Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Informacje ogólne - Tanais - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Edycja Europejska (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=319)
+---- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=264)
+----- Dział: Kraje NPC Europy i Świata (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=300)
+------ Dział: Tanais (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=306)
+------ Wątek: Informacje ogólne - Tanais (/showthread.php?tid=1671)



Informacje ogólne - Tanais - prehi - 2022-10-13

Tanais
NPCe jednoprowowe nie kierują się zasadami dotyczącymi progów WP dla społeczeństwa. Tzn. proszę pamiętać, że "zamożność" dla jednoprowowych wynika wyłącznie ze stosunku WP/ludność - aczkolwiek ma to znaczenie wyłącznie fabularne.

[Obrazek: Ui2HplH.png]

Dane ogólne:
WP: 7 WP
Ludność: 1,5 mln




Tanais powstało na gruzach - ponoć bardzo starożytnego miasta. Niezależnie od tego czy to prawda czy nie, fakt jest taki że to główny ośrodek ogniskowania handlu z Technorepubliką. Ważny, można i paranoicznie podchodzący do plemion obecnych nawet nie za granicami ich tytularnych terenów - a za ich murami.
Armie i technologia Tanais są raczej przestarzałe, bo po pierwsze wciąż nie potrzebują lepszego - a po drugie, bo to zadupie świata i wszystko co lepsze musi być sprowadzone… Niemniej na miarę zagrożeń z którymi się stykali w ostatnich wiekach - ataki koczowników i baaardzo dalekie rajdy orków - ich system defensywny jest aż za bardzo rozbudowany i regularnie grupy obywateli narzekają na wysokie koszty jegoż utrzymania.

Mechanicznie:
Wpływ potrzebny by Tanais znalazła się w strefie Wpływów: 5
Uwaga: reputacja ma znaczenie.

LUBI: Bicie piratów, orków i agresywnych plemion, datki na obronę Tanais.
NIE LUBI: ekscesów w kontaktach z Technorepubliką Uralu, nierzetelnych kontrahentów, ograniczania wolnego handlu przez embarga.

Posiadania 5 punktów wpływu gwarantuje:
(+) Mniejszy koszt tranzytu do Technorepubliki Uralu.

Państwo, które jako pierwsze osiągnie 5 Wpływu [cn. 1 to musi być wpływ, a nie reputacja] jest uznane za DOMINUJĄCE. Status DOMINUJĄCEGO jest sprawdzany co trzy tury. Państwo DOMINUJĄCE ma następujące zdolności:
(+) Darmowy tranzyt do Technorepubliki Uralu, możliwość osadzenia garnizonu w Tanais.
(+) Koszt zakupywanego DP spada do 8 mln $
(-) -1 wpływu w Tanais co turę, jeśli nie utrzymuje się w Tanais garnizonu co najmniej jednej dywizji lądowej.
Jeśli wpływ spadnie do zera, status DOMINUJĄCEGO jest tracony w kolejnej turze niezależnie od tego ile tur minęło od ostatniego sprawdzenia!

Handel Tanais:
Za cenę 10 mln $ można zakupić 1DP (8 mln $ dla DOMINUJĄCEGO).

Za cenę 4 mln $ (2 mln $ przy wpływie 5, za darmo DOMINUJĄCY)  można w turze wpłaty traktować pod względem tranzytu handlowego terytorium Tanais jak własne. Dotyczy również szlaków handlowych i karawanowych.