ŁAAAAAA na Imperium i Upadek DR-WAAAGH (2706-2707)
#1
2706

[Obrazek: 5bc8mwQ.png]

Wraz z ogłoszeniem wielkiego ŁAAAAAAAAA przez granicę z Imperium wkroczyła wielka horda zielonoskórych. Trzy armie skoncentrowane uderzyły w Grossfurre. Na miejscu zderzyły się z I Reichskorps, armią znacząco mniejszą ale lepiej uzbrojoną, okopaną i gotową do boju. Orkowie dysponowali miażdżącą przewagą liczebną, którą wykorzystali do przejęcia części przygranicznego terytorium. Szybko jednak nastał problem związany z tym, że tak dużo dywizji zwyczajnie nie dało się zmieścić w jednym ataku na tę prowincję, mimo wyruszenia z trzech prowincji i front nie został przebity dosyć szybko przed przybyciem posiłków. Pierwsze z nich dotarły z sąsiadującego II Reichkorps w Eslohe oraz IV Reichkorps w Garndorf. Wojna szybko przybrała charakter walki pozycyjnej - co nie było po myśli hersztalicji DR-WAAAAGH. Początkowa przewaga liczebna zielonoskórych w regionie topniała ze startowej 4 do 1, do 2 do 1, aż w końcu wraz z licznymi dodatkowymi dywizjami wsparcia przybywającymi z pozostałych granic Imperium w końcu udało się ją względnie wyrównać. Bitwa o Grossfurre trwała właściwie cały rok i ostatecznie jedyne co się udało osiągnąć stronom to kompletnie zniszczyć prowincję, nie pozostał kamień na kamieniu, a wszyscy cywile z prowincji zostali ewakuowani. Bitwa została przerwana dopiero gdy Panzerarmee Imperium została przeniesiona do prowincji Garndorf skąd wyprowadziła kontratak na Hordę Ciach! w Torpin. Kontratak ten tak przestraszył hersztów DR-WAAAGH, że atak został odwołany by ustabilizować front - potrzeba było też nieznacznie cofnąć poniektóre wystawione dywizje. Atak Panzerarmee miał charakter tylko badania frontu i został wycofany wkrótce potem. Ostatecznie, za setki tysięcy żyć zielonoskórych udało się zdobyć od kilka do kilkunastu mil w głąb prowincji Grossfurre.
[Obrazek: pHGok1q.png]

Eksperci szacują, że “gambit Grossfure”, polegający na wybraniu jednego dogodnego pola bitwy by wykrwawić tam przeciwnika nie wypalił. Imperium dysponowało dominacją w powietrzu i zwiadem oraz dysponowało jakościowo lepszym sprzętem niż orkowie. Obydwie strony miały odpowiednio dużo rezerw by kontynuować starcie właściwie bez przerwy - zostało przerwane tylko ze względu na zagrożenie dla flanki.


DR-WAAAAAGH:

Horda Imperialna Piersza (gen. Wpierdak**) - 2 piechII, 1 pancI, 1 zmechII - Grossfurre/Roshe (-2 panc I, -5 piech II)
Horda Imperialna Dróga (gen. Łomotak*) - 2 piechI, 1 pancI, 2 zmechII - Grossfurre/Carroburg (-7 piech I, -1 panc I)
Posiłki Co By Ratować Hordę Ciach! - 3 piech II - Torpin
Horda Ciach! - 1 piechI, 1 zmechII - Torpin (-5 piech I)
Horda Boom! - ??? - Senden

Imperium:

NOTKA: wszystkie dywizje armii które zdechły mimo że nie były w Grossfure, to zdechłe dywizje, które zostały przetransferowane by wesprzeć I Reichkorps

I Reichskorps (Gen. Albert Steiner***) - 3 piech III, 1 piech II - Grossfurre (-2 piech II, -1 piech III ppanc, -1 piech II plot, -1 panc I)
II Reichkorps (Gen. Karl Rommel) - 1 piech III, 1 piech III ppanc 2 piech II, 1 piech II plot, 1 panc I - Eslohe (-2 piech III, 1 piech I)
III Reichkorps (Gen. Hilde von Karma) - 4  piech II - Rutten
IV Reichkorps - 3 piech II - Garndorf (-1 piech II)
V Reichkorps - 3 piech II - Kleipzig (-1 piech II)
VI Reichkorps - ? - Ubersreik (-1 piech II)
VII Reichkorps - ? - Dunkelberg (-1 panc I, -2 piech II)
VIII Reichkorps - ? - Nuln (-1 panc I, -1 piech II)

Panzerarmee (Gen. Verlock von Einzbern) -  2 panc I 4 zmech I (Gen. Verlock von Einzbern) - Garndorf
Kaiserkorps (Gen. Erwin Bergmann) - 1 piech II plot - Grossfure

Lotnictwo Imperium - 1 m II - Altdorf


------------------------

Wpierdak +1
Łomotak +1

Albert Steiner +1, +[Egida Imperium] - zwiększa skuteczność dywizji w obronie pod dowództwem tego generała
Verlock von Einzbern +1
Odpowiedz
#2
2707

O ile na południu front się ustabilizował, wojna przybrała zupełnie innego charakteru gdy na wschodniej granicy wojska Ostlandu przekroczyły granicę z DR-WAAAGH. Ten atak nie był kompletnie spodziewany przez dowództwo Middenheimu i ostatecznie wojska zielonoskórych podjęły decyzję o odwrocie w celu stworzenia solidniejszej linii obrony. Ten atak Ostlandu jednak nie był skoordynowany z działaniami po drugiej stronie frontu i prawdopodobnie “nie tak” to planowano. W międzyczasie wojska Imperium oraz ku zaskoczeniu wszystkich - Marienburga, zaczęły się przemieszczać i ustawiać na pozycję do ataku - który nie miał już sensu według oryginalnych planów bo orkowie wycofali się ze swoich pozycji wyjściowych. Horda “Imperialna Dróga” oraz świeża Horda Boom! spokojnie zdążyły się przemieścić i przybyć w okolice Middenheimu. Sama ofensywa Ostlandu była bardzo powolna ze względu na ostrożność dowództwa i nadużywanie lotnictwa do “przygotowania ofensywy”, nawet w sytuacji gdy widać było, że nie ma żadnych wojsk zielonoskórych przed nimi. Ostatecznie, cała armia zielonoskórych we względnym porządku dotarła na linię Middleburg-Werder.

[Obrazek: geym9ny.png]

W międzyczasie, bombowce DR-WAAAGH podjęły próbę bombardowania strategicznego Imperium. Ku zdumieniu planistów zielonoskórych którzy sami nie wierzyli w powodzenie tej akcji - bombowce odrzutowe DR-WAAAGH doleciały do Nuln i je zbombardowały, niszcząc lokalny przemysł i przerywając produkcję ropy naftowej. Wraz z późniejszym przystąpieniem do wojny Marienburga, lotnictwo DR-WAAGH zostało z łatwością zdjęte z nieba i przestało pełnić jakąkolwiek rolę w konflikcie.

Gdy wreszcie ofensywa Marienburga i Imperium ruszyła, pomimo przewagi liczebnej brak zaskoczenia oraz przesunięta lokalizacja dywizji DR-WAAAGH nastręczyła problemów przede wszystkim ze względu na fatalną infrastrukturę oraz wszechobecnych partyzantów. Opóźniony (w stosunku do Ostlandu) atak Imperium oraz Ligii Handlowej Kupców i Magów nie osiągnął swoich celów strategicznych i w przewidywanych “kotłach” nie utknęła nawet jedna orcza dywizja. W międzyczasie po zdobyciu przez Ligę Hargendorf, Uebling i Rossin ogłoszono powołanie tzw. “Republiki Nordlandu”. Szacuje się, że jej popularność oscyluje na poziomie minus 2%. Próby póki co rekrutowania kolaborantów kompletnie spaliły na panewce, trzeba było ściągać aktorów z Marienburga by odegrali scenki.

[Obrazek: PmDwtmD.png]

Pierwsze starcia o stolicę nie rozpoczęły się w samym Middenheim, ale w sąsiadującym Werder gdzie zaatakował Kaiserkorps. Imperium posiadało dużą przewagę jakościową, ale okopane dywizje orków we względnie trudnym terenie zdołały zadać spore straty. Mimo tego, orkowie byli zmuszeni się wycofać ze względu na wsparcie lotnicze ze strony Ostlandu - bombowce tego kraju bardzo pomogły w tej bitwie. Gdyby wojska lądowe Ostlandu dołączyły do tego starcia, to mogłaby być katastrofa dla obrony DR-WAAGH, brak koordynacji z Ostlandem ponownie zabolał koalicję.

Samo oblężenie i bitwa o Middenheim była jedną wielką katastrofą. Czerep Truk Wyłupiatooki ogłosił, że rządy emigracyjne są dla frajerów i nigdzie się nie wybiera - zamiast tego w gorącej przemowie zachęcił wszystkich do stanięcia do ostatecznej walki. Zmobilizowane dodatkowe oddziały milicji i patriotycznych dywizji ochotniczych pozwoliło podbudować obronę stolicy, która teraz dysponowała ponad 20 dywizjami, gotowymi bronić twierdzy Middenburg do końca. W bitwie o Middenburg nie wzięły udział dywizje lądowe Ostlandu, zamiast tego udzielane było wsparcie lotnicze. To właśnie jednak wsparcie lotnicze okazało się bardzo problematyczne. W warunkach walk miejskich bombowce co rusz bombardowały swoich, a orkowie szybko odkryli, że w mieście Middenheim jeśli będą wiązać wrogą piechotę walką z bliskiego dystansu wroga przewaga w artylerii i lotnictwie jest bez znaczenia. W rezultacie bombowce koalicji operowały ze znacznie, znacznie mniejszą skutecznością niż realnie powinny. Podobnie też sprawa się miała z przewagą w czołgach, w warunkach wielkiej aglomeracji Middenheimu ich użytkowanie było bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe przez barykady, ciasny teren oraz notoryczne ataki z zaskoczenia. Armageddon w Middenheim trwał i obydwie strony odniosły olbrzymie straty.

[Obrazek: BToDIzS.png]

Ostateczny upadek Middenheimu nastąpił w wyniku ciągłego wyniszczenia armii DR-WAAAGH, głodu oraz podupadku morale wraz z kolejnymi miesiącami oblężenia. Pod koniec 2707 w ostatecznym szturmie udało się wreszcie przebić przez linie obronne zielonoskórych. Sam Czerep Truk w trakcie walk o miasto ze swoim minigunem zdołał zabić 456 żołnierzy, zanim został powalony. Właściwie całe najwyższe przywództwo DR-WAAAGH nie żyje, woląc polegnąć z wodzem. Nie było ostatecznej aktu kapitulacji ani chętnych kolaborantów, rząd DR-WAAAGH się nigdy nie poddał - po prostu przestał istnieć.

W szerszej perspektywie, i tak obrona DR-WAAAGH była szczytem ich możliwości. Przeciwnik dysponował ponad dwukrotną przewagą liczebną, blisko dziesięciokrotną w czołgach i lotnictwie oraz jego sprzęt stał na znacząco wyższym poziomie. Straszliwe oblężenie Middenheimu i wywołane tam straty wynikły przede wszystkim z charakterystyki walk miejskich oraz braku koordynacji ze strony Ostlandu. Warte odnotowania jest też, że korpus ekspedycyjny DR-Waaagh w Bretonnii ostatecznie nie powrócił do ojczyzny. Dalszy jego los pozostaje w geście rządu w Couronne. Liczba jeńców, która ostatecznie trafiła do niewoli okazała się być bardzo niewielka.

Po zdobyciu miasta i tej ekstremalnie frustrującej kampanii, żołnierze Imperium dokonali masowych zbrodni na ludności cywilnej w mieście. Nawet przed ostatecznym zdobyciem miasta, masowe użycie artylerii i lotnictwa obróciło całe miasto w niemalże kompletną ruinę. Gdy już koszmar bitwy się skończył, dla wściekłych żołnierzy Imperium było to za mało i zabito kilkadziesiąt tysięcy zarówno orków jak i ludzi już po bitwie, w tym wszystkich jeńców jako “zemstę za Grossfure”. Middleburg jest teraz miastem-duchów, a większość DR-WAAAGH przypomina spustoszone pustkowie.


DR-WAAAGH

Horda Obronna (gen. Hrobot) - rozbite! - Middenheim (-3 piechII gar)
Niepospolite Rószenie - rozbite! - Middenheim (-1 piech I, 3 mil)
Horda Imperialna Piersza (gen. Wpierdak***) - rozbite! - Middenheim (-2 piechII, 1 pancI, 1 zmechII)
Horda Imperialna Dróga (gen. Łomotak*) - rozbite! - Middenheim (2 piechI, 1 pancI, 2 zmechII)
Posiłki Co By Ratować Hordę Ciach! - rozbite! - Middenheim (-3 piech II)
Horda Ciach! - rozbite!  - Middenheim (-1 piechI, 1 zmechII)
Horda Boom! - rozbite! - Middenheim (-6 piechI, 1 zmechII)

Kszydło 1 (lotnik Sprucer) - rozbite! - Middenheim (-1mII)
Kszydło 2 (lotnik Gurnig) - rozbite! - Middenheim (-1bII)

Marienburg

Grupa Szybkiego Reagowania (Wilk Morski Luthor Harkon) - 1 piech II morska - Deinste (-2 piech II pm)
I Armia Pancerna (Kislevski Zawadiaka Razin**) - 2 dyw. panc. I 2 zmech II - Deinste (-1 panc I)
Armia Frontu Centralnego (Generał Poborovow) - rozbite! - Deinste (-3 piech I)

Obrońcy Erengradu - 2 piech I - Stavern
II Armia Pancerna (Pancerniak Szarik) - 2 dyw panc I - Stavern (-1 panc I)
I Armia Pomocnicza - rozbite! - Stavern (-2 piech I)

Straż Orcza (Orkobójca Stachu Jones) - 3 piech I - Fort Solace (-2 piech I)
III Armia Pancerna (Pancerniak Rudy) - 2 dyw panc I - Fort Solace (-1 panc I)
II Armia Pomocnicza (Generał Karuzelski) - 2 piech I - Fort Solace

I Skrzydło Myśliwskie "Komornicy" (Elficki lotnik Alastar**) - 3 m II - Marienburg
1 Skrzydło Obronne (gen. lotnictwa Orndorff) - 2bI 2mIc 2mI - Marienburg

Imperium

Panzerarmee - Altdorf - 5 panc II, 3 zmech I (Gen. Albert Steiner **** [Egida Imperium]) - Winsen (-1 panc II)
II Reichkorps (Gen. Karl Rommel) - 1 piech III, 1 piech III ppanc 2 piech II, 1 piech II plot - Winsen (-1 piech III)
Kaiserkorps - Altdorf - 1 panc II 1 panc I, 1 zmech I (Gen. Verlock von Einzbern*) - Werder (-1 panc II, -2 panc I, -1 piech II plot)
I Reichskorps (Gen. Erwin Bergmann) - 1 piech III, 1 piech II - Rosche (-2 piech II)

Ostland

1 Armia Wypadowa (gen. wojsk lądowy Corax ) - 2 zmech I 2 piech II ppanc - Bohsenfels (Docelowo: Brass Keep)
1 Grupa Uzupełniająca (gen. Bojański) - 2 piech I - Bohsenfels (Docelowo: Bergendorf)
2 Armia Wypadowa (gen. Kuznietzov) - 2 zmech I 1 piech II ppanc - Steinhof (Docelowo: Gerzen)
2 Grupa Uzupełniająca (gen. Mikke) - 2 piech I - Steinhof (Docelowo: Tussenhof)

1 Skrzydło Wypadowe  (gen. Lotnictwa Russ *) - 6 b II 2m II - Tczew

-----------------

-1 WP w Nuln
-1 WP w Fort Korver, Hollum oraz Carroburgu
-30 WP w Middenheim

----------------

Awanse:

Luthor Harkon +1
Szarik +1
Stachu Jones +1
Orndorff +1
Verlock von Einzbern +1
Karl Rommel +1, +[Weteran walk miejskich - zwiększa skuteczność wojsk w prowincjach o dużym WP]
Russ +1

Wszyscy dowódcy DR-WAAAGH: KIA

Jest to Game Over dla @neuroshimi, który traci państwo. Neuroshimi może wrócić od 2709 na inne państwo. Pisz na PW w razie czego.
Odpowiedz