Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Future is now, old man - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Szermierka bagnetem (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Dział: Rozmowy o grze (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Wątek: Future is now, old man (/showthread.php?tid=835)



Future is now, old man - Troll - 2020-12-27

Tak to tu zapostuję żeby nie zaginęło na discordzie. Postujcie randomowe myśli i rozwiązania. 


Rzeczy wymagające naprawy:

-Reformy i inwestycje
Reforma rynku to jakiś żart i powinna być wywalona bo jest mocno rakotwórcza.

Inwestycja w badania powinna dostać nerfa z +5 na +3 żeby to faktycznie było do strategicznego inwestowania a nie co turę. 

Dodałbym jakieś nowe inwestycje, np inwestycję w rozwój wsi czy jakieś inne gówno dla CPków co dodaje X WP dla prowincji która ma mniej niż 5 WP. Walczyłoby to z kumulacją WP w stolicy. 


-Kumulacja WP w stolicy
No to jest chyba największy rak jaki istnieje, każdy sra sobie WP do stolicy i może drugiej prowincji i elo, reszta kraju głoduje, stolica baluje. Większość granic graczy to puste i wymarłe prowincje gdzie serio nie żyje nikt. Powinno się z tym walczyć. Nie wiem, jakieś cechy negatywne za zlewanie połowy kraju, eventy, bóg wie co. Obecnie to można nieironicznie stracić 90% kraju i się ledwo to odczuwa przy tym jak niektórzy sobie kraj rozplanowali X D


-System wywiadu
Nie wiem jak dla innych, ale dla mnie jest on cholernie statyczny i po prostu bym go zrobił na nowo. 



-Surowce produkujące dochód
Mapa jest wielka i pusta. Skolonizowane prowy dodają nam tylko głębię strategiczną i czasem surowce. Może by tak dodać surowce w stylu złoto, gaz czy inne bajery i dawałyby one dochód, ale wymagałyby tak jak zwykłe surki 5 WP w prowincji żeby je wydobywać. Pozwoliłoby to fajnie zapełnić mapę, jakiś potencjał fabularny dla gracza też jest bo może sobie wydarzenie strzelić z tym związane, wymusiłoby to rozwój odległych od stolicy prowincji rozwiązując w jakimś stopniu problem kumulacji WP w centrum kraju, no i po prostu byłby to jakiś tam smaczek. 


-Wojsko
Od zawsze na PNW triggeruje mnie to jak mało rodzajów wojska jest i że powoduje to pewne ułomności w grze. Nieironicznie Domination inspirowany EAW ma 100x lepszą mechanikę wojska. Pododawałbym jakieś gówna w stylu brygad zaopatrzeniowych żeby GM mógł sensownie symulować rozciąganie się linii i ich niewydolność lub wydolność, saperów, CASy bo to że są tylko myśliwce i bombowce i nic pomiędzy to ultimate rak tej mechaniki, okręty nowe żeby nie było że istnieją tylko niszczyciele, krążowniki i lotniskowce. Itd itd.


RE: Future is now, old man - VegetaZen2 - 2020-12-27

@Verlax, zmień nazwę posta na Janusze PNW


RE: Future is now, old man - Troll - 2020-12-27

A sory zapomniałem na kacu napisać o dwóch najważniejszych rzeczach XD

CP to jest taki syf i należy coś z tym zrobić.
Ludność to taki syf i należy coś z tym zrobić.


Jako że mamy dwa syfy, myślałem aby powiązać ludność i CP aby zrobić tak że leseferyzm jest nastawiony na produkcję hajsu (w końcu każdy produkowany DP daje 3% dochodu), więc w CP każde 20 mln (?) ludności by mogło dawać slot produkcyjny czy coś w tym stylu. Wiecie, liczne małe chińskie rączki produkujące dużo fajnych i tanich rzeczy.

Ale mimo wszystko liczę że ktoś mądrzejszy ode mnie złoży sensowniejszą propozycję, bo szkoda strzępić ryja na CP w obecnym stanie.


RE: Future is now, old man - Milord - 2020-12-27

Tl;dr


RE: Future is now, old man - prehi - 2021-01-05

Myślałem chwilę o systemie wywiadu.

Co myślicie o takim rozwiązaniu:
Wywalamy PI. Kluczowi stają się agenci ulokowaniu w danym kraju, ale można zwiększać ilość agentów w kraju tylko 1 na turę -> pozyskiwanie coraz lepszych informatorów do siatki. Poziom trudności akcji jaką możemy wykonać zależy od ilości agentów; do inwestycji za pomocą KP dodajemy b. drogą i  jawną inwestycję umożliwiającą wykonanie dwóch akcji wywiadowczych Wink Przeprowadzenie akcji zależy od poziomu kontrwywiadu w kraju destynacji.

Kontrwywiad można dowolnie zwiększać i zmniejszać poziomami - lokowanymi agentami, ale powyżej trzeciego (2?4?5?) poziomu każdy kolejny agent lokowany w kontrwywiadzie kosztuje ekstra 5% dochodu [biurokracja, procedury, duszenie administracji]. Limit dla totalitaryzmów jest o 1 wyższy.
Akcje kontrwywiadowcze dzielimy - jedną na skierowaną w agentów innego kraju , drugą na zwiększenie poziomu kontrwywiadu [i]w konkretnej sferze --- wojsko/nauka/produkcja/państwo [inne]. W tej sferze w danej turze jakbyśmy mieli +2 do poziomu kontrwywiadu, ale tą akcję można zrobić tylko w jednej strefie.
Jeśli komuś się nie powiedzie akcja wywiadowcza skierowana w sferę którą podpakowano kontrwywiadem, gracz robiący akcję wywiadowczą dowiaduje się że się nie udało z powodu tegoż odpalenia - np. może nie wie jakie rozkazy mają wraże wojska, ale wie że ktoś te rozkazy pilnie utajnia Wink

...tyle luźnego, do rozwinięcia. Co sądzicie? Wiem, że bardziej skomplikowane. Mniej skomplikowany już mamy Tongue[/i]


RE: Future is now, old man - Troll - 2021-01-29

Tbh bardzo fajnie brzmi ten system Prehi