Ustrój, gospodarka, partie i polityka
#1
Jak wszyscy wiemy ustroje i polityka kuleją, co ogranicza ilość buildów. Moje rozwiązanie jest względnie proste. Dostępne polityki byłyby dyktowane przez sumę ustroju, systemu gospodarczego oraz partii. 

Ustrój polityczny działałby tak, że każdy ustrój miałby swoją politykę (1) + dostęp do polityk sąsiednich ustrojów, tzn system mieszany miałby swoją + autorytaryzmu + demokracji scentralizowanej. Jako że zdecentralizowana i totalitaryzm nie mają sąsiadów na skali ustrojów, te ustroje miałyby 2 swoje polityki + zapożyczoną od sąsiedniej w skali ustrojów. W związku z tym, ich sąsiadujące ustroje miałyby wybór na początku gry którą z 2 dostępnych polityk zapożyczyć i byłby to wybór ostateczny. 


Adekwatnie wyglądałaby sprawa z ustrojami gospodarczymi, z tym że ustrój gospodarczy normalnie dawałby efekt mechaniczny + dostęp do polityki. 

Ostatnią kwestią w sprawie polityk byłby wybór partii. Tutaj pozostawiam to do dyskusji, bo można użyć takiego samego systemu jak wyżej, wtedy musimy stworzyć skalę ideologiczną od lewej do prawej lub po prostu zarządzić, że dany ustrój gwarantuje politykę przypisaną do tego ustroju. 

In total w wariancie A mamy 3 + 3 + 3 = 9 polityk

W wariancie B mamy 3 + 3 + 1 = 7 polityk


Wydaje mi się to znacznie bardziej sensowne niż obecny system. Mnogość polityk = więcej buildów = więcej zabawy i autyzmu. 
System byłby prosty i przejrzysty, zaś listę polityk opracowalibyśmy grupowo przed kolejną edycją, więc faworyzacja powinna zostać zminimalizowana.
Odpowiedz