Ogłoszenia
#51
Z uwagi na coraz częstszy proceder pisania o tym samym wydarzeniem w kolejnych innych wydarzeniach (a jeszcze to; a nasi inżynierowie; a poza tym pragniemy by... itd) proszę by robić to na dwa sposoby:
1) Pisać w każdym poście na dany temat linka do poprzednich własnych postów na ten temat.
2) [Preferowane] robić przed odpowiednim deadlinem listę postów wpływających.

Nie zastosowanie się do zaleceń może skutkować czymś w rodzaju "ups, nasz świetny pomysł pewnie by zadziałał i zobaczymy jak zadziała - w kolejnym roku" bo MG zapomniał.
Odpowiedz
#52
W związku z tym że przy 17ym budżecie zacząłem wątpić w swoją pamięć, tabliczkę mnożenia i tym podobne, niniejszym się ogłasza że każdy gracz odpowiada bezwzględnie za swoje wyliczenia kosztu technologii.
* bez przedawnienia - możliwe uwalenia techów mogą iść wstecz do 2200.
* z karą - będzie stabhit. TBH przy ponad trzech techach dam i tak tylko -2 staba.
* odpowiada sam - sam powinien przeliczyć.

Powyższa zasada będzie obowiązywała od startu tury 2204, gdy będę sprawdzał budżety 2203... i losowo zerkał do wstecznych, choćby do technologii.
Do rozpoczęcia sprawdzania budżetów 2203 (czyli parę dni po starcie 2204) przy samodzielnym zgłoszeniu się, kara będzie niska, w razie wielkich(albo zmieniających wyniki gotowych wojen) szkód budżetowych będę szedł na rękę (przesuwanie kosztów, coś za coś i tak dalej). Później dobrze już nie będzie.

... uff, jeden problem w sprawdzaniu z głowy (19 graczy x 3 budżety x średnio 2-3 techy i wszystko raz jeszcze przeliczać samemu, to jest za ciężko na dziś).
Odpowiedz
#53
Brak poprawek budżetów z 2202 wciąż dotyczy:

- Yolombo @Varja   - nie zaczęte
- Nordfall @książę    - zaczęte, ostatnia kwestia stoi. (rozmowy z 19.12)
- Azyl @Enter   - nie zaczęte

Proszę poprawić przed deadlinem wojskowym. Jedyną dyspenzę może będzie miał Varja, bo się nie pojawia na forum - jak się pojawi i powie co u niego.
Odpowiedz
#54
Dyspenzę na poprawki budżetu 2202 ma książę, Varja jest do wyjaśnienia.

Z uwagi na chorobę Vive będę traktował ulgowo fakt wciąż nie zrobienia budżetu 2203 - z zaznaczeniem "ulgowo" nie oznacza że "świat czeka na Ciebie".

Wszelcy inni którzy się nie zgłosili, taryfy ulgowej nie mają.

[Obrazek: 1200px-ImmagineIphone2320.jpg]
Odpowiedz
#55
Zakończyliśmy turę 3 (2203). Kolejna tura, 4a, będzie gdy napiszę po świętach rozpiskę dla wojny w Rosji + eventy wstępne. Proszę nic nie pisać na 2204 zanim nie ogłoszę startu nowej tury - będę kasował i dawał stabhita.

Nowa tura powinna zacząć się w tym roku, w każdym razie.

W dniach 24.12-26.12 obowiązuje całkowity zakaz pisania postów na forum pod karą bana - i obowiązuje też MG. Przeglądać można, szkicować można, nie można publikować.

... i z okazji świąt Bożego Narodzenia życzę wszystkim Wesołych Świąt! Smacznego Barszczu, karpia, kutii czy co tam jadacie! Wink




Idę sobie i jak coś ktoś zdąży napisać przed północą - nie odpowiem, oznaczam jako przeczytane i radośnie olewam ^^
Odpowiedz
#56
Ogłaszamy niniejszym rozpoczęcie się 4 tury (2204) edycji Nandan!

Gracze którzy brali udział w wojnach / na których konflikty znacząco wpłynęły, mają czas na edycję budżetów 2203 do 05.01 o 21:00. Należy przy tym napisać w rozmowach z MG vs BG co się edytowało i czemu - jeśli ktoś nie napisze "czemu", bez pytania o rację daję stabhita przy sprawdzaniu budżetów.
Osoby które nie brały udziału w wojnach itp. też mogą edytować budżety, na tych samych zasadach. Ale proszę pamiętać, że jak ktoś zmieni coś diametralnie (nagle zabierze zgodę na tranzyt, na handel, itd) to poleci stabhit.

Od 05.01 po 21ej sprawdzam szlaki handlowe i budżety. DLATEGO jak ktoś się nie wyrobi ze zmianami, to przykro mi, ale trudno.
Informuję uprzejmie że kontynuuję dawanie prezentu eventowego dla najgorzej napisanego budżetu w turze. Przy bardzo złym budżecie, będzie bez jakiegokolwiek pozytywnego efektu - macie dużo czasu na poprawki i dopytywanka.

Ps. Graczy uprzejmie proszę o przypomnienie się ze wszystkimi eventami które zrzuciłem na turę 4, o ile na nie sam nie odpiszę + minął odpowiedni czas od napisania o nich.
Przypominać się w Rozmowach z MG, po kolei wymieniać sprawy (numerować) i podawać linki do działań/pytań. Bez tego obawiam się że mogę się sam z siebie sprawami nie zająć, więc wypisywanie w rozmowach to Wasza działka.


***

Deadline handlowy, kolonizacyjny, połowowy, na oznaczenia złóż I AKTUALIZACJĘ CHOLERNYCH INFORMACJI OGÓLNYCH jest do: 12.01, 21:00
Deadline wojskowy i wywiadowczy jest do 17.01, 21:00.

W kolejnym poście wrzucę jak należy sobie podnieść liczbę ludności, bo to ta tura!
Odpowiedz
#57
W turze 4 (2204) podnosimy sobie liczbę ludności.

Należy to zrobić jako pierwszy, absolutnie pierwszy post na TFie - traktuję to jako warunek do pisania pozytywnych odpowiedzi na wydarzenia i dawania odpisów na pytania w MG. A odpisy będę dawać, więc będą wyłącznie negatywne efekty.

W Tajnych Wydarzeniach, wrzucamy:

Cytat:Przyrost ludności w roku 2204:
Ludność w końcówce roku 2203: <wartość ludności włącznie z kolonizacją w końcówce roku 2203>
Procentowy przyrost ludności w 2204: <modyfikator z zamożności> + <modyfikator z poziomu medycyny> + <mod1> +<mod2> +...
<wypisujemy za jakie eventy/cechy są poszczególne mod1, mod2...>

Ludność na początku roku 2204: <Ludność w końcówce roku 2203> + <Ludność w końcówce roku 2203> x <Procentowy przyrost ludności w 2204> + 200k x <poziom reputacji kraju>

oczywiście, <> należy wypełnić odpowiednimi wartościami. Mod1, mod2... - oznacza modyfikatory z eventów, cech populacji itp. Jak nie masz/nie dostałeś, pomijasz, tak jak brak modyfikatora z medycyny.

Wyboldowałem to, co jest efektem wyłącznie na teraz, bo mam taką fantazję nagradzania. Wyboldowane bierzemy pod uwagę tylko gdy reputacja jest większa od zero.
Odpowiedz
#58
Proszę mi więcej, do kurwy nędzy, nie pisać skarg na to że coś się odjebało w rozmowach prywatnych, wymianie listów przez gołębie pocztowe, telegramach lub na discordzie.
Nie przekonuje mnie to. Ani screeny. Ani nic.

Liczy się to co widzę i widzę na PNW. Jak ktoś chce robić bardzo tajne to na drodze ostatecznego wyjątku mogę brać udział w konferencjach na discordzie, ale to jest ostateczność i będę bardzo zgryźliwy.

Posty na PNW. To się liczy. Koniec.
Odpowiedz
#59
Noworoczne DLC do zasad.

1) Wprowadzony zostaje nowy poziom zamożności po krezusach.


Cytat:WP > 12 * pop (min. 100 WP) - Dekadencko bogaci - +10% dochodu, +30 kultury/tura, +7 DP wymagane


Jest to poziom w którym poziom zamożności obywateli - zarobki z tytułu wykonywanej pracy - na tyle odstaje od "normy", że jest większą przeszkodą niż pomocą. To ma być poziom którego nie chcecie osiągnąć... zdając sobie sprawę, że nie chcecie go osiągnąć - będę sam tropił tych co powinni go osiągnąć.

Jest to mechaniczny efekt niezależny od możliwych negatywnych eventów za zbyt duże rozwarstwienie społeczne. Te ostatnie zresztą mogą otrzymać nie tylko krezusi.

2) Została zapisana w cenniku modernizacja piechoty w piechotę zmechanizowaną. Tak, to nie ma być jakieś super opłacalne, po prostu jeśli ktoś chce.
Przy okazji dodano inne passusy w tym, miejscu cennika.


Cytat:Zmodernizowanie piechoty do piechoty zmechanizowanej - 2+1*X mln $, zwrot 2000 siły ludzkiej.
Naprawa jednostki - połowa ceny jednostki, patrz: zasady gry
Nie można jednocześnie modernizować piechoty do piechoty zmechanizowanej i modernizować ją do wyższych generacji. Za to można jednocześnie naprawiać jednostkę i modernizować (tak czy owak)


Nie przewiduję spisywania zasad to zamiany piechoty zmechanizowanej w zwykłą piechotę. Każ im porzucić ciężarówki i z 5 dywizji zmechanizowanych będą 4 dywizje piechoty, m?

3) Zostały dodane do cennika nowe pozycje, zgodnie z tematem to omawiającym.
Wyjątkiem jest usunięcie satelit. Nie ma, nie zostałem do nich przekonany.

Hipotetyczne inne struktury (kopalnie na asteroidach, itp.) pojawią się jak ktoś będzie miał co najmniej stację kosmiczną a może dok orbitalny - i budowę statku kosmicznego w planach.
Albo jak ktoś rzuci technologią specjalną by mieć takie rzeczy wcześniej bez budowania doku orbitalnego, używając np samą stację kosmiczną.

***
*** ***
*** *** ***
*** ***
***
Tyle ze zmian. Chciałbym zauważyć, że niektórzy przy odpalaniu drugiej i trzeciej cnoty z kultury zapomnieli o zasadach. Pogrubiłem co ważne.

Cytat:Jej użycie wymaga wykorzystania 1 PP (na kulturę) i zapłacenia 50 K+. W ciągu tury możemy skorzystać tylko z jednej takiej akcji. Użycie każdej kolejnej umiejętności cnoty, niezależnie od rodzaju, podczas edycji będzie o 10 droższe niż poprzednie (60, 70, 80, itd...).

Wspominam o tym, bo sobie popatrzyłem do kilku budżetów na 2203 i niektórzy już sobie użyli cnoty po raz drugi i zapłacili 50K+. A powinni 60.
Odpowiedz
#60
W związku z kontrowersjami do Noworocznego DLC, w trudnych przypadkach można negocjować wydłużenie okresu karencji dla danego gracza.
Na rozmowach, nie na discordzie.

Karencja dla wszystkich wynosi rok - od 2205 mogę w normalnych warunkach wlepiać nowy, lepszy poziom.
Odpowiedz