Future is now, old man - Wersja do druku +- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu) +-- Dział: Szermierka bagnetem (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Rozmowy o grze (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=5) +--- Wątek: Future is now, old man (/showthread.php?tid=835) |
Future is now, old man - Troll - 2020-12-27 Tak to tu zapostuję żeby nie zaginęło na discordzie. Postujcie randomowe myśli i rozwiązania. Rzeczy wymagające naprawy: -Reformy i inwestycje Reforma rynku to jakiś żart i powinna być wywalona bo jest mocno rakotwórcza. Inwestycja w badania powinna dostać nerfa z +5 na +3 żeby to faktycznie było do strategicznego inwestowania a nie co turę. Dodałbym jakieś nowe inwestycje, np inwestycję w rozwój wsi czy jakieś inne gówno dla CPków co dodaje X WP dla prowincji która ma mniej niż 5 WP. Walczyłoby to z kumulacją WP w stolicy. -Kumulacja WP w stolicy No to jest chyba największy rak jaki istnieje, każdy sra sobie WP do stolicy i może drugiej prowincji i elo, reszta kraju głoduje, stolica baluje. Większość granic graczy to puste i wymarłe prowincje gdzie serio nie żyje nikt. Powinno się z tym walczyć. Nie wiem, jakieś cechy negatywne za zlewanie połowy kraju, eventy, bóg wie co. Obecnie to można nieironicznie stracić 90% kraju i się ledwo to odczuwa przy tym jak niektórzy sobie kraj rozplanowali X D -System wywiadu Nie wiem jak dla innych, ale dla mnie jest on cholernie statyczny i po prostu bym go zrobił na nowo. -Surowce produkujące dochód Mapa jest wielka i pusta. Skolonizowane prowy dodają nam tylko głębię strategiczną i czasem surowce. Może by tak dodać surowce w stylu złoto, gaz czy inne bajery i dawałyby one dochód, ale wymagałyby tak jak zwykłe surki 5 WP w prowincji żeby je wydobywać. Pozwoliłoby to fajnie zapełnić mapę, jakiś potencjał fabularny dla gracza też jest bo może sobie wydarzenie strzelić z tym związane, wymusiłoby to rozwój odległych od stolicy prowincji rozwiązując w jakimś stopniu problem kumulacji WP w centrum kraju, no i po prostu byłby to jakiś tam smaczek. -Wojsko Od zawsze na PNW triggeruje mnie to jak mało rodzajów wojska jest i że powoduje to pewne ułomności w grze. Nieironicznie Domination inspirowany EAW ma 100x lepszą mechanikę wojska. Pododawałbym jakieś gówna w stylu brygad zaopatrzeniowych żeby GM mógł sensownie symulować rozciąganie się linii i ich niewydolność lub wydolność, saperów, CASy bo to że są tylko myśliwce i bombowce i nic pomiędzy to ultimate rak tej mechaniki, okręty nowe żeby nie było że istnieją tylko niszczyciele, krążowniki i lotniskowce. Itd itd. RE: Future is now, old man - VegetaZen2 - 2020-12-27 @Verlax, zmień nazwę posta na Janusze PNW RE: Future is now, old man - Troll - 2020-12-27 A sory zapomniałem na kacu napisać o dwóch najważniejszych rzeczach XD CP to jest taki syf i należy coś z tym zrobić. Ludność to taki syf i należy coś z tym zrobić. Jako że mamy dwa syfy, myślałem aby powiązać ludność i CP aby zrobić tak że leseferyzm jest nastawiony na produkcję hajsu (w końcu każdy produkowany DP daje 3% dochodu), więc w CP każde 20 mln (?) ludności by mogło dawać slot produkcyjny czy coś w tym stylu. Wiecie, liczne małe chińskie rączki produkujące dużo fajnych i tanich rzeczy. Ale mimo wszystko liczę że ktoś mądrzejszy ode mnie złoży sensowniejszą propozycję, bo szkoda strzępić ryja na CP w obecnym stanie. RE: Future is now, old man - Milord - 2020-12-27 Tl;dr RE: Future is now, old man - prehi - 2021-01-05 Myślałem chwilę o systemie wywiadu. Co myślicie o takim rozwiązaniu: Wywalamy PI. Kluczowi stają się agenci ulokowaniu w danym kraju, ale można zwiększać ilość agentów w kraju tylko 1 na turę -> pozyskiwanie coraz lepszych informatorów do siatki. Poziom trudności akcji jaką możemy wykonać zależy od ilości agentów; do inwestycji za pomocą KP dodajemy b. drogą i jawną inwestycję umożliwiającą wykonanie dwóch akcji wywiadowczych Przeprowadzenie akcji zależy od poziomu kontrwywiadu w kraju destynacji. Kontrwywiad można dowolnie zwiększać i zmniejszać poziomami - lokowanymi agentami, ale powyżej trzeciego (2?4?5?) poziomu każdy kolejny agent lokowany w kontrwywiadzie kosztuje ekstra 5% dochodu [biurokracja, procedury, duszenie administracji]. Limit dla totalitaryzmów jest o 1 wyższy. Akcje kontrwywiadowcze dzielimy - jedną na skierowaną w agentów innego kraju , drugą na zwiększenie poziomu kontrwywiadu [i]w konkretnej sferze --- wojsko/nauka/produkcja/państwo [inne]. W tej sferze w danej turze jakbyśmy mieli +2 do poziomu kontrwywiadu, ale tą akcję można zrobić tylko w jednej strefie. Jeśli komuś się nie powiedzie akcja wywiadowcza skierowana w sferę którą podpakowano kontrwywiadem, gracz robiący akcję wywiadowczą dowiaduje się że się nie udało z powodu tegoż odpalenia - np. może nie wie jakie rozkazy mają wraże wojska, ale wie że ktoś te rozkazy pilnie utajnia ...tyle luźnego, do rozwinięcia. Co sądzicie? Wiem, że bardziej skomplikowane. Mniej skomplikowany już mamy [/i] RE: Future is now, old man - Troll - 2021-01-29 Tbh bardzo fajnie brzmi ten system Prehi |