Szablony tematów - VegetaZen - 2020-05-13
W tym dziale znajdują się szablony tematów do założenia przez gracza na forum jawnym i tajnym. Każdy gracz powinien stosować szablony i aktualizować umieszczane w nich informacje na bieżąco.
Forum jawne:
- wydarzenia - umieszczamy tutaj wydarzenia dla naszego państwa (np. przeprowadzamy wybory) lub otrzymujemy wydarzenia od naszego Mistrza Gry,
- informacje ogólne - w tym temacie są zawarte najważniejsze dane o naszym państwie.
Forum tajne (w skrócie TF.):
- rozmowy z MG - temat służący do komunikacji z naszym Mistrzem Gry,
- tajne wydarzenia - tutaj przeprowadzamy wydarzenia, których nie możemy ujawnić (np. zlecamy finansowanie opozycji u naszego sąsiada),
- tajne informacje - temat służący do zapisywania zbadanych technologii i umieszczania ukrytych struktur
- wojsko, - zapisujemy tutaj nasze wojsko. Nowy post w każdej turze!
- rozkazy - tutaj wydajemy rozkazy dla naszego wojska,
- budżet - najważniejszy temat ze wszystkich. Tutaj prowadzimy finanse naszego państwa. Postaraj się żeby ten temat był uporządkowany i czytelny.
SZABLONY
Komentarz do szablonów:
Nazwa tematu pogrubioną czcionką.
<nawiasy uzupełniamy danymi z gry>
Cytat:Każdy cytat to osobny post.
Na niebiesko przykład do usunięcia.
Forum jawne:
Wydarzenia
Cytat:...
Informacje ogólne
Cytat:Stolica: <nazwa prowincji>
Ustrój: <nazwa ustroju, a następnie w nawiasie: kategoria wg zasad gry>
Model gospodarczy: <nazwa modelu gospodarczego, a następnie w nawiasie: kategoria wg zasad gry>
Język/i urzędowy/e : <lista języków>
Dane na: <rok>
Ludności : <ile mln>
Reputacja: <od -10 do +5>
Zamożność: <wynikająca z WP/ludność>
Poziom mobilizacji: <jaki poziom mobilizacji>
Cechy społeczeństwa : uzupełnia MG
Aktualne umowy i pakty:
<tutaj idą wszystkie umowy dyplomatyczne, na początku gry pole puste>
Państwa satelickie:
<tutaj idą detale o państwie satelickim w twojej strefie wpływów, skrócone, pole jest puste na początku gry z oczywistych przyczyn>
Struktura narodowościowa : uzupełnia MG
Struktura religijna : uzupełnia MG
Cytat:<mapka mile widziana, jeśli Ci państwo miłe>
WP (<suma>): <wymieniamy prowincje i podajemy ile mają WP>
Centra: wymieniamy tylko te które mamy
- własne:
- przejęte:
Struktury: umocnienia, specjalne budowle
Cytat:Głowa państwa:
Szef rządu:
Skład parlamentu: (jeżeli dotyczy)
Następne wybory: (jeżeli dotyczy)
Wybrana polityka: (z ewentualnymi dodatkowymi passusami. Jeśli nie tu, to w Informacjach tajnych)
Dowódcy:
(wypisujemy wszystkich ze specjalnością i umiejętnościami)
Zespoły naukowe:
(wypisujemy wszystkich ze specjalnością i umiejętnościami)
Zespoły wywiadowcze:
(wypisujemy wszystkich ze specjalnością i umiejętnościami)
Postacie fabularne:
(wszyscy którzy pojawili się w grze, notujemy ich 'cechy' mechaniczne jeśli się pojawiły)
Partie polityczne:
Cytat:Ustrój:
W tym poście waszym zadaniem jest opisanie ustroju swojego państwa. Można zrobić to treściwie, można zrobić ściany tekstu. Jest tutaj bardzo duża swoboda. Co jednak każdy ustrój państwa powinien zawierać to:
- generalna ideologia państwa
- kto jest władzą wykonawczą i jak ją sprawuje
- kto jest władzą ustawodawczą i jak ją sprawuje
- uprawnienia głowy państwa
- mechanizmy sukcesji władzy (wybory? nominacja partyjna? prawo dziedziczenia w monarchiach?)
Co warto jeszcze dodać, to:
- prawa mniejszości (albo ich brak)
- prawa religijne (albo ich brak)
- stopień centralizacji (państwo unitarne, federalne?)
- specyficzne cechy systemu
Stworzenie ustroju jest szczególnie ważne dla demokracji, by było wiadomo kiedy odbywają się wybory i co może zrobić albo nie robić parlament, do pewnego stopnia może być to ważne w autorytaryzmie. Dla totalitaryzmów ustrój to guilty pleasure - władzę masz absolutną, ale w tym poście możesz poopowiadać jak to wspaniale w twoim państwie nie jest.
Ważne: to co tu opiszecie może zostać wykorzystane przeciw wam przez innych graczy bądź MG.
Forum tajne:
Rozmowy z MG
Cytat:Komunikacja z Mistrzem Gry
Tajne wydarzenia
Cytat:...
Tajne informacje
Cytat:<rok>
Siła ludzka: <zużyta>/<maksymalna>
Wydajność przemysłu:
Zaopatrzenie: 10 + 2 * <poziom: przemysł>
Paliwo: 0 + 2 * X
Limit piechota: 3
Limit ciężki sprzęt: 1
Limit lotnictwo: 2
Limit okręty: 2
Wybrana polityka: (z ewentualnymi dodatkowymi passusami. Jeśli nie tu, to w Informacjach jawnych)
Ukryte struktury i postacie:
Tajne zespoły naukowe i wywiadowcze:
Abacja Industries - przemysł - um. 2
Zbadane technologie:
Przemysł:
Nowoczesna infrastruktura
Cytat:Państwa satelickie:
Wojsko
Cytat:<rok>
Na każdą turę rozpisujemy Wojsko w osobnym poście!
Armie:
IX Armia Północ (gen. Abacki***) - 3 piech IV - Abogród
Dowódcy:
Konstrukcje specjalne:
Doktryny:
Rozkazy
Cytat:...
10001
IX Armia Północ (gen. Abacki***) - 5 piech II
IX AP ma uderzyć z Gdańska na Toruń w kierunku Warszawy. Jeżeli w Toruniu napotkają liczebniejsze siły wroga należy przerwać atak.
Aprowizacja: 5 Z
Budżet
Cytat:Na każdą turę rozpisujemy budżet w osobnym poście!
<rok>
Dane na początku tury:
1. Pieniądze: ?
1. WP: ?
2. Stabilność na początku tury: ?
3. Populacja na początku tury: ? mln obywateli
Dochód: <niewydane środki z poprzedniej tury> = <pieniądze na początku tury>
WP: <WP na początku tury>
Dochód: <niewydane środki z poprzedniej tury> + (<WP> * <modyfikator dochodu>) = <pieniądze na początku tury>;
Modyfikatory Dochodu: <lista modyfikatorów dochodu, podać należy nazwę oraz procent, też embarga>
KP: analogicznie jak dochód
K+: analogicznie jak dochód
Surowce: które dostarczyliśmy, wydobyliśmy w poprzedniej turze
Zaopatrzenie: analogicznie jak dochód
Paliwo analogicznie jak dochód
--- Punkty prosperity ---
Stabilność (<stabilność z poprzedniej tury>/<wymagana stabilność> ); Konsumpcja (<ilość DP z poprzedniej tury>/<wymagane DP>) ; Pokój (TAK/NIE)
1) na co przeznaczamy punkt
2)
3)
Prowadzona polityka rządu: ?
--- Handel ---
lista wymian surowców/funduszy/wojsk
1) [państwo docelowe] - +[import1], +[import2], +[import3], -[eksport1], -[eksport2] (<dodatkowe adnotacje): <trasa>
2) Brazylia, +20mln $, +1DP, -2j ropy: Kongo -> Ocean Spokojny
Pozwolenia na tranzyt:
lista powolen na transport - możemy ograniczyć co pozwalamy transportować
1) <skąd> - <dokąd>, <co>
Obsadzone akweny(<liczba FT>):
--- Działania ---
lista wszystkich mechanicznych działań jakie robimy w tej turze wraz z kosztami, np. łączne koszty produkcji, sprowadzane surowce, transakcje, budowanie struktur, przeprowadzone akcje fabularne...
Wzór: <Pozycja>. (mln, KP, K+, Z, P, Efekty po opisie) - <Opis Wydatku>
Regularne wydatki:
?
W sumie:
Wydatki specjalne:
?
W sumie:
Nieoczekiwane dochody:
?
W sumie:
Stawianie budowli i inne akcje z mechaniki gry:
?
W sumie:
--- Produkcja ---
1) 2x piech I - 6 mln $, 20 tys. siły ludzkiej
2) +1 DP
3) +12 Z, +5 P
każda cyfra oznacza osobny slot
<ile slotów mamy z jakiego powodu: bazowo, wydobycie, centra, cechy...>
Wymagania DP:
?
W sumie:
--- Technologie ---
1*) <nazwa technologii> (<przypisany ZN>): <postęp z poprzedniej tury> + <postęp w tej turze> = <> /<trudność technologii> (GOTOWE jeżeli ukończymy technologię)
2) Nowoczesna infrastruktura (Abacja industries - um. 2): 6+4=10 /10 - GOTOWE
3)
slot z * oznacza slot ulepszony dzięki centrum naukowemu
<ile slotów mamy z jakiego powodu: bazowo, cechy...>
--- Wywiad ---
Siła kontrwywiadu: <wynika z cech, ustroju, polityki i działalność kontrwywiadowczej w poprzedniej turze>
Siatka wywiadowcza: <nazwa państwa> (<wielkość siatki>)
Wpływy: <nazwa państwa> (<wpływy>)
1)
2)
3)
--- Kolonizacja ---
<nazwa prowincji>: <PK z poprzedniej tury> + <PK w tej turze> = <> /10 (-SKOLONIZOWANE jeżeli ukończymy w tej turze)
Gdańsk: 8+2=10 /10 - SKOLONIZOWANE
--- Państwa satelickie --- (ten punkt podobnie jak kolonizację, należy wyrzucić z budżetu jeżeli nas nie dotyczy)
1) działania
2)
----------
WP: (WP na końcu tury)
Populacja: (populacja na końcu tury)
Stabilność pod koniec tury: ?
Saldo: <> mln $, <> KP, <> K+, <> Z, <> P
Siła ludzka: <wykorzystana>/<maksymalna>
Z poboru (poziom poboru):
Z modyfikatorów:
Z eventów:
<Maksymalna> ma być równa sumie "Z poboru", "Z modyfikatorów" i "Z eventów".
|