Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs
Informacje ogólne - Wersja do druku

+- Post Nuclear World - The Dark Souls of PBFs (https://pnwpbf.eu)
+-- Dział: Archiwum (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=99)
+--- Dział: Edycja Warhammer (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=195)
+---- Dział: Państwa (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=119)
+----- Dział: Wschód (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=168)
+------ Dział: Socjalistyczny Związek Gildii Krasnoludzkich (https://pnwpbf.eu/forumdisplay.php?fid=150)
+------ Wątek: Informacje ogólne (/showthread.php?tid=520)



Informacje ogólne - Gacuch - 2020-09-30

[Obrazek: CIATMRe.png]

Stolica: Karaz-a-Karak
Ustrój: Dyktatura partii (Autorytaryzm)
Model gospodarczy: Centralnie Planowane
Język/i urzędowy/e : Khazalid

Dane na: 2700

Ludność : 17.3mln
Reputacja: 0
Zamożność: Zamożne
Poziom mobilizacji: Armia zawodowa: 1% populacji

Cechy społeczeństwa :
  • Efektywna biurokracja urzędnicza - +2 KP, -5% dochodu
  • Szczyt Świata - stale osobno generuje +5 mln co turę, na potrzeby PP za Stabilność potrzeba jej o 2 mniej by uzyskać Punkty Prosperity (wymaga kontroli nad Karaz-a-Karak).
  • Niewiarygodne dane statystyczne - ze względu na braki w dokumentacji oraz znikomy poziom wiedzy na temat ruin Pod-Imperium nie jesteśmy pewni na ile dane demograficzne oraz religijne odpowiadają rzeczywistości.
  • Trakt Kyphryjski - +6% dochodu

Aktualne umowy i pakty:
Struktura narodowościowa :
  • Krasnoludy (Karaz Ankor) - 92%
  • Zielonoskórzy (Gobliny) - 4%
  • Zielonoskórzy (Orkowie) - 2%
  • Ludzie (Imperium) - 1%
  • Inne - 1%

Struktura religijna :
  • Ateizm - 50%
  • Panteon Karaz Ankor - 42%
  • Gork - 3%
  • Mork - 3%
  • Inne - 2%



RE: Informacje ogólne - Gacuch - 2020-10-01

[Obrazek: JWLdHaT.png]
WP (94):
  • Żółte: 0 WP
  • Pomarańczowe: 1 WP
  • Czerwone: >1 WP
    • Karaz-a-Karak: 20
    • Karak Ubvarak: 26
    • Karak Dron: 10
    • Gloomfag: 5
    • Zhufbar: 5
    • Las Czarnych Pająków: 5
    • Akendorf: 5
    • Karak Dromar: 2
    • Munzig: 2
Centra:
  • Przemysłowe(1): Karak Ubvarak
  • Wywiadowcze(2): Karaz-a-Karak, Karak Ubvarak
Struktury:
  • Lotniska: Karaz-a-Karak, Karak Ubvarak



RE: Informacje ogólne - Gacuch - 2020-10-01

Przewodniczący Rady Starszych: Yozev Zthalinh
[Fanatyk przemysłu - państwo może na turę otrzymać dodatkowy slot przemysłowy, płacąc za to 2 Stabilność (akcja musi być ogłoszona w Wydarzeniach), +1 do badań Przemysłu]

Skład parlamentu:
  • Gildia Górników: 27%
  • Gildia Budowniczych: 21%
  • Gildia Farmerów, Pasterzy i Browarników: 18%
  • Gildia Kowali, Płatnerzy i Zbrojmistrzów: 15%
  • Gildia Wojowników i Strażników: 12%
  • Gildia Inżynierów: 3%
  • Gildia Jubilerów: 2%
  • Gildia Kronikarzy i Uzdrowicieli: 2%

Następne wybory: 2708

Partie polityczne:
  • Gildia Górników: Główna gildia z której wywodzi się Yozev Zthalinh, postulują budowę komunistycznego raju wewnątrz Socjalistycznego Związku zamiast światowej rewolucji, stawiając przede wszystkim na kwestię gospodarcze. W retoryce mocno skupia się na przodowaniu pracy, na wspólnym wysiłku w budowaniu kraju, itd.
  • Gildia Budowniczych: De facto przybudówka Gildii Górników, której głównej różnicą jest mniej komunistyczna, a bardziej patriotyczna retoryka. Jej przewodniczącym jest Mihair Gharininh, prawa ręka Zthalinha, który zyskał pozycje w Gildii głównie dzięki wsparciu Przewodniczącego Związku.
  • Gildia Kowali, Płatnerzy i Zbrojmistrzów: Gildia przemysłowców, hutników, koncernów militarnych. Postulują zwiększenie inwestycji w zbrojenia i bardziej agresywną politykę zagraniczną, aczkolwiek daleko im do imperializmu, czy postulowania budowania światowej rewolucji: zbrojenia służyć mają przede wszystkim do obrony granic, a ich użycie poza granicami ma zawsze służyć interesowi państwa.
  • Gildia Farmerów, Pasterzy i Browarników: Gildia walcząca o interesy rolników, hodowców, producentów żywności, itd. W dużej mierze konserwatyści i izolacjoniści, będący w totalnej opozycji do Gildii Wojowników i Strażników.
  • Gildia Wojowników i Strażników: Skrajni militaryści i imperialiści głoszący potrzebę zaprowadzenia komunizmu w całym starym świecie, bardzo ideowi, niektórzy wręcz fanatycznie oddani wizji komunistycznej rewolucji.
  • Gildia Inżynierów: Gildia zrzeszająca przede wszystkim inteligentów, w głównej mierze umysły ścisłe, reprezentuje i ich interesy i głosi potrzebę zwiększenie technokratycznych narzędzi w funkcjonowaniu państwa.
  • Gildia Jubilerów: Bankowcy i handlarze, najprawdopodobniej najmniej komunistyczna opcja ze wszystkich. Wyznają idee potrzeby reform państwa: większej demokratyzacji i zwiększeniu wolności gospodarczej w państwie.
  • Gildia Kronikarzy i Uzdrowicieli: Konserwatywna frakcja inteligencka, która za cel obrała sobie wspieranie religii i pozostałości po klanach i monarchach.
Postacie fabularne:
  • Yozev Zthalinh: Przewodniczący Gildii Górników [tbd]
  • Mihair Gharininh: Przewodniczący Gildii Budowniczych [tbd]
  • Vintzenth Vithoz: Przewodniczący Gildii Farmerów, Pasterzy i Browarników [tbd]
  • Ghorgii Hzukov: Przewodniczący Gildii Kowali, Płatnerzy i Zbrojmistrzów [tbd]
  • Alex Vhazzil: Przewodniczący Gildii Wojowników i Strażników [tbd]
  • Bhil Gathezz: Przewodniczący Gildii Inżynierów [tbd]
  • Gheorgh Zorozz: Przewodniczący Gildii Jubilerów [tbd]
  • Zbhigh Zhyobro: Przewodniczący Gildii Kronikarzy i Uzdrowicieli [tbd]



RE: Informacje ogólne - Gacuch - 2020-10-01

[Obrazek: HTEJIAl.png]

Oficjalnie Związek jest państwem demokratycznym, w którym podstawą bytu politycznego są Gildię. W praktyce jednak Gildię od dawna stały się całkowicie oderwane od społeczeństwa tworząc specjalną oligarchiczną kastę sprawującą władzę w sposób autorytarny.

Władzę ustawodawczą pełni stu osobowy, jednoizbowy parlament, nazywany Wielką Radą. Jego skład wybierany jest w wyborach, jest on wewnętrznie podzielony na kilka Gildii, które zawsze startują z tej samej listy: Sojusz na rzecz Socjalizmu. Rozkład mandatów bezpośrednio wynika z tego w ilu okręgach wyborczych pojawią się kandydaci danej Gildii, co wynika z politycznej siły danej gildii i w mniejszym stopniu z poparcia społecznego. Wybory organizowane są co cztery lata. Udział w wyborach nie jest obowiązkowy, w związku z czym frekwencja jest niejako wyznacznikiem poparcia społecznego dla kasty rządzącej. Biorąc ten fakt pod uwagę w przypadku kiepskiej frekwencji dochodzi do fałszerstwa tych danych.

Władzę wykonawczą pełni Rząd nazywany Radą Starszych. Jego przewodniczący wybierany jest przed Wielką Radę, który następnie dobiera współpracowników wedle własnego uznania. Teoretycznie Rada Starszych odpowiada przed Wielką Radą, w praktyce jednak najczęściej rząd składa się z najwyższych dygnitarzy Gildyjnych i nie są kontrolowani w żaden sposób, sterując parlamentem z pozycji ministerialnych. Przewodniczący Rady Starszych jest jednocześnie najważniejszą osobą w państwie.

Oryginalnie gildiom blisko było do związków zawodowych. Rola Gildii z czasem jednak ewoluowała do czegoś pomiędzy związkami zawodowymi, a partiami politycznymi: tradycyjnie związani są z jakimś środowiskiem i najczęściej zabiegają o interesy ich członków, ale posiadają szeroki program polityczny. Nie mniej nie ma tutaj mowy o dużym pluralizmie: wszelkie gildie mniej lub bardziej oficjalnie wspierają budowę socjalistycznego kraju, a mniejsze ugrupowania są wprost uzależnione od woli większych tworów.

Gospodarka państwa jest centralnie planowana.

W kraju panuje cenzura i silna propaganda.

Państwo stara się wykorzenić ze świadomości społecznej pamięć o krasnoludzkich królach, uważając ich za imperialistycznych dyktatorów, którzy doprowadzili świat do upadku. Podobnie państwo walczy z klanami, które uważa za wewnętrzny podział mający skłócić rasę kransoludzką i wprowadzić wewnętrzne podziały i animozje, które były niezbędne Królom do kontrolowania swoich poddanych.

Oficjalnie państwo jest antyreligijne i kosmopolityczne de facto państwo wspiera narodowość, kulturę i religię kransoludzką. Inne mniejszości są tolerowane, ale raczej dąży się do asymilacji. Wyjątkiem jest chaos, który nie jest tolerowany w żadnej postaci.