2024-04-03, 00:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2024-07-26, 23:05 przez prehi.
Powód edycji: aktualizacja. zgoda MG.
)
Głowa państwa: Król Morza, Imperator Ludzi, Król Numenoryjczyków Ar-Belgezar / Tar-Calmacil (Modernizator - jeśli wykorzystujemy slot przemysłowy wyłącznie do modernizacji, to możemy w nim jednocześnie modernizować o 2 dywizje piechoty więcej LUB o 1 dywizję pancerną/brygadę artylerii więcej)
Szef rządu: Pierwszy Minister NSD / Premier Gimilkhad syn Hallacara (Zbrojmistrz - -1 mln $ koszt wszystkich wojsk. Nie sumuje się z efektami polityki “intensywne zbrojenia”)
Skład parlamentu: N/D
Rada Królewska:
- Król i Następca Tronu (2)
- Przedstawiciele większych Korporacji i Gildii, bez praw dziedziczenia (10);
- najważniejsi możni kraju, dziedzicznie (18).
W NSD nie istnieją partie, ale wśród szlachty, Numenorejczyków i nawet Rady Królewskiej wyróżnia się frakcje:
- Rewanżyści - najbardziej agresywni, dyszący chęcią zemsty za wszystkie krzywdy jakich doznał Numenor. System kształcenia postaw PNW i agoge sprzyjają kształtowaniu się takich postaw.
- Suprematyści - mówiący głównie o oczywistej wyższości Numenorejczyków. Czy należy nienawidzić dzikich, że się boją istot będących o tyle od nich lepszych jak Numenorejczycy? Nie ma co się złościć i snuć dziecinne zemsty, tylko przyjąć to jako prawdę. Druga frakcja zyskująca narybek młodzieżowy dzięki PNW i agoge.
- Realiści - skupiająca przede wszystkim polityków starej daty i/lub starej szkoły prowadzenia polityki - skupienia się na interesach, nie na krwi, pochodzeniu czy pryncypiach zachowywania świętego prawa własności [niewolnictwa]. Od lat, w miarę napływu nowych pokoleń, sukcesywnie tracą wpływy, a ostatecznie stracili twarz gdy wszelkie próby "dogadania się z sąsiadami" kończyły się ich niczym niesprowokowaną (zazwyczaj) agresją.
- Izolacjoniści - "...a po cholerę nam kontakty z dzikimi? no dobra dobra, niewolnicy się przydają, ale od kiedy zaprzestaliśmy działać marnotrawczo, może lepiej zostawimy resztę świata by kisili się w swoim sosie?" --- bardzo mała grupa, za to wpływowa (wielcy właściciele ziemscy).
- Pokojowcy - zwolennicy teorii że z sąsiadami można żyć w zgodzie i porządku, bez konfliktów i ze wzajemnym współistnieniem mimo odmienności. Uznawani za niepoważnych, niepoprawnych marzycieli. Pilotażowo prowadzą projekt "ambasada w Sojuszu Orthanku", acz sceptycy mówią że dotychczasowe pozytywne efekty wywodzą się nie z poprawności teorii, a z baaardzooo pooowooolnyyych ooodpooowieeedziii eeentóóów.
Ideologia: nacjonalizm
Wybrana polityka: Rozwój infrastruktury - -2 mln $ koszt budowy wszystkich struktur LUB -1 mln $ kosztu prowincji traktu lub linii umocnień lub twierdzy - w obu wypadkach natychmiastowo, dodatkowo w obu przypadkach +1 WP co turę,
Dowódcy:
Generał Húrin - wojska lądowe - 3 - Artylerzysta
Generał Dior - wojska lądowe - 1 - strzelec górski
Generał Húor - wojska lądowe - 0
Generał Hallas - wojska lądowe - 1 - kawalerzysta
Generał lotnictwa Ancalimë - lotnictwo - 1
Admirał Hollocar - flota - 1
Admirał Bregor - flota - 1 - ostrzał wybrzeży
Zespoły naukowe:
Akademia Królewska - nauka - 1
Gildia Podróżników - flota - 1
Centralna Zbrojownia - przemysł - 1
Gildia Aviatorii - lotnictwo - 2
Zespoły wywiadowcze:
Postacie fabularne:
*) Ar-Abattârik (Tar-Ardamin) z rodu Elrosa, król emeritus. Panujący od początku istnienia NSD, o sędziwym już nawet jak na Numenorejczyka wieku 160 lat, ale mimo to zachowujący krzepki wygląd i zdrowie. Mówi się o tym, że niedługo powinien abdykować i "wybrać godzinę swojej śmierci". Twórca NSD i jego spiritus movens we wczesnym okresie. Przez Numenorejczyków mających 70 lat i mniej (poddanych juz PNW i agoge), uważany za "miękkiego" wobec sąsiadów, choć wciąż bardzo szanowany.
Cecha archiwalna: Ar-Abattârik / Tar-Ardamin (Stary król - +1 stabilności w turach nieparzystych)
*) Ar-Belzagar (Tar-Calmacil) z rodu Elrosa, król. Najstarszy syn Ar--Abattârika, oficjalnie uznany i zatwierdzonym, przygotowywany do panowania od kilkudziesięciu lat. Poddany PNW i przeszedł agoge; jeden z głównych prowadzących reformy wojskowe w ostatnich latach. Nieoficjalnie mówi się że stoi za polityką unikania działań ofensywnych z ostatniego ćwierćwiecza - choć nawet Ci którzy powtarzają te plotki zwykli go usprawiedliwiać, że to na pewno nie dlatego bo jest miękki wobec niższych ras. Posiada już kilkoro dzieci, częściowo pochodzących od elfickich konkubin - może było to ohydne w oczach Eru, ale jakie oddanie eksperymentom wzbogacania rasy!
*) Gimilkhad syn Hallacara, Pierwszy Minister i jednocześnie Przewodniczacy Rady Królewskiej. Dawny przywódca kartelu Zbrojowni Umbarskiej (do czasu odziedziczenia rodu po "wybraniu godziny swojej śmierci" przez jego ojca). Tak jak wszyscy starsi, nie przeszedł agoge. Suprematysta.
*) Ailinel córka Castamira, przywódczyni Rodu Castamira, zasiadająca w Radzie Królewskiej, najbogatsza prywatna osoba w NSD. Posiadaczka ogromnych ilości niewolników, pracujących głównie na plantacjach w dorzeczu Harnen. Izolacjonistka.
*) Claw, przywódca Gildii Aviatorii i dawny przywódca Korsarzy z Andrast (obecnie nieoficjalny). Członek Rady Królewskiej, człowiek (?) o dziwnej aparycji. Zazwyczaj nie pojawia się na spotkaniach Rady Królewskiej, nawet gdy może ona o czymkolwiek zdecydować.
*) Anarthorn, były król Gondoru, obecnie podkról i poddany Króla Ludzi. Według oficjalnej historii, po upadku Minast Tirith, złożył w Pelargirze hołd Ar-Abattârikowi i został uznany za Numenorejczyka szlachetnej krwii. Swoimi czynami (wiernością) i co więcej - cechami fizycznymi (wydłużone życie), udowodnił swoje Numenorejskie pochodzenie. Obecnie już na "emeryturze", umacnieniem władzy Króla Ludzi zajmuje się jego syn Arador (który przeszedł PNW i agoge, stał się też członkiem frakcji Rewanżystowskich wśród szlachty, zwłaszcza po Rzezi Pelargiru dokonanej przez Chińczyków i Mordorczyków).
*) Soronto z rodu Elrosa, drugi syn króla Ar-Abattârika. Dopiero niedawno osiągnął pełnię praw (30 lat); poddany PNW i przeszedł agoge. Młodszy oficer we flocie, agresywny militarysta-Rewanżysta i twórca frazy "Do dzikich* można tylko strzelać, a nie z nimi rozmawiać!" [*przyp. spoza NSD]
Szef rządu: Pierwszy Minister NSD / Premier Gimilkhad syn Hallacara (Zbrojmistrz - -1 mln $ koszt wszystkich wojsk. Nie sumuje się z efektami polityki “intensywne zbrojenia”)
Skład parlamentu: N/D
Rada Królewska:
- Król i Następca Tronu (2)
- Przedstawiciele większych Korporacji i Gildii, bez praw dziedziczenia (10);
- najważniejsi możni kraju, dziedzicznie (18).
W NSD nie istnieją partie, ale wśród szlachty, Numenorejczyków i nawet Rady Królewskiej wyróżnia się frakcje:
- Rewanżyści - najbardziej agresywni, dyszący chęcią zemsty za wszystkie krzywdy jakich doznał Numenor. System kształcenia postaw PNW i agoge sprzyjają kształtowaniu się takich postaw.
- Suprematyści - mówiący głównie o oczywistej wyższości Numenorejczyków. Czy należy nienawidzić dzikich, że się boją istot będących o tyle od nich lepszych jak Numenorejczycy? Nie ma co się złościć i snuć dziecinne zemsty, tylko przyjąć to jako prawdę. Druga frakcja zyskująca narybek młodzieżowy dzięki PNW i agoge.
- Realiści - skupiająca przede wszystkim polityków starej daty i/lub starej szkoły prowadzenia polityki - skupienia się na interesach, nie na krwi, pochodzeniu czy pryncypiach zachowywania świętego prawa własności [niewolnictwa]. Od lat, w miarę napływu nowych pokoleń, sukcesywnie tracą wpływy, a ostatecznie stracili twarz gdy wszelkie próby "dogadania się z sąsiadami" kończyły się ich niczym niesprowokowaną (zazwyczaj) agresją.
- Izolacjoniści - "...a po cholerę nam kontakty z dzikimi? no dobra dobra, niewolnicy się przydają, ale od kiedy zaprzestaliśmy działać marnotrawczo, może lepiej zostawimy resztę świata by kisili się w swoim sosie?" --- bardzo mała grupa, za to wpływowa (wielcy właściciele ziemscy).
- Pokojowcy - zwolennicy teorii że z sąsiadami można żyć w zgodzie i porządku, bez konfliktów i ze wzajemnym współistnieniem mimo odmienności. Uznawani za niepoważnych, niepoprawnych marzycieli. Pilotażowo prowadzą projekt "ambasada w Sojuszu Orthanku", acz sceptycy mówią że dotychczasowe pozytywne efekty wywodzą się nie z poprawności teorii, a z baaardzooo pooowooolnyyych ooodpooowieeedziii eeentóóów.
Ideologia: nacjonalizm
Wybrana polityka: Rozwój infrastruktury - -2 mln $ koszt budowy wszystkich struktur LUB -1 mln $ kosztu prowincji traktu lub linii umocnień lub twierdzy - w obu wypadkach natychmiastowo, dodatkowo w obu przypadkach +1 WP co turę,
Dowódcy:
Generał Húrin - wojska lądowe - 3 - Artylerzysta
Generał Dior - wojska lądowe - 1 - strzelec górski
Generał Húor - wojska lądowe - 0
Generał Hallas - wojska lądowe - 1 - kawalerzysta
Generał lotnictwa Ancalimë - lotnictwo - 1
Admirał Hollocar - flota - 1
Admirał Bregor - flota - 1 - ostrzał wybrzeży
Zespoły naukowe:
Akademia Królewska - nauka - 1
Gildia Podróżników - flota - 1
Centralna Zbrojownia - przemysł - 1
Gildia Aviatorii - lotnictwo - 2
Zespoły wywiadowcze:
Postacie fabularne:
*) Ar-Abattârik (Tar-Ardamin) z rodu Elrosa, król emeritus. Panujący od początku istnienia NSD, o sędziwym już nawet jak na Numenorejczyka wieku 160 lat, ale mimo to zachowujący krzepki wygląd i zdrowie. Mówi się o tym, że niedługo powinien abdykować i "wybrać godzinę swojej śmierci". Twórca NSD i jego spiritus movens we wczesnym okresie. Przez Numenorejczyków mających 70 lat i mniej (poddanych juz PNW i agoge), uważany za "miękkiego" wobec sąsiadów, choć wciąż bardzo szanowany.
Cecha archiwalna: Ar-Abattârik / Tar-Ardamin (Stary król - +1 stabilności w turach nieparzystych)
*) Ar-Belzagar (Tar-Calmacil) z rodu Elrosa, król. Najstarszy syn Ar--Abattârika, oficjalnie uznany i zatwierdzonym, przygotowywany do panowania od kilkudziesięciu lat. Poddany PNW i przeszedł agoge; jeden z głównych prowadzących reformy wojskowe w ostatnich latach. Nieoficjalnie mówi się że stoi za polityką unikania działań ofensywnych z ostatniego ćwierćwiecza - choć nawet Ci którzy powtarzają te plotki zwykli go usprawiedliwiać, że to na pewno nie dlatego bo jest miękki wobec niższych ras. Posiada już kilkoro dzieci, częściowo pochodzących od elfickich konkubin - może było to ohydne w oczach Eru, ale jakie oddanie eksperymentom wzbogacania rasy!
*) Gimilkhad syn Hallacara, Pierwszy Minister i jednocześnie Przewodniczacy Rady Królewskiej. Dawny przywódca kartelu Zbrojowni Umbarskiej (do czasu odziedziczenia rodu po "wybraniu godziny swojej śmierci" przez jego ojca). Tak jak wszyscy starsi, nie przeszedł agoge. Suprematysta.
*) Ailinel córka Castamira, przywódczyni Rodu Castamira, zasiadająca w Radzie Królewskiej, najbogatsza prywatna osoba w NSD. Posiadaczka ogromnych ilości niewolników, pracujących głównie na plantacjach w dorzeczu Harnen. Izolacjonistka.
*) Claw, przywódca Gildii Aviatorii i dawny przywódca Korsarzy z Andrast (obecnie nieoficjalny). Członek Rady Królewskiej, człowiek (?) o dziwnej aparycji. Zazwyczaj nie pojawia się na spotkaniach Rady Królewskiej, nawet gdy może ona o czymkolwiek zdecydować.
*) Anarthorn, były król Gondoru, obecnie podkról i poddany Króla Ludzi. Według oficjalnej historii, po upadku Minast Tirith, złożył w Pelargirze hołd Ar-Abattârikowi i został uznany za Numenorejczyka szlachetnej krwii. Swoimi czynami (wiernością) i co więcej - cechami fizycznymi (wydłużone życie), udowodnił swoje Numenorejskie pochodzenie. Obecnie już na "emeryturze", umacnieniem władzy Króla Ludzi zajmuje się jego syn Arador (który przeszedł PNW i agoge, stał się też członkiem frakcji Rewanżystowskich wśród szlachty, zwłaszcza po Rzezi Pelargiru dokonanej przez Chińczyków i Mordorczyków).
*) Soronto z rodu Elrosa, drugi syn króla Ar-Abattârika. Dopiero niedawno osiągnął pełnię praw (30 lat); poddany PNW i przeszedł agoge. Młodszy oficer we flocie, agresywny militarysta-Rewanżysta i twórca frazy "Do dzikich* można tylko strzelać, a nie z nimi rozmawiać!" [*przyp. spoza NSD]