Edycja Warhammer (2.0)
Jest 1 września, nadszedł czas by ogłosić (już oficjalnie), że duo Verlax i Milord szykuje się do przeprowadzenia dla was edycji Post Nuclear/Coronavirus/End Times World, tym razem osadzoną w uniwersum Warhammer Fantasy. Poprzednia edycja już w naturalny sposób się zakończyła i cenne doświadczenia z jej balansem zamierzamy wykorzystać by poprowadzić dla was możliwie jak najlepszą edycję strategicznego PBFa.
Znajomość uniwersum Warhammera Fantasy nie jest konieczna - może pomóc w interpretowaniu pewnych zdarzeń w grze, jednak nie będzie ona niezbędna.
Tło fabularne
Naturalne jest, że każda gra, również ta toczona między bogami musi mieć swoją kulminację i prędzej czy później - swoje zakończenie i swoich zwycięzców. Śmiertelnicy w tej grze stanowią ledwie pionki, potężne państwa i imperia ledwie figury na planszy. Świat jednak będący polem bitwy znacząco się zmienił - zawitały do niego technologie i idee daleko wykraczające ponad wszystko co znane. Nie wiadomo dlaczego to się stało - czy poprzednia partia się zakończyła? Kto wygrał? A może w starciu bogów Porządku i Chaosu nikt nie zwyciężył?
Niezależnie od odpowiedzi na te pytania jedno jest pewne - bogowie podniosą ponownie swoje pionki z podłogi i gra będzie rozegrana znowu.
Zmiany w gameplayu
Generalnie, szok - ale nie zamierzamy dużo zmieniać. A dokładnie, nowe zasady Vegety uznajemy za całkiem “ok” jeśli chodzi o bazę. Najwięcej zmian tyczyć się będzie bezpośrednio liczb (balansu), siły akcji z cennika (i ich kosztów) czy powiązań w drzewku technologicznym. By się upewnić, że zmiany są jasne i przemyślane, w procesie przygotowawczym, jeszcze nawet przed samą rekrutacją podzielimy się kilkoma pomysłami co do tych zmian w balansie, które uprzyjemnią grę i uczynią ją bardziej interesującą. Jedyny dział zasad, który moglibyśmy technicznie zmienić naprawdę mocno to jest wywiad - w praktyce nie wiadomo czy zmienimy go jakoś mocno, bo z zasadami do wywiadu jest jak z demokracją - są fatalne, ale trudno zrobić lepsze. Co ważne - wszystkie te zmiany zasad zostaną opisane i wprowadzone przed samą edycją (i przed końcem rekrutacji, aby można było skorygować swoje podanie oparte o jakąś mechanikę), a nie w jej trakcie.
Mapa oraz Terminarz
Będziemy grać na zmodyfikowanej mapie Warhammera Fantasy - prawdopodobnie skupimy się na rejonie Starego Świata i okolic na wzór klasycznej mapy PNW(Europa + Afryka Północna + kawałek Azji, to jest - Stary Świat, Southlands i Darklands) - w zależności od podań możemy dopuścić się pewnych zmian w kształcie świata, szczególnie w przypadku pozostałych kontynentów.
Zalecamy też wypełnienie tej ankiety: (https://forms.gle/URjNqTBY8U72d4yo6) jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, pozwoli ona nam lepiej dopasować poszczególne elementy edycji ze szczególnym uwzględnieniem mapy. Od dzisiaj rozpoczynamy okres przygotowawczy, samą zaś rekrutację rozpoczniemy 7 września i potrwa ona do 27 września, przy czym dla uczciwości chcemy zakończyć proces “zmian w zasad” do 20 września. Planujemy sam start (turę 0) na 5 października. Ostatecznie, liczymy, że dostarczymy wam mnóstwo wrażeń i dobrej rozrywki.
- Verlax i Milord
Terminarz i TL'DR:
07.09 (poniedziałek) - początek rekrutacji
20.09(niedziela) - cutoff zasad
27.09(niedziela) - koniec rekrutacji
5.10(poniedziałek) - start edycji