Rekrutacja do edycji Śródziemie 2.0 - Wersja do druku +- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu) +-- Dział: Ogólne (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=1) +--- Dział: Rekrutacja (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=8) +--- Wątek: Rekrutacja do edycji Śródziemie 2.0 (/showthread.php?tid=1909) Strony:
1
2
|
Rekrutacja do edycji Śródziemie 2.0 - Richtus - 2024-02-05 Edycja Śródziemie 2.0 - wstęp faburalny Gdy w podróż na Zachód udał się ostatni statek elfów z Szarej Przystani końca dobiegła Czwarta Era. Piąta Era naznaczona była stopniowym zanikiem znaczenia magii, a wzrostem znaczenia technologii i przemysłu. Elfowie, którzy zdecydowali się pozostać w Śródziemiu, stopniowo coraz bardziej izolowali się w swych puszczach, nie mogąc znieść widoku wycinanych masowo drzew i szaleństwa rewolucji przemysłowej, jakie dotknęło pozostałe rasy. Krasnoludy, ludzie, orkowie, hobbici i inne rasy zamieniły jednak szybko łuki i miecze, na karabiny, czołgi i samoloty. Wraz z upadkiem Saurona nie zanikły dawne spory. W toku Piątej Ery Gondor ponownie podupadł, a Śródziemie stanęło w obliczu zagrożenia związanego z ekspansją sformowanego przez orków Królestwa Mordoru. Równocześnie na zachodzie elfy z Szarej Przystani niespodziewanie wystawiły wielką armię, która zajęła Arnor i Angmar. Gdy wspierany przez Haradrimów Mordor został powstrzymany przez wielką koalicję Rohanu, Khandu i korsarzy z Umbaru, doszło do zawarcia pokoju, który narzucał orkom reparacje i tworzył strefę zdemilitaryzowaną na równinie Gorgoroth. Warunki narzucone przez koalicjantów doprowadziły do ogromnej zapaści gospodarczej, w wyniku której miejsce osłabionej Republiki Mordoru zajęła totalitarna Rzesza Orków, a Śródziemie ponownie ogarnęła wojna. Tym razem któraś ze stron postanowiła użyć potężnej broni masowego rażenia, która sprawiła że całą Ardę spowiły ciemności, a nieliczni, którzy przeżyli w schronach, dopiero po latach wrócili na powierzchnię, by podźwignąć świat z gruzów. Po wyjściu ze schronów mieszkańców Śródziemia spotkała nielicha niespodzianka - na zachodzie po setkach lat spod wód Wielkiego Morza wynurzył się Beleriand - kraina zatopiona na końcu Pierwszej Ery. Wywołało to dyskusje na temat nowego otwarcia w dziejach świata. Część krasnoludów uznała, że pod koniec Piątej Ery miała miejsce Dagor Dagorath, Ostatnia Bitwa przepowiedziana przez Mandosa i z zapałem przystąpili do przeznaczonego im dzieła pomocy Aulëmu w odbudowie zrujnowanego świata. Elfowie twierdzą z kolei, że Dagor Dagorath dopiero nadejdzie, ponieważ magia wciąż jest jedynie cieniem dawnego blasku, a zmarli Quendi nie powrócili. Niektórzy orkowie uważają natomiast, że Ostatnia Bitwa miała miejsce, lecz wbrew przepowiedniom zwyciężył w niej Morgoth, którego powrotu do Śródziemia należy wyglądać lada chwila... Tymczasem ludzie są zdania, że niezależnie od tego, czy byliśmy świadkami przepowiedzianego końca świata, czy też nie, rozpoczęła się Szósta Era. Żądni wiedzy i bogactw odkrywcy wyruszyli we wszystkie strony świata, aby zasiedlać nowe tereny - jednakże szybko okazało się, że morską drogę na zachód blokują potężne sztormy, a na wschodzie, północy i południu ekstremalne temperatury utrudniają dalszą eksplorację, co zwiększa ryzyko, że w walce o ograniczone zasoby niebawem odżyją dawne waśnie, a nowe konflikty wybuchną ze zdwojoną siłą. Znajomość lore nie jest wymagana ale chętnych odsyłam po więcej szczegółów fabularnych oraz zachęcam do zadawania pytań tu: http://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1901 ------------------------------------------- Otwieramy rekrutację do edycji Śródziemie 2.0! Zgłoszenia proszę wysyłać do mnie w prywatnej wiadomości. Rekrutacja jest niejawna! Jeśli nie masz rozeznania w lore, albo zastanawiasz się czy Twój pomysł "przejdzie", to zapraszam na priv na discordzie. Podanie rekrutacyjne powinno zawierać takie elementy jak: 1) Nazwa Państwa 2) Stolica Można operować tolkienowskimi nazwami określającymi położenie, albo zaznaczyć na powyższej mapce. Można też pisać rzeczy w stylu "dowolna lokalizacja pasująca pod kraj krasnoludów", albo "dowolnie, byle blisko innych graczy" itp. 3) Rasa Wybieramy rasę, która stanowi większość w naszym państwie na etapie początku jego istnienia. W zależności od naszego wyboru, otrzymujemy na start wymieniony niżej bonus. Jeśli chcemy żeby rządziły u nas inne rasy niż wymienione niżej, to musimy wybrać kim rządzą i dostajemy cechę zarządzanych.
4) Historia powstania kraju Tura zero rozegrana zostanie w roku 100 Szóstej Ery (100 SE). W tym punkcie opisujemy w jaki sposób uformowały się zręby państwowości tuż po opuszczeniu schronów przeciwatomowych i wyjściu na powierzchnię ziemi, czyli ~ do roku 20 SE. Dla zobrazowania: na tym etapie nasz kraj był w skali PNW zlepkiem 4-5 prowincji, możliwe że wciąż jeszcze zdecydowaną większość ludności stanowili przedstawiciele jednej rasy, a sytuacja gospodarczo-polityczna wciąż była daleka od stabilnej. Oczekuję, że w tym punkcie opiszecie co było czynnikiem spajającym społeczeństwo - czy były to wzniosłe idee, takie jak budowa demokratycznego państwa prawa, wspólny zestaw wierzeń, czy też przekonanie o potrzebie zjednoczenia przedstawicieli danej rasy, a może kluczowy był argument siły, dzięki której elita rządząca wymusiła posłuszeństwo? Kto na początku Szóstej Ery położył podwaliny pod potęgę naszego kraju? Jaki był ustrój naszego kraju u zarania dziejów? Jaki mamy stosunek do innych ras, czy współuczestniczą one w rządzeniu krajem, czy może są dyskryminowane, a jeśli tak, to w jaki sposób? 5) Pomysły, plany i inne Bardzo ważny punkt, w którym proszę o napisanie co chcielibyśmy robić w grze danym krajem. Toczyć wojny o dominację nad jakimś regionem? Odrestaurować dawne imperium? Zjednoczyć wszystkie kraje przedstawicieli naszej rasy? A może pilnować dobrobytu obywateli, działać na rzecz pokoju i organizować zawody sportowe? Tutaj można też opisywać smaczki, ciekawostki i punkty zaczepienia do eventów związanych z naszym krajem w celu podrzucenia MG inspiracji i umożliwienia lepszego zrozumienia naszej koncepcji. 6) Pytania kontrolne ze znajomości zasad Proszę o rozwiązanie następujących zadań: A. Nasz kraj ma 32 mln ludności i 54 WP. Ile DP potrzebujemy, żeby zaspokoić 100% wymagań społeczeństwa z uwagi na bogactwo i liczbę ludności? B. Nasz kraj ma 24 mln ludności i 56 WP. Ile posiadamy slotów przemysłowych, ile wywiadowczych i ile naukowych? C. Nasz kraj ma 20 mln ludności. Dysponujemy technologią "Mobilizacja I". Jaki jest wobec tego maksymalny poziom mobilizacji jaki możemy wprowadzić w naszym państwie? Jaki minus do dochodu będzie z niego wynikał i ile wyniesie nasz limit siły ludzkiej? ------------------------------------------- Ważne uwagi
RE: Rekrutacja do edycji Śródziemie 2.0 - Richtus - 2024-02-11 Na półmetku rekrutacji mamy 9 podań w takich oto zaklepanych lokalizacjach: Rekrutacja zakończy się planowo 18.02. Mapkę będę aktualizował na bieżąco w miarę napływu kolejnych zgłoszeń. Póki co gracze są rozmieszczeni dość równomiernie, kilka lokalizacji prosi się wciąż o zagospodarowanie, zwłaszcza okolice Mordoru, Mrocznej Puszczy/Ereboru i Angbandu. Mamy też niedobór krasnoludów. Jak na półmetek rekrutacji to całkiem dobre rezultaty ;) RE: Rekrutacja do edycji Śródziemie 2.0 - Richtus - 2024-02-11 Mamy 10 zgłoszeń + 1 w trakcie pisania ale zgodziłem się już zarezerwować lokalizację, aktualna mapka: RE: Rekrutacja do edycji Śródziemie 2.0 - Richtus - 2024-02-13 Doszła kolejna rezerwacja: RE: Rekrutacja do edycji Śródziemie 2.0 - Richtus - 2024-02-15 12 podań złożonych (jedno czeka na akcept) + jedna nowa rezerwacja: RE: Rekrutacja do edycji Śródziemie 2.0 - Richtus - 2024-02-18 15 podań złożonych, 3 czekają na ostateczny akcept (dosłanie pytań mechanicznych itd.) RE: Rekrutacja do edycji Śródziemie 2.0 - Richtus - 2024-02-18 Sugerowane lokalizacje, jeśli ktoś jeszcze jest chętny: Zachodni Gondor (Anfalas) Rohan Khand Angband Falas Hithlum RE: Rekrutacja do edycji Śródziemie 2.0 - Richtus - 2024-02-18 Doszło jedno podanie, 4 czekają na skompletowanie: RE: Rekrutacja do edycji Śródziemie 2.0 - Richtus - 2024-02-19 Jeśli ktoś będzie jeszcze chętny żeby dołączyć, to najlepiej zgłosić się w pierwszych dniach tury A i wpasować się w dobrą lokalizację (dwa posty wyżej są sugestie). Potem im dalej w tury błyskawiczne, tym ciężej, natomiast można pytać o to czy zwolniły się jakieś kraje - krótko mówiąc najlepiej od razu uderzać do mnie na priv i pytać się co da się zrobić. RE: Rekrutacja do edycji Śródziemie 2.0 - Richtus - 2024-03-29 Zakończyły się "tury błyskawiczne"! W grze mamy nadal 16 graczy Beleriand: * Leśne Królestwo - el roberto (//niebieski) * Nevrast - Basileus (//jasnozielony) * Terrorystan - Milord (//róż) * Wieczny Las - Millenium (//bordowy) Eriador: * Gildia Analizy i Dywersyfikacji (GAD) - Riper (//żółty) * Shire - Verlax (//ciemnozielony) * Rivendell - VegetaZen (//niebieski) * Północny Hobbiton - Fanatyk (//szary) * Republika Wielonarodowa Ered Luin (RWEL) - książę (//brązowy) Rhovanion, Rhun i Mordor: * Rhun - Fogler (//czerwony) * Dominium WszechKhazadu - Varja (//liliowy) * Burz - Fintael515 (//jasnoniebieski) * Varnëdor - Dabrowski (//bordowy) Gondor, Rohan i krainy południa: * Chińska Republika Ludowa - Gandzia (//pomarańcz) * Numenor - Prehi (//fiolet) * Orthank - Darne (//ciemnoróżowy) |