![]() |
|
NPCty i wpływy - Wersja do druku +- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu) +-- Dział: Szermierka bagnetem (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Rozmowy o grze (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=5) +--- Wątek: NPCty i wpływy (/showthread.php?tid=2393) |
NPCty i wpływy - Troll - 2025-10-28 Przenosząc dyskusję z Discorda na forum dla przejrzystości - propozycje które były Wpływy Za wpływy odpowiadałyby sloty specjalistyczne na zasadzie 1 slot = 1 wpływ NPCty Aby zwasalizować NPCta potrzeba by było minimum 5 wpływów + przewagę minimum 3 wpływów nad drugim najbardziej wpływowym graczem w tym państwie Manpower z podboju Zmniejszyć i to drastycznie. Wchłonięcie NPCta z 10mln ludności przy 1% z mobilizacji to 10 dywizji piechoty. Podnosimy na pobór i mamy 20 dywizji. Skoro dostajemy WP z podboju to robi się efekt kuli śnieżnej Moje propozycje Wpływy Dla balansu zrobiłbym tak, że w danym NPC na turę można dać 2 pkt wpływu korzystając z zasady 1 slot = 1 wpływ, a każdy następny 1 pkt wpływu wymagałby już 2 slotów specjalistycznych. Dzięki temu nie byłoby abstrakcyjnej sytuacji że w turę ktoś zdobywa 5 wpływu za 5 slotów. Zamiast tego 5 wpływów wymagałoby 8 slotów. Dla pewności że nie nastąpi jakiś dziwny rush wraz z podbojem NPC, a więc i ogromnym wzrostem WP, aby dodać 5 pkt wpływu na turę wymagałoby to 3 slotów, 6 wymagałby 4, itd itp. Czyli mówiąc wprost +2 wpływów = 2 sloty Kolejne +2 = 4 sloty (6 in total) Kolejne +1 = 3 sloty (9 in total) Kolejne +1 = 4 sloty (13 in total) itd itp NPCty Aby nadać im większej użyteczności sugeruję prosty szablon budżetu w którym mamy Dochód Zaopatrzenie + paliwo Sloty przemysłowe - Wszystko co może budować gracz Sloty specjalistyczne - Tylko komercjalizacja oraz kontrwywiad Manpower Dodatkowo proponuję aby NPC mógł budować wszystkie jednostki które może budować gracz ale z modyfikatorem +50% kosztów. 1 dywizja piechoty IV to 9 mln zamiast 6 1 dywizja czołgów IV to 24 mln zamiast 16 Zakaz budowania broni ABC w slotach bota. Możliwość podniesienia poboru u bota = Wpływy - koszt stabilności * 3. Chcemy podnieść armię zawodową bota na pobór? Tracimy 6 wpływów. Realnie musimy je odbudować przez 3 tury lecąc po 2 sloty albo zainwestować 13 slotów w 1 turę. WP z podboju NPCta Też bym drastycznie zmniejszył na zasadzie takiej, że sektor usługowy został zaorany. Może coś na zasadzie dostajemy 25% WP, a resztę odzyskujemy industrializacją, gdzie 1 slot industrialny odbudowuje 2 WP. |