Informacje ogólne
#1
Stolica: Landing
Ustrój: Monarchia parlamentarna (demokracja scentralizowana)
Model gospodarczy: Leseferyzm
Język/i urzędowy/e : angielski


Dane na: 2208

Ludności : 17,495 mln (z kolonizacją w 2208 będzie 17,595 mln)
Reputacja: 4 (licząc z cechą "Sprawiedliwi Nandanu" = 5)
Zamożność: krezusi
Poziom mobilizacji: pobór

Cechy społeczeństwa :
  • Sól we krwi i dolar w garści - +2 PK, do wykorzystania wyłącznie w kolonizacji za pomocą FT. Każda prowincja zamorska (poza Manticore i kontynentalną Uttarą) posiadająca cn. 2 WP daje +2% dochodu [suma WP dających bonus nie może być większa niż liczba WP na samej Manticore. Zmiany wyliczeń bonusu należy odnotować w Tajnych wydarzeniach]. (obecnie +46%)
  • Władza w rękach szlachty - Wszystkie decyzje niepopularne, kontrowersyjne i bardzo kontrowersyjne, kosztują +5 KP. Bo to wszystko wina tych cholernych lordów.
  • Cywilny przemysł stoczniowy - Jeśli w slocie produkowane są tylko FT, limit produkcji +1.
  • Royal Manticoran Navy - +1 PN/turę przy badaniu technologii z dziedziny floty, dotyczy wszystkich slotów.
  • Narodowa niechęć do ONZ i Ziemi - Każde wspólne działanie, każdy nowy podpis, każda wspólna organizacja z ONZ i Ziemskimi Lojalistami kosztuje +5KP więcej i jest co najmniej "niepopularna"
  • Rozgorączkowani - każde działanie zaostrzające kurs wobec ONZ i Lojalistów kosztuje 5 KP mniej (można zyskać 5 KP, jeśli nie wymagało kosztu KP), każde działanie mające na celu wyciszyć spór, a które kosztuje KP, kosztuje 5 KP więcej. +5% dochodów, +2 KP co turę, +5% siły ludzkiej
  • Przedsiębiorczy
  • Arcybiskupstwo i Katedra w Landing - +5K+, +2KP co turę, interwencje w obronie/interesie katolików na obszarze arcybiskupstwa kosztują -5 KP mniej [wymaga posiadania Landing]
  • Kardynał Robert Telmachi - +5 KP, +5K+ co turę, maksymalny poziom reputacji wynosi 6.
  • Embargo na Helgan - póki nakładamy embargo na Helgan, mamy +2% dochodu [zmniejszenie strat. Suma embarga odHelgan i bonusu nie może nam dawać wzrostu przychodu]
  • Winton-Henke Corp - aktualnie +1 DP/turę, +3% dochodu
  • Sprawiedliwi Nandanu (jednoroczna) - Efektywny poziom reputacji jest +1 na dany rok (nawet jeśli przekracza się poziom "maksymalnej reputacji); zwiększenie dotyczy mechaniki i cech, poza kwestiami "Interwencji wojsk ONZ". [Udzielenie pomocy charytatywnej w wysokości co najmniej 10 mln$ / 1DP / odpowiednika powoduje przedłużenie działania cechy na kolejny rok].
  • Biją LNN! - Jeśli Federacja Robo-Techniczna poniesie totalną klęskę, spadnie to też na nasze głowy i poskutkuje -1 stabilności, -10KP.
  • Zagraniczne inwestycje Hauptmana - +3% dochodu
  • Kryzys na giełdzie w Manticore - -5% dochodu
  • Akademia Saganami w prowincji Barnett - -5 K+ co turę; raz na turę można bezgwiazdkowego admirała awansować o jedną gwiazdkę [wymaga posiadania prowincji Barnett]
  • Judah Krausz wykładowcą Akademii Saganami - Pierwsze awansowanie admirała o gwiazdkę w tej turze kosztuje 5K+ mniej. Bonus awansu bezgwiazdkowego admirała z Akademii Saganami można wymienić na nadanie jednemu admirałowi (nie posiadającemu specjalizacji i więcej niż ***) specjalizacji "Dowódca morsko-lądowy". Judah Krausz może zostać (po negocjacjach) powołany jako admirał [admirał Judah Krausz***** [Dowódca morsko-lądowy] ] - wtedy niniejsza cecha przestaje działać [wymaga działania: Akademia Saganami w prowincji Barnett]
  • Pozytywne nastawienie społeczeństwa do Fangornusów - +1% dochodu, 1K+ co turę [wymaga: prowincji graniczącej z Fangornusami mającej cn. 1 WP - przy niespełnieniu warunku cecha przechodzi w "brak efektów mechanicznych"]
  • P. Chmiel Pictures (2206-2209) - +2% dochodu. Filmy animowane wytwarzane w Manticore (z P. Chmiel Pictures) cenią się zasłużoną sławą i potrzebują mniejsze nakłady na reklamę (podwojenie skuteczności z miliona). Cecha może być przedłużona dzięki kolejnym dziełom.
  • Innowacyjni
  • Fangornusy są "nasze"! I WCN - społeczeństwo i elity czuje silną potrzebę "opiekowania się" Fangornusami niezależnie czy tego potrzebują i czy chcą (efekt eventowy, brak efektów mechanicznych).
  • Przerwanie komunikacji z Ziemią (2208-2209) - -5% dochodu, -5K+; +2 wymagane DP
  • Kontrakt na zajebiste mundury w Kruger&Bossom - +10% siły ludzkiej, (+1KP+1k rekrutów) jeśli w poprzedniej turze były prowadzone działania wojenne
  • Manticoriański Uniwersytetu Ksenologiczny(2208-2210) - +1PN co turę do postępu badań nad nieziemskimi gatunkami nie-roślin. -5 mln $ co turę. Nadmiarowy postęp nauki ze slota badającego "Mięsożerne drzewa z Aylonu" może przejść na noworozpoczęte badania w tym zakresie w tym slocie w turze następnej.
  • Pobór -5% dochodu
  • Kwarantanna -20% dochodu


Aktualne umowy i pakty:
* kraj członkowski Ligi Narodów Nandanu
* embargo handlowe na Imperium Helgan
* Układ o Nierozprzestrzenianiu Broni ABC
* embargo handlowe na Nową Etiopię
* embargo handlowe na EKN
* embargo handlowe na Xinchiguo
* embargo handlowe na Azyl

Państwa satelickie:
* Świątynia

Struktura narodowościowa :
  • Manticoranie (wszelkiej rasy, języka i kultury) - 73%
  • Europejczycy - 11%
  • Amerykanie - 8%
  • Chińczycy - 2%
  • Nandańczycy - 3%
  • Inne - 1%
Wiele osób poza Manticoranami posiada obywatelstwo Manticore, ale najczęściej jako drugie.

Struktura religijna :
  • Katolicyzm rzymskokatolicki - 39%
  • Chrześcijaństwo (poza Katolicyzmem rzymskokatolickim) - 21%
  • Judaizm - 3%
  • "Rodzime" wierzenia nandańskie - 2%
  • Ateiści i Agnostycy - 26%
  • Inne - 9%
Odpowiedz
#2
[Obrazek: x3vxMJj.jpg]

[Obrazek: BsKPiA4.jpg]

[Obrazek: EFhjO2C.jpg]

[Obrazek: astVlFN.jpg]

WP (162):
Manticore (63)
Landing 14
Gryphon 7
Sphinx 30
Phoenix 1
Draco 1
High Ridge 1
Gray Hill 1
Roc 1
Wyvern 6
Gorgon 1
---
Uttara (41)
Grayson 26
Unicorn 5
Erinye 2
Yalta 2
Masada 2
Fenris 2
Titan 2
---
Haven (42)
Elf 2
Cerberus 2
Lorn 2
Treadway 2
Mathias 2
Tambourin 2
Hera 2
Solon 5
Des Monies 2
Suarez 2
Fordyce 2
Maastricht 5
Tequila 5
Thetis 5
Kay 2
---
Nandanariby (4)
Durandel 2
Gregor 2
---
Archipelagi Solaris (12)
Endicott 2
Grendelsbane 2
Basilisk 2
Lynx 2
Casca 2
Barnett 2


Centra:
- własne:
*finansowe (1): Landing
*przemysłowe (1): Grayson
- przejęte:

Struktury:

- bazy morskie (6): Sphinx, Basilisk, Treadway, Draco, Barnett, Wyspa Gwiaździsta (8 miejsc dzierżawionych od Nandanitów)
- lotniska (2): Gryphon, Basilisk
- platforma wydobywcza (7): Wschodnie Morze Hammarsjkjolda (ropa), Morze Solaris (metale przemysłowe), Morze Einsteina (2x ropa), Morze Hawkinga (surowce rzadkie), Wschodnie Morze Spadających Gwiazd (ropa), Wybrzeże Skywalkera (ropa)
- kulturalne: Narodowe Muzeum Manticore (5 K+)
Odpowiedz
#3
Głowa państwa: Jej Wysokość Helen I (Majestat Korony - +5 KP, +1 mln$ [kieszonkowe])
Szef rządu: Allen Summervale, książę Cromarty (Sprawny polityk - +1 stabilności na początku każdej nowej kadencji rządów; wygranie wyborów kosztuje 5 KP mniej)

Skład parlamentu:

*Izba Gmin:
koalicja rządząca:
- Lojaliści Korony (nac) 31%
- Partia Centrystyczna (cen) 41%
opozycja:
- Partia Liberalna (lib) 21%
- Zjednoczenie Konserwatywne (kon) 7%
- Partia Postępowa (soc) 0%
- Partia "Nowych" (pop) 0%

*Izba Lordów
- Lojaliści Korony (nac) 29%
- Partia Centrystyczna (cen) 26%
- Partia Liberalna (lib) 17%
- Zjednoczenie Konserwatywne (kon) 25%
- Partia Postępowa (soc) 2%
- Partia "Nowych" (pop) 1%

Następne wybory: 2212

Wybrana polityka: wzmożone inwestycje

Dowódcy:

*gen:
Hallowell
Langtry
Hibson
Isvarian
Matthews
Griggs
Ramirez * [Obrona mobilna]

*adm:
Alexander *
Harrington *
Yanakov ** [Kraken-slayer]
McKeon
Caslet
Venizelos [Nauki Kapitana Ahaba - bonusy do walki z Morskimi Stworzeniami. Bez wad psychicznych]
Cardones *
Truman
Kuzak *
D'Orville *
Yu

*gen. lot:
Tremaine *
Foraker

Zespoły naukowe:
*Politechnika Unicorn - przemysł - 2
*Royal Manticoran University - nauka - 3
*Uniwersytet Treadway - nauka - 0
*Akademia Thetis - nauka - 0
*Zakłady Zbrojeniowe Graysona - wojska lądowe - 1
*Gryphon Raptor Corp. - lotnictwo - 2
*Zakłady Stoczniowe Sphinxa - flota - 1
*Manticoran Star Aviation - lotnictwo - 0
*Grendelsbane Factories - wojska lądowe - 0


Zespoły wywiadowczne:
*Royal Manticoran Intelligence - 1

Postacie fabularne:
* Jej Wysokość Helen I (ur. 2164) - córka pierwszego władcy Manticore Rogera I Wintona
* książę Paul (ur. 2162) - mąż Jej Wysokości, mało udziela się w życiu publicznym, zawodowo jest inżynierem specjalizującym się w terraformacji
* książę Roger (ur. 2188) - syn Jej Wysokości, następca tronu, studiuje na Akademii Saganami
* księżniczka Michelle (ur. 2190) - córka Jej Wysokości, druga w kolejce do tronu, artystyczna dusza, zainteresowana Ksenobiologią, oprowadzała ZewKona po Manticore
* księżniczka Samantha (ur. 2195) - córka Jej Wysokości, trzecia w kolejce do tronu, pełen energii urwis i...szachistka
* książę William Winton (ur. 2134) - stryj Jej Wysokości, czwarty w kolejce do tronu, brat Rogera I Wintona, były premier z ramienia lojalistów
* książę Edward Winton (ur. 2167) - syn Williama, piąty w kolejce do tronu, oficer Royal Manticoran Air Force
* premier Allen Summervale, książę Cromarty - lider centrystów
* Henry McShain, markiz New Dublin - lider lojalistów
* Marisa Turner, hrabina New Kiev - przewodnicząca Partii Liberalnej
* Michael Janvier, baron High Ridge - przywódca konserwatystów
* Kevin Levier earl Gray Hill - lider postępowców
* sir Sheridan Wallace - przywódca "nowych"
* sir Ivan McGregor - szef MSZ (PC)
* Lady Mer'kel - polityk Partii Liberalnej, autorka "poprawki Mer'kel" przyjętej w sprawie uchodźców z Imperium Helgan
* Christina Bulanchik - wiceminister w resorcie Spraw Zagranicznych, członkimi Lojalistów Korony
* Frederick Sully - podsekretarz ds. kolonizacji Dakshin (PC)
* earl North Hollow - czołowy polityk Zjednoczenia Konserwatywnego
* Kardynał Robert Telmachi - pierwszy kardynał poza Ziemią

Partie polityczne:
- Lojaliści Korony (nac) - Podstawą ich programu politycznego jest przekonanie, że stabilizacja i rozwój Manticore zależą od sił władzy wykonawczej i autorytetu monarchy. Forsują również program rozbudowy floty wojennej jako gwarancję bezpieczeństwa państwa. W kwestiach gospodarczych są wewnętrznie podzieleni między zwolenników leseferyzmu i keynesizmu. W polityce wewnętrznej stoją też na straży obecnego porządku społecznego. W polityce zagranicznej wyrażają pełne poparcie dla kursu obranego przez monarchę. Ich przywódcą jest Henry McShain, markiz New Dublin.
- Partia Centrystyczna (cen) - liderem centrystów jest obecny premier Allen Summervale, książę Cromarty. Centryści są zwolennikami stopniowych reform w kwestiach społecznych. Gospodarczo postulują stopniowe reformy w kierunku keynesizmu. W polityce zagranicznej są zwolennikami odstraszania zewnętrznego zagrożenia poprzez wydatki na zbrojenia i angażowanie się w działania organizacji międzynarodowych.
- Partia Liberalna (lib) - zwolennicy zdecydowanych reform społecznych i reformy systemu politycznego w stronę demokracji zdecentralizowanej. W szczególności postulują ograniczenie kompetencji Izby Lordów i odebranie jej prawa weta. Gospodarczo zdecydowani zwolennicy leseferyzmu. Chcą ograniczenia wydatków na zbrojenia i skupienia się na współpracy z ONZ w kwestii zapewnienia bezpieczeństwa na Nandanie. Ich liderem jest Marisa Turner, hrabina New Kiev.
- Zjednoczenie Konserwatywne (kon) - tradycjonaliści i zwolennicy izolacjonizmu w polityce zagranicznej. Zwolennicy silnej armii i marynarki wojennej. W sprawach społecznych można ich określić wręcz jako reakcjonistów. Przewodzi im Michael Janvier, baron High Ridge.
- Partia Postępowa (soc) - Zgadzają się z liberałami co do konieczności reform społecznych i w kwestiach związanych z polityką zagraniczną, jednak w kwestiach gospodarczych chcą stanowczego skrętu w lewo. Ich liderem jest Kevin Levier earl Gray Hill.
- Partia "Nowych" (pop) - Izolacjoniści, chcą radykalnych zmian w polityce wewnętrznej, włącznie z likwidacją Izby Lordów i zniesieniem przywilejów szlacheckich. Przewodzi im sir Sheridan Wallace.
Odpowiedz
#4
*Założenie kolonii
Po przedostaniu się do opinii publicznej informacji o odkryciu Nandanu szybko stał się on celem marzeń wszystkich ludzi chcących wyrwać się ze swych klitek i zakosztować życia w środowisku niezdewastowanym przez człowieka. Oczywiście marzenia te mogli zrealizować w praktyce w pierwszej kolejności przede wszystkim bogaci oraz specjaliści, którzy byliby i tak niezbędni w procesie kolonizacji. W momencie ogłoszenia przez ONZ możliwości pozyskania koordynatów Nandanu spółka zrzeszająca część z tych śmiałków - Manticore Colony Ltd. była gotowa wykupić prawa do swojej części nowego raju. Grupa obrzydliwie bogatych przedsiębiorców i wizjonerów zorganizowała całą wyprawę z różnych, indywidualnych pobudek. Jedni chcieli przede wszystkim nowego życia w "czystym" środowisku, inni widzieli w tym fantastyczną przygodę, jeszcze inni zwęszyli doskonały interes, którego najlepiej będzie dopilnować będąc na miejscu. W końcu byli i tacy, którzy chcieli władzy nad tym nowym światem, wolnej od regulacji narzuconych przez ziemskie społeczeństwa i państwa. W przedsięwzięciu wzięli też udział liczni specjaliści, których wiedza okazać miała się niezbędna, a także rzesze zwykłych ludzi, którzy stanowić mieli na miejscu siłę roboczą. Ci ostatni podlegali oczywiście ścisłej selekcji pod kątem przydatności. Etnicznie koloniści stanowią głównie mieszankę Europejczyków i Amerykanów.

*Ustrój
Z uwagi na różnorodność interesów "ojców założycieli" i liczne spory co do konkretnej wizji przyszłości politycznej nowej kolonii, zdecydowano się na powołanie Gwiezdnego Królestwa Manticore jako monarchii konstytucyjnej. Najbogatsi inwestorzy, którzy otrzymać mieli na terytorium Królestwa wielkie obszary ziemi na własność, stać się mieli arystokracją, a inicjator projektu - potentat branży elektronicznej Roger Winton, dziedzicznym królem. W toku organizowania wyprawy kolonizacyjnej okazało się, że niektórzy specjaliści od ksenobiologii, inżynierowie, czy lekarze stali się wręcz rozchwytywani przez inne podmioty chcące zagarnąć Nandan dla siebie. Ustalono wobec tego, że kadra ta otrzyma pomniejsze tytuły szlacheckie i drobne nadania ziemskie. Wszyscy obywatele Królestwa, niezależnie od pozycji społecznej, mieli być równi wobec prawa. Różnice miały polegać na prawach wyborczych - pełne prawa w tym zakresie przysługują jedynie tym, którzy przez określony czas płacą podatki.
Parlament Królestwa składa się z Izby Lordów oraz Izby Gmin posiadających prawo veta. Korona ma również prawo veta, jak też prawo inicjatywy ustawodawczej. Szefem rządu jest premier powoływany i odwoływany przez monarchę. Monarcha ma prawo łaski i łagodzenia wyroków. Może również (za zgodą większości Izby Gmin) tworzyć nowe tytuły i powiększać grono arystokracji zasiadającej w Izbie Lordów. Gwarantami praw obywatelskich są: prawo Izby Gmin do odrzucenia lub przyjęcia budżetu, konstytucyjny wymóg by premier miał poparcie większości Izby Gmin, i prawo do detronizacji monarchy.
Władca (i rząd) mają do dyspozycji dodatkowy fundusz pochodzący z należących bezpośrednio do Korony ziem i przedsiębiorstw, z którego nie muszą się rozliczać przed parlamentem, jednak środki te nie wystarczają na realizację pomysłów rządzących w takim stopniu by można było ignorować brak zatwierdzenia budżetu przez Izbę Gmin. Fakt, iż premier musi mieć poparcie większości Izby Gmin, gwarantuje, że interesy i opinie zwykłych obywateli będą słyszalne na szczytach władzy. Podobnej większości nie wymaga się w Izbie Lordów, jednak jej brak odczuwalnie utrudnia sprawne rządzenie.
Monarchia jest z zasady dziedziczna, jednak wyraźną różnicę względem ziemskich monarchii stanowi możliwość odwołania monarchy nie tylko z powodu niezdolności do pełnienia obowiązków czy popełnienia przestępstwa. Monarcha może być postawiony w stan oskarżenia z jakiegokolwiek powodu, jeśli tak zadecyduje Izba Gmin dwoma trzecimi głosów. Do detronizacji potrzebne jest uzyskanie 3/4 głosów w każdej z izb parlamentu. W takim wypadku nowy monarcha jest wybierany spośród arystokracji drogą głosowania w Izbie Lordów.

Manticore jest państwem unitarnym, gwarantującym szerokie swobody obywatelskie. Respektuje się wszelkie mniejszości etniczne i religijne. Wybory do Izby Gmin odbywają się co 4 lata. Układ sił w Izbie Lordów zmienia się na skutek dziedziczenia tytułu para (jest możliwe, że nowy lord nie podziela sympatii politycznych swojego rodzica) oraz w efekcie nadawania tytułu para wyróżniającym się jednostkom - monarcha dysponuje prawem wyniesienia obywatela do godności lorda, jednak decyzja ta musi być zatwierdzona przez Izbę Gmin. Możliwe jest również usunięcie para ze składu Izby Lordów - odbywa się to większością 2/3 głosów w tej izbie - procedura ta może być wszczęta z dowolnych przyczyn.
Odpowiedz