Q&A do edycji Nandan
(2022-01-20, 21:54)Milord napisał(a): To ja jeszcze zapytam - gdzie szukać informacji w których prowincjach są te 3 najwyższe szczyty?

Edit wiem tylko że C4 jest drugi co do wielkości

W opisie mapek do lore wrzuciłem w jakich regionach są najwyższe szczyty. Gdzie jaki to musiałbym przemyśleć. Jak jest wybór między zamieszkałym i nie, to raczej w niezamieszkałych.
Odpowiedz
Wierzchołek najwyższego szczytu Nandanu leży dokładnie na granicy między O24 i O25. Góra ma wysokość 12344 m.n.p.m., ale względnej ma prawie 7000m od ostatniego plateau (w O24 - jest to wysokość n.p.m. praktycznie Wyżyny Tybetańskiej)
Odpowiedz
Trochę się znów zgubiłem. Jeśli odpalam produkcję zaopatrzenia w slotach w turze x, to wyprodukowane Z lub P mogę wydać wojskom dopiero w turze x+1, tak? Natomiast jeśli bym kupił w turze x Z lub P od innego kraju, to mogę ich użyć od razu, czy też w x+1?
Odpowiedz
(2022-01-25, 19:14)Richtus napisał(a): Trochę się znów zgubiłem. Jeśli odpalam produkcję zaopatrzenia w slotach w turze x, to wyprodukowane Z lub P mogę wydać wojskom dopiero w turze x+1, tak? Natomiast jeśli bym kupił w turze x Z lub P od innego kraju, to mogę ich użyć od razu, czy też w x+1?

Musi być nieujemna liczba zaopatrzenia/paliwa na końcu danego roku, a wliczamy do tego też produkcję i zakupy. Należy pamiętać, że jakby zakupy nie doszły do skutku, trzeba uruchomić produkcję.

Uznaję taki zapis za wiążący, bo podstawowym powodem możliwości edytowania budżetów po turze wojennej jest konieczność ewentualnego doprodukowania zaopatrzenia i paliwa/niedoprodukowania (raczej to trugie, bo Z i P powinny się bilansować już przed turą wojenną).

...chciałby tu przy tym walnąć z podobnej beczki, że uważam kończenie* budżetu po turze wojennej za wysoce naganne, mimo (a może przez to) że robi tak co najmniej połowa graczy. Może zacznę jakieś nagrody rozdawać za nie bycie ciołkiem? Względnie jak komuś się nie bilansuje zaopatrzenie w turze wojennej, to uznam że nie doprodukował.
*- dla odróżnienia od "modyfikowanie".
Odpowiedz
pytanie gracza które warto dać do Q&A.


Cytat:W ogóle nI "chroni przed krakenami wystarczająco", jak to wygląda z nIV i nV? Na mój pierwszy rzut oka wydaje się, że w praktyce pływasz i się nie przejmujesz tylko zmieniasz amunicję chyba że jest jakiś smok morski albo większe stadko to pewnie już powstrzyma taki stateczek na godzinkę? Dobrze myślę?


Nie. Z uwagi na taki problem, że niI i niII chronią przed pojedynczymi krakenami w miarę wystarczająco, ale problem w tym że broń "przeciwkrakenia" się za bardzo nie zmienia. NiIV a nawet niVw zwalczaniu krakenów nie dzieli aż taka przepaść od niI, jaka dzieli je w kwestii walki flot.

Zwłaszcza że dużo ze skuteczności niIV i niV polega na zaawansowanych sprzętach elektronicznych, rakietach woda-woda dalszego zasięgu, maskowaniu i kształcie zabezpieczającym przed wykryciem radarem. Nie słyszeliście jak dotąd by krakeny używały radarów i systemów elektronicznych.


A jak komuś nie pasują wyjaśnienia lorowe i zacznie polemizować - ok, masz prawo nawet do posiadania argumentów, ale takie jest nienegocjowalne zdanie MG. Za to można używać np. specjalnych konstrukcji anty-krakenich i na wyższych poziomach faktycznie robią robotę. Ale nadal do walki z morskimi smokami atakującymi spod wody się o tyle nadają, że są w stanie lepiej je utrzymać z dala od siebie. Ale nie mają pancerza jakiego mają np krążowniki, którzy się tym drugim przydaje bardziej właśnie w kontekście walk z morskimi smokami i krakenami - na wysokich poziomach nawet bardziej niż w walce z innymi jednostkami floty ;-)

Muszę tutaj zaznaczyć, by nie traktować technologii wysokich generacji jako magii dających immunitet na śmierć. Atak jednym mV na 10mII nie poskutkuje zdominowaniem przestrzeni powietrznej przez posiadacza mV - co najwyżej zrównoważeniem siły tamtych sił, ale i to nie jestem pewny. Atak 10pancII na 1piechIV zakończy się dla piechIV tragicznie, nawet jakby była specjalizowana. I tak dalej.
Ogólnie, jakość nie oznacza że coś jest doskonałe i nieśmiertelne. Sama kwestia długości ostrzału może spowodować że sprzęt, broń się zepsuje i wtedy cóż, przewaga topnieje.
Odpowiedz
Podpatrzyłem w jednym budżecie, więc chciałbym zaznaczyć że nie można naprawiać wojsk, których technologii produkcji nie posiadasz.

Na przykład niII uszkodzone gdy masz Flotę I, albo zmechIIIplot uszkodzone gdy nie masz wojsk lądowych III (a i tutaj też Obrony przeciwlotniczej).


...piszę to tutaj - bo później się przysram w budżecie i będzie niemiło, po co się nacinać na to.
Odpowiedz
Chciałbym zwrócić uwagę na kilka detali.


Cytat:Wojska lądowe I: +3 postępu badań technologii z wojsk lądowych, najbliższy koszt zwiększenia umiejętności generałowi -30 K+ oraz możemy dodać albo usunąć jedną doktrynę dotyczącą wojsk
Jak ktoś zgromadzi sobie -90 K+, to zadziała tylko na pierwszym awansie (zrówna do zera, bo "koszt" nie może być zyskiem) i kolejny będzie w zwykłej cenie.



Cytat:Terraformacja I: +10 PK, +2 WP w jednej z skolonizowanych prowincji w tej turze
Jeśli nie skolonizujesz w tej turze żadnych prowincji, to owo +2WP przepada.



Pamiętajcie o tym, by nie było płaczu i zgrzytania zębów Sad
Odpowiedz
Nie było takiego pytania, ale coraz częściej pojawia się zagadnienie "generowania slotów" z elektrowni takiej czy innej (ostatnio na bazie podpatrywania hitem są wodne).
Więc wyjaśnijmy kilka rzeczy. Po pierwsze, liczba slotów energetycznych jest tylko częściowo zależna od możliwości elektrowni - częściowo jest zależna od potrzeb kraju. Jeśli ktoś ma kraj 5 mln ludności i 30 WP (... Republika Nandanitów) to elektrownia mu nic nie da, bo ledwo ludzie mają co żreć i na siebie włożyć, "slot produkcyjny" robiący energie nic mu nie da.
Po drugie, można robić struktury fabularne wymagające stałego poświęcania energii elektrycznej. Jakie? Aaa, to Wy tu jesteście od pomyślunku, ja jestem od wyceniania, dowalania kar / nagród i walenia meteorytami.
Po trzecie, na wysokich poziomach bogactwa (bardzo zamożny-krezusi), przy pełnej produkcji możliwej wg MG energii ze slotów, to mogę uznać że elektrownia generuje specyficzne DP, takie które wchodzi w grę tylko jeśli ktoś zamierza w pełni zaspokajać zapotrzebowanie na DP.
Po czwarte, będzie małe DLC na temat elektrowni jądrowych, bo szlag mnie trafił jak zajarzyłem że nie ma z tym żadnej opcji, a teraz mam pewne wyklarowanie co z tym i jak.

Aha - adnotacja do pierwszego. Kraj musi być naprawdę kurewsko bogaty (krezusi) i ludny (powyżej 20 mln) bym stwierdził że można wytwarzać w elektrowniach jakiegokolwiek typu więcej niż 2 sloty "energii" i może więcej niż 1-2 sloty DP.

***
Jak nic z powyższego nie zrozumiałeś, to nie jest to obowiązkowe, to tylko dla nerdów co męczą mnie o to że chcą sobie zbudować elektrownię i wymyślają jakieś elektrownie wiatrakowo-biogazowe napędzane fasolową.
Odpowiedz
Dla pewności - czy jeśli w turze 2205 Enter skolonizował prowa nad Rajską Zatoką, to w tej turze możemy już ciągnąć szlak handlowy przez tego prowa?
Odpowiedz
(2022-02-06, 23:20)Richtus napisał(a): Dla pewności - czy jeśli w turze 2205 Enter skolonizował prowa nad Rajską Zatoką, to w tej turze możemy już ciągnąć szlak handlowy przez tego prowa?

Tak.
Zabronione są tylko działania rekurencyjne, np kolonizacja kolejnych ziem dzięki dostępowi do tego prowa (nie tylko poprzez akces z tego prowa, ale np jakby robił szlak FT do Dakshin z tego prowa i potem z FT kolonizował - takie rzeczy też będę ganił, a jako bardziej sprytne, będę karał dwa razy mocniej).
Odpowiedz