen. NieLubięKorwina*****) - 4pancV, 2zmechV +3zmechV posiłki - Semej [aktywność] ATAK NA HERMIT (warunki)

Sojusznicy: nie stwierdzono, innych atakujących RoboTech traktujemy neutralnie.

[ALTERNATYWNA RZECZYWISTOŚĆ, GDYBY SOJUSZNICY BYLI]
Sojusznicy: Yolombo (z naszego terenu, pod naszymi rozkazami, naszym zaopatrzeniem), Rabinat (atak niezależny, nie na naszym terenie), ANZAC (oddziały na naszym terenie, wspierają naszą obronę, nie nasze zaopatrzenie).

YOLOMBO
III Korpus (gen. Ukulele) - 3zmechIIIppanc - Semej 

ANZAC
Garnizon Bazy Sarbogard (gen. Kiwi) - 1zmechIIIplot - Sarbogard [gotowość] OBRONA MOBILNA
[/ALTERNATYWNA RZECZYWISTOŚĆ, GDYBY SOJUSZNICY BYLI]

Aprowizacja: 21Z, 16P (w razie braku przejścia z gotowości na aktywność -> zwrot 6Z, 3P)
Aprowizacja w alternatywnej rzeczywistości: 21Z, 16P + 3Z, 3P sojusznikom (w razie braku przejścia z gotowości na aktywność -> zwrot 6Z, 3P)

Z takiej rozpiski wynika, że pewne jednostki są w obronie i nie biorą udziału w ofensywie. Przy III Armii “warunki” oznaczają że atak ma pewne zależności, zapewne polityczne. Bez tego dodatku działby się niezależnie od wszystkiego.
Zdanie o sojusznikach ma być JEDNYM zdaniem informującym elegancko czy jest ktoś inny, czy nie.

Aprowizacja to 5 Z + 3Z, 3P w gotowości i 13Z, 13P aktywnych.

Abstrakt ma zawierać wszystkie wojska posiadane przez kraj (z uwagi na zmianę w zasadach, w związku z którą muszą być w gotowości lub aktywne).

=> co ma z tego MG? spis wszystkich jednostek na chwilę pisania rozkazów [koniec ze spędzaniem godzinki na przekopiowanie jednostek ze spisów]. Informacje od razu czy ktoś atakuje kogoś z jakimiś warunkami, czy nie.


RE: Obligatoryjne zasady edycji Nandan (optymalizacja czasu pracy MG) - prehi - 2022-08-31

Optymalizacja wydarzeń od-Graczowych (działań fabularnych, reform, etc. etc.)

1) Nie ma darmowych obiadów. Wydarzenia [w tym, wysyłanie ekspertów za granicę] muszą mieć jakiś koszt. Poniżej wymaganych kosztów (zależnie od tego jakie to wydarzenie, oczywiście), wydarzenie może nie mieć żadnego efektu. Niezależnie od opisu i pomysłów.
Minimalne koszty:
-> PIENIĘŻNY: 5 mln $ dla społeczeństw średniozamożnych i niżej, 10 mln $ dla zamożnych i wyżej. Próg dla inwestycji/reform gospodarczych niecennikowych jest dwa razy wyższy. Alternatywne jest poświęcanie wielokrotności 5% przyszłego dochodu [dla refor, działań długoterminowych], ale trzeba podać ile to będzie szacunkowo wynosić.
-> Naukowy [zaangażowane tęgie umysły] / religijny [tęgie teologiczne umysły / kazania] / sportowy [nieźli sportowcy]: wielokrotność 5K+ przy delegacjach, archeologiach i tym podobnych LUB slot naukowy (dotyczy tylko badań wewnętrznych / robionych samodzielnie, nie delegacji).
-> Polityczny: wielokrotność 5KP [dotyczy nieskodyfikowanych] lub 1 stabilności.
-> Żywnościowy|AGD / przemysłowy: wielokrotność 1DP / 1 slota przemysłowego.
-> Wysłanie sił zbrojnych: jakich? Musi to być odzwierciedlone w rozkazach.
Można dodawać inne koszty, ale ww. są obowiązkowe, bez tego resztę MG może olać, patrz niżej.

Jeśli są jakieś wyjątki, to wtedy jak MG o tym powie. Przed napisaniem posta przez kogoś.
MG może wynagrodzić i za post bez wydawanego czegokolwiek, ale nie ma tego gwarancji. Za to efektem np. badań naukowych bez wydawania czegokolwiek może być nieodwracalne zniszczenie znalezisk. 
Warto zaznaczyć, że śmieszek który zrobi np. reformę gospodarczą / badania naukowe i jako koszt poza wielkim opisem doda “a do nadzorowania przeznacza się 10 oddziałów milicji” otrzyma solidnego kopa w dupę w ramach efektów negatywnych. Bo to złośliwe i wypaczające działanie zgodnie z literą, ale nie duchem przepisów.
BTW: de facto to było stosowane, ale tak łatwiej.

2) Jeśli wydarzenia są pisane w podpunktach (więcej niż 3) lub są dłuższe niż 3000 znaków [zależy co występuje - 3600 znaków to 2 znormalizowane A4], należy do nich napisać krótki abstrakt informujący o czym to jest.
Przykład1: Gracz pisze posta na 12 punktów na temat ograniczania epidemii w kraju.
Abstrakt: Wprowadzam pełną kwarantannę graniczną [punkty: 1, 3, 4], kwarantanny wewnętrzne [2, 5, 6 i 7], badania nad epidemią [8 i 9] i usprawnienia działania służb [10, 11 i 12]. Wydaję 2 sloty przemysłowe, 40 mln $ i 50K+.

Przykład2: Gracz pisze reformę ustrojową swojego kraju, z wieloma obrazkami, chwytnymi cytatami i poetycko ujętymi przykładami.
Abstrakt: Reforma polityczna parlamentu (z jednoizbowego na pięć izb), systemu wyborczego (powiązane z parlamentem), omówienie prerogatyw głowy państwa. Wydaję 10 KP.

Abstrakty nie zawierają żadnych wyjaśnień, przekonywań, metafor czy flavour fabularnego: suche fakty by MG wiedział jaki jest cel wydarzenia i środki do celu. Krótko.

3) Odnoszenia się do innych wydarzeń [np. jawnych, odpisu MG itp.] zawsze muszą zawierać linki (“odpowiedź do powyższego” jest niedopuszczalne).

=> co z tego ma MG? 1) + 2) pozwala łatwo podzielić eventy i ocenić na które trzeba więcej myśleć (koszta).
3) wynika z tego że czasem nawet cytowanie nie pomagało.

Poza powyższymi, będzie wprowadzony obowiązkowy podział Tajnych Wydarzeń na “Rozmowy z NPC” i… i zależnie od aktywności gracza na podsekcje. Każdy gracz ma inną specyfikę, a to jest i dla gracza i dla MG - niektórzy potrzebują “Tajne wydarzenia - handel”, inni “Tajne wydarzenia - kultura” itp.. Jak nie wiesz jaki jesteś, podziel Tajne wydarzenia na cztery kategorie - 3 ww. + allgemein.


RE: Obligatoryjne zasady edycji Nandan (optymalizacja czasu pracy MG) - prehi - 2022-08-31

Optymalizacja cech z Informacji Ogólnych

1) Każda cecha musi być wymieniona od myślnika lub wylistowana, z nazwą pogrubioną.

Tak nie robić:
Inspektor Javert, szpicel doskonały - +1 do kontrwywiadu, akcje "Wywiad polityczny" i "Rozpoznanie" wykonywane przeciwko nam są wykonywane z testem kontrwywiadu (dotyczy akcji zaczętych w turze wejścia cechy lub późniejszych!). +1KP co turę. -2% dochodu.

tak robić:
  • Inspektor Javert, szpicel doskonały - +1 do kontrwywiadu, akcje "Wywiad polityczny" i "Rozpoznanie" wykonywane przeciwko nam są wykonywane z testem kontrwywiadu (dotyczy akcji zaczętych w turze wejścia cechy lub późniejszych!). +1KP co turę. -2% dochodu.

2) Cechy posiadające czas trwania (w nawiasie po nazwie) powinny być kasowane przy aktualizacji informacji ogólnych. Gracz powinien to stale aktualizować!

Przykład:
Chiny są wspaniałe (cn. do 2203?) - każde działanie przeciw Chinom [Xinchiguo] (jeśli same nie podejmują bardzo agresywnych kroków [wojna, embargo, nic mniej]) kosztuje +5 KP (minimum 5 KP).
Cecha przestaje działać rok po zaprzestaniu dystrybucji “Czerwonego Morza” w kinach danego kraju [wycofanie w 2202 daje działanie aż do końca 2203, włącznie z wojną]. Uwaga: Samo z siebie to też kiedyś nastąpi, ale zależy wtedy po części od... Chin.

… w wydarzeniach poszło że ta cecha znika wszystkim krajom.

3) Cechy powinny być podsumowane zbiorczo pod względem bonusów w odpowiednich miejscach budżetu. [vide: optymalizacja budżetów]


RE: Obligatoryjne zasady edycji Nandan (optymalizacja czasu pracy MG) - prehi - 2022-08-31

Przykładowy budżet po optymalizacji pod kątem sprawdzania


Cytat:2218

Dane na początku tury:
1. Pieniądze: 69 mln
1. WP: 250
2. Stabilność na początku tury: 9
3. Populacja na początku tury: 31,1 mln obywateli

----------

Przychody:
1. Dochód: 69 mln + (250* 123%) = 69 mln + 307,56 mln = 376,5 mln
Modyfikatory Dochodu:
-5% za centrum kulturowe w Transaarde, Manticore, USE, FAU i Azylu - w sumie -5%
+30% za krezusowe społeczeństwo - w sumie +25%
+5% za władzę sądowniczą - w sumie +30%
-39% za mandarynów (trzynasty rok cechy) - w sumie -9%
+5% za cechę "Spółdzielnie Paradyzjańskie" - w sumie -4%
+2% za cechę "Zwolenniczka spółdzielczości" - w sumie -2%
+5% za cechę "Utopijna Współpraca z Fangornusami" - w sumie +3%
+5% za cechę "Domy Publiczne dla każdego" - w sumie +8%
+15% za cechę "Zjednoczona Ekonomia Nandańska" - w sumie +23%

2. KP: 12 + (9 * 3 - 5) + 1 + 2 + 5 + 5 + 10 - 5= 12 + 22 + 18 = 52 KP
Modyfikatory Dochodu:
+1 za głowę państwa - w sumie +1
+2 za cechę Góra Tabor - w sumie +3
+5 KP za władzę sądowniczą - w sumie +8
+5 KP za mandarynów - w sumie +13
+10 za cechę "Utopijna Współpraca z Fangornusami" - w sumie +23
-5 za cechę "Cthyllowa żona cesarzowej" - w sumie +18

3. K+: 80 + (31*3) + 25+ 15 + 5 + 15 + 20 = 80+ 93 + 80= 253 K+
Modyfikatory dochodu:
potrójny mnożnik z populacji za politykę i władzę wolnościową,
+25 za krezusowe społeczeństwo - w sumie +25
+15 za centrum kulturowe w Transaarde - w sumie +40
+5 za strukturę kulturową - w sumie +45
+15 za cechę "Ustawa o trailerach ustaw" - w sumie +60
+20 za cechę "Utopijna Współpraca z Fangornusami"- w sumie + 80

----------

Surowce:

- 4 metale przemysłowe
- 3 rzadkie surowce
- 6 ropa

Zaopatrzenie (Z+): 65
Paliwo (P+): 18 + 30 (pasywne z ropy)

----------

-- Punkty prosperity ---



Stabilność (9/5 ); Konsumpcja 7/7 (Posiadane: 4 (produkcja) +2 (z Źródła I) +1 (z Źródła II)-> 7/7 <- wymagane (7 - krezusi +1 utrata kontaktu z ziemią +3(z cechy I) -4(z cechy II)) ; Pokój (Nie) 
1) Terraformacja II
2) Terraformacja II
3) Nieaktywne

Prowadzona polityka rządu: Inwestycje w kulturę

----------

---  Handel ---


lista wymian surowców/funduszy/wojsk
1) Z USE - 1 metale przemysłowe, 1 surowce rzadkie - Inundatio Veritatis -> Pedroville (bezpośrednia granica lądowa)

Pozwolenia na tranzyt:
1) Wszyscy członkowie Unii Nandańskiej - transport sprzętu, surowców, zgoda na przemarsz wojsk

Obsadzone akweny(3 FT w sumie):
- Morze A (1)
- Morze B (1)
- Morze Ź (1)

----------

--- Działania ---


Wzór: <Pozycja>. (mln, KP, K+, Z, P, Efekty po opisie) - <Opis Wydatku>

Regularne wydatki:
(0,0,0,0,-3) - Paliwo dla FT
(-5,0,0,0,0) - Badania czy Brytyjczycy to jeszcze ludzie
(0,0,0,-2,0) - Haracz dla Zorro

W sumie: -5 mln, -3 P, -2 Z

Wydatki specjalne:
(0,0,0,0,0, Inne) - Cthyllańska księżniczka to jedno, ale krakeński książę? Bez przesady - -2 stabilność - https://tubylbylink.alejesttylkofake/sho...8#pid18317
(0,0,0,-12,-10) - Logistyka wojenna - -10 P, -12 Z
W sumie: -2 stabilność, -10 P, -12 Z

Nieoczekiwane dochody:
(0,+10,0,0,0) - Cthyllańska księżniczka robi furorę - +10 KP - https://tubylbylink.alejesttylkofake/sho...8#pid18778
(+26,0,+15,0,0) - Sprzedaż artefaktów z Ziemi - +26 mln, +15 K+ - https://tubylbylink.alejesttylkofake/sho...8#pid18732
W sumie: +26 mln, +10 KP, +15 K+

Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry:
(-24,0,0,0,0, Inne) - Inwestycja w WP - 3 * 8 mln = 24 mln - +3 WP do prowincji Nowa Nowa Aira (wzrost z 9 do 12)
(0,0,0,0,0, Inne) - Terraformacja 2: +3 WP w Paryż (wzrost z 0 do 3)
W sumie: +6 WP, -24 mln

----------

--- Produkcja ---

1) Produkcja DP
2) Produkcja DP
3) Produkcja DP
4) Produkcja DP
5) 
6) 5 dywizji czołgów VIII - -190 mln, 40k siły ludzkiej
7) Produkcja zaopatrzenia: +12 paliwa (6* 2 złóż ropy) + 40 (10 + 30 za przemysł XV) zaopatrzenia - 12 P+, 40 Z+
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)

W sumie: + 100 Paliwa, + 24 Z+, -190 mln, 40k siły ludzkiej
5 slotów za bogactwo, 5 slotów z technologii, 5 slotów z surowców

Wymagania DP:
- Populacja powyżej 30 mln: +5 DP
- Krezusi: +4 DP
- Mandaryni swoją korupcją fundują imprezy połowie kraju - -5 DP
W sumie: 4 DP


----------
--- Technologie ---

1) Tajna Technologia Drapania Po Plecach (Paradyzjanski Uniwersytet Medyczny*****): 0 + 10 + 5 (umiejętności) + 5 (centrum naukowe) + 10 (cecha "Wszyscy chcą się podrapać") = 30/10 - ZAKOŃCZONE
2) 
3) 
4) 
5) 
6) 
7) 
8) - slot specjalny

1 posiadane centrum naukowe - upgrade'uje slot X
1 surowce rzadkie - upgrade'uje slot Y
1 surowce rzadkie (z USE) - upgrade'uje slot Z

7 slotów za bogactwo, 1 slot specjalny na technologie nandańskie, 2 sloty za dominację w USE, 3 sloty za zmianę surowca rzadkiego, 1 slot za przynależność do Unii Nandańskiej, -6 slotów za Reterraformację Ziemi

Bazowy postęp badań: 10

----------

--- Wywiad ---
Siła kontrwywiadu: 5 +2=7
Tak samo jak w tej turze
Siatka wywiadowcza:
Federacja Korwinistyczna (3)
Greater Helgan Reich (4)

Wpływy: Rabinat (1)

1) Kontrwywiad (Tercet tańca egzotycznego um. 2) = 1+2
2) Kontrwywiad
3) Kontrwywiad
4) Kontrwywiad
5) Kontrwywiad
6) Rozpoznanie Prowincji Neverland (Federacja Korwinistyczna): 0 + 4 + 3 (siatka) +3 (surowce rzadkie) = 10/10
7) Przemyt szczepionek na korwinkę (Federacja Korwinistyczna): 13 + 4 + 3 (siatka) = 20/29 [zasięg 25, 2x2 bo dwa ładunki szczepionek]

----------

--- Kolonizacja ---

- Paryż: 6 + 4 = 10 - ZAKOŃCZONE, +0,2 mln obywateli
W Europę pakujemy:  4 punktów 

- Teheran: 0 + 3 = 3/10
- Bagdad: 0 + 2 = 2/10
W Azję pakujemy:  5 punktów 

Zużyto: 9 PK  (limit to 10 normalnie, 8 z terraformacji,  ekstra dzięki oddziałom stacjonującym na Ziemi)

----------

WP: 256
Populacja: 31,3 mln obywateli
Stabilność pod koniec tury: 9
Saldo: X mln $, Y KP, Z K+, 12 Z+, 12 P+
Siła ludzka: 90/374,3 tysięcy 
Z poboru (Armia Zawodowa): 313 tysięcy, 
Z modyfikatorów: 0,1x313= 31,3K
Z eventów: 30 tysięcy



RE: Obligatoryjne zasady edycji Europejskiej (optymalizacja czasu pracy MG) - prehi - 2022-11-23

Obligatoryjne zasady współżycia między graczami:

1) Zakazane staje się dawanie w dyplomacji deadline'ów krótszych niż 72 godziny, niezależnie od tego czy będą zapisane "do deadline ..." i podania jakiego czy podania daty - jeśli krótsze jest niż 72h... to deadline jest nieważny, a gracz dostanie taką karę, że zapamięta na potem [może... może -1 stabilności od każdej godziny mniejszej niż 72? Może -1% dochodu od każdego kwadransa?]

2) Dawanie deklaracji niby-mechanicznych tuż przed deadlinem spowoduje że będziemy musieli wprowadzić deadline'y dodatkowe, np. deadline na wypowiadanie wojny osobno od deadlinów wojennych.
By uniknąć tego uznajemy, że każdy kto wypowiada wojnę tuż przed deadlinem (czym jest tuż przed, zależy od nieobecności gracza, jaki jest dzień deadline itp. - np. dla weekendu tuż przed to kilkanaście godzin, dla dni roboczych to jedna doba, jak są nieobecności no to jak kogoś nie ma dzień, to nie bądź kurwą) jest totalnym moronem i jeśli liczy na jakiekolwiek korzyści fabularno-mechaniczne z tego że wypowiedział wojnę a nie "zaatakował bez wypowiedzenia", to zobaczy je jak Rosjanie Odessę tego roku.