Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Informacje ogólne - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Edycja Warhammer (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=195)
+---- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=119)
+----- Dział: Południe (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=170)
+------ Dział: Klany Orków (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=153)
+------ Wątek: Informacje ogólne (/showthread.php?tid=731)



Informacje ogólne - JaNeKspawn - 2020-10-26

Stolica: DaHowlaz
Ustrój: totalitaryzm
Model gospodarczy: centralne planowanie
Język/i urzędowy/e: gobliński


Dane na: 2706

Ludności : 38,065 mln
Reputacja: 0
Zamożność: średniozamożne
Poziom mobilizacji: 2

Cechy społeczeństwa :

Najlepsi mekaniacy pod niebem - +1 do badań wojsk lotniczych, walczące myśliwce i bombowce, zużywają 3/4 zaopatrzenia(zaokrąglając w górę zużycie ze wszystkich jednostek, nie dotyczy zużycia wynikającego wyłacznie z “byciem w gotowości”).

Oddolny system celny - jeśli kontrolowane są Gorkaport i Morkaport, a ruch statkow przez kanał nie jest ograniczony(za wyjątkiem okrętów wojennych) +5% dochodu.

Państwa satelickie:

Struktura narodowościowa :
Gobliny - 32%
Orkowie - 30%
Nocne Gobliny - 20%
Nieumarli zielonoskórzy - 9%
Nieumarli(inni) - 5%
inni - 4%

Struktura religijna :
Gorek, ale też Morek - 25%
Morek, ale też Gorek - 25%
Bliźniaczy Bogowie - 25%
Ateizm - 14%
Inne - 11%


RE: Informacje ogólne - JaNeKspawn - 2020-10-26

WP: 94
Scabby eye - 6
Blue orks- 1
Da Howlaz- 1
Blackclaw- 1
Gorkaport- 20
Morkaport- 20
Rhothira- 1
Ekrund- 1
Góra bloodhorn- 20
Północne bagna szaleństwa- 1
Teeth Snatchaz- 5
Klify Wiwern - 5
prow.1-1
prow.2-1
prow.3-1
prow.4-1
prow.5-1
prow.6-1
prow.7-1

Centra:
- przemysłowe:
Morka port
Gorka port
- finansowe:
- stoczniowe:
- naukowe:
- wywiadowcze

Struktury:
- Lotniska(1): Góra bloodhorn


RE: Informacje ogólne - JaNeKspawn - 2020-10-26

Głowa państwa: CzaszkoGniot [inteligentny, jak na trolla - +1 do badań z działu ‘Nauka’, każda Inwestycja z cennika jest droższe o 1 KP] - Troll - Pan i Władca. Jest wielki, jest silny i o dziwo całkiem mądry. W latach 2624-2654 pracował jako bramka w klubie "Idż-Idż" w centrum Altdorfu. Następnie przez 10 lat uczęszczał do szkoły podstawowej im. Grubej Buki w Marienburgu. Szkołę zakończył z czerwonym paskiem na plecach. W latach 2665-2679 pracował na stanowisku mobilnej apteki w Morkaport. Od 2680 do 2691 roku pozostawał przedstawicielem Klanu Troli (był jego jedynym członkiem). Po udanym przewrocie w Klanie Trolli (CzaszkoGniot zjadł poprzedniego lidera) w 2691 roku CzaszkoGniot stanął na jego czele i wszedł do Rady Klanów. Od 2692 roku CzaszkoGniot szukał gmachu Rady Klanów by w 2698 roku w końcu go znalazł i przez przypadek nastąpił na ówczesną głowę państwa orka Smorka powodując przyspieszone wybory, które wygrał 100% poparciem.
W wolnych chwilach CzaszkoGniot zajmuje się rękodziełem i buduje czołgi z arkuszy pancernej stali. Posiada 13 języków z całego świata w tym wszystkie płynne.

Skład rady Klanów:
Klan Orków - Azuk Silny
Klan Goblinów - Wredrugz Bezpalczasty
Klan Snotlingów - Cipcipcip
Klan Ogrów - Torag Wielki
Klan Trolli - MózgoTrzep

Postacie fabularne:


RE: Informacje ogólne - JaNeKspawn - 2020-10-28

- generalna ideologia państwa
Państwo silnie związane z aktualnym przywódcą. W Klanach Orków od wieków gromadziła się inteligencja całej rasy WAAAAAAGH z uwagi na duże finansowania i nie zjadanie mądrych goblinów i orków.

- kto jest władzą wykonawczą i jak ją sprawuje
Władzą wykonawczą jest tylko Głowa Państwa, która wydaje wyroki i jeżeli jego przydupasy tego nie wykonają to je zjada. Po kilku opóźnieniach i odmowach następny w kolei zawsze wykonuje zadanie.

- kto jest władzą ustawodawczą i jak ją sprawuje
Rada Klanów wraz z głową państwa. Sprawują oni władzę poprzez podejmowanie decyzji w drodze głosowania. 3 głosy ma głowa państwa, a 5 głosów ma Rada Klanów. Przy remisie głowa państwa wygrywa.

- uprawnienia głowy państwa
Całkowite i do wszystkiego.

- mechanizmy sukcesji władzy (wybory? nominacja partyjna? prawo dziedziczenia w monarchiach?)
Różne. Jak ktoś zje CzaszkoGniota to pewnie on zostanie władcą. Zależnie od siły przedstawicieli Klanów i ich ambicji.

- prawa mniejszości (albo ich brak)
Skoro nawet snotlingi wywalczyły prawa do niejedzenia ich bez zgody to wszyscy płacący podatki mają równe prawa - oprócz Władcy i Rady oczywiście.

- prawa religijne (albo ich brak)
WAAAGH i tylko WAAAAGH. Reszta religii jest nieuznawana. Jest tylko jeden bóg i nazywa się Mork i Gork. W innych krajach niech sobie wyznają co chcą nas to nie obchodzi. Jest zakaz obnoszenia się z inną religią, a zarazem nikt do domu nie puka i nie sprawdza czy nie masz tam ołtarza Sigmara.

- stopień centralizacji (państwo unitarne, federalne?)
Typowe unitarne z mocną władzą centralną.

- specyficzne cechy systemu
Wszystko podałem wyżej.