Numenoryjska Strefa Dobrobytu / Królestwo Ludzi
Stolica: Umbar
Ustrój: Monarchia (twardy autorytaryzm)
Model gospodarczy: Korporacjonizm (kartelizacja)
Język/i urzędowy/e : Adûnaicki, quenya (ceremonialnie, na przykład przy obyczajach religijnych)
Dane na: 103 SE
Ludności : 27,3 mln
Reputacja: -2
Zamożność: Średniozamożne
Poziom mobilizacji: Armia zawodowa, -5% dochodu co turę
Cechy społeczeństwa :
- Program Numenorejczyków Wychowania i Agoge - nie tracimy PP za pokój, jeśli działania wojenne toczą się poza naszym terytorium; +5 K+ co turę; dodatkowo co turę +2 K+ za każdy ujemny punkt reputacji.
- Gildia Kupców - +5% dochodu za każde kontrolowane w całości ujście "wielkiej rzeki" (obecnie kontrolowane: Anduina, Gwathir, inne zaliczane do "wielkich rzek": Baranduina, Gelion, Syrion).
- Niekochani - akcja "reżimowa propaganda" kosztuje nas 5 KP mniej.
- Reżim plantacyjno-niewolniczy - -10% siły ludzkiej; raz na turę możemy poświęcić 100k populacji aby wydobyć dodatkowy surowiec z dowolnego z posiadanych lądowych złóż. Uzyskujemy go jak normalny surowiec z wydobycia. Nasza maksymalna stabilność to 8.
- Kluby motoryzacyjne i Rajd Umbar-Harad - -10% dochodu, -7 P, +2 K+ co turę, koszt tworzenia piechoty i artylerii zmotoryzowanej obniżony o 1 mln$ za sztukę.
Aktualne umowy i pakty:
<tutaj idą wszystkie umowy dyplomatyczne, na początku gry pole puste>
Państwa satelickie:
<tutaj idą detale o państwie satelickim w twojej strefie wpływów, skrócone, pole jest puste na początku gry z oczywistych przyczyn>
Struktura narodowościowa :
- Numenorejczycy 32%
- "Numenorejczycy z ducha" 18%
- Gondorczycy 18%
- Słudzy - Haradrimowie 15%
- Słudzy - inni 7%
- Druedainowie 4%
- Variagowie 2%
- Inni (nie-Numenorejczycy) 4%
Struktura religijna :
- Iluvataryzm 74%
- Wierzenia ludów południa 14%
- Inne (w tym różne podejrzane kulty) 12%