Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Wydarzenia - Królestwo Samarytan - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Edycja Europejska (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=319)
+---- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=264)
+----- Dział: Kraje NPC Europy i Świata (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=300)
+------ Dział: Królestwo Samarytan (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=303)
+------ Wątek: Wydarzenia - Królestwo Samarytan (/showthread.php?tid=1790)



Wydarzenia - Królestwo Samarytan - prehi - 2022-12-20

10002

Królestwo Rohirrimów stało się krajem o dominujących wpływach w Królestwie Samarytan.
Warto jednak zaznaczyć, że mimo bardzo ciepłych kontaktów, Arcykapłan bardzo uważnie i ostrożnie podchodzi do sił rohirrimskich stacjonujących na swoim terytorium, zwłaszcza w kontekście jakkolwiek możliwego wplątania w tzw. Wojnę Rohirrimską.

//
Za sam wpływ+ reputację:

Cytat:+ Nie płacą za korzystanie ze szlaku na wschód (pierwsza cecha Samarytan).
+ Jeśli produkuje się coś wojskowego 0 generacji, to można tworzyć 2 jednostki więce, niezależnie od typuj [transportowce się nie liczą].
+2KP co turę jeśli kraj mający Samarytan w strefie wpływów jest monarchią [z tytułami - żadnych parweniuszy - oraz z systemem Autorytarnym/mieszanym]


Za Dominację (podrubione istotne):

Cytat:(+) +1K+ w pierwszej turze DOMINACJI, +2 K+ w drugiej, +3 w trzeciej itd. Zatrzymuje się na +10K+ co turę.
(+) Może otrzymywać co turę z Królestwa Samarytan dwa z trzech wymienionych surowców: ropa, ropa, metale przemysłowe. Transport własny.
(-) Kraj DOMINUJĄCY musi w ramach przyjaźni zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo Królestwu Samarytan. Wymagane jest wysłanie trzech dywizji lądowych (tereny lądowe Samarytan) i dwóch jednostek floty (na Morzu Śródziemnym) jako garnizonu wspierającego, pod dowództwem (i zaopatrzeniem) Samarytan. Jednostki relatywnie nowoczesne [generacja I lub lepiej]. Nie spełnienie tego warunku oznacza automatyczną utratę statusu DOMINUJĄCEGO co najmniej na turę (nie jest brany pod uwagę przy kolejnym porównaniu z innymi państwami), oraz utratę wpływów .


Proszę pamiętać o:

Cytat:Status DOMINUJĄCEGO utrzymuje się przez 3 tury, po czym po raz kolejny jest sprawdzany w porównaniu z innymi państwami (czy ktoś nie ma więcej Wpływu ponad 10). Status można stracić w trybie natychmiastowym (od kolejnej tury), jeśli wartość wpływu kraju DOMINUJĄCEGO spadnie poniżej 10.
Cytat:Kraj DOMINUJĄCY nie ma absolutnie żadnych dodatkowych korzyści mechanicznych z dominowania Królestwa Samarytan (w tym tych zapisanych w zasadach). Możliwe jest uzyskanie pewnych koneksji dyplomatycznych, ale nie jest to automatyczne i zależy również od poziomu “gołego” wpływu (bez reputacji i porównując do pozostałych krajów z wpływami).



RE: Wydarzenia - Królestwo Samarytan - prehi - 2023-02-15

10003/10004

Królestwo Samarytan zakupi:

*) wyposażenie artyleryjskie I generacji, co najmniej dwie brygady.

*) wyposażenie pancerne (ale nie pociągi [mało trakcji]) lub przeciwpancerne, co najmniej dwie dywizje.


Królestwo Samarytan płaci głównie z własnych funduszy, ale z uwagi na to że duża część jego potencjału fiskalnego jest w rękach arystokracji [//duże minusy do dochodów z podatków], zwłaszcza kurdyjskiej i irackiej, polega też przy tych kontraktach częściowo na wsparciu finansowym z Neobaktrii. Ona zaś udziela wsparcie finansowego między innymi za pomoc Samarytan w pewnych problemach zewnętrzno-wewnętrznych... [vide: wydarzenia Neobaktrii 10003/10004].

Warto zaznaczyć, że równolegle do tych kontraktów Samarytanie odbudowują swoje siły zbrojne i wykonują ruchy modernizacyjne, a arystokracja modernizuje milicje lokalne. Oba te ruchy jednak są połowiczne: to nie ten potencjał finansowo-przemysłowy co Neobaktria!


//Zgłoszenia: do deadline na aktualizację informacji ogólnych.

jeden kontrakt może otrzymać jeden kraj.
Kraj mający kontrakt poza zapłatą otrzyma +2 Wpływu w Królestwie Samarytan per kontrakt.

Kraj kontraktujący może chcieć tylko +1 Wpływu i wtedy za cenę 10K+ [zablokowane] wysłać na 3 lata misję oficerską która może przyłączyć się do wybranego sztabu.
Jeśli nabierze doświadczenia (co najmniej rok w intensywnej walce lub dwa w mniej intensywnej), może zdobyć specjalizację (i wtedy musi wydać to K+), albo [wybiera MG!] mieć możliwość wykupienia umiejętności dla startującego generała za 15K+ taniej [z wydaniem od razu <<Zablokowanych>> K+, więc łącznie z bieżących K+ wyda się 25K+ mniej].
A jeśli nie nabierze doświadczenia, nabywa się +1 Wpływu u Samarytan po powrocie misji. Wpływ po powrocie da tylko jedna misja, jakby ktoś ulokował dwie i nieszczęśliwie żadna nie natrafiła na walki w sztabie do którego była przydzielona...


RE: Wydarzenia - Królestwo Samarytan - prehi - 2023-02-21

10004


Cytat:LUBI: Tradycjonalizm, konserwatyzm, obnoszenie się z tradycjonalizmem bez względu na konsekwencje, tolerancję religijną, monarchię i obnoszenie się z nią [ale tylko te z autorytaryzmów i mieszanych].
NIE LUBI: Prześladowań religijnych, ZWŁASZCZA prześladowań wyznawców monoteizmów, ludzi o imieniu Dawid, bycia zbyt innowacyjnym, zwłaszcza na polach transhumanizmu.


Zmiany wpływu, podsumuwujące co zapominałem z ostatnich tur (Może być ujemne. Ale spokojnie, na -10 się zatrzymuje, jak wychodzi mniej!)
Federacja Antyfaszystowska: brak zmian Wpływu w Królestwie Samarytan.
Stejo Tuul: -11 Wpływu w Królestwie Samarytan [-13 za Dawida].
Liga Fenniańska: brak zmian Wpływu w Królestwie Samarytan.
ARL: -2 Wpływu w Królestwie Samarytan.
Qin: +2 Wpływu w Królestwie Samarytan.
Porta: +4 Wpływu w Królestwie Samarytan.
Cesarstwo Zurychańskie (d. Sbor):  +2 Wpływu w Królestwie Samarytan.
Stany Zjednoczone Europy: brak zmian Wpływu w Królestwie Samarytan.
IRE wyjątkowo uwzględniam, bo już ruszyły z impetem: -1 Wpływu w Królestwie Samarytan.


RE: Wydarzenia - Królestwo Samarytan - prehi - 2023-05-04

10005/10006

Zamiast wojny.

Na pograniczu prowincji Erbil i Mosul z terenami nieskolonizowanymi (zwłaszcza na północy) toczyły się potyczki z tzw. małpoludami. Straty Samarytan są marginalne, ale rząd Samarytański rozpoczął w 10005 roku pośpieszną renowację starych fortyfikacji w Erbil - licząc że w 10006 będzie gotowy do obrony system obronny tzw. starej twierdzy. Jednocześnie, miejscowa szlachta narzeka na mały udział sił regularnych, które zostały wzmocnione na tym kierunku w sposób... właściwie nieistotny.
Może dlatego że wojska regularne Samarytan są bardzo zafrasowane zagrożeniem dla stolicy...

Na południu - spokój, Spaliniarze i ADNOC liżą rany po ubiegłorocznych walkach, zwłaszcza z IRE. Plotki mówią o szykowanych kolejnych dalekich rejzach - i o tym, że siły Gwardii Samarytan umacniają linie obrony w Ejlacie i Jerozolimie.


RE: Wydarzenia - Królestwo Samarytan - prehi - 2023-07-08

10007

Królestwo Samarytan organizuje przetarg na modernizację fortyfikacji w Kuwejcie i Ahwazie, oraz odbudowę (ale już nowoczesnych) w Basrze.

Samarytanie technologicznie wciąż mają problemy z wylewaniem betonu i żelazobetonu na szeroką skalę, dlatego szukają kontrahentów.

Rozpatrywane są dwa osobne kontrakty, na modernizację, oraz na odbudowę. Możliwe jest uzyskanie przez jeden kraj dwóch kontrektów przy braku innych oferentów.

Cytat:Wymagania do obu kontraktów: postawienie własnych fortyfikacji (jak postawił lekkie, możesz im postawić max lekkie). Oczywiście, Samarytanie są zainteresowani ciężkimi, więc zależy kto co ma... jeśli ktoś ma lekkie, ale równocześnie z realizacją kontraktu je rozbuduje, to może spełniać kontrakt na ciężkie.

Inne co trzeba wyłożyć: oferent sam wykłada pieniądze podstawowe oraz 10K+ rezerwuje per prowincja. (czyli kasa za dwie twierdze w Ahwazie i Kuwejcie +20K+, za jedną twierdzę w Basrze +10K+).

Po realizacji kontraktu (1 tura dla budowania lekkich, dwie tury ciężkich) Samarytanie oddają pieniądze wraz z marżą, 50% dla budowania lekkich fortyfikacji, 75% dla ciężkich. W razie przerwania budowy przez czynniki zewnętrzne (np. Spaliniarze zakłócą budowę zniszczeniem) gwarantowane jest co najmniej oddanie całych pieniędzy + 0,5 mln $ za każdy utracony 1K+,  a jeśli już np. skończono lekką twierdzę, to wraz z marżą która była gwarantowana.
Wypłacalność i ewentualne zwroty nawet w wypadku problemów Samarytan gwarantuje Królestwo Neobaktrii.

Kontrakt dla pojedynczej prowincji to więc wyłożenie przez państwo-oferenta 10/30 mln $ (lekka/ciężka twierdza), 10K+ i na 1/2 tury, po realizacji zaś jest wypłata równa 15/52,5 mln $ (i oczywiście K+).

Oferty na TFie, rozmowy z NPC, do deadline handlowego.

Jeśli ktoś ma zniżki budowlane z cech itp. - liczą się (należy zaznaczyć w ofercie).
Jeśli ktoś ma dodatkowe atuty, można wymienić, będą brane pod uwagę.
Wreszcie, jak pod względem atutów będzie równo, można zaznaczyć że da się zniżkę na marży (wielokrotności 1 mln $ per prowincja). Zniżka będzie rozpatrywana tylko przy identycznym, wg MG, rozłożeniu atutów dwóch lub więcej oferentów.
Jak już zniżki będą identyczne, to karteczki z nazwą będzie losował mój półtoraroczny synek ^^


***
Poza tym, Samarytanie wreszcie zaczęli produkować nowoczesny sprzęt dla swoich wojsk i to na większą skalę. Milicje prowincjonalne też się poooowooooli przezbrajają na broń palną inną niż muszkiety - Spaliniarze, ADNOC i Małpoludy jednak potrafią czegoś nauczyć!


RE: Wydarzenia - Królestwo Samarytan - prehi - 2023-09-26

10008

Królestwo Samarytan nadal szuka chętnych kontrahentów na realizację kontraktów ogłoszonych w roku poprzednim. Mają wielką nadzieję, że w końcu ktoś chętny się pojawi - tymczasem próbują jakkolwiek sami prowadzić działania mające zwiększyć ochronę Samarytan przed zagrożeniami zewnętrznymi. Zwłaszcza, mimo przestarzałej wiedzy inżynierskiej, podjęli się budowy twierdzy w starym stylu (tzw. stara twierdza) w wystawionym na potencjalny atak Małpoludów i Maszyn Erbilu...

//taki tam skrót co się dzieje.