2022-04-08, 23:32
Rzucam pomysł ustalenia sztywniejszych ram dotyczących rozkazów i rozpiski wojska, bo mi to niedawno chodziło po głowie, a Prehi pisał o tym na discordzie.
Obecnie mamy w temacie 'wojsko' jeden post z rozpiską armii, który co turę się edytuje i w zasadzie nigdzie nie ma jasnych wskazówek dotyczących tego jak to rozpisywać, żeby MG wiedział skąd się biorą uzupełnienia itd. Dodatkowy problem jest z wywiadem - jak szpiegujemy prowincje, to dostajemy rozstawienie wojska z poprzedniej tury, które potem może się zmienić w sposób który trudny do analizy dla MG - tzn. jeśli ktoś po prostu poprzez edycję wojska zmieni skład kilku swoich armii, to będzie bardzo ciężko ustalić ile czasu ingame zajmie ta reorganizacja. Przykładowo: mamy prowincję A, B i C ułożone "w jednej linii" (tzn. B leży między A i C). Gracz edytował rozpiskę i ubyły 3 dywizje z A, tyle samo przybyło w C. Czy dywizje z A ruszyły do C? A może z A do B, a z B do C, przez co mamy więcej zamieszania ale szybciej osiągamy cel? Generalnie jeśli ktoś nie jest w stanie wojny i sobie po prostu edytuje rozstawienie wojska, to obecnie MG prawdopodobnie nawet nie dojdzie do tego, że dywizje z A nie pojawiają się w C natychmiastowo.
Proponuję rozbić temat na dwa posty: pierwszy opisywałby stan aktualny na turę x, a drugi stan na koniec x-1. Jeśli gracz chciałby dokonać jakiejkolwiek zmiany w rozstawieniu wojsk względem poprzedniej tury, dodać wyprodukowane uzupełnienia itd., to powinien rozpisać to w rozkazach, tak żeby wszelkie zmiany między rozstawieniem na turę X i X-1 były możliwe do prześledzenia w rozkazach. Na początku tury x każdy z graczy powinien przekopiować na podstawie starej rozpiski i ew. wojen stan swoich wojsk do posta opisującego turę poprzednią, a potem do deadline'u wojskowego mógłby bawić się aktualną rozpiską.
Proszę komciować.
Obecnie mamy w temacie 'wojsko' jeden post z rozpiską armii, który co turę się edytuje i w zasadzie nigdzie nie ma jasnych wskazówek dotyczących tego jak to rozpisywać, żeby MG wiedział skąd się biorą uzupełnienia itd. Dodatkowy problem jest z wywiadem - jak szpiegujemy prowincje, to dostajemy rozstawienie wojska z poprzedniej tury, które potem może się zmienić w sposób który trudny do analizy dla MG - tzn. jeśli ktoś po prostu poprzez edycję wojska zmieni skład kilku swoich armii, to będzie bardzo ciężko ustalić ile czasu ingame zajmie ta reorganizacja. Przykładowo: mamy prowincję A, B i C ułożone "w jednej linii" (tzn. B leży między A i C). Gracz edytował rozpiskę i ubyły 3 dywizje z A, tyle samo przybyło w C. Czy dywizje z A ruszyły do C? A może z A do B, a z B do C, przez co mamy więcej zamieszania ale szybciej osiągamy cel? Generalnie jeśli ktoś nie jest w stanie wojny i sobie po prostu edytuje rozstawienie wojska, to obecnie MG prawdopodobnie nawet nie dojdzie do tego, że dywizje z A nie pojawiają się w C natychmiastowo.
Proponuję rozbić temat na dwa posty: pierwszy opisywałby stan aktualny na turę x, a drugi stan na koniec x-1. Jeśli gracz chciałby dokonać jakiejkolwiek zmiany w rozstawieniu wojsk względem poprzedniej tury, dodać wyprodukowane uzupełnienia itd., to powinien rozpisać to w rozkazach, tak żeby wszelkie zmiany między rozstawieniem na turę X i X-1 były możliwe do prześledzenia w rozkazach. Na początku tury x każdy z graczy powinien przekopiować na podstawie starej rozpiski i ew. wojen stan swoich wojsk do posta opisującego turę poprzednią, a potem do deadline'u wojskowego mógłby bawić się aktualną rozpiską.
Proszę komciować.