Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Informacje ogólne Moskwa-dur - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Edycja Europejska (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=319)
+---- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=264)
+----- Dział: Kraje NPC Europy i Świata (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=300)
+------ Dział: Moskwa-dur [Mordor] (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=315)
+------ Wątek: Informacje ogólne Moskwa-dur (/showthread.php?tid=1660)



Informacje ogólne Moskwa-dur - prehi - 2022-10-13

Moskwa-dur

[Obrazek: NI1ffmD.png]

Dane ogólne:
WP: ??? cn. 1 w każdej prowincji, ale ciężko ocenić.
Ludność: co najmniej 20 milionów orków (szacunki sąsiadów na podstawie corocznych rajdów. Może być więcej - orkowie o pochodzeniu ze wschodu są rzadziej spotykani w rajdach niż "pograniczni")

Jak powstali orkowie, czemu i z jakiego powodu stanowi wielką tajemnicę. Z przekazów prehistorycznych wiadomo, że przed Upadkiem i tuż po Upadku terytoria zajmowane obecnie przez “orków” zajmowali ludzie. Co się tam jednak działo przez długie tysiąclecia, nie jest wiedzą powszechną, a właściwie to nawet niewiadomą. Może wiedzą o tym coś Uralczycy - ale jeśli tak, to nikomu nie powiedzieli.
Dość że gdy Cesarstwo Zurychowiańskie dotarło na północne wybrzeża Morza Czarnego, napotkali plemiona ludzkie żyjące w strachu przed Orkami - tajemniczą rasą, odmienną od ludzi wyglądem, siłą i zdolnościami umysłowymi. A także poziomem agresji, o tak, agresji im nie brak.... Energiczne działania Cesarstwa doprowadziły do powstania fortyfikacji na terenach obecnie znanych jako państwo Rycerzy Gondoru. Gdy Cesarstwo Zurychowiańskie rozpadło się w czasie wojen domowych, fortyfikacje pozostały obsadzone, a po znalezieniu Świętych Ksiąg (w  rodzaju Władcy Pierścieni) i powstaniu tolkienizmu jako religii, ukonsytuował się kraj Rycerzy Gondoru (ze stolicą w Minas Kiev), stanowiący tarczę terenów “Ukrainy” przed atakami Orków.

Orkowie jednak od tamtego czasu nieustannie próbują napadać inne ludy, plemiona na terenach nieskolonizowanych i wszystko co się rusza w zasięgu ich wzroku. Pod władzą rzekomo nieśmiertelnego “Oka” stanowią nieustanne zagrożenie dla północno-wschodniej Europy… nawet mimo tego że podobno da się z nimi handlować, jeśli chodzi o przehandlowanie ludzi za ropę/gaz.

Państwo orków dysponuje dużą populacją orków oraz zniewolonych ludzi, pracujących jako niewolnicy. Ich siły zbrojne, poza utrzymywaniem garnizonów w stałych fortyfikacjach, posiadają dużą liczbę dywizji piechoty “pseudokawaleryjskiej” - orkowie biegną na czworaka wolniej od koni, ale szybciej od biegnącego człowieka*… Warto zaznaczyć, że dotychczasowe próby przeniesienia wojny na tereny orcze kończyły się fiaskiem z uwagi na waleczne (głupie, ale waleczne) orcze milicje.

- - - - -
* - ogólnie opisy państw orczych są pod dużą inspiracją Tolkiena, ale bieganie na czworakach zaczerpnąłem z Monastyr RPG - jakoś urzeka mnie koncept biegnącego na czterech kończynach orka z bronią w zębach..

[Obrazek: WUJG5DD.jpeg]
Państwo orków ma kilka zaskakujących technologii, nie pasujących do ich ogólnego obrazu technologicznego. Wszyscy eksperci są jednak zgodni, że jeśli jest jakiś ostateczny dowód deprawacji orków czarną magią, to jest nim “telewizja”.[/i]

Mechanicznie:
Absolutnie nie istnieje możliwość uzyskania wpływu na Moskwa-dur.
Nie istnieje też możliwość używania wywiadu na Mordorze.

Ropa za ludzi (cecha Moskwa-dur):
W Dol Russgur można zakupić ropę / gaz [ropę], względnie też paliwo od orków. Płatności przyjmują tylko i wyłącznie w niewolnikach.
(+) 50k ludzkich niewolników [mieszkańców kraju] za (1j ropy+1j metali przemysłowych + 5 mln $) / (20Z+20P) / (1j metali przemysłowych + 10 mln $)
Orkowie mogą kupić do pół miliona ludzi (10 kompletów). Kto pierwszy ten lepszy. Absolutnie nie interesuje ich nic innego. Ludzie muszą być “właściwej jakości”, czyli młodzi, niechorzy itp.
Trzeba mieć zasięg handlowy do Dol Russgur.
(-) Każdy deal z Orkami, niezależnie od jego skali, to -1 do reputacji handlującego.

Zagony orcze (cecha Moskwa-dur):
Rajdy orków przez ziemię niczyją mają zasięg o jedną prowincję dalszy - walczą “normalnie” mimo przejścia przez jedną prowincję nieskolonizowaną, a z marginalną skutecznością - po przejściu przez dwie takie prowincje. Warto zaznaczyć, że chodzi tu o rajdy łupieżcze i akcje używające małe siły - do dwóch-trzech dywizji.