Informacje Ogólne
#1
[Obrazek: n6kw9QC.png]
Augustyńska Republika Chińska
奥古斯丁中华民国

Bóg, Naród, Demokracja, Socjalizm
天主, 民族主義, 民權主義, 民生主義



Stolica: Guangzhou
Ustrój: Rewolucyjna republika teokratyczna (Autorytaryzm)
Model gospodarczy: Katolicka gospodarka społeczno-rynkowa (Keynesizm)
Język urzędowy: Hanyu, Yue (federacyjnie), łacina w Macau, angielski w Hong Kongu

Dane na: 2158

Ludność: 15,7 mln
Reputacja: +3
Zamożność: zamożne
Poziom mobilizacji: Pobór rozszerzony (3%)

Cechy społeczeństwa:
  • Katolicka nauka o rodzinie - +6% przyrost naturalny
  • Nowa stolica apostolska - +5% dochodu
  • wpływy China Telecom - +1 KP i +2 mln $ za każde centrum finansowe co turę

Aktualne umowy i pakty:
  • brak
Państwa satelickie:
  • brak
Struktura narodowościowa:
  • Chińczycy - 88%
  • Filipińczycy - 3%
  • Malajczycy - 3%
  • Koreańczych - 1%
  • Reszta - 5%
Struktura religijna:
  • Chrześcijaństwo - 54%
  • Ateizm - 20%
  • Religie chińskie - 15%
  • Islam - 6%
  • Buddyzm - 5
Odpowiedz
#2
[Obrazek: je6WgfP.png]

WP (91): 
Guangzhou - 33
Hong Kong - 32
Foshan - 10
Shantou - 10
Makau - 3
Zhanjiang - 1
Nanning - 0
Fuzhou - 0
Shaoguan - 2
Gullin - 0
Xiamen - 0
Wenzhou - 0
Hengyang - 2


Centra:
  • przemysłowe(0):
  • finansowe(2): Guangzhou, Hong Kong
  • stoczniowe(0):
  • naukowe (1): Guangzhou
  • wywiadowcze (0):
Struktury:
  • lotniska (2): Guangzhou, Shantou
  • bazy morskie (1): Guangzhou
Odpowiedz
#3
[Obrazek: 3wxy58B.png]
Ad maiorem Dei gloriam!
为了天主更大的荣耀!

Głowa państwa (de facto):
 marszałek Chiang Jiang-shin (天元帥 - +1 do badań technologi lotniczych)
Głowa państwa (ceremonialnie): prezydent Cao Huiru
Szef rządu: premier Chen Zhengliang  (technokrata - +10 KP za przeznaczenie 2 PP w jedną dziedzinę)
Głowa Kościoła Katolickiego w Azji: Legatus Pontificiis Fidelis Totius Orientis Pius XV (Qu Xiaohuan)

Skład parlamentu: 

國民天主党 - 96%
  • 保守派 - 64%
  • 联邦主义者 - 20%
  • 天主教毛泽东思想 - 12%
独立议员 - 4%

Następne wybory: 2160

Partie polityczne:

Narodowo-Rewolucyjna Partia Boga (國民天主党) - partia założycielska Augustyńskiej Republiki Chińskiej, dominująca kompletnie polityczny parlament i stanowiący zaplecze polityczne dla Narodowo-Rewolucyjnej Armii Zbawienia Chin (NRAZCh). Stanowi w rzeczywistości zjednoczony front różnych partii i stronnictw. W jej ramach wchodzą trzy główne frakcje:
  • Konserwatyści (保守派) - zwolennicy status quo w gospodarce i ustroju państwa z dominującą rolą katolicyzmu na czele. Domagają się unifikacji Chin, jednak dopuszczają drogę dyplomatyczną by osiągnąć ten cel. Najsilniejsze stronnictwo w Partii ze względu na stabilne poglądy, brak tak wielkiego radykalizmu oraz silne zaplecze eksperckie. 
  • Federaliści (联邦主义者) - liberałowie dążący do dalszej demokratyzacji ARC, postulują zjednoczenie Chin drogą dyplomatyczną bądź w wypadku niepowodzenia trwałą separację. Preferują gospodarkę leferystyczną i są za ograniczeniem teokratycznej natury ARC.
  • Katoliccy Maoiści (天主教毛泽东思想) - stronnictwo składające się z potomków dawnej Partii Komunistycznej Chin, którzy w dalekiej przeszłości odeszli z Partii w proteście przeciwko materialistycznej i totalitarnej polityce Xi Jinpinga, który zdradził rewolucyjne ideały Mao Zedonga. Są zwolennikami idealistycznego maoizmu interpretowanego w duchu nauki katolickiej, pomijając jego rzekomy ateizm - domagają się militarnej unifikacji całych Chin, wprowadzenia władzy monopartyjnej, gospodarki centralnie-planowanej i szerzenia wiary katolickiej wszelkimi środkami - jeśli trzeba - siłą. 
Posłowie Niezależni (独立议员) - nieliczni posłowie z poza Partii, którzy zdołali się dostać do parlamentu bądź też przedstawiciele samorządów czy specjalnych okręgów administracyjnych jak Makau czy Hong Kong.

Postacie fabularne: 
  • Chiang Jiang-shin - marszałek Chin, naczelny dowódca Narodowo-Rewolucyjnej Armii Zbawienia Chin, de facto przywódca ARC
  • Pius XV (Qu Xiaohuan) - Legat Papieski Wiernych Wschodu, przywódca Kościoła Katolickiego w ARC - jego autorytet opiera się bezpośrednio na dekrecie papieża Franciszka I i Stolicy Apostolskiej.
  • Cao Huiru - obecny prezydent, pilnuje żyrandola i służy za długopis
  • Chen Zhengliang - premier techniczny z poparcia Partii, w praktyce druga najsilniejsza osoba po marszałku

Odpowiedz
#4
[Obrazek: 91272346_2853960351330097_81156614883094...e=5EE47CCD]
天柱王国是在我们之间!
Królestwo Boże jest wśród nas!

tl.dr - współczesny teokratyczny Iran, tylko katolicki zamiast muzułmański


Augustyńska Republika Chińska (奥古斯丁中华民国) to teokratyczna federacyjna republika stworzona dzięki inicjatywie samego Papieża Franciszka I u kresu starego świata. Ten w dekrecie "Christes Inter Asia" nadał kardynałowi Boqing Qiu tytuł Legatus Pontificiis Fidelis Totius Orientis (Legat Papieski Wiernych Wschodu) i polecenie pokierowania wiernymi w pogrążonej w chaosie Azji. Po dotarciu do dawnej prowincji Guangzhou Kościół Katolicki stanął na czele odbudowy społeczeństwa chińskiego i w ciągu kolejnych dekad zbudował zorganizowane państwo teokratyczne, łączące tradycje jedynego Kościoła Powszechnego oraz chińskiej myśli politycznej. 
Legat Papieski Wiernych Wschodu (全亚信徒教廷使节) jest głową Kościoła Katolickiego w Azji i bezpośrednim wykonawcą woli Stolicy Apostolskiej. Tworząc ARC ustanowił on Republikę, w której miejsca w parlamencie mogą zostać objęte tylko przez ludzi którzy są w komunii z Kościołem Katolickim. Nakazał też by w teokratycznej republice zakazane były wszystko to co jest grzechem wobec Boga - prostytucja, hazard, lichwa, seks przedmałżeński, cudzołóstwo, aborcja bądź uczestnictwo przy zabiegu i inne najgorsze występki przeciwko miłosiernemu Tianzhu. Sukcesja Legatów odbywa się na takich samych zasadach co papieża - przez konklawe zebranych kardynałów Kościoła Katolickiego w Azji. O ile jeszcze w pierwszych latach republiki Legat Papieski miał władzę niemalże absolutną, to w ostatnich dekadach jego rola stała się bardziej symboliczna - głównym powodem tego stanu rzeczy była:

Narodowo-Rewolucyjna Partia Boga (國民天主党) będąca naczelną administracją ARC. Jest to tak naprawdę zjednoczony front różnych frakcji od idealistycznych katolickich maoistów po liberalnych federalistów, konsekwentnie w wyborach zdobywający ponad 90% miejsc w Parlamencie Chin. Ten właśnie Parlament, a przez to Narodowo-Rewolucyjna Partia Boga ma inicjatywę ustawodawczą i to właśnie z tej Partii wybierany jest premier oraz kandydat na prezydenta. O ile premier i jego gabinet rzeczywiście pełnią ważne funkcje wykonawcze, tak prezydent jest strażnikiem żyrandola i długopisem dla kolejnych ustaw - jego funkcja jest jeszcze mniej ważna niż symboliczny autorytet Papieskiego Legata. Co ważne, by przystąpić do wyborów do Parlamentu Chin niezbędna jest zgoda odpowiadającego okręgowi biskupa, który może nie dopuścić kandydata do elekcji jeśli nie jest tego godny wobec Jezusa Chrystusa bądź też jeśli ma antykościelne poglądy. W podobny sposób, premier i prezydent muszą otrzymać błogosławieństwo od Papieskiego Legata na objęcie urzędu. Jedyną frakcją, która jest w stanie równoważyć wpływy Kościoła Katolickiego jest:

Narodowo-Rewolucyjna Armia Zbawienia Chin (中国救世国民革命军), niemalże państwo w państwie i stanowiące nadbudowę Narodowo-Rewolucyjnej Partii Boga. Pomijając bycie siłami zbrojnymi Augustyńskiej Republiki Chińskiej, NRAZCh jak deklaruje jest "po pierwszy wierny Kościołowi, a po drugie Republice" - zadaniem jest obrona katolickiego ustroju państwa. Kontroluje około 20% gospodarki ARC i jest de facto najpotężniejszą siłą w ARC. Na jej czele stoi:

Wielki Marszałek (大元帅), którego autorytet opiera się na bycie przewodniczącym Centralnej Komisji Wojskowej NRAZCh. Jest on de facto najpotężniejszą osobą w państwie i to on w praktyce wybiera premiera rządu (legat papieski i parlament jedynie to przyklepują). Formalnie stara się udawać niezależność i nie ingerować w procesy demokratyczne ani parlamentarne, ale gdy przychodzą ciężkie decyzje albo trzeba coś "natychmiast" zrobić, deklaruje to Marszałek. Sukcesja następuje przez wewnętrzne ustalenia w Centralnej Komisji Wojskowej NRAZCh, bądź w wypadku braku konsensusu - przez nominację parlamentu spośród zasiadających w Centralnej Komisji Wojskowej.

Myśl Augustyńska (奥古斯丁思想), czy po prostu Nauka Kościoła Katolickiego jest wszechobecna w ustroju ARC. Kościoł Katolicki niemalże w całości kontroluje edukację publiczną oraz uniwersytety. Jednak w wyniku izolacji od Stolicy Apostolskiej, katolicyzm w ARC wyraźnie zmutował. Prawdopodobnie najbardziej charakterystyczną częścią tych zmian jest w pełni akceptacja nauczania Konfucjusza a nawet dodanie jego dzieł do kanonu Kościoła Katolickiego. W podobnych warunkach encyklikę rerum novarum zinterpretowano jako zachętę do kultywacji socjalizmu o katolickiej i chińskiej specyfice. W praktyce oznacza to, że katolicyzm ARC w dużym stopniu akceptuje chińskie zwyczaje, włączając w to kult przodków. Co ważne też, nie wszędzie rygory katolickiej nauki są tak samo rygorystyczne - jako państwo federalne ARC dysponuje dwoma okręgami autonomicznymi. Bogaty Hong Kong jest jedyną prowincją republiki gdzie legalna jest lichwa (do pewnego procentu) oraz inne czyny, które w pozostałych prowincjach ARC zostałyby uznane za zbyt grzeszne. Jednocześnie Makau, będące Stolicą Apostolską Wschodu jest najbardziej rygorystycznym stanem ARC, w którym rygor wiary przypomina niemalże prawo sharia.
Odpowiedz