Wydarzenia
#12
10003

Załamanie administracji centralnej Rzeczywspólnej i atak orków były katastrofą dla rzeczwpólnotowian, polaków, litwinów i innych. Zresztą, co tu mówić - dla każdego poza orkami były po prostu katastrofą...

Wbrew jednak przewidywaniom, zwłaszcza analityków z ARL, administracja lokalna Rzeczwspólnej na terenach ocalałych okrzepła. Ci, co nie uciekli i zostali na stanowiskach, są zawzięci; wojsko, które nie poszło w rozsypkę albo nie próbowało dokonać desperackich kontrataków - było spokojne, zawzięte i cwane. Szlachta, która ocalała i nie dała nogi miała choć mgliste pojęcie o patriotyźmie.

Ogólnie, wygląda na to że z wielkiego szamba w jakie wpadła Rzeczwspólna, wynurzył się choć jeden diament...

Pozostała Rzeczywspólna poza panowaniem orków nazywa się teraz Konfederacją Rzeczwspólnej, dla zauważenia że nie ma ciągłości administracji centralnej, a administracje lokalne są ze sobą luźniej powiązane. Konfederacja ogłosiła się przy tym prawowitą dziedziczką Rzeczywspólnej; za króla uznano Nieukoronowanego Króla, już-dwuletniego oseska (chwilowo przebywającego w Danzy, Liga Fenniańska), Lecha Kętrzyńskiego; poprzysięgły mu wierność zarządy wszystkich ocalałych prowincji i dowódcy wszystkich wojsk.

Za regenta Króla uznano kniazia Jaremę, najznaczniejszego z magnatów którzy ocaleli. Za kanclerza... jeszcze nie wybrano kanclerza, mają deficyt ludzi wykształconych, zwłaszcza że co jak co ale oni już nie uciekają z okupowanych terenów - bo ludzie jeszcze uciekają, ale nie wykształceni, na których orkowie zawzięcie polują...

Warto zaznaczyć, że w Konfederacji istnieje istotna, około milionowa mniejszość animistyczna. Są oni entuzjastycznie nastawieni do animizmu, współpracy z ARL, oraz równie entuzjastycznie nastawieni do istnienia Konfederacji, jej niepodległości i z bronią w ręką są jej gotowi bronić. Też przed ARL. Tak, w obronie katolicyzmu też (Maryja jest spoooko, bracie).
...no bo hej. Oni nie po to uciekali z totalitaryzmu założyć nowe wspólnoty religijne poza nią (Ci co uciekali, a nie co tylko widzieli co się dzieje w ojczyźnie animiźmu od setek lat), by teraz wracać. Ci co chcieli zwiewać ze strachu przed Orkami, już zwiali...
...a należy podkreślić że około miliona animistów zostało na terenach okupowanych przez Orków. Należy ich szukać gdzieś między Wisłą a Oką. Czasem 6 stóp pod ziemią.

***
//nowy twór w miejsce starego - Konfederacja Rzeczywspólnej.
Będą nowe informacje ogólne...

WP: 15 (6 Lublin, 3 Stoliczańsk, 1 Nowogródek, 1 Krzyżtopór, 2 Płock, 1 Malbork, 1 Wyspa Focza [wliczono drobne WP ewakuowane])
Ludność: 6 mln (włącznie z uchodźcami którzy już nie chcą dawać nogi dalej)

Mechanicznie:

Wpływ potrzebny by Konfederacja Rzeczywspólnej znalazła się w strefie Wpływów: 10

Uwaga: ma znaczenie tylko ujemna reputacja (czyli minusy za złą reputację).

LUBI: walkę z orkami, pomoc militarną Rzeczywspólnej, dostawy sprzętu wojskowego i/lub ochotników, specjalne*.
NIE LUBI: wydzierania Rzeczywspólnej zastawów czerwonego sukna, choćby neutralnych kontaktów z orkami, godzenia w czułą dumę zmniejszonego narodu, prześladowań katolików.
*- w cechach.

Posiadania 10 punktów wpływu gwarantuje:
(-) By mieć coś z poniższego, musimy poza punktami wpływu, utrzymywać w poprzedniej turze na przynajmniej jednej z prowincji Konfederacji adekwatny [uzgodniony z Konfederacją, by im pasował] garnizon wojskowy w wysokości trzech jednostek.
(-) By mieć coś z poniższego, należy zapewniać tranzyt wojskowy i transport zaopatrzenia dla wszystkich krajów wspierających Konfederację, gdy chodzi o transport ściśle określonych sił do prowincji Konfederacji.
(-) -1 Wpływu co turę.
(+) Doświadczenie z walk z orkami - Na etapie powoływania generała można za 5K+ zakupić specjalizację “Specjalista walk z orkami”.
(+) +10% siły ludzkiej (garną się do armii!)
(+) Dla krajów o negatywnej reputacji: +1 reputacji co turę. Dla krajów o reputacji 2 i więcej: +1 stabilności co turę.

Państwo, które jako pierwsze osiągnie 10 Wpływu jest uznane za DOMINUJĄCE. Status DOMINUJĄCEGO jest sprawdzany co trzy tury. Państwo DOMINUJĄCE ma następujące zdolności:
(-) By mieć coś z poniższego, musimy poza punktami wpływu, utrzymywać w poprzedniej turze na przynajmniej trzech z prowincji Konfederacji adekwatny [uzgodniony z Konfederacją, by im pasował] garnizon wojskowy w wysokości minimum trzech jednostek. Uwzględnione są tu wymagania za wpływ.
(-) By mieć coś z poniższego, należy zapewniać tranzyt wojskowy i transport zaopatrzenia dla wszystkich krajów wspierających Konfederację, gdy chodzi o transport ściśle określonych sił do prowincji Konfederacji. Jest to przy tym niezależne od stanu wojny kraju DOMINUJĄCEGO z tymi krajami (choć tranzyt musi się wtedy odbywać via prowincje neutralne).
(+) cecha "za wpływ" << (+) Dla krajów o negatywnej reputacji: +1 reputacji co turę. Dla krajów o reputacji 2 i więcej: +1 stabilności co turę. >> przechodzi w << (+) Dla krajów o negatywnej reputacji: +1 reputacji co turę. Dla krajów o reputacji 0 i więcej: +1 stabilności co turę. >>
(+) Raz na turę można zbudować za darmo (tylko za siłę ludzką i poświęcenie slotu przemysłowego) 3piech0kaw. Liczba kawalerii może być wyższa, jeśli państwo może budować więcej kawalerii/piechoty bez specjalizacji w slocie.
(+) DOMINUJĄCY czerpie z Rafinerii Płockiej jakby to był Cud Świata w jego władaniu (o ile orczy rajd nie uniemożliwi działania Rafinerii w danej turze):
* Rafineria Płocka w Płock(jeden z 7 Cudów Europy) - +5K+ co turę. Dodatkowo: +5P przy produkcji paliwa ze slota [wymaga: posiadania prowincji Płock oraz posiadania przynajmniej 1j ropy do produkcji paliwa]

Złamanie któregokolwiek z "(-)" gdy się posiada status DOMINUJĄCEGO oznacza jego natychmiastową utratę co najmniej na turę, -5 wpływu w Konfederacji i -1 reputacji... co najmniej.

Kraj DOMINUJĄCY nie ma absolutnie żadnych dodatkowych korzyści mechanicznych z dominowania Konfederacji Rzeczywspólnej (w tym tych zapisanych w zasadach). Możliwe jest uzyskanie pewnych koneksji dyplomatycznych, ale nie jest to automatyczne i zależy również od poziomu wpływu (i zwłaszcza reputacji).

Konfederacja Rzeczywspólnej co do zasady nie sprzedaje posiadanego metalu przemysłowego - potrzebuje go by budować wojska do nieustannego utrzymywania się na powierzchni szamba które zalewa już usta robienia za przedmurze kawałka Europy.

Cecha specjalna: militaryzacja Rzeczywspólnej
Rzeczwspólna sama wyposaża [buduje] swoje siły kawaleryjskie i piesze po koszcie de facto darmowym, choć są niskiej generacji. Należy więc pamiętać że pod względem slotów przemysłowych odbudowują swoje siły lądowe w miarę potrzeb. Co innego inne siły lub wyższe generacje.
Rzeczwspólna kupi wyposażenie artyleryjskie (artX z napędem) lub inne pomocne (sX? okręciki?) w cenie (wyłącznie mln $):
- +50% od cennikowej (jeśli ma fundusze, należy pytać)
- cennikowej, co wygeneruje +1 wpływu za jedną jednostkę dostarczonego sprzętu. Wpływ jest naliczany turę po dostarczeniu (gdy już pracuje).
W każdym wypadku dostawę należy omówić. Nie można z tego tytułu otrzymać więcej niż +2 wpływu na turę.

Cecha specjalna: Nieukoronowany Król w bezpiecznym miejscu
Lech Kętrzyński, Nieukoronowany Król uznawany przez całą Konfederację Rzeczywspólnej, powinien przebywać w bezpiecznym miejscu nie graniczącym [prowincja] z orkami - jest co do tego consensus.
(*) Kraj który zapewnia mu oficjalnie uznany (w dyplomacji, zobowiązaniami) azyl, otrzymuje +1 wpływu w Rzeczywspólnej co turę.
Jeśli poza azylem, zapewnione jest też dobre utrzymanie [ile to dobre: vide wytyczne pisania eventów] i ochrona miejscowych służb, kraj tenże otrzymuje kolejne +1 wpływu co turę.
-> utrzymanie może zapewnić inny kraj, tak samo jak ochronę, ale ciężej przeznaczyć slot wywiadowczy poza swoim krajem.
(*) Jeśli Nieukoronowanemu Królowi któremu jest udzielany azyl, azyl zostanie zabrany lub stanie mu się nieodwracalna krzywda (np. śmierć), kraj udzielający azylu straci cn. 2 reputacji, 2 stabilności i 5 wpływu w Rzeczywspólnej (O ile z Rzeczywspólnej coś zostanie, a nie się rozpadnie, dając smakowite prowincje orczysynom, mniam!)
(*) Jeśli Nieukoronowanemu Królowi nigdzie nie jest udzielany azyl, nie działa możliwość sprzedaży Rzeczywspólnej sprzętu [cecha: militaryzacja Rzeczywspólnej]. Do tego istnieje możliwość wystąpienia... dodatkowych i jednorazowych wydarzeń związanych ze statusem funkcji życiowych tegoż obiecującego dziecka.

Cecha specjalna: Największe dzieła człecze, tsk tsk, biorą się z nienawiści
Rzeczwspólna nienawidzi orków. Rzeczwspólnotanie ich nienawidzą. Polacy, Litwini, Rusini; katolicy, zaprzysiężeni, animiści i wszyscy w ogóle - NIENAWIDZĄ ORCZYSYNÓW.
Jeśli ktoś planuje bić orków, a chwilowo nie Rzeczwspólna nie ma np. inwazji na tak 5/7 swoich prowincji [chwilowo: w poprzedniej turze], Rzeczwspólna jest w stanie dostarczyć pakiet oficerów, którzy tymczasowo zwiększają skuteczność generała walczącego z TYMI KURWIMY SYNAMI  o ** (2*). Dotyczy tylko sił lądowych. W wyniku tego ilość gwiazdek dowódcy może wynieść maksymalnie ****** (6*). Pakiet nie podnosi w żadnym wypadku, pod żadnym pozorem i za pomocą żadnych działań gwiazdek w walce z czymkolwiek innym, chyba że MG z własnej, niewymuszonej i niezapytanej woli stwierdzi inaczej.
By z tego skorzystać, należy:
-> Mieć co najmniej 2 wpływu w Konfederacji Rzeczwspólnej (wpływ + reputacja >=2)
-> Zapytać przed deadlinem handlowym w turze w której chcemy użyć. W rozmowach z NPC. JAK NIE MASZ TEGO TEMATU, TO CZAS ZAŁOŻYĆ, LENIWY LUJU!
-> Nie mogą nas uprzedzić! (patrz niżej).
-> Jak się zgodzą, złożyć datek w wysokości 1 mln $ na koszt dostawy oficerów, ładnie zapakowanych w mundury itp. Jak się zapytasz, absolutnie NIE możesz z tego wydatkuzrezygnować, musisz to odpisać od kasy i nie obchodzi mnie że budżet płacze.
Można mieć jeden działający pakiet na turę. Liczba pakietów jest limitowana, obowiązuje lista kolejkowa.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Wydarzenia - przez Fanatyk - 2022-09-28, 22:23
RE: Wydarzenia - przez prehi - 2022-10-24, 20:40
RE: Wydarzenia - przez Fanatyk - 2022-10-28, 12:51
RE: Wydarzenia - przez prehi - 2022-11-13, 01:09
RE: Wydarzenia - przez prehi - 2022-11-13, 16:25
RE: Wydarzenia - przez Fanatyk - 2022-11-14, 01:07
RE: Wydarzenia - przez prehi - 2022-11-14, 02:06
RE: Wydarzenia - przez prehi - 2022-11-14, 02:02
RE: Wydarzenia - przez Fanatyk - 2022-11-14, 22:33
RE: Wydarzenia - przez prehi - 2022-12-15, 00:55
RE: Wydarzenia - przez prehi - 2022-12-24, 00:09
RE: Wydarzenia - przez prehi - 2023-01-18, 18:06
RE: Wydarzenia - przez prehi - 2023-01-18, 23:45
RE: Wydarzenia - przez prehi - 2023-02-23, 18:40
RE: Wydarzenia - przez prehi - 2023-04-02, 22:45