Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach)
#14
(2020-09-07, 16:50)Milord napisał(a): Wg zasad w czołgach jeździ obecnie 6 tysięcy ludzi. Na potrzeby gry wg. nowych zasad taka dywizja wymaga zużycia 10tys. siły ludzkiej, a 4 tysięcy różnicy to 'mechanicy' i inne pierdoły.

Wprowadzenie i pilnowanie w budżecie:

Modyfikator dochodu: <stosunek siły ludzkiej w wojsku do całości siły ludzkiej> +/- inne modyfikatory

Dochód: <aktywne WP>*modyfikator
---
WP: (<aktywne>/<wszystkie>)
---
Siła ludzka:
Wojsko <ilość siły ludzkiej w wojsku> (<ilość siły ludzkiej w wojsku * 100 / siła ludzka>%)
Gospodarka: <aktywne WP * 20>
Rezerwiści [to może w innym temacie, ale przykładowo jeśli mieliby być wprowadzeni]: XpiechIV, YzmechII - Z ludzi
Łącznie: <wojsko>+<gospodarka>/<łącznie>

--

I masz wszystko shandlowane, dodawanie proste bo jednostki wojskowe są wielokrotnościami 5tek.


Cytat:Modyfikator dochodu: <stosunek siły ludzkiej w wojsku do całości siły ludzkiej> +/- inne modyfikatory

Dochód: <aktywne WP>*modyfikator
Czyli:
Aktywnych WP jest 20, siły ludzkiej w wojsku mam 100 tys, ogólnej mam 1 mln.
Dochód: 20*10%=2

A jakbym miał 200 tys w woju, to bym dostawał 20*20%=4? ^^
***

Abstrachując od tego drobiazgu obliczeniowego, to zamiast równać siłę ludzką z WP, albo z rozwijaniem WP za ludzi, rozumiem argument Milorda.
Sugeruję wprowadzić koszty dla dochodu za wszystko poza armią zawodową.
---
Poziomy mobilizacji
:
1) Armia zawodowa: 1% populacji, +2 KP co turę
2) Pobór: +1% populacji (łącznie: 2%), kara do dochodu -5%.
2b) Pobór- szkolenie rezerwistów: łącznie 1% populacji, brak kary do dochodu, można szkolić rezerwistów
3) Pobór rozszerzony: +1% populacji (łącznie: 3%), kara do dochodu -10%. można szkolić rezerwistów
4) Częściowa mobilizacja: +2% populacji (łącznie: 5%) kara do dochodu: -20%
5) Pełna mobilizacja: +3% populacji (łącznie: 8%), kara do dochodu: -30%, tracimy PP za bezpieczeństwo dopóki trwa pełna mobilizacja
6+) Rozszerzona mobilizacja: za każdy kolejny poziom +2% populacji, dodatkowa kara do dochodu:-10%

Rezerwistów możesz powołać do woja natychmiast i natychmiast użyć w boju (w tej samej turze, bez przeszkolenia - są już przeszkoleni!), jeśli jest dla nich sprzęt.
Rezerwistów można mieć maksymalnie drugie tyle ile wynosi limit siły ludzkiej (np dla Poboru rozszerzonego 3% armii +3% rezerwistów).
---

Zaboli? Zaboli!
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
RE: Edycja Warhammer 2.0 - Dyskusja (o zasadach) - przez prehi - 2020-09-07, 17:20