Wydarzenia
#1
[Obrazek: xKNNklZ.jpeg]
Odpowiedz
#2
100 SE

W NSD utworzono kolejną Gildię - Gildię Bezrobotnych Filozofów! Zrzesza, eee, bezrobotnych filozofów którzy szyją maskotki znanych filozofów (ale robią też puzle, ręczniki czy co tam dalej) przez co propagują wiedzę na temat różnych nurtów filozoficznych. GBF produkuje głównie na eksport, ale i wewnętrznie propagują coraz bardziej znajomość różnych nurtów filozofii. W tym tak odjechanych jak komunizm - by wiedzieć czemu tego nie lubimy!

[Obrazek: kxeRBr0.jpeg]
[Obrazek: CyWmHGB.jpeg]

//brak desygnacji jakichkolwiek zasobów, wiem że może nie mieć efektu - po prostu zobaczyłem u chrześnicy taką uroczą maskotkę i uznałem że w korporacyjnym systemie NSD starczy miejsca na wiele odjechanych gildii i korporacji!
Odpowiedz
#3
100 SE

Kluby motoryzacyjne

Mając na uwadze wielką przyszłość jaką buduje przed nami postęp technologiczny, a także pamiętając o tym jak istotny jest postęp dla zdrowego ducha normalnego społeczeństwa - Król za radą Następcy Tronu ogłasza państwowe wsparcie dla tworzenia Klubów motoryzacyjnych.
Niniejszym zostają przeznaczone wstępne subsydia finansowe, stałe ulgi podatkowe na zakupy pojazdów dla Klubów oraz zostaje wyznaczony stały przydział paliwa jaki będzie wyznaczany dla członków Klubów motoryzacyjnych i samych Klubów. Co ważne, Kluby choć są jako dla członków przeznaczone dla Numenorejczyków oraz “Numenorejczyków z ducha”, mają też mieć grupy członkowskie dla nie-Numenorejczyków nie będących Sługami - w celu propagowania u nich motoryzacji również. Oczywiście w tym wypadku jak najbardziej dochodzi niejako do zjawiska patronatu ze strony Numenorejczyków dla nie-Numenorejczyków, ale jest to spodziewane i pożądane.

Cele Klubów:
- Szerokie propagowanie motoryzacji, a poprzez to naturalne nauczenie się przez wielu ludzi zasady działania samochodu, jego mechaniki czy prowadzenia pojazdu.
- Znajomość samochodów nie tylko wśród ludzi bogatych, ale również wśród klasy średniej/niskiej. Pozwoli to też na wychwycenie talentów - kierowców i mechaników - z niższych warstw, a także ukierunkowanie ich pasji.
- Propagowanie motoryzacji również u tych którzy sami by nie jeździli i nie prowadzili - Kluby mają posiadać też ciężarówki czy pojazdy osobowe do przewozu osób, co pozwoli Klubom organizować propagatorskie pikniki za miastem (np. przewiezienie rodzin, sympatyków i tak dalej w wolny dzień na błonia pod miastem na piknik). Zwłaszcza pozwoli to na propagację u biedniejszych warstw społecznych, które normalnie nie byłoby stać na tak organizowane wycieczki, co będzie raz że wspaniałą rozrywką w stylu Numenoryjskim, a dwa że wspaniałą promocją nowoczesności.
Celem tego jest po części zbudowanie popytu wewnętrznego na rozwój przemysłu samochodowego, ale w dużej mierze też nauczenie potencjalnych rekrutów do armii umiejętności przydatnych w jednostkach zmotoryzowanych - co pozwoli oszczędzić na ich szkoleniu I/LUB sprawić że będą skuteczniejsi niż zwykli rekruci którzy się jeździć samochodem albo pracy mechanika nauczyli dopiero w armii. Do tego armia będzie promowana jako miejsce w którym ludzie z niższych klas mają “swój” (wojskowy) samochód i nie tylko mogą przeżyć wspaniałą przygodę plądrując wioski na zadupiu dolnym, ale też np. dojechać tam samochodem, jeździć samochodem zawodowo jako kierowca i tak dalej.

Oczywiście, jeśli Kluby nie wykorzystają całości przydziału paliwa lub ulg, to Skarb nie pogardzi zwrotami. Widzieliście kiedyś kogoś tak pazernego jak Ministerstwo Finansów?! No właśnie.

// Abstrakt: Utworzone zostają kluby motoryzacyjne, w celu szkolenia rekrutów i wsparcia przemysłu.
Koszt: -5 mln $ jednorazowo, dobrowolne -5% dochodu co turę, dobrowolnie -7P co turę (~0,25P na 1 mln populacji).
Ps. Nie boję się dużej liczby cech, można ująć w cechę.
Odpowiedz
#4
100 SE

Dla dobra Numenoryjczyków, Słudzy dostaną parę batów by ruszać się szybciej.

//aktywacja cechy Reżim plantacyjno-niewolniczy, +1 surowiec rzadki, -100k niewolników Sług.
Odpowiedz
#5
100 SE

Imperator Ludzi, król Ar-Abattârik, odwiedził nowe siedziby Gildii Podróżników oraz Centralnej Zbrojowni, doinwestowane z budżetu państwa.

//-55 K+
Gildia Podróżników, TT Flota, 0->1
Centralna Zbrojownia, TT Przemysł, 0->1
Odpowiedz
#6
100 SE

(2024-04-19, 20:28)prehi napisał(a): 100 SE

Kluby motoryzacyjne

Mając na uwadze wielką przyszłość jaką buduje przed nami postęp technologiczny, a także pamiętając o tym jak istotny jest postęp dla zdrowego ducha normalnego społeczeństwa - Król za radą Następcy Tronu ogłasza państwowe wsparcie dla tworzenia Klubów motoryzacyjnych.
Niniejszym zostają przeznaczone wstępne subsydia finansowe, stałe ulgi podatkowe na zakupy pojazdów dla Klubów oraz zostaje wyznaczony stały przydział paliwa jaki będzie wyznaczany dla członków Klubów motoryzacyjnych i samych Klubów. Co ważne, Kluby choć są jako dla członków przeznaczone dla Numenorejczyków oraz “Numenorejczyków z ducha”, mają też mieć grupy członkowskie dla nie-Numenorejczyków nie będących Sługami - w celu propagowania u nich motoryzacji również. Oczywiście w tym wypadku jak najbardziej dochodzi niejako do zjawiska patronatu ze strony Numenorejczyków dla nie-Numenorejczyków, ale jest to spodziewane i pożądane.

Cele Klubów:
- Szerokie propagowanie motoryzacji, a poprzez to naturalne nauczenie się przez wielu ludzi zasady działania samochodu, jego mechaniki czy prowadzenia pojazdu.
- Znajomość samochodów nie tylko wśród ludzi bogatych, ale również wśród klasy średniej/niskiej. Pozwoli to też na wychwycenie talentów - kierowców i mechaników - z niższych warstw, a także ukierunkowanie ich pasji.
- Propagowanie motoryzacji również u tych którzy sami by nie jeździli i nie prowadzili - Kluby mają posiadać też ciężarówki czy pojazdy osobowe do przewozu osób, co pozwoli Klubom organizować propagatorskie pikniki za miastem (np. przewiezienie rodzin, sympatyków i tak dalej w wolny dzień na błonia pod miastem na piknik). Zwłaszcza pozwoli to na propagację u biedniejszych warstw społecznych, które normalnie nie byłoby stać na tak organizowane wycieczki, co będzie raz że wspaniałą rozrywką w stylu Numenoryjskim, a dwa że wspaniałą promocją nowoczesności.
Celem tego jest po części zbudowanie popytu wewnętrznego na rozwój przemysłu samochodowego, ale w dużej mierze też nauczenie potencjalnych rekrutów do armii umiejętności przydatnych w jednostkach zmotoryzowanych - co pozwoli oszczędzić na ich szkoleniu I/LUB sprawić że będą skuteczniejsi niż zwykli rekruci którzy się jeździć samochodem albo pracy mechanika nauczyli dopiero w armii. Do tego armia będzie promowana jako miejsce w którym ludzie z niższych klas mają “swój” (wojskowy) samochód i nie tylko mogą przeżyć wspaniałą przygodę plądrując wioski na zadupiu dolnym, ale też np. dojechać tam samochodem, jeździć samochodem zawodowo jako kierowca i tak dalej.

Oczywiście, jeśli Kluby nie wykorzystają całości przydziału paliwa lub ulg, to Skarb nie pogardzi zwrotami. Widzieliście kiedyś kogoś tak pazernego jak Ministerstwo Finansów?! No właśnie.

// Abstrakt: Utworzone zostają kluby motoryzacyjne, w celu szkolenia rekrutów i wsparcia przemysłu.
Koszt: -5 mln $ jednorazowo, dobrowolne -5% dochodu co turę, dobrowolnie -7P co turę (~0,25P na 1 mln populacji).
Ps. Nie boję się dużej liczby cech, można ująć w cechę.
[Obrazek: 1910-Vanderbilt-Cup-Race-automobile-goggles.jpg]

Kluby motoryzacyjne spotkały się z dużym zainteresowaniem społeczeństwa. Wobec ogromu chętnych do spróbowania sił za kółkiem w wielu regionach początkowo wystąpiły trudności z dostępnością automobilów, potęgowane przez niskie umiejętności początkujących kierowców, skutkujące licznymi uszkodzeniami: zarówno pojazdów jak i mienia. Zdarzyło się też kilkanaście wypadków ze skutkiem śmiertelnym (potrącenia przechodniów, uderzenia w drzewa, jedno najechanie na minę na pograniczu Wschodniego Lebennin), przez co pojawiły się głosy, że cała ta "nowoczesność" to szatański wymysł. Ostatecznie wypracowano pewne procedury bezpieczeństwa, które ograniczyły liczbę nieprzyjemnych incydentów, a gdy wydawało się, że zainteresowanie tematem przycichnie, to niejaki Vettehal, Numenorejczyk z Ethir Harnen rzucił pomysł rywalizacji międzyklubowej. Wyzwanie podjęły Kluby z okolic Umbaru, a Vettehal zorganizował terenowy "Rajd Umbar-Harad", z którego relacje ukazywały się na pierwszych stronach gazet, co skłoniło kolejne tysiące obywateli do zapisania się do lokalnych filii Klubów.

//-2 KP na kolejną turę, bo łobuzy jeżdżą po wioskach i gospodarzom kury rozjeżdżają,
+5 K+ na kolejną turę, bo dzieje się, zwłaszcza na Rajdzie Umbar-Harad.
Proszę się przypomnieć z kolejnymi efektami w następnej turze.
Odpowiedz
#7
100 SE

Z przemówienia wygłoszonego przez Imperatora Ludzi, króla Numenoryjczyków, Ar-Abattârika, do członków Rady Królewskiej i przedstawicieli szlachty:
- (...) Nie ma nic bardziej istotnego niż zabezpieczenie przyszłości tego Imperium. Dlatego ogłaszamy rozszerzenie szeregów naszej armii i szerszy nabór szturm... przepraszam, Askarysów.

[Obrazek: c0ToE4f.png]
There is nothing greater importance to secure the future of this empire - Imperator Ar-Abbâtarik

Askari!



//Podwyższam poziom mobilizacji do "Armia zawodowa".

-1 stabilności.
Odpowiedz
#8
100 SE

Główny Urząd Statystyczny Numenoryjskiej Strefy Dobrobytu ogłosił, że NSD stało się średniozamożne.

//Taka prawda. Społeczeństwo jest (już) średniozamożne. Kazali ogłosić, to ogłaszam.
Odpowiedz
#9
100 SE

Opinia publiczna NSD jest wyraźnie rozczarowana utratą Lebennin na rzecz ChRL, jednak w jakimś stopniu elity przyjmują do wiadomości tłumaczenia taktycznym odwrocie na z góry upatrzone pozycje.

//-5 KP, - PP za pokój.
Odpowiedz
#10
101 SE

Muzyka

Imperator Ludzi, Król Numenorejczyków, Ar-Abattârik (Tar Ardamin), ogłosił dokonanie abdykacji! Zgodnie z tradycją Numenoru, król gdy jest już w wieku starczym oddaje stery następcy tronu, samemu do końca swych dni najwyżej udzielając porad, ale przede wszystkim szykując się do spotkania z Eru...

Koronowany został pierworodny syn Starego Króla - Belgezar, a teraz: Ar-Belgezar (Tar-Calmacil).
[Obrazek: jftqdTw.jpeg]
Ar-Belgezar gdy ktoś go zadrzaźni

Młody król był przygotowywany do rządzenia od kilkudziesięciu lat; poddany PNW i przeszedł agoge, jeden z głównych prowadzących reformy wojskowe (eksperymenty z motoryzacją armii oraz unowocześnienie części sprzętu) w ostatnim dziesięcioleciu. Posiada pełnoletniego (30 lat) syna z prawego łoża, Adûnakhôra, córki oraz parę legitymizowanych bastardów, półelfich dzieci - w tym znanego już w Śródziemiu Aldariona Pół-Elfa, pochodzącego z elfickiej konkubiny.

//Zmiana władcy po abdykacji Starego Króla, dochodzi poza tym nowy następca tronu - Adûnakhôr.
Odpowiedz