Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Zalecenia do edycji Śródziemie 2.0 (optymalizacja czasu pracy MG itp.) - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Ogólne (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Dział: Zasady gry (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Wątek: Zalecenia do edycji Śródziemie 2.0 (optymalizacja czasu pracy MG itp.) (/showthread.php?tid=1915)



Zalecenia do edycji Śródziemie 2.0 (optymalizacja czasu pracy MG itp.) - Richtus - 2024-02-12

Optymalizacja rozkazów

Każde rozkazy powinny zawierać na początku abstrakt. Zawiera on:
- spis wszystkich jednostek jakimi dysponowaliśmy na koniec poprzedniej tury (czyli przed dotarciem posiłków/przed przegrupowaniami w tej turze),
- informację o posiłkach (jednostkach zbudowanych w poprzedniej turze / zmobilizowanych ze sprzętu i włączanych do armii) i przegrupowaniach,
- spis wszystkich jednostek jakimi dysponujemy w danej turze po dotarciu posiłków (należy zaznaczyć również jednostki nie biorące udziału w działaniach, po prostu wypisujemy wszystko),
- informację o tym, które jednostki są postawione w stan aktywności - zarówno przy spisie jednostek, jak i w oddzielnym podpunkcie poświęconym wyłącznie temu ile których jednostek jest aktywnych, 
- krótki opis tego co chcemy osiągnąć. czyli ogólny plan.

Abstrakt ma wyglądać na przykład tak:
Cytat:101
Stan na koniec zeszłego roku:
I Armia(gen. Abacki***) - 3 piech II - Obajtków
II Armia (gen. Bebacki) - 3 zmechIV - Bychawa
III Armia (gen. NieLubięKorwina*****) - 4 pancV, 2 zmechV - Semej
IV Armia (gen. Załużny*****) - 5 piechIV - Abacjogród

Posiłki/przegrupowania:
Wyprodukowano 3 piechIV: 2 piechIV wzmacnia I Armię, 1 piechIV wzmacnia III Armię
Przerzucamy 1 zmechIV z II Armii do III Armii

Stan po zmianach (zaznaczone jednostki aktywne):
I Armia(gen. Abacki***) - 2 piechIV, 3 piech II - Obajtków (aktywne)
II Armia (gen. Bebacki) - 2 zmechIV - Bychawa
III Armia (gen. NieLubięKorwina*****) - 4 pancV, 2 zmechV, 1 zmechIV, 1 piechIV - Semej (aktywne)
IV Armia (gen. Załużny*****) - 5 piechIV - Abacjogród

Aktywne jednostki: 4 pancV, 2 zmechV, 1 zmechIV, 3 piechIV, 3 piechII

Plan: Atakujemy Bebację. III Armia stanowi główne siły uderzeniowe. Wspiera ją I Armia. II Armia stanowi mobilną rezerwę na wypadek gdyby ktoś chciał wbić nam nóż w plecy.

Po abstrakcie należy podać konkretniejsze rozkazy dla poszczególnych armii. Np:
Cytat:I Armia(gen. Abacki***) - 2 piechIV, 3 piech II - Obajtków (aktywne)
III Armia (gen. NieLubięKorwina*****) - 4 pancV, 2 zmechV, 1 zmechIV, 1 piechIV - Semej (aktywne)
III Armia atakuje z Semej na Kucykogród i stara się przełamać wrogą obronę. I Armia wspomaga natarcie wykonując oskrzydlający atak z Obajtkowa. W razie przełamania wrogich pozycji siły pancerne i zmechanizowane kontynuują natarcie w kierunku na Pokemonowo z zamiarem utrudnienia zorganizowania kolejnej linii obrony.

Cytat:II Armia (gen. Bebacki) - 2 zmechIV - Bychawa
IV Armia (gen. Załużny*****) - 5 piechIV - Abacjogród
Pozostałe oddziały ochraniają swoje odcinki granicy. II Armia pełni rolę mobilnej rezerwy.

Bardzo mile widziane są mapki z zaznaczonymi strzałeczkami itp.


RE: Zalecenia do edycji Śródziemie 2.0 (optymalizacja czasu pracy MG itp.) - Richtus - 2024-02-12

Optymalizacja wydarzeń od-Graczowych (działań fabularnych, reform, etc. etc.)

1) Nie ma darmowych obiadów. Wydarzenia [w tym, wysyłanie ekspertów za granicę] muszą mieć jakiś koszt. Poniżej wymaganych kosztów (zależnie od tego jakie to wydarzenie, oczywiście), wydarzenie może nie mieć żadnego efektu. Niezależnie od opisu i pomysłów.
Minimalne koszty:
-> PIENIĘŻNY: 5 mln $ dla społeczeństw średniozamożnych i niżej, 10 mln $ dla zamożnych i wyżej. Próg dla inwestycji/reform gospodarczych niecennikowych jest dwa razy wyższy. Alternatywne jest poświęcanie wielokrotności 5% przyszłego dochodu [dla reform, działań długoterminowych] przez określony okres czasu,
-> Naukowy [zaangażowane tęgie umysły] / religijny [tęgie teologiczne umysły / kazania] / sportowy [nieźli sportowcy]: wielokrotność 5K+ przy delegacjach, archeologiach i tym podobnych LUB slot naukowy (dotyczy tylko badań wewnętrznych / robionych samodzielnie, nie delegacji).
-> Polityczny: wielokrotność 5KP [dotyczy nieskodyfikowanych] lub 1 stabilności.
-> Żywnościowy|AGD / przemysłowy: wielokrotność 1DP / 1 slota przemysłowego.
-> Wysłanie sił zbrojnych: jakich? Musi to być odzwierciedlone w rozkazach.
Można dodawać inne koszty, ale ww. są obowiązkowe, bez tego resztę MG może olać, patrz niżej.

2) Jeśli wydarzenia są pisane w podpunktach (więcej niż 3) lub są dłuższe niż 3000 znaków [zależy co występuje - 3600 znaków to 2 znormalizowane A4], należy do nich napisać krótki abstrakt informujący o czym to jest.
Przykład1: Gracz pisze posta na 12 punktów na temat ograniczania epidemii w kraju.
Abstrakt: Wprowadzam pełną kwarantannę graniczną [punkty: 1, 3, 4], kwarantanny wewnętrzne [2, 5, 6 i 7], badania nad epidemią [8 i 9] i usprawnienia działania służb [10, 11 i 12]. Wydaję 2 sloty przemysłowe, 40 mln $ i 50K+.

Przykład2: Gracz pisze reformę ustrojową swojego kraju, z wieloma obrazkami, chwytnymi cytatami i poetycko ujętymi przykładami.
Abstrakt: Reforma polityczna parlamentu (z jednoizbowego na pięć izb), systemu wyborczego (powiązane z parlamentem), omówienie prerogatyw głowy państwa. Wydaję 10 KP.

Abstrakty nie zawierają żadnych wyjaśnień, przekonywań, metafor czy flavour fabularnego: suche fakty by MG wiedział jaki jest cel wydarzenia i środki do celu. Krótko.

3) Odnoszenia się do innych wydarzeń [np. jawnych, odpisu MG itp.] zawsze muszą zawierać linki (“odpowiedź do powyższego” jest dopuszczalne).

=> co z tego ma MG? 1) + 2) pozwala łatwo podzielić eventy i ocenić na które trzeba więcej myśleć (koszta).


RE: Zalecenia do edycji Śródziemie 2.0 (optymalizacja czasu pracy MG itp.) - Richtus - 2024-02-12

Optymalizacja cech z Informacji Ogólnych

1) Każda cecha musi być wymieniona od myślnika lub wylistowana, z nazwą pogrubioną.

Tak nie robić:
Inspektor Javert, szpicel doskonały - +1 do kontrwywiadu, akcje "Wywiad polityczny" i "Rozpoznanie" wykonywane przeciwko nam są wykonywane z testem kontrwywiadu (dotyczy akcji zaczętych w turze wejścia cechy lub późniejszych!). +1KP co turę. -2% dochodu.

tak robić:
  • Inspektor Javert, szpicel doskonały - +1 do kontrwywiadu, akcje "Wywiad polityczny" i "Rozpoznanie" wykonywane przeciwko nam są wykonywane z testem kontrwywiadu (dotyczy akcji zaczętych w turze wejścia cechy lub późniejszych!). +1KP co turę. -2% dochodu.

2) Cechy posiadające czas trwania (w nawiasie po nazwie) powinny być kasowane przy aktualizacji informacji ogólnych. Gracz powinien to stale aktualizować!

Przykład:
Chiny są wspaniałe (do 2203) - każde działanie przeciw Chinom [Xinchiguo] (jeśli same nie podejmują bardzo agresywnych kroków [wojna, embargo, nic mniej]) kosztuje +5 KP (minimum 5 KP).

… w roku 2204 powinno tego już nie być w informacjach ogólnych.

3) Cechy powinny być podsumowane zbiorczo pod względem bonusów w odpowiednich miejscach budżetu. (patrz szablon budżetu i przykładowy TF)


RE: Zalecenia do edycji Śródziemie 2.0 (optymalizacja czasu pracy MG itp.) - Richtus - 2024-02-12

Optymalizacja budżetu pod kątem sprawdzania

Zaleca się korzystanie z arkusza budżetowego: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1xe1pdVO4350D09AvcifDbTIp-7Cm7Qa8/edit?usp=sharing&ouid=113192741359304588311&rtpof=true&sd=true
Aktualna wersja: 0.61 (szersza instrukcja pojawi się w oddzielnym temacie)
Arkusz nie jest obowiązkowy ale obowiązkowe jest trzymanie się szablonu budżetu, w szczególności:

1) Modyfikatory dochodu muszą mieć na początku nawias, a w nawiasie dodatnią lub ujemną wartość z dopiskiem "%" (ważne żeby przy dodatnich stawiać "+").
Przykładowo:
(+20%) Centrum finansowe
(-15%) Usuwanie skutków powodzi

2) Modyfikatory KP i K+ muszą mieć na początku nawias, a w nawiasie wartość dodatnia lub ujemna (ważne żeby przy dodatnich stawiać "+").
Przykładowo:
(-10) Zamiatanie problemów pod dywan
(+5) Prezydent Biden

3) Handel musi być rozpisywany w taki sposób, że każda transakcja jest w oddzielnej linijce i zawiera na początku nawias z zyskiem lub stratą pieniędzy i paliwa (ważne żeby oddzielić pieniądze od paliwa średnikiem ";").
Przykładowo:
(-18; 0) Abacja - +1x surowiec rzadki, +1x metal przemysłowy, -18 mln$: Bebacja->Bałtyk->Morze Północne->Abacja (FT Abacji)

4) Wydatki/zyski muszą być rozpisywane w taki sposób w oddzielnych linijkach i zawierać na początku nawias informujący o zmianach w pieniądzach, KP, K+ i paliwie  (ważne żeby oddzielić pieniądze, KP, K+ i paliwo średnikiem ";").
Przykładowo:
(-1; 0; 0; 0; 0) - Przykładowo wydany 1 mln$ <tutaj ew. link do posta, jeśli wydatek nie jest na akcję mechaniczną>
(0; 0; -10; 0; 0) - Przykładowo wydane 10 K+ <tutaj ew. link do posta, jeśli wydatek nie jest na akcję mechaniczną>
(-9; 0; 0; 0; 0) - produkcja 3 piechI, -24k rekrutów <dalej w rubryce "Produkcja" odnotowujemy zajęcie slota na produkcję, tutaj wypisujemy poniesione koszty>

5) W rubryce wojsko koniecznie należy podać w nawiasie liczbę aktywnych jednostek i liczbę wszystkich jednostek danego typu jaką dysponujemy (ważne żeby oddzielić je slashem "/").
Przykładowo:
(2/3) Piech (zmot)

6) Na sam koniec budżetu należy podać końcowy bilans pieniędzy, KP, K+ i paliwa w formacie: (mln$; KP; K+; P)  - ważne żeby oddzielić pieniądze, KP, K+ i paliwo średnikiem ";".
Przykład:
(20,5; 10; 4; 22)

---
Dzięki powyższemu mam możliwość względnie szybko sprawdzać budżety.


RE: Zalecenia do edycji Śródziemie 2.0 (optymalizacja czasu pracy MG itp.) - Richtus - 2024-02-12

Obligatoryjne zasady współżycia między graczami:

1) Zakazane staje się dawanie w dyplomacji deadline'ów krótszych niż 72 godziny, niezależnie od tego czy będą zapisane "do deadline ..." czy "do dnia X".

2) Każdy kto wypowiada wojnę tuż przed deadlinem (czym jest tuż przed, zależy od nieobecności gracza, jaki jest dzień deadline itp. - np. dla weekendu tuż przed to kilkanaście godzin, dla dni roboczych to jedna doba, jak są nieobecności, no to jak kogoś nie ma dzień, to nie bądź kurwą) jest totalnym moronem i jeśli liczy na jakiekolwiek korzyści fabularno-mechaniczne z tego że wypowiedział wojnę a nie "zaatakował bez wypowiedzenia", to się przeliczy.


RE: Zalecenia do edycji Śródziemie 2.0 (optymalizacja czasu pracy MG itp.) - Richtus - 2024-04-17

Instrukcja obsługi MG: ;)

1) Pracuję do 22, nieraz również w weekendy. Jak mam wolne, to raczej nie siedzę przy kompie za wiele w ciągu dnia. W związku z tym pisanie na priv poważnych pytań przed godziną 23 bardzo często kończy się odpowiedzią "dam znać po pracy/wieczorem". Jeśli Twoja sprawa może poczekać, wymaga odpisu na forum, albo szerszego wyjaśnienia, to gorąco zachęcam do zadawania pytań w rozmowach z MG, albo (jeszcze lepiej) w Q&A, jeśli sprawa nie jest tajna. Wyjątek stanowią gracze, którzy grają w PNW pierwszy raz - tych zachęcam, żeby pisali na priv kiedy tylko nie będą czegoś wiedzieli i będę im odpowiadał kiedy tylko będę mógł.
Odpisy będą pojawiać się przeważnie po godzinie 23. Mam szczerą nadzieję, że nie będziecie zarywać nocek w oczekiwaniu na odpis, to niezdrowe, lepiej zerknąć rano.

2) Powiązane z powyższym: uzyskanie ode mnie czegokolwiek przed godziną 10 rano graniczy z niemożliwością :P

3) Używam ciemnego stylu forum i moje oczy bardzo cierpią gdy ktoś używa ciemnej czcionki na ciemnym tle...można używać jasnego stylu, ale proszę się z tym nie obnosić (przykład). Jak ktoś nie ogarnia czemu pojawiła mu się w poście ciemna czcionka niech dla pewności zaznaczy w panelu użytkownika-->edytuj opcje-->"ustaw domyślnie edytor w trybie edycji kodu źródłowego" - to powinno pomóc.

4) Jeśli chodzi o różnorakie działania graczy, to kwieciste opisy akcji fabularnych nie są mi niezbędne, więc jakby co nie trzeba się na nie silić, jeśli ktoś nie chce - wystarczy rzeczowo opisać co się chce zrobić i jak. Z drugiej strony, jeśli komuś sprawia to frajdę, że opisuje jak jego wojsko rekwiruje rowery dla większej mobilności, to proszę się nie krępować ;)

5) Jeśli chcesz zadać pytanie o zasady na discordzie na kanale gry - zastanów się dwa razy, czy nie byłoby lepiej zrobić tego w Q&A.