Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie - Wersja do druku +- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu) +-- Dział: Szermierka bagnetem (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=4) +--- Dział: Rozmowy o grze (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=5) +--- Wątek: Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie (/showthread.php?tid=1504) Strony:
1
2
|
Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie - prehi - 2022-06-27 Koncepcje wstępne do rekrutacji do Europy 10k. Wszystkie koncepcje (poza Ameryką) mogą się zmienić, ale nie muszą: Cytat:-> Ameryki są niedostępne, bo wirus zabija ludzi jak tylko próbują ją badać. Zmutowane kurestwo zabiło już wszystkie zwierzaki i owady w Amerykach, przez co większość roślin też padła. W sferze przybrzeżnej nie ma ryb… Cytat:Koncepcje rekrutacyjne: Cytat:“Typy” do wyboru (coś z tego trzeba wybrać): Cytat:Rozdział punktów - następuje pewne zerwanie z tradycją i mniej więcej będzie wiadomo co daje rozdzielnik, choć raczej bez konkretnych liczb. To tak wstępnie. RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie - prehi - 2022-06-27 A tak powiem że już padło mi pytanie o "wiedzę na temat świata" w sensie przed "Upadkiemm" (apokalipsą). To ja dodam taki fragment a'la gazeta, który jak najbardziej może się pojawiać w europie 10k na poziomie wiedzy wykształconych ludzi ^^ Cytat:Nienawiść, żądza władzy, zdrada i „krew, co nie da się zmyć z rąk” w najnowszej adaptacji „Makbeta”, sztuki pióra starożytnego europejskiego dramaturga Szekspira. Owo fenomenalne dzieło po raz kolejny pokazuje swoją ponadczasowość na deskach Teatru Wielkiego w Porto Hamburg. Sztuka ma być wystawiana co najmniej do połowy 9998 roku. tak. RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie - prehi - 2022-07-27 Rysuje się pewna koncepcja w kontekście: Cytat:*) każdy wydawany punkt na “główną” gałąź [taką co można wydać 1 lub 2 punkty] zapewnia jakiegoś techa poza innymi bonusami. Inne - nie zapewniają techów. W żadnym wypadku nie będzie to dawało "głównej" technologii w dziedzinach bojowych: wojska lądowe, lotnictwo i flota. W sensie nie będzie dawało np. lotnictwa I. cel: opóźnianie rushu w tych technologiach (jeszcze bardziej!) i piszę o tym jasno by nie było niedomówień. Sam podział punktów i wybór "pochodzenia" pod względem jednostek i struktur nie da żadnych jednostek mogących być gamechangerem militarnym - pod względem jakościowym, oczywiście (tzn. nie otrzyma się jednostki która mogłaby bezkarnie masakrować inne podobne jednostki potencjalnego przeciwnika). Zresztą niezbędnik dość jasno mówi na temat różnic siły bojowej... Cytując Aleksandra II: Żadnych marzeń, panowie. *** Rysuje mi się też koncepcja surowców na mapie. Konkretnie plan, że: -> surowce będą występować na mapie zależnie od mojej fantazji (stare-nowe składy surowców wydobywane jak w kopalni) i ukształtowania geograficznego. -> ale część surowców (waham się między 25% a 75% z puli lądowych, co dużo mówi o problemach rysowania się tej koncepcji) będzie w "zagłębiach" surowcowych, co do których jawnie w czasie rekrutacji przyznam że są tam surowce. Wejście w ten obszar w fazie rekrutacji będzie wiązało się z większą potencjalnie ilością surowców na początku (ale co będzie wyrównane - pisałem wcześniej) oraz PEWNYMI, takimi że na pewno je się otrzyma, nadprogramowymi problemami fabularnymi i zagrożeniami. Coś za coś. Zagłębia na razie wykoncypowane: Centralna i wschodnia Ukraina (zagłębie "żywnościowo" (DP)-kopalniane(metale przemysłowe)); południowa Polska-północne Czechy (metale przemysłowe; surowce rzadkie); Rumunia (złoża ropy); zachodnie Niemcy (metale); północna Szwecja-północna Finlandia (metale, surowce rzadkie); zagłębie francusko-belgijskie (metale przemysłowe); jakieś zagłębie rzadkich w Hiszpanii; zagłębie północnej Afryki [z małymi wyjątkami, może] (ropa). Zastanawiam się nad procentem uzagłębionych surowców. I ew. dodatkowymi zagłębiami - sugestie mile widziane. ...i czy w ogóle to fajna idea? W sensie mówienie gdzie mogą być surki i potem płać i płacz (albo nie płacz)? Na pewno kładzenie się na Ukrainie będzie bardziej ryzykowne niż się wydaje bo za dużo się obecnie wie o jej surowcach naturalnych, no ale poza tym... RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie - Vaiar - 2022-07-27 Jak dla mnie idea git, ale nie dawałbym więcej niż 25% surowców w takich zagłębiach, żeby ci którzy nie lubią dostawać "nadprogramowych" eventów mieli możliwość wyboru. Mam zastrzeżenie co do zagłębi ropy - wydaje mi się, że na poprzedniej edycji było gdzieś napisane, że na Ziemi ropa się już praktycznie skończyła. I o ile nie chcę wyrzucać ropy jako surowca, to w jej przypadku (skoro ta edycja jest fabularną kontynuacją poprzedniej) dałbym ją raczej w nieoczekiwanych miejscach zamiast takich jak Rumunia czy północna Afryka - no bo tam już raczej dawno temu ją wyeksploatowano i spalono. RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie - Milord - 2022-07-28 Też bym raczej zobaczył nowe lokalizacje "zagłębi" niż na rzeczywistych grać RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie - prehi - 2022-07-28 Hm, nowe lokalizacje... why not. Choć np. do kwestii czarnoziemów ukrainnych jestem przywiązany... Ale mogę powiedzieć że co do zużycia surowców - to i tak i nie, aczkolwiek trochę tak. Nie zabraknie! (...tak napisałem odpowiedź po pisowsku by przykład szedł z góry) RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie - Fogler - 2022-07-30 Tylko jest jedna zasadnicza sprawa. 1) Czy podanie tych zagłębi nie spowoduje tego co było bolączką wielu edycji, czyli wszyscy rzucą się na te miejsca, a wiele pozostanie pustych, patrz ziemie Nadbałtyckie przez wiele edycji. 2) Nadal będziemy mieli jakieś surowce na start? W sensie tak jak było ostatnio bodajże każdy dostawał 3 na start, czy wszystko będzie rozmieszczone w jakiś prowincjach i ile ktoś trafi to tyle trafił? RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie - prehi - 2022-07-30 (2022-07-30, 15:36)Fogler napisał(a): Tylko jest jedna zasadnicza sprawa. Cytat:Anyway, jak ktoś dostanie na start więcej niż 2 surowce, to będzie to “balansowane” przez zmniejszone inne rzeczy z pakietu startowego. W ekstremalnych wypadkach nawet ludność może być jednak poniżej 20… Ale ogólnie każdy będzie miał jakiś surowiec i to nie uran (metale, rzadkie, ropę lub żywność [DP]), jak tylko jeden to mając z tego tytułu wyrównanie. Większość surowców (50% ogółem?) będzie rozmieszczona jakoś w prowach, ale dopiero po rekrutacji, bo Verlax rysuje mapę dopiero po rekrutacji. Myślałem nawet o koncepcji by surowce były jawne na poziomie rekrutacji, ale wtedy trzebaby mieć mapę na poziomie rekrutacji... dlatego tylko zagłębia. "Czy podanie tych zagłębi nie spowoduje tego co było bolączką wielu edycji, czyli wszyscy rzucą się na te miejsca" -> nie wiem, ale ogólnie dlatego należy zaznaczyć że wylądowanie w zagłębiu jedyne co gwarantuje, to dodatkowe, ekstra i pewne problemy fabularne. Wylądowanie w zagłębiu zwiększa szansę na surowce na start... ale one wtedy będą miały wyrównanie do tyłu w strukturach. A wylądowanie w zagłębiu nie gwarantuje skolonizowania też prowincji z surowcowych - z punktu widzenia zagłębi, Transaarde było w zagłębiu. Miało ładne granice, tuż za którymi sąsiedzi mieli surowce. Takie zagłębie obwarzanka... Domyślam się, że nurtuje Was, jakie to może być wyrównanie surowcowe [pod "surowiec" nie rozumiemy uranu]. No to pod "wyrównaniem" za brak surowca rozumiem otrzymanie struktur rownoważnych co najmniej 30-40 mln $. Za posiadanie dodatkowego surowca będzie wyrównanie w dół na co najmniej 30 mln $, w części lecące z pieniędzy startowych, w części ze struktur. W pierwszym rzędzie struktur uniwersalnie dobrych, a raczej nie sprzętu 0 generacji (czyt. zabiorę lotnisko i bazę morską i hajs na start, a zostawię piech0 w sprzęcie). Wylądowanie w zagłębiu oznacza akceptację takiej możliwości. Cytat:Symulując wykonanie procedury "w zagłębiu cierpisz" na kimś kto otrzymałby np. 4 surowców na start - 2 metale przemysłowe, 1 ropę i 1 DP (zamiast np 1 DP i 1 ropy) => zaczyna nie z 50 mln $, a z 20. Mimo że z wydawanych punktów i linii brzegowej wynika* że powinien mieć 2 bazy morskie, 1paI, 2krI i 3FT (poza jednostkami 0 generacji), otrzymuje tylko bazę morską, 1krI, 1FT i jednostki 0 generacji (i nie ma ich więcej, po prostu tych I genki nie ma). Łącznie stracił 30 mln $ w gotówce i 50 mln $ w sprzęcie. *- nie wiem czy tak wyniknie. Nie wiem jakie zrobię przeliczniki jeszcze. Ale przykład musi coś zawierać. RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie - Enter - 2022-07-30 Kojarzę, iż była koncepcja (wspominana na komunikatorze) wydania punktu na rzecz zwolnienia z części eventów (pozytywnych/negatywnych/losowych ect) na rzecz spokojnego rozwoju dla tych bardziej planujących budżety na kilka do przodu. Jeżeli: -> Nie przechodzi i nie będzie umieszczana (czy rozpatrywana) - to nie ma tematu -> Jest rozważana - jak się ma do konsekwencji umieszczenia w zagłębiu lub przy granicy mapy. Chciałbym uniknąć połączenia zasoby + spokojniejszy od eventów lub skraj mapy + spokojniejszy od eventów RE: Europa 10k, prace koncepcyjne: rekrutacja i punktowanie - prehi - 2022-07-30 (2022-07-30, 16:27)Enter napisał(a): Kojarzę, iż była koncepcja (wspominana na komunikatorze) wydania punktu na rzecz zwolnienia z części eventów (pozytywnych/negatywnych/losowych ect) na rzecz spokojnego rozwoju dla tych bardziej planujących budżety na kilka do przodu. Jeżeli: Nie jest rozważana. Dałem tylko możliwość wzięcia "chujowego położenia" za otrzymanie punktu, ale ono się wyklucza z zagłębiem. Cytat:- Chujowe położenie -1 [masz jeden punkt więcej, ale MG tak Ci dopiero lokalizację, że będziesz miał przejebane. Wybierasz tylko mniej więcej region, nie konkretną lokalizację pod stolicę. Domyślnie: od NPCów, ale jeśli wybierzesz tak region, że trafi się okazja na wpierdol geopolityczny od kolegów graczy, MG Ci to zaserwuje.] Możliwe że będzie możliwość by było na raz zagłębie i chujowe położenie, ale nie wiem czy ktoś zaryzykuje takie wpierdol. I czy będzie dużo takich slotów. Efektowo jakby to wyglądało? Na przykład tak: od południa graniczysz z dwoma agresywnymi wobec Ciebie krajami graczy, jest tam jeszcze mały NPC dający punkty wpływu za bicie Ci kraju, a od północy jest duży i agresywny NPC w stylu Mińskgardu, co chętnie robi Ci najazdy orków. Z losowania dostałeś 4 surowce, więc masz 4 surki, ale -80 mln $ w gotówce i aktywach, np masz nieco mniej tych fortyfikacji co zakupiłeś za punkt i wojsk lądowych. Ojej. ...wspominałem już że za zagłębie będę zabierał produkty raczej tak by bolało? Inaczej bym nie mówił, że będzie zabieranie ze startowej gotówki. |