Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Informacje ogólne - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Edycja Europejska (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=319)
+---- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=264)
+----- Dział: Południe (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=266)
+------ Dział: Królestwo Rohirrimów (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=288)
+------ Wątek: Informacje ogólne (/showthread.php?tid=1545)



Informacje ogólne - Millenium - 2022-09-21

[Obrazek: koniki_rohanu.gif]

Stolica: Konstantynopol (zwany Edoras)
Ustrój: Monarchia konstytucyjna [system mieszany]
Model gospodarczy: Kapitalizm państwowy [keynesizm]
Język/i urzędowy/e: Rohirricki, mowa wspólna


Dane na: 10 003 rok

Ludności: 6,5 mln
Reputacja: 2
Zamożność: Średniozamożne
Poziom mobilizacji: Częściowa mobilizacja: 5% populacji, -25% dochodu

Cechy społeczeństwa:
Społeczeństwo:
  • Wojna? OK, byle nie u nas - Jeśli działania lądowe nie toczą się na naszym terenie, nie tracimy PP za pokój.
  • Tradycje konnicy - Jeśli w slocie produkowana jest sama kawaleria (piechXkaw), limit produkcji w tym slocie jest wyższy o 1, a koszt produkcji jest mniejszy o 1 mln $. W wyniku użycia innych modyfikatorów koszt może spaść nawet do zerowego kosztu w $.
  • Rodowe tradycje - Część naszej kawalerii (10 dywizji lub mniej, jeśli 10u  nie mamy) zużywa tylko 1Z zamiast 2Z w czasie aktywności. Mają własne zaopatrzenie.
  • Koń podstawą Rohirrimskiej kultury - Jeśli w poprzedniej turze było zaangażowane w działania wojenne przynajmniej 10piechXkaw, otrzymujemy +6K+.
  • Masło z mleka klaczy - +10% dochodu jeśli nie straciliśmy PP za pokój. Dodatkowe +10% jeśli do tego mamy też PP za konsumpcję.
  • Niechęć młodzieży (pieszczotliwie: kucy) do poboru i ich zaangażowanie polityczne - -10% siły ludzkiej, -4 KP co turę (bo 90% młodzieży poborowej głosuje i aktywnie popiera opozycję).
  • Złoty Dwór w Konstantynopolu (jeden z 7 Cudów Europy) - +5K+ co turę. Dodatkowo: +3K+, +3KP co turę, jeśli Konstantynopol jest stolicą państwa[wymaga: posiadania prowincji Konstantynopol]
  • Obranie strony w Cesarstwie Zurychańskim - Inne kraje mogą otrzymać wpływ u 6 z 7 frakcji Zurychan [poza Berneńskimi Socjaldemokratami] za bicie Rohirrimów, jeśli jest choć częściowo uruchomiona propaganda na temat Zurychan. +1 wpływu dla Rohirrimów u Berneńskich Socjaldemokratów za każdy event czy bal na który zaproszą przedstawicieli "prawowitego Cesarza" (max +1 na turę, nie może wzrosnąć powyżej 5 gołego wpływu).
  • Odświeżona sława koni (10k1-10k3) - Nasze konie (jeden "pakiet" na rok) użyte w zagranicznym wydarzeniu kulturalnym dają olśniewający, reprezentacyjny efekt. Jeśli zachowamy je dla siebie, otrzymujemy +2KP. [Sławę oczywiście można i dalej odświeżać, ale w sytuacji wojny w naszych granicach i/lub wojny na wielką skalę w Europie jest to trudniejsze]
  • Dobre stosunki między elitami Rohirrimów i Fennian - Wzajemne wizyty dobrze urodzonych wysokich przedstawicieli mogą generować efekty fabularne [raz na turę]. Każda taka wizyta, jeśli ma realne cele i poważne powody, generuje +5KP. Wzajemne negatywne kroki dyplomatyczne kosztują 10KP więcej. Ewentualny upadek Ligi Fenniańskiej lub Królestwa Rohirrimów generuje dla drugiego z krajów efekty fabularne i pewny efekt utraty cn. 1 stabilności.
  • Emancypacja - możemy co roku wydać 5% dochodu [zaokrąglane w górę do pełnych milionów $] na cele statutowe organizacji Emancypacja. Pieniądze muszą być wydane czytelnie. || Przekazanie tych funduszy do centrali w Lucaigh zwalnia nas z rozliczania i generuje w turze przekazywania +2KP.
  • Ambasada Neobaktrii - +1 wpływu w Neobaktrii co turę, jeśli wynosi mniej niż 5 i jeśli w Konstantynopolu nie toczyły się walki w poprzedniej turze wojennej. +2KP co turę, jeśli mamy 5+ wpływu w Neobaktrii. +2K+ co turę, o ile mamy PP za pokój, w innym wypadku +1K+. [wymaga posiadania: Konstantynopol]
Cnota: Innowacyjni
Aktualne umowy i pakty:
Gwarancja niepodległości Gondoru

Państwa satelickie:
brak

Struktura narodowościowa:
  • Rohirrimowie - 66%
  • Wenedzi - 5%
  • Gondorczycy - 8%
  • Chińczycy - 2%
  • Grecy - 8%
  • Turcy - 6%
  • Kozacy - 3%
  • Inni - 2%
Struktura religijna:
  • Tolkienizm - 46%
  • Kult koników (Ponyteizm) - 12%
  • Buddyzm - 6%
  • Islam - 5%
  • Islam radykalny (merkeyizm z SZE) - 2%
  • Chrześcijaństwo - 7%
  • Napoleoniści - 3%
  • Eklezja floriańska - 5%
  • Wenedowiercy (mówią o sobie rodzimowiercy) - 4%
  • Wierzenia chińskie - 2%
  • Agnostycyzm i ateizm - 2%
  • Inne - 1%
    Wenedowiercy i Wierzenia chińskie są prawie pod kreską legalności z uwagi na dość krwawe obchodzenie się ze zwierzętami, jeśli się im tylko pozwoli. Zwłaszcza Wenedowiercy są szykanowani.



RE: Informacje ogólne - Millenium - 2022-09-21

[Obrazek: SLTSD9O.jpeg]

WP (13):
D1 - Konstantynopol - 13
D20 - Blæccelond - 3
D23 - Fyromlond - 1
D46 - Aclæccræft blancanland - 1
D47 - Atolas - 1
B8 - Feorlond - 3
D2 - Heáfodstól - 3
D4 - Glédas - 4
D5 - Blancan - 3
D6 - Hornedas - 3
D7 - Eyrelond - 1
D17 - Westdæl - 1
D18 - Middelas - 4
D19 - Brimstréam - 1
D21 - Sæwang - 4
D22 - Wilwang - 5
D24 - Sċræf - 1
D25 - Ciltern blæcc - 1
D26 - Deorcegræglond - 1
D27 - Cumbas - 1
D44 - Andsacalond - 1
D45 - Heafodweg - 1
D57 - Inwiddaland - 1



Centra:
- własne: Centrum Zbrojeniowe (Konstantynopol)
- przejęte:

Struktury:
Bazy morskie: (Konstantynopol)
Lotniska: (Konstantynopol)
Lekkie fortece: (Konstantynopol)


RE: Informacje ogólne - Millenium - 2022-09-21

Głowa państwa: Stewenus Treworus Król (z rodu Baldorianów) (Wychowany na Króla - +3KP co turę)
Szef rządu: Grimared (z rodu Eorlów) (Stary generał - produkcja zaopatrzenia w slocie +3Z per slot)

Dodatkowi:
Homer Eomerling - przywódca Strażników Rohanu (Rasistowski nienawistnik - okupacja prowincji generuje dodatkowe +0,5 mln $ za każde okupowane WP)
Janomerus Corwind Mikk - lider Frontu Narodowego Rohirrimów (Wiodący kuce na barykady - -2KP co turę, +4% dochodu)

Skład parlamentu:
Królewscy Koniarze - 51%
Front Narodowy Rohirrimów - 26%*
Strażnicy Rohanu - 9%
Pokój i Spokój - 7%
Rohańska Liga Ludzi - 4%
Partia Pewnej pracy - 2,5%
Narodowy Front Rohirrimów - 0,5%

*-90% wyborców w wieku 18-30. Wraz ze wzrostem poboru, jego baza wyborcza zwiększa się.

Następne wybory: raz na 5 lat

Wybrana polityka: Intensywne zbrojenia

Dowódcy:

Gen. Grimared (z rodu Eorlów)**** [Stara Gwardia - tradycjonalista w działaniach wojennych]
Gen. Elfhelm z rodu Eomerów*
Adm. Gamling z rodu Hamów**
Gen. Glynwidon na klaczy Fru-Fru*[Lis Pustyni - oddziały pod dowództwem generała walczą lepiej i poruszają się szybciej na pustyni]
Gen. Herefara* - w niewoli NATO
Adm. Wídláf* - w niewoli NATO


Zespoły naukowe:
Baldorian CCCP (nauka um.3)
Zespoły wywiadowcze:
brak

Postacie fabularne:
[Obrazek: 29febc78a22e025fef764db16d119550.jpg]
Stewenus Treworus III Król - 25-letni władca, najstarszy syn poprzedniego władcy Eomerusa Treworusa II Króla, który zginął podczas polowania. Stewenus jest młodym władcą, a na tronie zasiada dopiero od 2 lat. Ukończył prestiżową Akademię Kawalerii w Edoras oraz Uniwesytet Lansu i Bansu w Zurychu (Uniwersytet Zurychański). 4 lata służył w wojsku w elitarnej jednostce Kawalerii Królewskiej w której doslużył się stopnia oficerskiego. Aktualnie aktywnie poszukiwana mu jest żona z odpowiedniego rodu.

[Obrazek: baf8bb77883ac6ea3299ae264d288be0.jpg]
Grimared - najstarszy z Eorlów, Starszy RR, wybitny polityk swoich czasów i co najważniejsze generał ze sporym doświadczeniem bojowym. Nieco stary i zgrzybiały, nieznający aktualnych realiów, ale gdy się przebudzi na sesji to potrafi płomiennym przemówieniem nie do końca na temat porwać całą radę.

[Obrazek: princess-anne-crown.jpg]
Księżniczka Annus Treworus - siostra Króla, zwana najczęściej Annie. Młoda 20 letnia bardzo zdolna jeźdźczyni koni. Posiada wiele tytułów, medali i pucharów z zawodów na terenie Rohanu.

[Obrazek: ko%C5%84-lipica%C5%84ski%20(1).jpeg]
Płotka - koń czystej rasy Champvel, który potrafi podkowami wystukiwać wiele znanych i lubianych utworów z precyzją godną zawodowego muzyka. Jest to jedna z gwiazd muzyki w Królestwie.

[Obrazek: floki-details-enrico-bisetto.jpg]
Floki - dyplomata, organizator, budowniczy łodzi - szalenie uzdolniony człowiek i to dosłownie. Ma dużo pomysłów, które czasem wykraczają poza wszelkie normy i możliwości ludzkie przez co raz na jakiś wpada na bardzo dobry pomysł.


Partie polityczne:
Królewscy Koniarze [EohChamp cyning] (partia konserwatywna) - Jedna z najstarszych partii w Królestwie, która skupia zwolenników korony i twardej władzy Wysokich Rodów. Tym samym skupia przedstawcieli tychże rodów oraz większość tradycjonalistów. Jej celem w RR jest utrzymanie twardej władzy monarchy pod warunkiem zwiększenia wpływu Wysokich Rodów w kraju oraz ograniczeniem praw wyborczych osób z gminu. Są za utrzymaniem twardej polityki względem innych nacji oraz dalszymi podbojami. Jedynie siła militarna wspomagana dyplomacją ale jedynie z wartościowymi jednostkami (tj. Królami i możnymi rodami) ma sens i rację bytu.

Partia Pewnej Pracy (socjaldemokraci) - nowa partia skupiająca myślicieli i osoby wpływowe z różnych sfer. Głoszą wolność jednostki, dbanie o związki zawodowe oraz pragną równowagi pomiędzy aparatem państwowym, a społeczeństwem. W praktyce chcą ograniczenia władzy Króla, choć tylko częściowej oraz zwiększenia znaczenia RR poprzez jej podział na Wyższą RR i Niższą RR. PPP chce by dalsza ekspansja szła na równi z działaniami dyplomatycznymi, ale jedynie jak dyplomacja zawiedzie to należy użyć siły. Przeciwnicy wojen totalnych.

Rohańska Liga Ludzi (partia komunistyczna) - partia ta posiada korzenie jeszcze z czasów poprzedniego wieku. Partia ludzi dla ludzi to jej czołowe hasło, a w praktyce przekłada się to na uprzywilejowanie rolników i robotników pod przywództwem  wybranych ludzi. O dziwo nie stoją w opozycji z monarchią, ale to głównie dlatego, że by coś znaczyć w RR często wchodzą w koalicję z tradycjonalistami. Komuniści z RLL chcą użyć wojny jako narzędzia do uwolnienia innych ludów pracujących i klasy robotniczej spod jarzma opresji i ucisku. Jednak przewidują też drogę dyplomatyczną, która polegać ma na wywieraniu nacisków oraz na działaniach wywiadowczych.

Pokój i Spokój (centrum) - jedyna partia w której przedstawiciele aktywnie nawołują do ścieżki pokojowej i odrzucenia wojny. Zarazem nie ingerują w inne sprawy słusznie uważając, że jest dobrze jak jest póki rząd nie nawołuje do wojny. PIS jest za częściową demobilizacją i wydatkowaniem środków zamiast na wojsko to na bale i imprezy dyplomatyczne oraz kulturalne.

Strażnicy Rohanu [Rohirrim Drihtenweards] (nacjonaliści) - skrajnie prawicowa partia skupiająca entuzjastów broni, rasistów i ludzi pełnych nienawiści dla innych nacji. Popularna partia wspierana przez część Wysokich i niskich Rodów. Często wchodzi w koalicje z innymi w miarę popierającymi ich sympatie partiami. SR uważa konflikty zbrojne jako przedłużenie dyplomacji z tym, że według nich nie warto nawet dyskutować z wrogiem, który nie jest tego wart. Militaryzacja i jeszcze raz pokój militaryzacja!

Narodowy Front Rohirrimów (populiści) - nie mylić ich z Frontem Narodowym Rohirrimów! Znana i lubiana partia rzadko przekraczająca próg wyborczy. Co wybory zmieniają program wyborczy i swoje postulaty zależnie od tego co jest na czasie. Głoszą, że będąc przy korycie, orki wypłacą nam reparacje za wieki najazdów. Jeżeli już kogoś mają w RR to najczęściej za ciepłą posadkę sprzedaje swój głos. Od taka normalna partia. NFR wspiera każdy konflikt zbrojny pod warunkiem, że w sondażach jest to opcja lukratywna dla nich. Chętnie otaczają się arystokracją i osobami wpływowymi, choć Ci drudzy raczej unikają NFRu by nie być z nimi identyfikowanymi.

Front Narodowy Rohirrimów (liberałowie) - postulują decentralizację władzy, aborcję do 18 r. ż. płodu, eutanazję na życzenie oraz uznanie 358 płci i ras, i danie im równych praw.
Partia jest także za zieloną energią i likwidacją przemysłu. Popularna wśród młodych ludzi oraz wśród osób z chorobami psychicznymi.
FNR pragnie zniesienia poboru i wprowadzenie armii zawodowej dla chętnych, wyspecjalizowania armii, przeznaczenia aktualnych środków na modernizację wojsk i dalsze podnoszenie ich poziomu technologicznego przy jednoczesnym zmniejszeniu ilości żołnierzy oraz wspiera jedynie tzw wojny sprawiedliwe i wojny obronne.


RE: Informacje ogólne - Millenium - 2022-09-21

Ustrój:

Rohirrimowie rządzeni są przez Monarchę. Monarcha pochodzi z rodziny królewskiej i może być to kobieta jak i mężczyzna. Najstarsze dziecko Króla z prawego łoża jest pierwsze w kolejce do tronu. W przypadku braku dzieci jest to kolejna osoba z rodu (brat/siostra i ich dzieci itd.). Rodzina Królewska pochodzi jeszcze z rodu Baldora I i stąd nazywana jest rodem Baldorianów. Aktualnie na tronie zasiada Stevenus Trevorus Król z rodu Baldorianów mający zaledwie 25 wiosen młodzieniec, który jeszcze musi się wykazać. Król nie ma żony i potomstwa, ale z uwagi na wiek musi się spieszyć bo to niewskazane być kawalerem w tym wieku. W razie śmierci kolejno w sukcesji jest jego siostra, brat i ich dzieci.

Monarcha posiada sporą władzę ograniczoną jedynie przez konstytucję, która ogranicza zapędy do władzy absolutnej. Konstytucja została uchwalona przez Radę Rodów (coś jak parlament).

Rody można nazwać szlachtą jaka istnieje w innych państwach. Jedynie obcokrajowcy przebywający na terenie Królestwa są bezrodowcami i jako tako byliby totalnie wykluczeni ze społeczeństwa. Na szczęście z uwagi na relacje handlowe obcokrajowcy są po prostu przyjmowani pod skrzydła jakiegoś rodu, który zapewnia w ten sposób ochronę tej osoby.

Mimo upływu lat i wielomilionowej ludności nadal w Królestwie działają te same mechanizmy choć w znacznie słabszej formie. Ludzie nadal identyfikują się z jakimś rodem, ale jest to już dość luźne powiązanie, które czasem oznaczać może też pozycję danej osoby. Dzieje się tak z uwagi na to, że część rodów (tak zwane Wysokie Rody) nie rozrzedzało krwi i parzyło się wewnątrz rodu lub znacznie częściej wewnątrz klitki Wysokich Rodów przez co ich członkowie uważają się za kogoś lepszego. Także ogólnie mimo oficjalnego braku podziału na kasty itp. to Ród Baldorianów – ród Królewski jest najwyżej ceniony, później są Wysokie Rody, których jest kilkanaście i aspirują one do ożenku z Baldorianami oraz tzw. niskie Rody, które stanowią 95% społeczeństwa. Nie trudno zauważyć, że Wysokie Rody posiadają spore środki i to nie tylko same pieniądze.

W rzeczywistości z uwagi na to, że głosy są równe (kobiety też głosują) to Wysokie Rody w jakiś sposób zabiegają o głosy niskich Rodów do Rady Rodów (RR). Często zdarza się że w RR zasiadają przedstawiciele ludu niezwiązani z żadnym z rodów lub związani z jednym z niskich Rodów.

Zadania Monarchy:
  • zwierzchnictwo i naczelne dowództwo nad siłami zbrojnymi;
  • prawo wypowiadania wojny i zawierania pokoju;
  • zwoływanie i rozwiązywanie Rady Rodów, zwoływanie jej na sesje i zamykanie ich;
  • zatwierdzanie ustaw i ich wetowanie;
  • prawo łaski;
  • mianowanie oficerów wojskowych;
  • mianowanie wszystkich wyższych urzędników państwowych (w tym Starszego Rady i członków Rady Rodów);
  • wydawanie paszportów;
  • przyjmowanie zagranicznych dyplomatów oraz mianowanie królewskich ambasadorów w innych krajach.
Rada Rodów pod przewodnictwem Starszego Rady stanowi niejako odpowiednik parlamentu w innych krajach i zasadniczo zajmuje się władzą ustawodawczą.

Rohirrimowie są bardzo pewni siebie, mają wysokie mniemanie o sobie i swojej wyższości nad innymi państwami (szczególnie tymi mniejszymi słabszymi lub których nie znają), nacjonalizm i z tym związane ruchy są normalne, dom bez wywieszonej flagi jest opuszczony na 99%, wszelkie święta państwowe zbierają zawsze tłumy i są obchodzone z pompą w każdym mieście, w szkołach codziennie śpiewany jest hymn itp. Innych może to dziwić, ale Rohirrimowie są dumni ze swojego Królestwa, z rodziny Królewskiej, z samych siebie i ogólnie wszystkiego swojego.
Nie oznacza to jednak, że są totalnymi ksenofobami, a izolacjonizm jest polityką państwową. Cenią oni sobie tradycję i jej przestrzeganie u innych, innych monarchów oraz potęgi militarne szczególnie lądowe.
Rohirrimowie szczerze nienawidzą orków, a każdy kto z nimi współpracuje uznany jest za wroga. Trofea z orków są powszechne, tak samo jak wyprawy na orków (tu zależnie od granicy z nimi i jej bliskości).

Religia w Królestwie jest traktowana swobodnie tzn. nie ma represji z tym związanych. Nie ma religii państwowej, a wszelkie religie i kulty muszą zostać zarejestrowane by mogły czynić swoje praktyki w przestrzeni publicznej i stawiać jakieś budowle itp. Kult Eru Ilúvatara jest zapewne dość popularny, tak samo jako religie związane z naturą, ziemią i zwierzętami.
Ważne jest by religie w żaden sposób negatywny nie wpływały na dobrostan zwierząt – szczególnie koni! Wszelkie dzikie praktyki jak np. poświęcanie ludzi lub związane z zadawaniem sobie bólu, poświęcaniem zwierząt i ich okaleczaniem są dokładnie sprawdzane (takie chrześcijaństwo w obecnej formie jest ok, ale poświęcanie w sposób rytualny zwierząt i rysowaniem krwią w dawnej formie już by było podejrzane i wymagałoby sprawdzenia).
Ogólnie ateistów jest mało. Więcej jest agnostyków. Popularne są wiary w jednego boga, któremu nie trzeba poświęcać za dużo czasu i pieniędzy.