Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Informacje ogólne Mińskgard - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Edycja Europejska (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=319)
+---- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=264)
+----- Dział: Kraje NPC Europy i Świata (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=300)
+------ Dział: Mińskgard [Isengard] (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=316)
+------ Wątek: Informacje ogólne Mińskgard (/showthread.php?tid=1662)



Informacje ogólne Mińskgard - prehi - 2022-10-13

Mińskgard
Państwo orcze. Mniejsze. Rządzi tam czarodziej wolnego rynku.

[Obrazek: scgBPVF.png]

Dane ogólne:
WP: ??? cn. 1 w każdej prowincji, ale ciężko ocenić. W Mińskgardzie co najmniej 10WP.
Ludność: co najmniej 20 milionów orków (szacunki sąsiadów na podstawie corocznych rajdów. Może być więcej - orkowie o pochodzeniu ze wschodu są rzadziej spotykani w rajdach niż "pograniczni")




Miasto-państwo Mińskgard, sojusznik Moskwa-dur, władany przez lojalnego wobec Moskwy niejakiego Sarumana (tak jako “Oko”, rzekomo nieśmiertelnego. Istnieje hipoteza, że to tak naprawdę dynastia Sarumanów). Stanowią przede wszystkim wsparcie logistyczno-oskrzydlające w rajdach orków przeciwko Rycerzom Gondoru i przeciw bardziej konwencjonalnym (nie brzmiącym tak tolkienowsko) państwom. Jego historia jest znana w jeszcze mniejszym stopniu niż historia większego odeń “Mordoru” - kiedy Moskwa-dur pojawił się na kartach dziejów ze swoimi zagonami łupieżców, Mińskgard już był u jego boku.
Mińskgard w przeciwieństwie do Moskwa-dur utrzymuje też jakieś kontakty ze światem zewnętrznym. Głównie oparte na przepływie informacji ze świata do Mińskgardu.

Mińskgard jest bardzo dobrze ufortyfikowany (ciężka twierdza) i broniony nawet podczas rajdów.

Mechanicznie:
Absolutnie nie istnieje możliwość uzyskania wpływu na Mińskgard.
Istnieje możliwość używania wywiadu na nich. I vice versa.

Szpiedzy Sarumana (cecha Mińskgardu):
Mińskgard dysponuje tajemniczym i budzącym grozę wywiadem, którego szpiegów można znaleźć w najróżniejszych miejscach. Nie wiadomo czemu i po co im szpiedzy w Hiszpanii czy na Islandii, ale nawet tam!
Szpiedzy Sarumana są ludzcy i nieludzcy. Taki wywiad co w połowie to orkowie, w połowie ludzie, a w połowie zwierzęta. 150% normy.

(+) Odkrycie i wytypowanie (ogłoszenie) publicznie że w kraju działają szpiedzy Sarumana skutkuje otrzymaniem od MG +1PP. Oczywiście mówimy o poprawnym wytypowaniu i o swoim kraju / kraju NPC, a zysk jest raz na ogłoszenie, nie częściej niż raz na turę.
(-) Z drugiej strony, niepoprawne wydedukowanie - ogłoszenie z błędem skutkuje -1 stabilności dla kraju.. [A jak ktoś np. straci łącznie -4 staba i straci państwo to jest tylko i wyłącznie jego problem - za to Saruman się uśmiechnie!].

Uwaga: ogłoszenie na chybił-trafił, bez sensownej argumentacji to na pewno będzie na niepoprawność, nawet jakby się strzeliło poprawnie.