Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Informacje ogólne - Cesarstwo Zurychańskie - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Edycja Europejska (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=319)
+---- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=264)
+----- Dział: Kraje NPC Europy i Świata (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=300)
+------ Dział: Cesarstwo Zurychańskie (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=310)
+------ Wątek: Informacje ogólne - Cesarstwo Zurychańskie (/showthread.php?tid=1673)



Informacje ogólne - Cesarstwo Zurychańskie - prehi - 2022-10-13

Cesarstwo Zurychańskie
7 frakcji: kom(uniści), soc(jaldemokraci), cen(trum), kon(serwatyści), lib(erałowie), nac(jonaliści), pop(uliści). Wszyscy monarchiści, ale jeśli mogą dostać wsparcie za bycie demokratami, to każdy z nich może i szczerym demokratą zostać (“jak tylko zakończy się wojna…”)

[Obrazek: 4mstPG5.png]

Dane ogólne:
WP: 48 (min. 4 WP w każdej prowincji [stolicy frakcji])
Ludność: 13 mln (min. 1 mln w każdej prowincji [stolicy frakcji])


O Cesarstwie Zurychańskim napisano wiele, ale najważniejsze co można powiedzieć o tym co po nim zostało w rejonie “prawdziwego” Zurychu, to fakt, że wojna domowa wciąż trwa - już od półtora tysiąca lat. Za każdym z pretendentów - potomków bardzo długiej linii pretendentów, w niektórych wypadkach już po wewnętrznej wojnie domowej o bycie pretendentem - za każdym z nich stoi dość jednolita ideologicznie frakcja. Walki na terenie wyłącznie “Macierzy” Zurychan toczą się już od 1100 lat i mimo że po wielokroć wydawało się że jakaś frakcja zdobywa zdecydowaną przewagę, to sojusz pozostałych frakcji zawsze ściągał ją w dół. Jednocześnie, górzysty (trudny teren) i przemysłowo-kulturalny charakter Macierzy Zurychan powoduje że bardzo trudno jest kompletnie wyeliminować jakąś frakcję kompletnie - ostatni raz wydarzyło się to 920 lat temu, gdy sojusz trzech frakcji z ostentacyjną neutralnością czterech pozostałych wyeliminował linię pretendentów o dość… szalonych pomysłach, nawet jak na bogatą w szaleństwa historię Zurychu.
Charakterystyczne dla wojny domowej w “Cesarstwie” są pojawiające się regularnie pauzy operacyjne. Wynikają one z konieczności dorośnięcia do noszenia broni przez kolejne pokolenie - społeczeństwa Cesarstwa w większości składają się z kobiet, a mężczyzn w wieku powyżej 17 roku życia jest dość niewiele. Ostatnia pauza operacyjna zaczęła się osiem lat temu i trwa już dość długo - z uwagi na zawarte ponad podziałami porozumienie o rozejmie, gdy kontyngenty z każdej frakcji wsparły walczących z Królestwem Piratów w ostatecznej turze Wojny z Piratami. Teraz, gdy walki z piratami ustały, Zurychanie z pewnym zaskoczeniem kończą rozejm z armiami mającymi nawet 20-21 letnich szeregowych! Z prawie pełnymi rocznikami (ten rocznik jest w połowie pełny). Ciężko powiedzieć co z tego wyniknie, ale zarówno po tym jak i po zdobyciu pewnego doświadczenia przez kadrę oficerską podczas wojny z piratami należy się spodziewać pewnych zwrotów i możliwe że nieoczekiwanej dynamiki w kampaniach (większość kadry oficerskiej z wojny domowej nie uczy się na błędach, bo cierpi na przykrą przypadłość zwaną śmiercią).
Czemu nieoczekiwanej dynamiki? No dotąd już od kilkuset lat walki były prowadzone z myślą, że bitwy i kampanie prowadzi się w celu wyniszczenia siły żywej przeciwnika, stąd nikt nie blokował nikomu szlaków logistycznych (jak przybędą wtedy posiłki do wroga, pozwalając na dalsze prowadzenie walki?), za bardziej honorowe uważano szarże niż okopy i tak dalej. I wobec tego koncepcje przywiezione z Wojny z Piratami mogą się okazać wręcz rewolucją w ichniej wojskowości!

Przed ostatnią pauzą operacyjną, dominującą frakcją zostali Berneńscy Socjaldemokraci, pod przywództwem Olafa Schroedera (nazwisko wszystkich pretendentów - ostatni uznany Cesarz Zurychu był z dynastii Schroederów). W związku z tym Socjaldemokraci kontrolują nie tylko całą prowincję Zurychu, ale też swoje macierzyste terytoria z północy Berna. Ich największym konkurentem i rywalem, a więc i drugą najsilniejszą frakcją są Bodeńscy konserwatyści, mający swoją bazę nad Bodensee - i jako jedyni dysponujący jakąś flotą (rzeczno-jeziorną), co jest ich głównym atutem wobec rywali…

=====

Mechanicznie:
Wpływ liczymy osobno dla każdej z frakcji w “Cesarstwie”!
Wpływ potrzebny by frakcja “Cesarstwa” znalazła się w strefie Wpływów: 10
Uwaga: reputacja ma znaczenie.

LUBI: ideologię tożsamą z ideologią frakcji*, wspieranie ich pieniądzem i/lub sprzętem i lub zaopatrzeniem.
NIE LUBI: niezgodności ideologicznych*, wspierania innych frakcji, zagarniania (okupowania) ziem “Cesarstwa”.

Uwaga: poziom wpływu [goły wpływ, bez reputacji] u frakcji nie może być wyższy niż 10-najwyższy poziom wpływu jaki mamy do którejkolwiek frakcji.

Posiadania 10 punktów wpływu w którejkolwiek z frakcji gwarantuje:
(+) +5 KP co turę

Jeśli frakcja którą wspieramy zwycięży w wojnie domowej i opanuje cały kraj, wtedy i tylko wtedy przechodzimy do możliwości uznania jakiegoś państwa za DOMINUJĄCE. Wtedy państwo które miało najwięcej wpływu (co najmniej 10) zostaje uznane za DOMINUJĄCE.
Status DOMINUJĄCEGO jest sprawdzany co trzy tury. Państwo DOMINUJĄCE ma następujące zdolności:
(+) +1 PP co turę, jeśli Zurych nie został zniszczony w stopniu znacznym.
(+) +10K+ co turę.
(-) -1 Wpływu co turę.

Uwaga: dotyczy tylko wygranej jednej z oryginalnych frakcji w “Cesarstwie”.


Wywiad w “Cesarstwie” Zurychańskim:
Siatkę wywiadowczą rozwijamy dla całego kraju, a nie dla każdej frakcji z osobna. Jednak w razie użycia akcji, używamy ich w kontrze do konkretnej frakcji - na przykład +1 wpływu tylko w jednej z frakcji.

Specjalne zasady na wypadek podboju “Cesarstwa”Zurychańskiego:
-> Kontrola [nie musi być przyłączone] nad miastem Zurych zapewnia +1 PP co turę (Cecha “Najwspanialsze miasto świata”), oczywiście pod warunkiem że nie zostanie obrócone w ruinę wraz z mieszkańcami…
-> Do poziomu “pobór rozszerzony” włącznie, podbita ludność Cesarstwa nie zapewnia absolutnie żadnych rekrutów - zapewnia dopiero dla poziomów wyższych (np. przy częściowej mobilizacji, za Zurychan otrzymujemy tylko 2% od siły ludzkiej).
-> Opanowanie i przyłączenie całego Cesarstwa Zurychańskiego do swojego kraju zapewnia, poza innymi korzyściami, +20 KP i +1 ekstra PP (na kolejną turę, jednorazowo)