Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Informacje ogólne - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=327)
+--- Dział: Eriador (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=329)
+---- Dział: Państwo Rivendell (wolne) (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=357)
+---- Wątek: Informacje ogólne (/showthread.php?tid=2034)



Informacje ogólne - VegetaZen2 - 2024-03-29

[Obrazek: 3zJIQe9.png]
Flaga Rivendell - Światło Gwiazd nawiązujące do legendarnego króla Gil-Galada. Cztery gwiazdy pięcioramienne, cztery gwiazdy sześcioramienne i cztery gwiazdy wyznaczające cnoty elfów: sumienność, opanowanie, dobroć i odwagę do walki. Granatowe pole to kolor Noldorów - najszlachetniejszego i najdumniejszego szczepu Quendich.

Stolica: Imladris
Ustrój: Opiekuńcza technokracja (totalitaryzm)
Model gospodarczy: Kapitalizm państwowy (kartelizacja)
Język urzędowy: sindarin
Hymn: A Elbereth Gilthoniel

Dane na: 100 SE

Ludności : 20 mln
Reputacja: 0 
Zamożność: średniozamożne - +10% dochodu, +10 kultury/tura, +2 DP wymagane, +1 slot naukowy
Poziom mobilizacji: 1 - armia zawodowa

Cechy społeczeństwa : 
  • Mistrzowie Zbrojeniowi Eregionu - +1 do limitu produkcji artylerii w slocie; +1 do postępu badań naukowych nad technologią "artyleria".
  • Policja polityczna Dolen Maethor - +1 do poziomu kontrwywiadu, -2 KP co turę.
  • Organizacja młodzieżowa Chînya i Ellavornor - +2 K+ co turę; nie tracimy PP za "pokój" w wyniku operacji wojskowych poza naszym terytorium skierowanych przeciwko sauronistom-melkorystom.
  • Dziedzictwo Noldorów - zyskujemy co turę K+ w liczbie odpowiadającej stabilności na starcie danej tury (limit 2x numer tury)

Aktualne umowy i pakty:
Państwa satelickie:
  • Królestwo Khazad-dûm

Struktura narodowościowa :
  • Noldorowie (elfowie) 60%
  • Arnorczycy (ludzie) 11%
  • Galadhrimowie (elfowie) 7%
  • Orły 7%
  • Sindarowie (elfowie) 5%
  • Elfy leśne 3%
  • Krasnoludowie 3%
  • Hobbici 1%
  • Inni 3%

Struktura religijna :
  • Iluvataryzm 99%
  • Inne 1%



RE: Informacje ogólne - VegetaZen2 - 2024-04-02

[Obrazek: cGdjSY9.png]

WP (61): Imladris 10, Gwingris 10, Barad Morlas 8, Ost-in-Edhil 5, Caras Gelebren (C19) 1 (razem 34 w Eregionie),
Amon Sul 3, Ostatni Most 3, Nidada 1, Herwen 1, Berthetel 1, Ettendales 1 (razem 10 w Zachodniej Marchii),
Tomhil 1, Trollshaws 3, Billa 3 (razem 7 w Trollshaws),
Ersethras 1, Cirith Forn 5, Caradhras 1 (razem 7 w Górach Mglistych),
Dwimmerhorn 1,Nanduhirion 1, Gwain Amroth 1 (razem 3 w Lothlorien)

Centra:
- własne:
  • centrum zbrojeniowe w Gwingris
- przejęte:

Struktury:
lotniska (1): Barad Morlas 1
bazy rzeczne (2): Imladris 1, Nanduhirion 1


RE: Informacje ogólne - VegetaZen2 - 2024-04-02

[Obrazek: Bim7RrA.png]
Mistrz Imladris (głowa państwa): Ellavornor (Mąż stanu, mecenas sztuki, obrońca uciśnionych - +8 KP co turę; +3 K+ co turę, możemy wybrać dwie ideologie państwowe, z każdej musimy usunąć jedną dostępną politykę)
Przewodniczący Wielkiej Rady Quendi (szef rządu): Ellavornor (Dyktator, megaloman, przybysz znikąd - -3 KP co turę; -5% dochodu; w momencie uzyskania statusu "dominującego" nad krajem NPC uzyskujemy 3 punkty wpływu w tym państwie)

Dodatkowi:
Ganos (Król Orłów - pozwala tworzyć dywizjony złożone z orłów (m0o*) (m0o* nie wymaga posiadania dodatkowych technologii, nie można budować jednostek wyższego poziomu niż 0, są skuteczne w działaniach zwiadowczych oraz zwalczaniu aerostatów ale wrażliwe na ostrzał - koszt: 6 mln$ i 3k siły ludzkiej za dywizjon))

Skład Wielkiej Rady Quendi:
[Obrazek: c4vEODG.png]
  • Ellavornor - przewodniczący rady, mistrz Imladris
  • Veseriel - margrabia Marchii Zachodniej, mistrz Amon Sul
  • generał Saerdor - margrabia Lothlorien
  • generałka Gaerthel - szefowa Sztabu Generalnego Wojsk Rivendell
  • Grondir - najwyższy dowódca Dolen Maethor
  • Annûneth - mistrzyni Cirith Forn en Andrath, starsza nad prawem, najwyższa opiekunka Chînya i Ellavornore
  • Morndes - mistrz Ost-in-Edhil, starszy nad oświatą, rzecznik praw Elfów
  • Titheneth - mistrzyni Gwain Amroth, starsza nad finansami
  • Taethrien - starszy nad administracją i sprawami wewnętrznymi
  • Pamben - mistrz Trollshaws, pierwszy ambasador
  • Harnor - mistrz Billi
  • Ganos - Orli Król, władca Klifów Gór Mglistych

Następne wybory: N/A

Wybrana polityka: inwestycje w kulturę

Dowódcy:
gen. Gaerthel (♀) - um. 3
gen. Saerdor - um. 2
gen. Ningaearil (♀) - um.2
gen. Veseriel - um. 0
gen. lot. Caway (♀) - um. 2
adm. Gruithion


Zespoły naukowe:
(przemysł) Gwaith-i-Mírdain - um. 1
(wojska lądowe) MAE - um. 1


Zespoły wywiadowcze:

Postacie fabularne:
Ellavornor - najwyższy przywódca

Partie polityczne: n/a


RE: Informacje ogólne - VegetaZen2 - 2024-04-07

Ustrój:

Państwo Rivendell jest opiekuńczą technokracją rozumianą jako otoczeniem troską, zagwarantowania bezpieczeństwa i szczęścia społeczeństwu przez najwybitniejsze i najbardziej kompetentne autorytety. Państwową ideologią jest ellavornoryzm stanowiący doktrynę elfickiego nacjonalizmu. Noldorowie są najszlachetniejszymi z elfów i jako na najwybitniejszych żołnierzach i rzemieślnicy stoi przed nimi odpowiedzialność za Śródziemie. Wcześniejsze opuszczenie przez elfy Śródziemia doprowadziło do kataklizmów w czwartej i piątej erze, i wobec nieporadności ludzi to na elfach stoi obowiązek przywrócenie i utrzymaniu ładu w Śródziemiu. Ellavornoryzm zakłada silną militaryzację życia publicznego, pełne oddanie się woli autorytetów. Elfowie mają powody do dumy, jednak powinni szanować wolne ludy Ardy, za wyjątkiem są wszelkich plugastw Morgotha. Obowiązkiem każdego Noldora jest zwalczanie zła, ochrona słabszych i wierność Ellavornorowi - najwybitniejszemu z przywódców elfów.

Władzę ustawodawczą stanowi Wielka Rada Quendi - obradująca w Domu Elronda w Imladris. Składa się ona z 12 najwybitniejszych jednostek z czego w sytuacji swojej nieobecności członkowie rady mogą kierować na obrady upoważnione przez siebie osoby. Rada podejmuje decyzje jednogłośnie z czego decydujące znaczenie ma zawsze głos przewodniczącego. Rada sama decyduje o swoim składzie i może dowolnie odwoływać i powoływać nowych członków. Członkami Wielkiej Rady Quendi są elfowie z najszlachetniejszych rodów. Mistrz Ellavornor jako pierwszy dopuścił do rady nie-elfa - orlego króla Ganosa.

Władzę wykonawczą pełnią mistrzowie miejscy, rada starszych oraz margrabiowie. Każde miasto dysponuje swoim mistrzem dożywotnio wybieranym (i odwoływanym w razie potrzeby) przez Wielką Radę Quendi. Mistrz Imladris pełni funkcję głowy państwa, wyprowadza ogólnokrajowe prawa i jest najwyższym dowódcą wojsk. Rada starszych to najwyżsi urzędnicy działający w obrębie konkretnych dziedzin państwa. Margabiowie łączą funkcję administracyjną z dowodzeniem wojskami w regionach narażonych na działania wojenne.

Państwo jest administrowane przez rozbudowaną służbę cywilną zdominowaną przez elfów. Urzędnicy odpowiadają przed lokalnymi mistrzami. Państwo ma charakter unitarny i administracyjnie jest podzielony na regiony:
  • Stołeczny Region Imladris
  • Eregion - ze stolicą w Ost-in-Edhil
  • Trollshaws - ze stolicą w Trollshaws, wbrew nazwie obszar nie mieszkają tu Trolle
  • Góry Mgliste i Królestwo Orlich Klifów - ze stolicą w Cirith Forn, część regionu Królestwo Orlich Klifów to obszar autonomiczny w całości podlegający orlemu królowi
  • Marchia Zachodnia - ze stolicą w Amon Sul, margrabia regionu odpowiada za bezpieczeństwo zachodnich rubieży państwa
  • Marchia Lothlorien - ze stolicą w Gwain Amroth, margrabia regionu zabezpiecza południowo-wschodnią część państwa

Władzę sądowniczą stanowią sądy wchodzące w skład administracji państwowej. Najwyższą instancją odwoławczą jest wyrok Wielkiej Rady Quendi.

W kraju panuje gospodarka rynkowa, jednak z uprzywilejowanej pozycji korzystają duże przedsiębiorstwa współpracujące z władzami.

Nad bezpieczeństwem państwa państwa oprócz wojska i milicji czuwa także Dolen Maethor - jest to lojalna przywódcy policja polityczna, której zadaniem jest czuwanie nad bezpieczeństwem wewnętrznym państwa, wyszukiwaniem spiskowców, wrogiego elementu, ukrytych wyznawców Morgotha i Saurona oraz kontrwywiadem.

Chînya i Ellavornor (sin. nasze dzieci Ellavornora) jest nowoczesną organizację młodzieżową organizującą obozy i szkolenia, aby wychowywać młodzież w duchu patriotycznym zgodną z noldorskimi wartościami. Podczas szkoleń elfia młodzież uczy się matematyki, poezji, sztuki przetrwania, strzelania z Mirobel 68S, odnajdywania symboli melkorystycznych i stawaniu w obronie tradycyjnych wartości.

Media podlegają państwowej cenzurze. Przedstawiciele innych ras (za wyjątkiem orków) nie są prześladowani w kraju i mogą służyć w armii czy państwowej administracji niższego szczebla. Element zagrażający stabilności państwa podlega represjom.