Wojna Północna (2204 - ?)
#3
Reklamacji nie uwzględnia się.
Gracze MG zgotowali ten los.

2206

Ten rok wojny miał być inny - obie strony postanowiły podjąć jakieś działania. Pewnie, co będą bezczynnie siedzieć w okopach.
Jako pierwsze mogły ruszyć siły lądowe, zaraz po nich lotnictwo, a marynarka w ostatnim rzędzie. Ale… na lądzie przewagę miały siły Sojuszu Nieporozumienia, które z kolei czekały na przybycie posiłków z ANZAC - “I ANZAC” miała przybyć na front. Niestety, ostrożny generał Howkins bardzo zachowawczo przemieszczał oddziały eszelonami i czas mijał… właściwie wychodziło na to że siły II Korpusu Interwencyjnego przybędą szybciej, mimo że mają dalej!  Więc wychodziłaby bardzo długa bezczynność. Ale z racji wspierania przez lotnictwo operacji lądowych, siły koalicji na lądzie dość szybko zauważyły że naprzeciwko siebie na linii frontu nie mają żadnych jednostek regularnych (ani nawet zorganizowanych większych grup nieregularnych). Wobec tego generał Doronin nakazał obecnym na miejscu siłom atak, na który zresztą najwyżsi rangą dowódcy biorący rangą w operacji się zgodzili. W związku z tym siły pro-ONZ, działając ostrożnie i zastawiając odwody, zaczęły zajmować Badlands. Opór stawiali uzbrojeni obywatele i policja, ale z uwagi na to że efekty reformy do Badlands nie dotarły, a wojna i jej bieda i owszem, siły te można było traktować najwyżej jako jednostki opóźniające, a nie cokolwiek większego osiągające. A i to opóźnienie nie było za duże, raczej liczone w godzinach niż dobach.

Tymczasem flota RoboTechu postanowiła opuścić przytulne ciepłe porty i zaatakować pływające wokół Isla Cruces zmarznięte jednostki Sektora Zero. A wcześniej RoboTech wysłał swoje ogromne siły lotnicze do wygrania bitwy w powietrzu nad Morzem Lema.
Cóż…RoboTech w powietrzu posiadał 9 dywizjonów myśliwskich trzeciej generacji i półtora generacji starszej, a I Skrzydło mieszane - odpowiednio dwie i trzy jednostki. RoboTech posiadał trzy dywizjony bombowców, a I Skrzydło Mieszane jeden… i to drugiej generacji, a RoboTech trzeciej…
Wsparcia na rozpaczliwe wezwanie natychmiast udzieliła część sił wspierających siły w Badlands - Siły Powietrzne ONZ z bazy we Fleogan i jedyne siły myśliwskie z Kronicza mające odpowiedni zasięg - II Skrzydło Nandanu ze Shiroihan, dysponujące fenomenalnymi jednostkami IV generacji. Pozostałe siły powietrzne Sojuszu nie miały odpowiedniego zasięgu, więc kontynuowały wsparcie operacji lądowych, w większym nawet zakresie przez zwiad powietrzny niż bombardowania.
Bitwa powietrzna była stosunkowo długa, zwłaszcza że siły Sojuszu szybko przestały mieć wygórowane ambicje mające na celu przewagę powietrzną nad całym akwenem, a zapewnienie choć osłony powietrznej flocie, która w tym czasie dostawała niemiłosierne wciry. W powietrzu siły Sojuszu w końcu przegrały, ale i siły Robotechu poniosły na tyle duże straty, że Sojusz zachował przewagę powietrzną nad Badlands… i tyle. Obie strony próbowały ataków torpedowych na cudze okręty - w obu przypadkach skończyło się stratami w samolotach i pewnymi stratami u przeciwnika.
W trakcie bitwy powietrznej okręty Sektora Zero próbowały ześrodkować swoje siły przy pancerniku, zamiast być jak sznur pereł marnej jakości wokół Isla Cruces. Jednak szybkie wyjście sił RoboTechu i naloty utrudniły to zadanie, a nawet sprawiły że było niemożliwe - ciężko się ześrodkować zatopionym okrętom.

Siły RoboTechu były pod dowództwem świetnego pirata, dobrze znającego swój fach, ze wsparciem większe ilości bombowców, z większą ilością okrętów ciężkich i lekkich (lekkich w większości lepszej jakości), do tego wyszły jako zwarta siła.
Siły Sektora Zero były gorszej generacji, z przestarzałym pancernikiem i czterema eskadrami po czterech stronach wyspy. Przed starciem tylko dwie eskadry zdążyły się połączyć z pancernikiem, dwie walczyły samodzielnie. A do tego dowódca Sektora Zero był wyraźnie gorszy…
Nie tylko flota Sektora Zero została rozgromiona zanim przegrało w powietrzu nad Morzem Lema lotnictwo Sojuszu, ale straty RoboTechu były marginalne i w jednostkach lekkich a przestarzałych; pancernik USA zatonął w ataku lotniczym, trafiony torpedami i rakietami. Do tego dzięki fenomenalnemu i odważnemu dowództwu Jacka Wróbelka zdobyły abordażem część niszczycieli Sektora Zero i flotę transportową obsadzającą Morze Lema. Przerwano tym samym szlak komunikacyjny Sektora Zero z koloniami… znowu.

Tymczasem na lądzie siły pancerne Sojuszu Nieporozumienia (a właściwie to ONZ, bo siły ANZAC z powodu ewidentnej nadmiernej ostrożności, niekompetencji i w ogóle dziwnych działań generała Howkinsa - były jeszcze daleko) zmiażdżyły policję i ludzi uzbrojonych w wiatrówki i zajęły prawie całe badlands, z siłami partyzanckimi w północnych regionach. Jedyne siły regularne RoboTechu broniły się w Westland Pier, a po bitwie morskiej ich obronę wspomogły siły floty; ich część próbowała ostrzałem zablokować dostawy zaopatrzenia przez Fallen Star, ale wobec małej skuteczności tego procederu (były jakieś linie kolejowe poza zasięgiem ognia pancerników) i wobec artykułowanych przez siły lądowe potrzeb (NA LITOŚĆ BOSKĄ, NIECH KTOŚ NAM POMOŻE!!!) siły nawodne skupiły się w pomocy ogniowej siłom lądowym w Westland Pier.
Ale oddziały pod dowództwem generała Doronina były silniejsze; do tego w końcu dotarły na tyły siły z Shiroihan i linie zaopatrzeniowe ONZ były zabezpieczone. W ostatniej fazie walk o Westland Pier nawet dotarły w końcu oddziały generała Howkinsa (“tego pierdolonego lesera”, jak raczył się o nim wyrazić generał Doronin). W rezultacie siły RoboTechu zostały zmiażdżone. Broń cywilna lub nieco lepsza, butelki z benzyną i lekkie działa nie mogły pomóc przeciwko oddziałom III generacji. Jedynym sukcesem było strącenie kilku samolotów w nalotach, ale nadal nie było tego na tyle dużo by zmienić sytuację. Do tego co prawda siły Sojuszu Nieporozumienia poniosły straty w wyniku ostrzału pancerników, ale w pewnym momencie gdy oddziały rozstawiły swoją artylerię dywizyjną, to okazało się że pobite gary i pociski niekierowane ziema-ziemia mogą zatapiać statki - dość by rzec że uszkodzenie pancernika i zatopienie eskadry niszczycieli I generacji to były większe straty niż RoboTech poniósł w walce morskiej z flotą Sektora Zero i w wyniku nalotów bombowców ANZAC (gdzie lekko uszkodzono eskadrę niszczycieli III generacji i zatopiono eskadrę niszczycieli I generacji. Łącznie).

W rezultacie, siły RoboTech zmuszone były salwować się ucieczką. Pewien niesmak wzbudził generał Hyde, który skwapliwie zgodził się by generał Erica Fade “osłaniała odwrót” wraz z piechotą, a sam pośpiesznie ewakuował się z pierwszym rzutem swoich wojsk. W drugim rzucie udało się uratować tylko cząstkę dywizji - nie udało się ewakuować ani oddziałów Eriki Fade (zostały odcięte w kluczowym momencie od portu), ani oddziałów przeciwlotniczych (które jako jedyne sprawiały że opór nie został zgnieciony bombardowaniami).

W obliczu braku zapasów (siły generała Hyde’a nadzorowały magazyny zaopatrzenia), odcięcia od portu i wycofania się wspierającej Korpus Antyszczepionkowy floty, generał Erica Fade podjęła decyzję o poddaniu się Siłom Zbrojnym ONZ. Generał Howkins chciał przyjąć kapitulację w imieniu ANZAC, ale ani generał Erica Fade nie chciała mu jej złożyć, ani generał Doronin nie był w nastroju wysłuchiwać fochów generała.
W rezultacie 20 tysięcy żołnierzy RoboTechu poddało się Siłom Zbrojnym ONZ.

W dalszej części kampanii, siły Robotechu ostrzeliwały linie kolejowe na wybrzeżu (ale uważając, nie nie napotkać sił mogących się za mocno odgryźć), a siły Sojuszu Nieporozumienia ganiały po polach i lasach za partyzantami. W dużej mierze skutecznie, ale jeszcze wiele pracy musi upłynąć, zanim rycerze Zakonu Szpitalników Najświętszej Marii Panny oczyszczą tą pogańską ziemię, tfu, znaczy zanim siły sojuszu oczyszczą Badlands ze zbrojnej inkursji korwinistów.

[Obrazek: NA2Q7rc.png]

***
Nie mogłem się doliczyć łącznie 4 piechII i 1zmechI uszkodzone które Fanatyk wpisał do rozkazów (Armia Pomocnicza i II Rezerwa Rzeczna, Sektora Zero), więc ich N I E  M A w rozpisce.
Nie mogłem się też doliczyć “Armii Obwodowa ANZAC”. NIE MA  jej więc. Stany jednostek wątpliwych brałem z poprzedniej wojny.
Jeśli gracze dają uzupełnienia, proszę pisać skąd są. Bo ja ww. jednostek nie mogłem się też doliczyć w produkcji z budżetów, temat wojsko na 2206 był niekompatybilny z rozkazami, także tego.

FEDERACJA ROBO-TECHNICZNA
Korpus Antyszczepionkowy (gen.Erica Fade* [Egida Antyszczepionkowców] ) - 1piechI 1piechIo w niewoli! (20 tysięcy ludzi, bez sprzętu)  - Westland Pier [straty: 2piechI, 1piechIo, 1part]
Wesoła Kompania (gen. David Hyde** [Szybki]) - 1 zmechII, 1zmechII uszkodzone - Port Crowland [straty: 1zmechIIIplot]

Garnizon Stołeczny (gen. Mario Fargetta* [Obrońca Wybrzeża]) - 3 piechIIm 1 piechIm 1 piechI uszkodzone - Port Crowland 
Garnizon Północny (gen. Barry Allen) - 3 piech IIm 1 piech I - Nysvalbard
Rezerwa Mobilna (gen. Marty Chonks) - 3 zmech II - Port Crowland
Zgrupowanie partyzantów Emerald (brak) - 2 part - Emerald

I Zgrupowanie Partyzanckie (brak) - 3 part - Brown’s Bay, Port Evendore, Magmetim [straty: 2part]
II Zgrupowanie Partyzanckie (brak) - 2 part - Wild Willow, Tan., Silt [straty: 1part]

1. Skrzydło Morskie (gen. lot. Sven Greiner*** [Specjalista powietrze-morze]) - 3mIII, 2bIII - ? [straty: 4mIII, 1bIII]
1. Skrzydło Przechwytujące (gen. lot. Chris Smith ) - 1mIII uszkodzony - Port Crowland [straty: 1mIII, 1mIIp, 1mII uszkodzony]
1. Skrzydło Transportowe (gen. lot. Ryder) - 1 ST - Port Crowland

Flota Robo Piracka (kpt. Jacek Wróbelek *** [Łamacz blokady]) - 1paII, 1paII uszkodzone, 1niIII, 1niIII lekko uszkodzone, 1krIIj, 1niIIj - Morze Lema (Port Crowland) [straty: 2 niI] [zdobyto abordażem: 1niII, 1FT (oba: sprzęt). Patrz: cecha nabyta przez Jacka Wróbelka w “Awanse”] 

W niewoli RoboTechu jest admirał Adam Smith i 3000 marynarzy (2000 cywilnych).


SEKTOR ZERO
II Front Obronny (Kiril Stolypin*) - 1 piechI 1 zmech I - Port Kolchak
II Armia Mobilna (Dima Yotumbr) - 1 zmech I - Morszańsk
IV Front Obronny (Pavel Suslov [Egida Aktualnego Pracodawcy]) - 1 zmechI, 1zmechI uszkodzone - Lost Hold

II Rezerwa Rzeczna (Yuri Sevchenko) - 1 zmechI - Hermit 
Armia Pomocnicza (Pyotr Andropowicz) - 1 zmechI - Fleogan 

Nimitz's Trident (Adam Smith *) - zniszczone, rozgromione, zatopione - Morze Lema (Camp Alfa) [straty 4niII, 1paI; część okrętów abordażowana!]
Southern Naval Command (Thomas Jones) - 2niII - Morze Białe (Camp Alfa)

SHIROIHAN
I. Korpus Interwencyjny (Kasuga Gari*): 1zmechIII (uszkodzone), 1sIII  - Facture, Silt (patrole: Tan. Wild Willow)
II. Korpus Interwencyjny (Nishiki Akira): 4piechII - Fallen Star, Hermit
I. Skrzydło Nandanu (Hosokabe Isoroku): 2 mIII - Kronicz
II. Skrzydło Nandanu (Itonoko Mayoi) 1mIV, 1bIV - Kronicz [straty:1 mIV]

ANZAC
I Armia Mobilna (Andrij Sholokov** [Przełamanie frontu]) - 1 zmechIIIplot, 1 zmechII - Brown’s Bay, Port Evendore
I AZNAC (Andre Howkins**) -1pancIIIwet, 1zmechIIIwet, 1zmechIIIwet uszkodzone - Electresing, Magmetim

I Armia Wsparcia (Vladimir Puvchko*) - 2 piechII, 1 zmechI uszkodzone -Jackowo (patrole: Sleepy Creek, Frigstone, Machina)

I Skrzydło Mieszane (Lev Adropov****) - 1mII uszkodzone - Fleogan - dominacja powietrzna na [straty: 2mIII, 2mII, 1bII]
NATO Air Group (David Oakman*) - 1mIIIwet, 1 bIIIwet. - Kronicz [straty: 1mIIIwet uszkodzone]

SZ ONZ
Siły Pokojowe ONZ (Doronin**) - 2zmech III, 1panc III - Westland Pier, Brown’s Bay [straty: 1zmechIII, 1pancIII] (straty głównie od artylerii okrętowej)
Powietrze Siły Pokojowe ONZ (Petit**) - 1 mIII uszkodzone - Fleogan [straty: 1mIII]

W niewoli SZ ONZ jest generał Erica Fade i 20 tysięcy żołnierzy RoboTechu

***
Awanse:

FEDERACJA ROBO-TECHNICZNA:
gen.Erica Fade* +1
gen.Erica Fade w niewoli SZ ONZ!

gen. David Hyde** [Szybki] +[Tchórz - niezależnie od tego jaki jest, żołnierze nie uważają go za ginącego na barykadach. Nie zawsze ma to skutek negatywny (ufamy, że skoro tu jeszcze jest, to nie przegrywamy)]
Cechy “Tchórz” generał może się pozbyć w wyniku działań wojennych, eventów lub posiadania skuteczniejszych PR-owców niż przeciwnik.

gen. lot. Sven Greiner*** [Specjalista powietrze-morze] +1
kpt. Jacek Wróbelek *** [Łamacz blokady] + [Łupieżca - okręty są skuteczniejsze w abordażu. Zdobyte okręty i statki należy wykupić od swoich sił zbrojnych po 50% ich kosztu pieniężnego, inaczej ryzykuje się buntem armii i floty. Całej armii i floty]

SEKTOR ZERO:
Adam Smith * +1
Adam Smith w niewoli RoboTechu! 

SHIROIHAN:
Kasuga Gari* + [Przeciwpartyzancki - oddziały pod dowództwem skuteczniej eliminują partyzantów]
Uwaga do “[Przeciwpartyzancki]” -> Nadal muszą mieć przewagę liczbową, zgodnie z zasadami jakimi rozstrzygam kwestie partyzantki.
Itonoko Mayoi +1

ANZAC:
David Oakman* +1

SZ ONZ:
Doronin** +[Walka w mieście - oddziały są skuteczniejsze podczas walk miejskich]
Petit +1



***
Ważna uwaga: w nawiasach jako “straty” oznaczam tylko to co przepadło i zginęło, uszkodzeniami oznaczam w rozpisce to co było zdrowe i się zepsuło. W wypadku sił wydzielonych, jeśli gracz ma wątpliwości, należy zapytać.

Lekko uszkodzone [tylko okręty] - oznacza koszt remontu równy 2 mln $ kosztu (bez zajmowania slotu)
Uszkodzone - oznacza koszt remontu równy połowie kosztu (z zajęciem slotu)
Ciężko uszkodzone [tylko okręty] - oznacza zniżkę 2 mln $ na jeden przyszły budowany dany typ okrętu (typ i generację. Na niższe generacje też może być udzielona ta zniżka).
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Wojna Północna (2204 - ?) - przez prehi - 2022-01-19, 02:12
RE: Wojna Północna (2204 - ?) - przez prehi - 2022-02-20, 21:38
RE: Wojna Północna (2204 - ?) - przez prehi - 2022-04-09, 18:12
RE: Wojna Północna (2204 - ?) - przez prehi - 2022-05-19, 22:19