Informacje ogólne - Republika Komun Colossan - Wersja do druku +- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu) +-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99) +--- Dział: Edycja Europejska (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=319) +---- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=264) +----- Dział: Kraje NPC Europy i Świata (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=300) +------ Dział: Republika Komun Colossan (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=309) +------ Wątek: Informacje ogólne - Republika Komun Colossan (/showthread.php?tid=1674) |
Informacje ogólne - Republika Komun Colossan - prehi - 2022-10-13 Republika Komun Colossan NPCe jednoprowowe nie kierują się zasadami dotyczącymi progów WP dla społeczeństwa. Tzn. proszę pamiętać, że "zamożność" dla jednoprowowych wynika wyłącznie ze stosunku WP/ludność - aczkolwiek ma to znaczenie wyłącznie fabularne. Dane ogólne: WP: 17 WP Ludność: 4 mln Colossanie to ciężki przypadek mieszanki wybuchowej. Z jednej strony nazywają się z dumą “Colossanami” od stojącego u nich od tysięcy lat Colosa, posągu cesarza Adolfa II (z czapką z piórkiem i akordeonem), jednego z cudów Europy… z drugiej strony - równie wielce są dumni ze swojego statusu “Republiki Komun”, która jest zbiorem kilkudziesięciu komun wiejskich i czterech komun miejskich - z których każda ma nieco inny ustrój, ale z których każde są republikańskie i komunistyczne/socjalistyczne. A do tego ich wybierani przez ogół “Zarządcy Republiki” (rodzaj rządu, którego prawie każdy członek może być dosłownie w każdej chwili odwołany i zastąpiony przez innego), który zajmuje się organizacją życia społecznego, funkcjonowaniem miasta i jego sił zbrojnych, a także handlem. Warto zaznaczyć, że wyłącznie Komisarz Handlu i Komisarz Sił Zbrojnych nie mogą być odwołani inaczej niż z miesięczną zwłoką, co świadczy zarówno o wielkiej wadze handlu dla Republiki, jak i odrobinie zdrowego rozsądku w tym popapraniu. W historii najnowszej Republika wystawiła duże siły lądowe i kilka okrętów do wojny z Piratami - ale z uwagi na zamieszanie na szczytach władzy (odwołanie dowódcy w czasie wyprawy z oskarżeniami o zdradę, w związku z czym naprawdę zdradził) ponieśli ogromne straty - z floty ocalało niewiele, z sił zbrojnych wysłanych w ekspedycję poległa większość, co sprawiło że obecnie siły Republiki mają duże problemy z kadrą… …ale należy pamiętać, że w tym miłującym wolność kraju każdy mieszkaniec jest potencjalnym partyzantem, a tak właściwie, głównym bogactwem kraju są mieszkańcy: ich wiedza rolnicza i pracowitość. Mechanicznie: Wpływ potrzebny by Republika Komun Colossan znalazła się w strefie Wpływów: 10 Uwaga: reputacja ma znaczenie wszędzie niżej. LUBI: socjalizm, anarchię, anarchokapitalizm, anarchokomunizm, demokrację. NIE LUBI: zamordyzmu, wojen najeźdźczych, rozwarstwienia społecznego. Posiadania 10 punktów wpływu gwarantuje: (+) Zniżka 2 mln $ na zakup DP z Republiki Colossan. (+) +2K+ co turę jeśli w kraju panuje leseferyzm/minarchizm Państwo, które jako pierwsze osiągnie 10 Wpływu (ale nie może być krajem totalitarnym!) jest uznane za DOMINUJĄCE. Status DOMINUJĄCEGO jest sprawdzany co trzy tury. Państwo DOMINUJĄCE ma następujące zdolności: (+) Na potrzeby wyliczania “czy wystąpiła klęska głodu?” do DP doliczamy +1 jakbyśmy je wyprodukowali (ale trzeba produkować/kupować co najmniej jedno!). (+) +2K+ co turę jeśli w kraju panuje demokracja scentralizowana/zdecentralizowana Handel z Republiką Komun Colossan: Za cenę 10 mln $ można zakupić 1DP (mają na sprzedaż 2DP). Trzeba sobie samemu zapewnić transport. Colossia posiada pomnik kulturalny - Kolosalny posąg Cesarza Adolfa II (+5 K+ co turę). Jest to jeden z siedmiu starożytnych Cudów Europy. |