Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Kryzys frekwencyjny Edycji Europa 10k - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Szermierka bagnetem (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Dział: Rozmowy o grze (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Wątek: Kryzys frekwencyjny Edycji Europa 10k (/showthread.php?tid=1884)

Strony: 1 2


Kryzys frekwencyjny Edycji Europa 10k - prehi - 2023-10-06

Oi, lads.

Co się dzieje, to wiecie. Zostało 4 graczy, z czego np. el roberto zgłasza że nie ma go ponad miesiąc, a MG chodzi nieustannie podkurwiony bo mu lekarz odciął chleb i cukier z diety. Ogólnie, Hårda tider, trudne czasy.

W związku z tym wiadomo że daleko nie pociągniemy i nawet jeśli pociągniemy, to konieczne jest przyspieszenie. Proszę o wypowiedź i głos każdego z aktywnych graczy, ewentualnie też tych co się zdezaktywowali jeśli w którymś z rozwiązań (poza, ofc, zakończeniem natychmiastowym) są gotowi jeszcze podjąć z nami rozgrywkę.

1. Buissness as usual
Gramy dalej, mimo że jest 4eh [pewnych?] graczy. Wprowadzamy reformy uproszczające sprawdzanie budżetów, eventy zostają ograniczone do minimum (wynikające z gry, wyrównanie +/- z tabelki i coś do Zimy Europy, bo jeszcze mam parę szkiców). Zakończenie będzie po prostu maksymalnie przyspieszone, nieco przekraczając planowane przez MG granice - wyjdziemy z fazy normalnej gry w 2-3 tury (poza obecną).
A potem... potem jest coś, do czego od razu przechodzimy w opcji 3., więc opiszę ją tam.

Zasadniczo w tym wypadku robimy PLAN MG, ale po prostu naliczamy że decyzje graczy które wpływały na termin zakończenia gry były szybsze niż w rzeczywistości. Ale niewiele szybsze, po prawdzie ;]

2. Poważne skrócenie
Obcinamy wszystko jak w opcji 1., ale przyszła tura jest turą finalną. Więc na rozstrzygnięcia między sobą macie max 2 tury wojenne.
Do tego wprowadzam możliwość pewnego kwisatz haderach, skrócenia drogi - w obecnym budżecie można zrobić coś więcej w technologiach, np. starannie wybierając zdecydować by jakaś była gotowa INSTANT z efektem budowania instant - do przemyślenia jak to zbalansować, przedtem przejżę co macie w techach, ale jakoś tak to wygląda.
A potem... potem jest coś, do czego od razu przechodzimy w opcji 3., więc opiszę ją tam. :=P

3. Od razu kończymy - ale taktyczne zakończenie zgodne z planem
Przy końcu od początku planowałem, że końcową fazę, eee, edycji, taką pięć minut po północy, rozgrywamy tak: kto chce, może już nie grać, kto chce może resztkę rozegrać tacticsem z innymi, albo nawet sam, na tym co mu zostało. Zasadniczo mogłoby to poprawić lekko wynik gry w punktach, ale głownie chodzi o przetestowanie bardzo uproszczonych zasad (zostają tylko WP, sloty przemysłowe, kasa (maksymalne ograniczenia modyfikatorów), a zaopatrzenie i paliwo rozliczamy bardzo na oko [całymi slotami] na korzyść gracza); oraz o nasycenie się chętnych na napierdalankę. Tactics około dwie tury, zależy jak Wam/komuś pójdzie.
Nie ukrywam że opcja natychmiastowego zakończenia nie pozwoli mi w pełni rozegrać fabularnie ciągu wydarzeń jaki miał mieć miejsce, będę musiał zrobić opis fabularny co się wydarzyło, z założeniami że gracze byli głupsi niż Nowa Republika w VII Star Warsach. Tak, jeszcze głupsi.

4. Natychmiastowe zakończenie
Żadnych tacticsów, keine grenzen i tak dalej - od razu kończymy.
Tutaj tylko opis co mniej więcej się zadziało. De facto będę rzucał kostkami, ale opis fabularny nie będzie miał wpływu na punktację, tylko na to jak brzydko potraktuję jakieś kraje...

***
Tak czy inaczej, po zakończeniu edycji, jeśli siły mi pozwolą, poza zakończeniem fabularnym i punktacją chciałbym zrobić łączne podsumowanie co się wydarzyło na Nandanie i w Europie 10k, odpowiem też na pytania jeśli jakieś będą. Niektórzy z graczy się dowiedzieli już mniej więcej co się działo na Nandanie, tak to się wszyscy dowiedzą Wink

***
Zapraszam do wypowiedzi wszystkich aktywnych graczy i może też dwójkę dezerterów...


RE: Kryzys frekwencyjny Edycji Europa 10k - Verlax - 2023-10-06

Zagłosowałem na 1, ale by doprecyzować: opcja 2 dla mnie też jest ok jeśli ona wygra - opcje 3 i 4 byłyby bardzo przykre.

Ogólnie zgadzam się z ideą, że pewne rzeczy trzeba skrócić. Czy to mowa o sprawdzaniu budżetów, czy jeśli chodzi o eventy czy jeśli chodzi o niektóre NPC). Troszkę model: budżet->rozkazy-nara, next tura. Edycja nadal ma trochę potencjału, nawet jeśli troszkę się podłamuje pod swym ciężarem. Chciałbym jeszcze zobaczyć jakieś decydujące starcie czy konflikt i rywalizację między graczami. Jakby się edycja skończyła teraz, czuję olbrzymi poziom dyssatysfakcji - ciężko byłoby też obiektywnie wyznaczyć "zwycięzcę" edycji - nawet jeśli obiektywnie to ja <wink, wink>.


RE: Kryzys frekwencyjny Edycji Europa 10k - prehi - 2023-10-06

A właśnie - jak ktoś głosuje na coś innego niż "1.", to proszę o napisanie komentarza, czy zdzierży czasowo coś niższego numerycznie, np. jak głosuje na opcję 3., to czy dałby radę z opcją numer 2. / 1.


RE: Kryzys frekwencyjny Edycji Europa 10k - Vaiar - 2023-10-06

Dla mnie raczej opcja 4, ale zaakceptowałbym i opcję nr. 3, zakładając, że faktycznie nie byłoby to zbyt skomplikowane (i że nie musiałbym kompilować rozkazów koalicyjnych). Niezależnie od opcji która wygra mogę napisać wytyczne, w jaki sposób mój kraj zachowałby się dalej, jakby miał bazować na mojej grze..


RE: Kryzys frekwencyjny Edycji Europa 10k - prehi - 2023-10-06

(2023-10-06, 21:33)Vaiar napisał(a): Dla mnie raczej opcja 4, ale zaakceptowałbym i opcję nr. 3, zakładając, że faktycznie nie byłoby to zbyt skomplikowane (i że nie musiałbym kompilować rozkazów koalicyjnych). Niezależnie od opcji która wygra mogę napisać wytyczne, w jaki sposób mój kraj zachowałby się dalej, jakby miał bazować na mojej grze..

Czy gdyby była opcja 1/2 i w końcu doszłoby do 3.ego szeregu (czyli np za parę miesięcy wchodzimy w fazę tactics) to wtedy na chwilę wrócisz, jeśli Fennia będzie istnieć, czy to już passe?


RE: Kryzys frekwencyjny Edycji Europa 10k - Vaiar - 2023-10-06

Do tej trzeciej fazy, zakładając że Fennia będzie istnieć, mogę jak najbardziej.


RE: Kryzys frekwencyjny Edycji Europa 10k - Richtus - 2023-10-07

Dla mnie 1, zainstalowali mi w końcu tę pompę ciepła, mam nadzieję, że jak odeszło to zmartwienie i w końcu wyzdrowieję, to będę miał siłę pisać posty.


RE: Kryzys frekwencyjny Edycji Europa 10k - Gandzia - 2023-10-07

Ja odpadam całkiem, sorry. Napisałem tylko ogólne wytyczne, co chciałem robić w ciągu najbliższych lat.


RE: Kryzys frekwencyjny Edycji Europa 10k - prehi - 2023-10-07

Mam odpowiedzi w tym rozszerzone od wszystkich - Krewetki co prawda nie napisał w ankiecie, ale to bo nadaje z miejsca o słabym internecie, to wybaczamy.

Ogólnie sytuacja jest taka, że trójka graczy chce kontynuacji normalnej (Verlax, Richtus i Krewetki), dwójka jest gotowa kończyć tacticsem (Vaiar i El roberto, choć el roberto wyraźnie ma mniejsze chęci), a Gandzia absolutnie nie tknie tego palcem.
Nie widzę sensu robienia choć jednej normalnej tury w tej sytuacji, bo chce grać tylko trzech graczy, nie połączonych ze sobą (de facto jest to 2+1, ale ono nie równa się 3...), a do tego w żadnym wypadku nie gra gracz będący podstawowym targetem gracza wg ambicji. W związku z tym - kończymy edycję!

***

Zgodnie z moim PLANEM i decyzją piątki graczy, edycję kończymy taktycznie, to znaczy:
-> jak ktoś ma do dokończenia budżet swojego kraju za 10008, to proszę bardzo. Liczą się: WP, sloty (przemysłowe), technologie, wojo i ~zaopatrzenie z paliwem. Policzcie je mniej więcej do pełnych 10ek, zaokrąglając w górę ;=)
Jak ktoś ma bliską do skończenia kolonizację, technologię czy coś innego długofalowego, proszę mi napisać na TFie - rozpatrzymy indywidualnie, jest nas mało, jest po co.
Jak ktoś nie chce nic robić (bo ma wszystko gotowe albo status budżetu go satysfakcjonuje), to niech to napisze w rozmowach, że jest gotowy.

AHA - możecie olać większość eventów z 10008 jak o nich zapomnieliście. Uwzględnijcie to co tyczy się WP, kasy, wojska. Technologii, jeśli da jakiś efekt zaraz? Plusy możecie olać, jeśli chcecie :=P

-> w fazie taktycznej nie pogarszamy swojego wyniku punktowego, najwyżej go poprawiamy.

-> w fazie taktycznej poprawiamy wynik poprzez to że przeżyjemy, a najlepiej że przeżyją też sąsiedzi (na wschód od nas - tylko w wypadku Qin i Antify). Im bardziej na wschód jesteśmy, tym przeżycie (w tym ile tur przetrwamy) jest bardziej punktowane.

-> Oczywiście, nie piszecie żadnych rozkazów warunkowych - jak napisałem, jak przechodzimy do 3. od razu, to Europa jest głupsza niż Nowa Republika w nowych Star Warsach...

-> Czas jaki miał nastąpić pod koniec edycji, ale rozciąga się też na fazę taktyczną, to Czas Apokalipsy. Po tym jak gracze napiszą na tfach, że są gotowi (albo napiszą mi że jednak olewają fazę taktyczną), wrzucę wstęp fabularny wprowadzający w burdel Czasu Apokalipsy 10009.

Nie będziecie mogli po tym edytować budżetów na 10008, więc garść spoilerów z CZASU APOKALIPSY [na 10008/10009] od razu:
- Wyprawa Północna dostała wpierdol, a Neobaktria i Samarytanie doznali najazdu z północy, wschodu i południu. W Neobaktrii trzymają się wyspy oporu, ale ogólnie w starciu z masami piechI/0 wspartych bombowcami/myśliwcami/śmigłowcami V oraz pancerami V dostają w dupę.
- Tanais padło zaatakowane przez koczowników.
- Orkowie wsparci przez Technokrację i "tajemnicze siły" uderzyli na Gondor. Większość Gondoru zajęta, Minas Tirith oblężone.
- Eskadra Rożestwienskiego okrążyła Afrykę i zaatakowała Europę od zachodu (Madera, posiadłości SZE). Kartagina ewidentnie szykuje zmasowany atak na IRE z zachodu.
- Wojska Qin zajęły stolicę Sboru, Milan. W Milanie detonowała bomba wodorowa zakopana w Kancelarii Cesarskiej. Cesarz nie został smokiem, ale śmietanka uderzeniowa Qin ewaporowała. Pod szokiem tego wydarzenia i ataków ze wschodu, w Sborze zawarto rozejm "do czasu końca apokalipsy".

Potwierdzam: Orkowie, Ural, Małpoludy, Indowie, Spaliniarze, ADNOC, Murzyńskie Ubermenschen - oni wszyscy pracowali dla jednego mocodawcy, Molocha co siedzi za Uralem w Azji. Handel z Uralem przez to miał wpływ na poziom techniczny spaliniarzy, orków, a nawet murzyńskich ubermenschen [Moloch to wszystko ma, ale dawało to bonus poprzez porównywanie rozwiązań technologicznych]. Do tego sprzedawanie Uralowi wszego przyspieszało apokalipsę. W chwili kończenia gry wychodziło że zacznie się w 10012.
Aha - były o tym sugestie.

Cytat:*) Paru handlarzy z Bremy, co skupywali kazionne towary zarówno po Odbiciu Gotlandii, jak i po walkach na froncie orczym… najwyraźniej ma zryte pod czerepami, ale twierdzą że są jakieś podobieństwa między bronią orków z WDW a bronią niektórych europejskich mocarstwa.
Nikt nie zrobił śledztwa, ale jakiekolwiek zbadanie sprawy by wykazało że Orkowie mają sprzęt identyczny ze sprzętem chińskich wojsk lądowych :=P




Jak są pytania - walcie. Ale nie fabularne, te po edycji lub po opisie na 10009...


RE: Kryzys frekwencyjny Edycji Europa 10k - Verlax - 2023-10-07

Nie chcę wyjść na marudę czy jeszcze bardziej demotywować, ale jeśli tak ma wyglądać końcówka edycji, nie mam ochoty rozgrywać nawet tej części.

To jedno, że ogólnie, by all means, nie jestem fanem "bicia NPCów" jako głównej mechaniki PNW kiedy zamiast tego mógłbym mieć ciekawszą rywalizację z żywym graczem. Nie mam problemu nawet z faktem odkrycia, że "za wszystko odpowiada ten sam zły". Ale już fakt interwencji i powstrzymania mojego kraju przed podbojem Sboru w tak żenujący sposób i to jeszcze kasując mi jak rozumiem część armii sprawia, że nie czuję chęci jakiejkolwiek do kontynuacji. Bo co z tego, jak "przeżyję" Czas Apokalipsy i hordy orków, jeśli MG mnie wcześniej siłowo powstrzymał przed uzyskaniem mojego podboju, jak i również przed próbą zrobienie czegokolwiek co nie jest biciem NPCów.

Nie jestem pewien czy to znaczy, że zmieniam swój głos z opcji 1 na opcję 4. Chciałbym się mylić, że to nie wygląda tak jak wygląda i może to być ciekawsze, ale naprawdę - jak przeczytałem post powyżej to się odechciewa nawet tego.