//
Mechanika Igrzysk
Podczas Igrzysk w Rosji odbędzie się 15 dyscypliny (//Takich jak były w Pjongczangu
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zimowe_Igr...#Kalendarz), z czego z każdej będzie można zdobyć jeden złoty medal, jeden srebrny oraz jeden brązowy. Wszystkie medale* będą punktowane według schematu
Złoto = 4pkt
Srebro = 2pkt
Brąz = 1pkt
*Wyjątkiem będą medale z zawodów hokejowych, które w związku na znacznie większą ilość meczy będą punktowane według tego schematu
Złoto = 20pkt
Srebro = 10pkt
Brąz = 10pkt
Zawody będą podzielone na 5 dni igrzysk
Wielkie otwarcie, oraz pierwsze pięć dyscyplin, w tym faza grupowa w hokeja: Któryś wieczór w pierwszym tygodniu tury.
Środkowe 5 dyscyplin: Wieczór przed dedlajnem handlowym
Ćwierćfinał i półfinał hokeja: Pół godziny przed dedlajnem handlowym
Ostatnie 5 dyscyplin: Któryś z wieczorów pomiędzy dedlajnami
Finał hokeja: Pół godziny przed dedlajnem wojennym
Wszystkie zawody będą opierać się na rzucie D100. W dyscyplinach nie hokejowych po prostu podium będą zajmować osoby które wykonały trzy najlepsze rzuty.
W hokeju zaś mecz odbywa się na następujących zasadach:
Co turę każdy z dwóch graczy wykonuje dwa rzuty d100, z czego pierwszy zawsze odpowiada za obronę, drugi zaś za atak. Po dodaniu modyfikatorów (lub ich odjęciu) otrzymujemy finalnie obronę i atak drużyny 1 oraz drużyny 2. Obronę odejmuje się od ataku przeciwnej drużyny, jeśli atak przebija wartość obrony, to znaczy iż mamy potencjalnie szansę na punkt. Punkt zdobywany jest za każde 10 oczek powyżej wartości obrony.
Aby to lepiej zobrazować, spójrzmy na przykład:
Gracz A rzuca 22 na obronę i 75 na atak
Gracz B rzuca 34 na obronę i 51 na atak.
Wynik gracza A: 75-34=41, czyli 4pkt
Wynik gracza B: 51-22=29, czyli 2(!!)pkt
W meczu odbywa się 5 rund, wyjątkiem jest mecz finałowy który trwa aż 10 rund.
W hokeju występuje mechanika fauli, występują one w trzech okolicznościach:
1. Gdy wynik ataku i obrony jest taki sam, obydwu zawodników otrzymuje kontuzje. O tym który to z napastników oraz który z obrońców decyduje kostka prowadzącego igrzyska.
2. Gdy prowadzący igrzyska wyrzuci od 81 do 100 na kostce w przerwie pomiędzy rundą. Jeden z zawodników otrzymuje kontuzje a o tym który to jest decyduje prosta mechanika
Rzut kostką d2 na to której drużyny to zawodnik, rzut kostką d5 na to który to zawodnik (1-2 obrońcy, 3-5 napastnicy).
3. W wyniku zamierzonej, agresywnej gry. W tym wypadku prowadzący igrzyska (na polecenie Mistrza Gry) rzuca dodatkową kostką d100 wycelowaną w wybraną drużynę. Jeśli wynik będzie w przedziale 81-100, rozpoczyna się rzut kostką d5 na kontuzjowanego zawodnika.
Każdy kontuzjowany zawodnik daje -10 do rzutów w swojej strefie (obrona lub atak), dwie kontuzje wykluczają go z gry na rundę (jeśli gracz nie wykorzystał dwóch zmian zawodnika w czasie meczu), lub na cały mecz (jeśli gracz nie może już użyć zmiany zawodnika). Wykluczony zawodnik daje -20 do rzutów w swojej strefie.
Graczom przysługują 2 zmiany na mecz, jedynym wyjątkiem jest finał gdzie przysługują 4 zmiany.