2020-05-28, 01:03
2152 r.
Pod zarzutem naruszenia prawa międzynarodowego i przemytu narkotyków tybetańska flota transportowa została przejęta przez władze ARCh a ich załoga aresztowana. Część Flot Transportowych zniknęła na linii Singapur-Kalkuta w niewyjaśnionych okolicznościach.
Zapisy z czasów przed koronawirusem na które się powoływano:
Artykuł 27, Prawo Morza
Jurysdykcja karna na pokładzie obcego statku
Status statków
//połączenie handlowe Tybet->Malaje->Japonia zostaje przerwane, "towar" zostaje w Malajach, 1 FT zostaje przejęte przez ARCh, drugie zniknęło w niewyjaśnionych okolicznościach (proszę nie sugerować się, że piszę o forum ARCh, zniknęli gdzieś między Malajami a Bengalem).
@Troll @Rizi @Falarism
Pod zarzutem naruszenia prawa międzynarodowego i przemytu narkotyków tybetańska flota transportowa została przejęta przez władze ARCh a ich załoga aresztowana. Część Flot Transportowych zniknęła na linii Singapur-Kalkuta w niewyjaśnionych okolicznościach.
Zapisy z czasów przed koronawirusem na które się powoływano:
Artykuł 27, Prawo Morza
Jurysdykcja karna na pokładzie obcego statku
Cytat:1. Państwo nadbrzeżne nie powinno wykonywać jurysdykcji karnej na pokładzie obcego statku przepływającego przez morze terytorialne, w celu aresztowania jakiejś osoby lub przeprowadzenia dochodzenia w związku z jakimkolwiek przestępstwem popełnionym na pokładzie tego statku podczas jego przepływu, z wyjątkiem następujących przypadków:Artykuł 92, Prawo Morza
(a) jeżeli skutki przestępstwa rozciągają się na państwo nadbrzeżne;
(b) jeżeli przestępstwo jest tego rodzaju, że zakłóca spokój kraju lub porządek publiczny na morzu terytorialnym;
© jeżeli kapitan statku, przedstawiciel dyplomatyczny lub urzędnik konsularny państwa bandery statku zwraca się do miejscowych organów z prośbą o pomoc; lub
(d) jeżeli podjęcie takich działań jest konieczne do zwalczania nielegalnego handlu narkotykami lub substancjami psychotropowymi.
Status statków
Cytat:Artykuł 65, Kodeks Morski:1. Statki pływają pod banderą tylko jednego państwa i podlegają, poza wyjątkami wyraźnie przewidzianymi przez umowy międzynarodowe lub niniejszą konwencję, jego wyłącznej jurysdykcji na morzu pełnym. Statek nie może zmieniać swojej bandery podczas podróży lub postoju w porcie, poza przypadkami rzeczywistego przeniesienia własności lub zmiany rejestracji.2. Statek, który pływa pod banderami dwóch lub więcej państw, których używa według własnego uznania, nie może wobec jakiegokolwiek innego państwa powoływać się na żadną z tych przynależności i może być traktowany na równi ze statkiem nieposiadającym żadnej przynależności państwowej.
Cytat:§ 1. Kapitan obowiązany jest:
1) okazywać banderę statku jednostkom pływającym Marynarki Wojennej i Straży Granicznej;
2) podnosić banderę przy wprowadzaniu statku do portu.
//połączenie handlowe Tybet->Malaje->Japonia zostaje przerwane, "towar" zostaje w Malajach, 1 FT zostaje przejęte przez ARCh, drugie zniknęło w niewyjaśnionych okolicznościach (proszę nie sugerować się, że piszę o forum ARCh, zniknęli gdzieś między Malajami a Bengalem).
@